Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

O amendă şi 39 de avertismente pentru firme din Alba care nu au respectat legislaţia muncii. Rezultatele controalelor ITM de la sfârşitul lunii aprilie


Publicat

itm alba

itm albaAproape 40 de avertismente şi o amendă în valoare de 1.500 de lei au aplicat inspectorii ITM Alba, la sfârşitul lunii aprilie, pentru firme la care au fost depistate nereguli în respectarea legislaţiei muncii. Nu au fost cazuri de munca “la negru”.

În perioada 24-28 aprilie, în domeniul relaţiilor de muncă, inspectorii ITM Alba au verificat 45 de agenţi economici, cu un număr total de 1.328 salariaţi.

Au aplicat trei avertismente şi au dat o amendă în valoare de 1.500 de lei.

Principalele deficienţe stabilite în controale:

– nu au fost stabilite pentru toţi salariaţii atribuţiile corespunzătoare postului prin fişa postului;

– nu a fost acordat repaus săptămânal;

– nu a fost condusă corect evidenţa timpului lucrat;

– contractele individuale de muncă nu au fost completate cu clauze referitoare la criteriile de evaluare a activităţii profesionale a salariaţilor aplicabile la nivelul angajatorului;

– au fost primite la muncă persoane fără certificat medical (fişa de aptitudine);

– regulamentul intern nu conţine dispoziţii referitoare la criteriile şi procedurile de evaluare profesională a salariaţilor;

– registrul general de evidenţă al salariaţilor în format electronic nu se păstrează la sediul societăţii;

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, au fost controlaţi 47 de agenţi economici, iar inspectorii ITM Alba au aplicat 36 de avertismente.

Principalele deficienţe stabilite în controale:

– lipsa fişelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare şi/ sau periodică a lucrătorilor

– lipsa evaluării riscurilor de accidentare şi îmbolnăvire profesională pentru activităţile desfăşurate

– lipsa autorizării iniţiale şi a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR

– lipsa instruirii periodice a lucrătorilor

– organizarea necorespunzătoare a activităţii de nivelul unităţilor, conform noilor reglementări din HG 955/2010 securitatea muncii

– lipsa instrucţiunilor proprii de securitatea muncii pentru activitatile desfăşurate

– desfăşurarea activităţii fără efectuarea examenului medical la angajare şi/sau periodic a lucrătorilor



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

DOCUMENT: Restricții la Râmeț, decise de CJSU Alba. Măsuri și pentru alte patru comune din județ. Ce trebuie respectat

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a decis luni măsuri de respectat în patru comune din Alba și a eliminat restricțiile anterioare la Mogoș.

La Râmeț, sunt instituite măsuri suplimentare după ce incidența a crescut.

HOTĂRÂREA nr. 136 din 10.05.2021 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza comunelor Bucerdea Grânoasă, Gârbova, Mogoş, Râmeţ şi Valea Lungă

Vezi Hotărârea nr 136. a CJSU ALBA din 10.05.2021

Art. 1 Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 10.05.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei la prezenta hotărâre.

Anexa_Hotararea nr. 136 din 10.05.2021

Art. 2 La nivelul comunei Râmeţ, unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este mai mare de 4 şi mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori, începând cu data de 11.05.2021, ora 00.00, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în zilele de luni, marți, miercuri și joi în intervalul orar 22.00-05.00, iar în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 20.00-05.00, cu următoarele excepţii:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
  • deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;
  • deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;

Operatorii economici care desfăşoară activităţi de comerţ/prestări de servicii în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private, își vor organiza şi desfăşura activitatea în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 05.00-18.00.

În zilele de vineri, sâmbătă şi duminică, în intervalul orar 18.00-05.00, operatorii economici pot activa doar în relaţia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu;

Unităţile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum şi operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, şi cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone îşi pot desfăşura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;

Se suspendă activitatea operatorilor economici desfăşurată în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness;

Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

Măsurile stabilite la lit. k) și lit. l) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. m), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există;

(3) Centrele de vaccinare și cabinetele medicale își vor desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;

(4) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 3 La nivelul comunelor Bucerdea Grânoasă, Gârbova şi Valea Lungă unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 11.05.2021, ora 00.00, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 22.00-05.00, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;

g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 0600-2200, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 0600-2200, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 0600-2200;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 4. La nivelul comunei Mogoş unde s-a înregistrat un trend descrescător de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2, rata de incidență fiind de 0 cazuri la 1000 de locuitori, începând cu data de 11.05.2021, ora 00.00, încetează aplicarea măsurilor stabilite pentru diminuarea riscului, prin Hotărârea C.J.S.U. Alba nr. 118 din 27.04.2021.

Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”.

Măsurile stabilite prin prezenta hotărâre se completează cu măsurile cu caracter general stabilite prin H.G. nr. 432/2021.

Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

InfoTrafic: Restricții de circulație până marți pe autostrada A1 Sebeș-Sibiu. Tronsonul vizat și atenționări pentru șoferi

Publicat

Circulația rutieră este restricționată până marți, 11 mai, inclusiv pe timpul nopții, pe autostrada A1 Sebeș-Sibiu, la Săliște. În zonă se efectuează lucrări.

Centrul InfoTrafic din Inspectoratul General al Poliției Române informează că pe sensul către Sibiu al autostrăzii A1 Sibiu-Deva, între kilometrii 276 – 274, pe raza localității Săliște, județul Sibiu, au loc până mâine, 11 mai, lucrări de asfaltare a carosabilului.

Circulația este restricționată pe banda de urgență și banda numărul 1, restricția fiind valabilă și pe timpul nopții.

Conducătorii auto sunt sfătuiți să respecte semnificația semnalizării instituite temporar, circulând cu viteza adaptată condițiilor de trafic și să semnalizeze din timp intenția de schimbare a benzii de circulație.

sursă: politiaromana.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Premierul României, Florin Cîțu: Persoanele care s-au vaccinat ar trebui să beneficieze de o viață normală

Publicat

Premierul României, Florin Cîțu, a făcut o serie de declarații referitoare la revenirea la o viață normală a celor care s-au vaccinat anti COVID-19. 

Întrebat dacă persoanele care s-au vaccinat ar putea primi permisiunea de a renunţa la masca de protecţie în spaţiile publice deschise, premierul a spus că „din punctul meu de vedere, persoanele vaccinate ar trebui să beneficieze de o viaţă normală”, a declarat Florin Cîțu, citat de DCnews.ro

Ulterior, întrebat dacă s-a referit la persoanele vaccinate cu o singură doză sau cu ambele doze de vaccin, Florin Cîţu a spus doar că este vorba despre „persoanele vaccinate”.

Referitor la posibilitatea ca restricţiile să fie relaxate pe localităţi, în funcţie de rata de vaccinare, Florin Cîţu a spus că nu poate da un răspuns acum.

„Toate scenariile sunt pe masă. Mi se pare normal ca persoanele vaccinate şi care nu mai reprezintă un pericol pentru societate să poată să îşi reia viaţa la normal”, a mai spus premierul.

Un document care prevede mai multe măsuri ce ar putea fi luate de autorități de la 1 iunie 2021 a fost făcut public.

Masca de protecție nu ar mai fi obligatorie dacă se va ajunge la un grad de vaccinare de 50%. Același lucru ar trebui să se întâmple și în spațiile publice, însă aici gradul de vaccinare ar trebui să crească la 70%.

Ce se întâmplă cu HoReCa

Pragul ce privește gradul de ocupare de 70% în industria hotelieră va fi eliminat, iar evenimentele private ar putea fi organizate doar cu persoane vaccinate.

La piscină ar putea merge doar persoanele vaccinate sau cele care dovedesc că au fost infectate.

În baruri și restaurante se elimină orice restricție privind capacitatea de servire. Dacă incidența Covid crește între 3 și 7,5 cazuri la mia de locuitori restaurantele rămân deschise doar pentru persoanele vaccinate.

Nunți și botezuri?

Nunțile și botezurile cu mai mult de 20 de persoane ar putea fi reluate doar pentru persoanele vaccinate.

Toate măsurile urmează să fie discutate în ședința Comitetului Interministerial pentru Revenirea la Normalitate.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Primăria Aiud: Concurs pentru ocuparea unui post de inspector la Direcția de Asistență Socială. Condiții pentru candidați

Publicat

primaria aiud

Primăria Municipiului Aiud organizează la sediul instituției, din str. Cuza Vodă, nr. 1, concurs de recrutare pentru ocuparea pe durată nedeterminată a postului vacant, funcție publică de execuție de inspector, clasa I, grad profesional debutant din cadrul Direcției de Asistență Socială a municipiului Aiud, Compartiment Beneficii Sociale și Autoritate Tutelară din subordinea Consiliului Local al municipiului Aiud.

Concursul este organizat în baza art. II din Legea nr.203/2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr.55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Durata timpului de muncă pentru funcția publică de execuție de inspector, clasa I, grad profesional debutant este de 8h/zi, respectiv 40h/săptămână, respectiv durată normală a timpului de muncă.

Candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile de ocupare a unei funcții publice, prevăzute la art. 465 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Condiţiile de participare la concurs pentru postul de inspector, clasa I, grad profesional debutant:

– studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă.

Condiţiile de desfăşurare a concursului:

–  Proba scrisă: 14.06.2021, ora 11:00 – sediul Primăriei Municipiului Aiud, sala Ion I.C.Brătianu;

– Interviul: se va susţine într-un termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise.

– Dosarele de înscriere la concurs se depun în perioada 10.05.2021 – 31.05.2021 (ora 16:00), la sediul Primăriei Municipiului Aiud.

Condiţiile de participare şi condiţiile de desfăşurare a concursului, bibliografia, tematica, atribuțiile stabilite în fișa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului se afişează la sediul Primăriei Municipiului Aiud şi pe site-ul instituției: www.aiud.ro.

Relații suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Municipiului Aiud, situată în Aiud, str. Cuza Vodă, nr. 1, număr de telefon 0258 861 310, interior 1013/fax 0258 861280, e-mail: resurse@aiud.ro, persoana de contact: Morar Angela, consilier în cadrul Biroului Resurse Umane, Control Intern, precum și de pe site-ul instituției: www.aiud.ro.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate