Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Numărul vizitatorilor la muzee şi colecţii publice din ALBA s-a dublat, în perioada 2012-2017. STATISTICA pe localități


Publicat

m

Peste 280.000 de persoane au vizitat, în 2017, muzeele și colecțiile publice din județul Alba, potrivit Institutului Național de Statistică (INS). În doar cinci ani numărul vizitatorilor s-a dublat, ajungând de la 134.802 de persoane în 2012 la 280.064 de persoane în 2017. 

Potrivit INS, vizitatorul este persoana care vizitează un muzeu sau colecție publică, individual sau în grup, pentru a privi bunurile muzeale expuse. Statistic se înregistrează numărul vizitatorilor pe baza biletelor vândute, precum și numărul vizitatorilor participanți la „Noaptea muzeelor”.

Vizitatori muzee și colecții publice din județul Alba, în anii 2007, 2012, 2017:

Localitate – număr de vizitatori în 2012 – număr de vizitatori în 2013 – număr de vizitatori în 2014 – număr de vizitatori în 2015 – număr de vizitatori în 2016 – număr de vizitatori în 2017

  • Alba Iulia – 71.594 în 2012 – 95.390 în 2013 – 112.424 în 2014 – 166.484 în 2015 – 169.200 în 2016 – 156.514 în 2017
  • Aiud – 8.377 în 2012 – 5.727 în 2013 – 475 în 2014 – date lipsă în 2015 – 2.415 în 2016 – 3.883 în 2017
  • Blaj – 2.130 în 2012 – 2.200 în 2013 – 2.100 în 2014 – 2.155 în 2015 – 2.045 în 2016 – 2.082 în 2017
  • Sebeș – 6.268 în 2012 – 6.594 în 2013 – 5.990 în 2014 – 5.692 în 2015 – 7.540 în 2016 – 8.043 în 2017
  • Câmpeni – 700 în 2012 – 900 în 2013 – 1.620 în 2014 – 1.600 în 2015 – 1.550 în 2016 – 1.490 în 2017
  • Zlatna – 222 în 2012 – 220 în 2013 – 222 în 2014 – 200 în 2015 – 222 în 2016 – 180 în 2017
  • Almașu Mare – date lipsă în 2012 – 20 în 2013 – 30 în 2014 – 30 în 2015 – 32 în 2016 – 34 în 2017
  • Avram Iancu – 2.132 în 2012 – 2.684 în 2013 – 3.500 în 2014 – 3.781 în 2015 – 5.280 în 2016 – 5.683 în 2017
  • Bucium – date lipsă în 2012 – 160 în 2013 – 220 în 2014 – 135 în 2015 – 144 în 2016 – 146 în 2017
  • Câlnic – date lipsă în 2012 – 500 în 2013 – 390 în 2014 – 255 în 2015 – 342 în 2016 – 260 în 2017
  • Cenade – date lipsă în 2012 – 150 în 2013 – 160 în 2014 – 150 în 2015 – 82 în 2016 – 69 în 2017
  • Ceru-Băcăinți – date lipsă în 2012 – 360 în 2013 – 300 în 2014 – 200 în 2015 – 210 în 2016 – 190 în 2017
  • Cetatea de Balta – date lipsă în 2012 – 25 în 2013 – 100 în 2014 – 21 în 2015 – 80 în 2016 – 50 în 2017
  • Ciuruleasa – date lipsă în 2012 – 450 în 2013 – 150 în 2014 – 125 în 2015 – 141 în 2016 – 98 în 2017
  • Cricău – date lipsă în 2012 – 117 în 2013 – 176 în 2014 – 143 în 2015 – 136 în 2016 – 107 în 2017
  • Cut – date lipsă în 2012 – 700 în 2013 – 550 în 2014 – 520 în 2015 – 320 în 2016 – 180 în 2017
  • Daia Română – date lipsă în 2012 – 250 în 2013 – 320 în 2014 – 250 în 2015 – 350 în 2016 – 250 în 2017
  • Fărău – date lipsă în 2012 – 200 în 2013 – 210 în 2014 – 300 în 2015 – 350 în 2016 – 360 în 2017
  • Gârbova – date lipsă în 2012 – 40 în 2013 – 55 în 2014 – 45 în 2015 – 50 în 2016 – 65 în 2017
  • Gârda de Sus – 19.100 în 2012 – 44.250 în 2013 – 45.730 în 2014 – 50.280 în 2015 – 62.058 în 2016 – 63.717 în 2017
  • Hopârta – date lipsă în 2012 – date lipsă în 2013 – 18 în 2014 – 47 în 2015 – 70 în 2016 – 23 în 2017
  • Horea – date lipsă în 2012 – 300 în 2013 – 275 în 2014 – 298 în 2015 – 210 în 2016 – 300 în 2017
  • Ighiu – date lipsă în 2012 – 1.310 în 2013 – 950 în 2014 – 850 în 2015 – 680 în 2016 – 700 în 2017
  • Jidvei – date lipsă în 2012 – 350 în 2013 – 359 în 2014 – 355 în 2015 – 285 în 2016 – 300 în 2017
  • Livezile – date lipsă în 2012 – 80 în 2013 – 60 în 2014 – 50 în 2015 – 40 în 2016 – 55 în 2017
  • Lopadea Nouă – date lipsă în 2012 – 10 în 2013 – 11 în 2014 – 12 în 2015 – 14 în 2016 – 9 în 2017
  • Lupșa – 1.094 în 2012 – 986 în 2013 – 898 în 2014 – 860 în 2015 – 600 în 2016 – 179 în 2017
  • Mihalț – date lipsă în 2012 – date lipsă în 2013 – date lipsă în 2014 – 240 în 2015 – 210 în 2016 – 200 în 2017
  • Mirăslău – date lipsă în 2012 – 130 în 2013 – 120 în 2014 – 150 în 2015 – 95 în 2016 – 60 în 2017
  • Mogoș – date lipsă în 2012 – 80 în 2013 – 100 în 2014 – 95 în 2015 – 100 în 2016 – 90 în 2017
  • Ocoliș – date lipsă în 2012 – 140 în 2013 – 135 în 2014 – 120 în 2015 – 112 în 2016 – 64 în 2017
  • Pianu – date lipsă în 2012 – 100 în 2013 – 120 în 2014 – 60 în 2015 – 150 în 2016 – 120 în 2017
  • Poiana Vadului – date lipsă în 2012 – 20 în 2013 – 26 în 2014 – 28 în 2015 – 32 în 2016 – 100 în 2017
  • Rădești – date lipsă în 2012 – 50 în 2013 – 20 în 2014 – 45 în 2015 – date lipsă în 2016 – 30 în 2017
  • Râmeț – 7.913 în 2012 – 10.560 în 2013 – 11.359 în 2014 – 15.418 în 2015 – 15.512 în 2016 – 13.804 în 2017
  • Rimetea – 13.272 în 2012 – 12.524 în 2013 – 13.035 în 2014 – 14.518 în 2015 – 17.123 în 2016 – 16.328 în 2017
  • Roșia de Secaș – date lipsă în 2012 – 115 în 2013 – 123 în 2014 – 106 în 2015 – 68 în 2016 – 72 în 2017
  • Roșia Montană – 2.000 în 2012 – 1.800 în 2013 – 500 în 2014 – 600 în 2015 – 750 în 2016 – 1.081 în 2017
  • Sălciua – date lipsă în 2012 – 126 în 2013 – 133 în 2014 – 158 în 2015 – 221 în 2016 – 314 în 2017
  • Săliștea – date lipsă în 2012 – 80 în 2013 – 60 în 2014 – 100 în 2015 – 80 în 2016 – 65 în 2017
  • Săsciori – date lipsă în 2012 – 220 în 2013 – 200 în 2014 – 270 în 2015 – 275 în 2016 – 165 în 2017
  • Șibot – date lipsă în 2012 – 235 în 2013 – 121 în 2014 – 185 în 2015 – 138 în 2016 – 135 în 2017
  • Sâncel – date lipsă în 2012 – 350 în 2013 – 250 în 2014 – date lipsă în 2015 – 350 în 2016 – 340 în 2017
  • Șona – date lipsă în 2012 – 189 în 2013 – 250 în 2014 – 300 în 2015 – 250 în 2016 – 300 în 2017
  • Șpring – date lipsă în 2012 – 62 în 2013 – 71 în 2014 – 64 în 2015 – 70 în 2016 – 74 în 2017
  • Stremț – date lipsă în 2012 – 150 în 2013 – 200 în 2014 – 300 în 2015 – 320 în 2016 – 610 în 2017
  • Șugag – date lipsă în 2012 – 244 în 2013 – 270 în 2014 – 276 în 2015 – 300 în 2016 – 280 în 2017
  • Unirea – date lipsă în 2012 – 170 în 2013 – 180 în 2014 – 190 în 2015 – 200 în 2016 – 220 în 2017
  • Vadu Moților – date lipsă în 2012 – 132 în 2013 – 154 în 2014 – 108 în 2015 – 160 în 2016 – 220 în 2017
  • Vidra – date lipsă în 2012 – 472 în 2013 – 621 în 2014 – 712 în 2015 – 570 în 2016 – 425 în 2017

Total vizitatori muzeee și colecții muzeale din Alba – 134.802 în 2012 – 191.922 în 2013 – 205.341 în 2014 – 268.881 în 2015 – 291.532 în 2016 – 280.064 în 2017



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Schema de tratament COVID-19 ACTUALIZATĂ și protocolul de recuperare pentru pacienții vindecați. DOCUMENTE Ministerul Sănătății

Publicat

Ministerul Sănătății a aprobat o schema de tratament COVID 19 dar și o schemă de recuperare după infecția cu COVID-19. Schemele pentru tratarea COVID reprezintă o revizuire a protocolului existent, după acumularea de noi date clinice precum și monitorizarea și îngrijirea în ambulatoriu a tot mai mulți pacienți.

