Connect with us
Publicitate

CUGIR

UPDATE: O asistentă de la Spitalul din Cugir, confirmată cu noul coronavirus. Ce a declarat aceasta pentru Alba24.ro


Publicat

O asistentă de la Spitalul Orășenesc Cugir a fost confirmată cu noul coronavirus, în cursul acestei săptămâni. 

Potrivit surselor alba24.ro, asistenta este internată momentan în spital și are simptome foarte ușoare ale infectării cu COVID-19.

De asemenea, sursele alba24.ro au declarat că infectarea nu s-a produs în unitatea medicală, ci în comunitate.

Reamintim că miercuri la nivelul județului Alba au fost confirmate 25 de cazuri la 1095 de teste realizate.

UPDATE 10.40: Asistenta în cauză a contactat alba24.ro și a făcut o serie de declarații referitoare la infectarea cu noul coronavirus și stare de sănătate. 

Asistenta a declarat că este asimptomatică, nu prezintă nici un fel de simptome ale bolii, (nici măcar ușoare) cum au declarat sursele alba24.ro. Temperatura corpului este normală (36.3), CT-ul pulmonar este perfect normal. 

Mai mult de atât, acesta a spus că nu este exclus ca infectarea să se fi produs în spital, mai exact la camera de gardă unde asistenta lucrează.

Femeia a mai precizat că la camera de gardă de la spitalul din Cugir se testează doar persoanele care au simptome și care trebuie să se interneze în unitatea medicală. În schimb, persoanele care vin la camera de gardă pentru o procedură standard, nu sunt testate pentru COVID-19.

Asistenta a fost confirmată cu noul coronavirus, luni, după ce acesta alături de alte două cadre medicale din spital s-au testat. Testul pentru ea a ieșit pozitiv, dar pentru încă o altă asistentă și o infirmieră rezultatul a ieșit incert și așteaptă rezultatul de la retestare.

De asemenea, femeia este internată de marți, la spitalul din Cugir, și deși ea și-a exprimat intenția de a se izola la domiciliu, cadrele medicale au spus că e mai bine să meargă la spitalul din Abrud.

 

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Cum să trimiți fofografii și videoclipuri prin WhatsApp, care pot fi văzute doar o dată. Funcția View Once, funcțională

Publicat

WhatsApp permite trimiterea de fotografii și videoclipuri care pot fi vizualizate o singură dată de către destinatari.

Noua modificare a început să fie disponibilă pentru utilizatorii de iPhone, marți.

La scurt timp după aceea, aplicația de mesagerie a anunțat că toți utilizatorii pot folosi funcția, inclusiv pentru cei care utilizează Android.

După ce obține funcția View once din varianta nouă a aplicației (update), utilizatorul va putea activa dispariția fotografiei sau a videoclipului înainte de a o trimite contactelor sale, atingând noua pictogramă „1” care apare lângă bara de subtitrări.

Fotografiile și videoclipurile care sunt partajate utilizând funcția respectivă nu vor mai fi vizibile în chat, după ce destinatarul iese din vizualizare.

De asemenea, conținutul media nu va fi salvat.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

ALBA IULIA: Zona de dezvoltare economică de pe centura municipiului, un vis îndepărtat. Precizările primăriei legate de termene

Publicat

Dezvoltarea zonei economice în partea de est a municipiului Alba Iulia, în proximitatea Autostrăzii A10 Sebeș-Turda, este în faza declarațiilor și a promisiunilor.

Primarul din Alba Iulia, Gabriel Pleșa, a anunțat în urmă cu o lună că ”în curând vor fi scoase la licitație 13 loturi pentru investitori”.

În realitate însă, potrivit chiar informațiilor furnizate de primărie, ar putea fi vorba despre ani întregi. 

Declarația legată de licitarea celor 13 loturi vine în condițiile în care nici măcar Primăria Alba Iulia nu deține prea multe detalii legate de viitoarea zonă de dezvoltare industrială.

Potrivit unui răspuns al instituției la o solicitare a Alba24.ro, înainte de a concesiona sau vinde parcelele respective, primăria va realiza infrastructura (inclusiv utilitățile). Iar acest lucru este încă departe.

Citește și FOTO: Zonă de dezvoltare economică pe 340.000 mp la Alba Iulia, lângă Autostrada Sebeș-Turda. Anunțul primarului Gabriel Pleșa

Reprezentanții instituției au răspuns unor întrebări adresate de Alba24, legate de etapele pe care trebuie să le străbată înființarea zonei de dezvoltare, înainte de a fi exista la propriu, dar și despre termenele stabilite.

În legătură cu graficul de realizare al zonei de devoltare și de enumerarea etapelor care trebuie străbătute până la atribuirea terenului, primăria a răspuns că aceste informații sunt parte a viitorului PUZ.

”Estimăm ca până la sfârșitul anului să finalizăm Planul Urbanistic Zonal, iar în anul 2022 să finalizăm indicatorii tehnico-economici pentru realizarea infrastructurii și să pornim lucrările în zonă”, se arată în răspuns.

Abia apoi poate fi realizată infrastructura, fără de care nu se va face concesiunea.

De asemenea, reprezentanții administrației locale spun că prețurile de pornire pentru vânzarea sau concesionarea terenurilor se vor stabili conform pieței și vor fi supuse dezbaterii, în viitor.

”Cel mai probabil o să alegem formula de concesionare a terenului pe o perioadă de aproximativ 3 ani, perioadă în care operatorul economic are dreptul de a demara investiția, iar la finalizarea acesteia având posibilitatea de a achiiționa terenul”, au răspuns aceștia.

Instituția nu a stabilit deocamdată condițiile exacte de selectare a companiilor care vor să investească în zonă.

Utilități

Utilitățile vor se vor realiza anterior concesiunii sau vânzării terenurilor.

Reprezentanții primăriei spun că ”orizontul de timp pentru finalizarea utilităților în zonă este anul 2023”.

Aceștia nu au deocamdată idee de costurile pe care le implică realizarea infrastructurii tehnice, însă precizează că este vorba despre aproximativ 1.300 de metri liniari de infrastructură de transport și tehnico-edilitară.

”Orice început este greu și sunt conștient că așteptările sunt mari. Au trecut puțin peste 6 luni de la preluarea actualului mandat și știu că răbdarea multora se apropie de final.

Cu toții vrem să vedem proiecte duse la bun sfârșit, dar și proiecte noi, care să creeze plus valoare, locuri de muncă noi și un magnet pentru cei care își doresc să trăiască în Alba Iulia.

Pentru că acestea toate înseamnă dezvoltare! Iar o dezvoltare sănătoasă astăzi înseamnă sustenabilitate, coerență, eficiență și o latură puternică verde în orice proiect economic sau edilitar-urban” a explicat primarul Gabriel Pleșa, în urmă cu o lună.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Guvernul dă OUG pentru a abroga prevederile privind debranşarea și deconectarea clienţilor rău-platnici la utilități

Publicat

Guvernul urmează să aprobe, în ședința de joi, prin ordonanţă de urgenţă, abrogarea unei prevederi care stabileşte că pe perioada stării de alertă operatorii de transport şi distribuţie energie electrică şi gaze naturale asigură continuitatea furnizării serviciilor, iar în situaţia în care este incident un motiv de debranşare/deconectare amână efectuarea acestei operaţiuni până la încetarea stării de alertă.

„Prezentul proiect de act normativ are drept scop abrogarea prevederilor articolului 72, alineat (1) din OUG nr. 70/2020, în vederea revenirii la prevederile legislative anterioare intrării în vigoare a OUG nr. 70/2020, care permit – în condiţii contractuale reglementate – deconectarea clienţilor finali rău-platnici.

De asemenea, este avută în vedere şi includerea unei perioade de tranziţie de 90 de zile, în timpul căreia clienţii finali care au beneficiat de prevederile articolului 72, alineat (1) ale OUG nr. 70/2020 nu pot fi deconectaţi pentru debitele restante aferente perioadei de aplicabilitate ale respectivelor prevederi, aceştia având posibilitatea să identifice, împreună cu prestatorii de servicii din domeniile energie electrică şi/sau gaze naturale şi în funcţie de situaţia proprie, soluţii pentru achitarea debitelor restante”, se arată în nota de fundamentare a proiectului de act normativ.

DOCUMENT: Textul integral al Ordonanței de Urgență poate fi consultat AICI.

FOTO: Pixabay

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Elevii și dascălii din comuna Săsciori vor beneficia de tablete școlare și echipamente IT pentru procesul de învățare online

Publicat

Elevii și dascălii din comuna Săsciori vor beneficia de tablete școlare, laptopuri, videoproiectoare, table interactive și alte echipamente IT pentru școala online. Valoarea totală a echipamentelor este de peste 1,3 milioane de lei. 

Primăria Săsciori a lansat marți, 3 august, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru achiziția de echipamente IT, respectiv tablete pentru uz școlar, laptopuri, sisteme all-in-one, table interactive, tablete grafice, router wireless, video proiector, ecran de proiecție, camera web videoconferință, în cadrul proiectului „Asigurarea accesului elevilor de la nivelul comunei Săsciori la procesul de învățare online prin furnizarea tabletelor școlare și a altor echipamente IT pentru activități didactice”.

Valoarea totală este estimată la 1.368.291,22 de lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, de echipamentele IT ar urma să beneficieze elevii și cadrele didactice de la Școala Gimnazială Săsciori, Școla Primară „Duvlea – Zdrenghe” Sebeșel, Școala Primară Căpâlna, Școala Gimnazială Loman, Școala Gimnazială „Ion Raica” Răchita, Școala Primară Pleși și Școala Primară Tonea.

Conform evidențelor școlare, efectivul total de elevi ai unităților de învățământ este 669, din care 564 vor urma să beneficieze de tablete pentru uz școlar cu abonament la internet timp de 24 de luni. Tabletele vor fi date în folosința elevilor pe bază de procese verbale de predare – primire, încheiate cu reprezentanții legali sau tutorii elevilor.

Achiziția este împărțită pe două loturi, astfel:

Lotul 1 – tablete școlare cu internet

  •  tablete școlare cu internet – 564 buc.

Lotul 2 – echipamente IT de uz școlar

  • laptop – 54 buc.
  • sistem all-in-one – 39 buc.
  • cameră web videoconferință – 39 buc.
  • proiector – 37 buc.
  • ecran proiecție (cu suport perete) – 37 buc.
  • tablă interactivă – 21 buc.
  • router wireless – 39 buc.
  • tabletă grafică – 31 buc.

„Decizia achiziționării echipamentelor IT a apărut ca urmare a crizei pandemice creată de virusul Sars-Cov-2, pentru a evita o creștere rapidă cu acest virus și pentru a crea condițiile necesare pentru buna desfășurare a procesului educațional online”, se mai precizează în caietul de sarcini.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate