Administrație
Drumul de legătură dintre Sânmiclăuș și Căpâlna de Jos va fi modernizat și asfaltat. Licitația, lansată în SEAP
O porțiune de 1,8 kilometri din drumul județean DJ 142 N, care leagă satele Sânmiclăuș (comuna Șona) de Căpâlna de Jos (comuna Jidvei), va fi modernizat și asfaltat printr-o investiție de peste 2,9 milioane de lei.
Consiliul Județean Alba a lansat miercuri, 28 decembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru execuția lucrărilor de modernizare a drumului județean DJ 142 N, Căpâlna de Jos – Sânmiclăuș.
Valoarea totală estimată a lucrărilor este de 2.905.158,38 de lei, fără TVA.
Drumul judeţean DJ 142N, cu lungimea totală de 5,150 km, asigura legătura între localitățile Căpâlna de Jos (intersecția cu DJ 107V) și Sânmiclăuș (intersecția cu DJ 107V).
Tonsonul de drum supus modernizării face legătura între satele Sânmiclăuș, comuna Șona și Căpâlna de Jos, comuna Jidvei.
În prezent, acesta este nemodernizat, întregul tronson de drum fiind din pământ, suprafața carosabilă prezentând gropi, făgașe, denivelări ce împiedicădesfășurarea normală a circulației și conduc la stagnarea apei și infiltrarea acesteia în corpul drumului.
Scurgerea apelor nu este asigurată din cauza șsanțurilor neconforme sau inexistente, cu multe discontinuități și a podețelor de descărcare inexistente.
Din cauza lipsei întreținerii acostamentelor, depunerile de material de pe acostament îngreunează scurgerea apelor meteorice de pe carosabil.
Intersecțiile cu drumurile de interes local și drumurile agricole sunt în general pietruite sau de pământ și nu sunt prevăzute cu indicatoare.
În vederea îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie rutieră pe drumul judeţean DJ 142N, pe sectorul în lungime de 1,835 km, cuprins între km 2+000 corespunzător ieşirii din localitatea Căpâlna de Jos şi până la km 3+835 corespunzător intrării în localitatea Sânmiclăuș, Consiliul Judeţean Alba a iniţiat acţiunea de modernizare a acestui drum.
Partea carosabilă va avea o lățime de 6 m (2 x 3 m). Acostamentele vor fi de 2 x 0,50 m (variabil), din care benzile de încadrare vor avea 2 x 0,25 m.
Sistemul rutier urmează să fie realizat din:
- 4 cm strat de uzură din beton asfaltic BA 16
- 6 cm strat de legătură din beton asfaltic deschis BAD 22,4
- 15 cm strat de bază piatră spartă
- 25 cm strat de fundație balast
- 20 cm strat de formă balast nisipos
Pe o lungime de 1.870 m vor fi realizate șanțuri cu secțiune neprotejată din pământ.
De asemenea, se vor executa podețe tubulare (8 buc.), podețe din elemente prefabricate (1 buc.), podețe tubulare la drum lateral (3 buc.) și o fundație de parapet (tip L) pe o lungime de 185 metri.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News