Protocolul de medicină fizică și de reabilitare post-COVID-19 are ca scop ameliorarea stării fizice a pacienților care au fost infectați cu SARS-CoV-2, precum și creșterea capacității lor de a se întoarce la o viață normală.

„Era necesar un astfel de protocol de recuperare pentru evaluarea și pentru managementul terapeutic privind dizabilitățile complexe rezultate în urma infecției cu SARS-CoV-2.

Pacienții care au trecut prin boală, în special cei cu forme severe, trebuie să beneficieze de servicii medicale de recuperare. COVID-19 este o boală cu afectare multiplă de organe și care poate lăsa sechele respiratorii, cardiace, neurologice, musculoscheletale, psihologice.

Efectele bolii se pot întinde pe perioade variabile de timp, afectând calitatea vieții pacienților.

Continuarea reabilitării medicale a acestora va permite monitorizarea atentă, refacerea funcționalității și a capacității de muncă și va scurta timpul de întoarcere la o viață normală”, a declarat ministrul Sănătății, Ioana Mihăilă, potrivit unui comunicat al Ministerului Sănătății.

De asemenea, ministrul Sănătății, Ioana Mihăilă, a aprobat și ordinul care actualizează protocolul medical de tratament pentru pacienții infectați cu virusul SARS-CoV-2 în conformitate cu cele mai noi studii medicale și recomandările Organizației Mondiale a Sănătății și Centrului European de Prevenire și Control al Bolilor.

Astfel, a fost adaptat tratamentul pacienților infectați cu SARS-CoV-2 în acord cu ultimele considerații legate de medicația antivirală. Totodată, a fost introdus un capitol nou cu recomandări pentru medicii de familie care tratează la domiciliu pacienții infectați.

Cele două protocoale de tratament au fost elaborate de comisiile de specialitate ale Ministerului Sănătății.

Ordinele ministrului Sănătății care conțin noile prevederi medicale vor fi publicate vineri în Monitorul Oficial.

Documentele aprobate de ministrul Sănătății pot fi consultate aici:

DOCUMENT AICI: Protocol Tratament Covid19

DOCUMENTAICI: Protocol Tratament Recuperare Post Covid

Extras din document: Recomandări pe scurt

  1. Persoana cu infecție asimptomatică cu SARS-CoV-2 nu necesită un tratament medicamentos.
  2. Îngrijirea pacienților cu forme ușoare de boală la pacienți fără factori de risc pentru evoluție severă recurge la medicație simptomatică; simptomaticele pot fi utile și pentru pacienți cu forme mai severe de boală.
  3. Antiviralele au o eficiență cu atât mai mare cu cât sunt administrate mai devreme în cursul bolii, de preferat începând din primele zile de evoluție; de aceea antiviralele se administrează în primul rând pacienților cu forme non-severe de boală care au factori de risc pentru evoluția severă!
  4. Dintre antivirale, remdesivir se recomandă în formele medii de boală la pacienți cu factori de risc pentru evoluție severă și în formele severe (cât mai rapid după instalarea necesarului de oxigen), pe criterii de disponibilitate, eficiență și riscuri.
  5. Monitorizarea pacientului este extrem de importantă pentru a surprinde o evoluție a bolii din faza inițială, de multiplicare virală, către faza inflamatorie, ceea ce impune modificarea atitudinii terapeutice.
  6. Tratamentul antiinflamator cu corticoizi (de preferat dexametazonă) este indicat la pacienții cu inflamație sistemică, care necesită administrare de oxigen.
  7. Imunomodulatoarele sunt rezervate DOAR cazurilor cu inflamație excesivă, rapid progresivă, necontrolată de corticoizi în doză antiinflamatorie, iar alegerea lor va depinde de eficiență, de efectele adverse posibile și de disponibilitatea lor la un moment dat.
  8. Datele privind eficiența și riscurile plasmei de convalescent sunt contradictorii și nu permit formularea unor indicații certe.
  9. Administrarea profilactică de anticoagulant este indicată tuturor pacienților spitalizați, cu excepția celor care primesc deja un tratament anticoagulant și care vor continua să primească doze terapeutice.
  10. Infecția cu SARS-CoV-2 nu reprezintă o indicație suplimentară pentru administrarea de antiagregante (se menține administrarea pentru alte indicații).
  11. Stabilirea riscului tromboembolic se poate face cu scoruri consacrate pentru alte afecțiuni la care se adaugă și factori de risc specifici legați de COVID-19.
  12. Administrarea de doze terapeutice de anticogulant se face pentru indicațiile standard, dar și pentru pacienți cu COVID-19 cu risc trombembolic mare (agravarea suferinței respiratorii și/sau sindrom inflamator marcat) și risc hemoragic mic.
  13. Antibioticele NU se utilizează în tratamentul COVID-19. Ele ar trebui prescrise foarte rar de la începutul tratamentului, deoarece coinfecțiile bacteriene simultane infecției SARS-CoV-2 sunt foarte rare; se administrează antibiotic doar dacă este demonstrată o infecție bacteriană concomitentă.
  14. Inițierea tratamentului antibiotic pe parcursul îngrijirii pacientului cu COVID-19 se face dacă s-a produs o suprainfecție bacteriană.
  15. Alegerea antibioticelor pentru situațiile rare de infecție bacteriană concomitentă sau supraadăugată trebuie să țină cont de eficiență dar și de riscurile de dismicrobisme: infecții

Vezi documentul complet AICI

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: ACCIDENT RUTIER la Alba Iulia, în zona Micești: Două automobile implicate, un bebeluș transportat la spital

Publicat

Un accident rutier a avut loc vineri, în jurul orei 17.00, în Alba Iulia, zona Micești. 

Potrivit reprezentaților ISU Alba, în accidentul rutier au fost implicate două automobile. O persoană a fost rănită, au mai precizat pompierii militari.

UPDATE 17.20: Reprezentații ISU Alba au transmis că persoană rănită este un copil de aproximativ 2 ani, care a primit îngrijiri medicale la fața locului și a fost transportat la Spitalul de Urgență din Alba Iulia cu traumatisme minore.

În total patru persoane au fost implicate în accident dar numai bebelușul a avut nevoie de îngrijiri medicale.

La fața locului a intervenit detașamentul de pompieri din Alba Iulia.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

O persoană rănită într-un accident de circulație cu trei autoturisme, între Alba Iulia și Șard. Trafic îngreunat

Publicat

Un al treilea accident s-a înregistrat miercuri, aproape de Alba Iulia. 

Reprezentanții IPJ Alba au transmis că traficul se desfășoară cu dificultate pe DN 74, între Alba Iulia și Sard, din cauza unui accident rutier în care au fost implicate 3 autovehicule.

Potrivit polițiștilor, este posibil ca în urma coliziunii să fi rezultat o victima. Mașinile au ieșit în decor într-o zonă cu linie continuă.

Cercetarea la fața locului este în desfășurare.

Este al treilea accident produs astăzi în apropiere de Alba Iulia. De dimineață s-a înregistrat un alt incident cu 4 mașini la ieșire spre Teiuș, urmat la câteva ore de o tamponare în lanț cu șase mașini, în zona Oiejdea.

Toate cele trei accidente au perturbat traficul, șoferii fiind nevoiți să aștepte zeci de minute în coloană.

Foto: Cititor Alba24

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Hotărâre a CJSU Alba pentru orașul Cugir și comunele Ponor, Șibor și Horea. Care sunt măsurile adoptate

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a emis vineri o nouă hotărâre prin care a stabilit o serie de măsuri valabile în orașul Cugir și la nivelul comunelor Ponor, Șibot și Horea.

HOTĂRÂREA nr. 114 din 23.04.2021 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza oraşului Cugir, comunelor Horea, Ponor şi Şibot

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 23.04.2021,

HOTĂRĂȘTE:

Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 23.04.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei la prezenta hotărâre.

(1) La nivelul oraşului Cugir şi comunei Şibot unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este mai mare de 3 şi mai mică sau egală cu 4/1.000 de locuitori, începând cu data de 24.04.2021, ora 00.00, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2200-0500, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

m) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

(1) La nivelul comunelor Horea şi Ponor unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 24.04.2021, ora 00.00, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2200-0500, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;

g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 06.00-22.00, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 06.00-22.00, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 06.00-22.00;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”.

Măsurile stabilite prin prezenta hotărâre se completează cu măsurile cu caracter general stabilite prin H.G. nr. 432/2021.

Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T.-urile de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție.

De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.
Alba Iulia, 23.04.2021

PREȘEDINTELE

COMITETULUI JUDEȚEAN PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ ALBA

Nicolae ALBU, Prefectul Județului Alba

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate