Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

OBLIGAŢII fiscale până la sfârşitul lunii MARTIE 2018. CALENDAR cu termene, formulare, plăţi


Publicat

sediul ANAF Alba

Mai multe obligaţii fiscale au termen limită luni, 26 martie sau vineri, 30 martie. De exemplu, angajatorii mai au o săptămână în care să achite taxele salariale aferente lunii februarie.

Este cea de-a doua lună în care taxele salariale se achită în conformitate cu modificările operate Codului fiscal la 1 ianuarie 2018. Este vorba despre 10% impozit pe veniturile din salarii (datorat de salariat), 10% pentru contribuția la sănătate (datorată de salariat), 25% pentru contribuția la pensii (datorată de salariat) și 2,25% pentru contribuția de muncă (datorată de angajator), potrivit avocatnet.ro.

Declararea și achitarea taxelor salariale aferente lunii februarie 2018 se pot face până luni, 26 martie, inclusiv, potrivit calendarului fiscal stabilit de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF).

Ambele obligații fiscale se declară la Fisc cu ajutorul formularului 112 „Declarația privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate”.

Plata se face în contul unic 20.A.47.01.00 „Sume încasate pentru bugetul de stat în contul unic, în curs de distribuire”, în cazul impozitului pe salarii, respectiv în contul unic 55.02 „Disponibil al bugetelor asigurărilor sociale și fondurilor speciale, în curs de distribuire”, în cazul contribuțiilor sociale.

OBLIGAŢII FISCALE cu termene de plată până la sfârşitul lunii martie 2018:

Luni, 26 martie

Plata taxei anuale aferente autorizației de exploatare a jocurilor de noroc, pentru trimestrul următor

– organizatorii de jocuri de noroc caracteristice activității cazinourilor și jocurile tip slot-machine

OUG 77/2009 art.14 alin.(2) lit.b) pct.(i), B

Luni, 26 martie

Plata taxelor aferente licențelor de organizare a jocurilor de noroc, precum și taxele anuale aferente autorizațiilor de exploatare a jocurilor de noroc, pentru jocuri loto și pariuri mutuale – pentru anul în curs

– Compania Națională „Loteria Română” S.A.

OUG 77/2009 art.14 alin.(2) lit.c)

Luni, 26 martie

Efectuarea plăților anticipate privind impozitul pe venit aferente trimestrului I 2018

– contribuabilii care realizează venituri din activități independente, cedarea folosinței bunurilor (cu excepția veriturilor din arendare), activități agricole impuse în sistem real, silvicultură și piscicultură

Legea 227/2015 art.121 alin.(4)

Luni, 26 martie

Plata impozitului reținut la sursă în luna precedentă

Plătitorii următoarelor venituri:

– din drepturi de proprietate intelectuală;

– din premii și jocuri de noroc;

– obținute de nerezidenți;

– din alte surse

Legea 227/2015 art.72 alin.(3), art.73 alin.(1) și (4), art.110 alin.(6), art.115 alin.(3), art.224 alin.(5) și (6)

Luni, 26 martie

Plata contribuției de asigurări sociale de sănătate, aferentă trimestrului I 2018

-persoanele fizice care realizează venituri din activități independente, care determină venitul net anual în sistem real și/sau pe baza normelor anuale de venit.

Legea 227/2015 art.151 aln.(2)

Luni, 26 martie

Depunerea „Declaraţiei privind obligaţiile de plată la bugetul de stat”

Formular: Declaraţia 100

lunar – contribuabilii care au următoarele obligații de plată la bugetul de stat:

– impozit pe venitul persoanelor fizice: impozit pe veniturile din dividende distribuite persoanelor fizice, impozit pe veniturile din dobânzi, impozit pe veniturile din premii, impozit pe veniturile din jocuri de noroc, impozit pe veniturile din transferul proprietăților imobiliare din patrimoniul personal, impozit pe veniturile din pensii, impozit pe veniturile din drepturi de proprietate intelectuală, impozit pe veniturile din arendarea bunurilor agricole, impozit pe veniturile din alte surse, datorat de persoanele fizice;

– impozit pe veniturile obținute din România de nerezidenți;

– taxa anuală de autorizare a jocurilor de noroc;

– alte obligații de plată lunare prevăzute în OPANAF 587/2016 la anexa 4, cap. I, pct. 1, subpct. 1.1.

– alte termene – contribuabilii care au următoarele obligații de plată la bugetul de stat:

– pentru plățile anticipate aferente trimestrului IV, în cazul contribuabililor care declară și plătesc impozit pe profit anual;

– în cazul impozitului pe profit datorat de contribuabilii care au optat pentru anul fiscal diferit de anul calendaristic;

– alte obligații de plată prevăzute în OPANAF 587/2016 la anexa 4, cap. I, pct. 1, subpct. 1.3.

(vezi instrucțiunile de completare din formular)

OPANAF 587/2016

Luni, 26 martie

Declararea și plata impozitului pe profit pe anul precedent

Formular: Declaraţia 101_2017

– plătitorii de impozit pe profit

– contribuabilii care au optat pentru un exercițiu financiar diferit depun declarația și plătesc impozitul până pe data de 25 a celei de-a treia luni de la închiderea anului fiscal modificat

Legea 227/2015 art.42, OPANAF 3386/2016

Luni, 26 martie

Depunerea Declarației privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate

Formular: Declaraţia 112

Pentru luna precedentă:

– persoanele fizice și juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora, instituțiile prevăzute la art.136 lit. d) – f) din Legea nr.227/2015 precum și persoanele fizice care realizează în România venituri din salarii sau asimilate salariilor de la angajatori din state care nu intră sub incidența legislației europene aplicabile în domeniul securității sociale, precum și a acordurilor privind sistemele de securitate socială la care România este parte.

Legea 227/2015 art.147 alin.(1), OMFP 1209/2018

Luni, 26 martie

Depunerea Declarației privind veniturile sub formă de salarii din străinătate obținute de către persoanele fizice care desfășoară activitate în România și de către persoanele fizice române angajate ale misiunilor diplomatice și posturilor consulare acreditate în România pentru luna precedentă

Formular: Declaratia_224

– persoanele fizice care își desfășoară activitatea în România, obțin venituri sub formă de salarii sau asimilate salariilor de la angajatori care nu au sediu social, sediu permanent sau reprezentanță în România și care datorează contribuțiile sociale obligatorii pentru salariații lor, potrivit prevederilor legislației europene aplicabile în domeniul securității sociale, precum și ale acordurilor privind sistemele de securitate socială la care România este parte, și care nu au încheiat cu angajatorul un acord referitor la obligația declarării și plșții contribuțiilor sociale obligatorii.

Legea 227/2015 art. 82 alin.(2), OPANAF 3780/201

Luni, 26 martie

Depunerea Decontului de taxă pe valoarea adăugată

Formular: Declaratia 300

– persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 316 din Legea nr.227/2015

– lunar, trimestrial, semestrial, anual, după caz (vezi instrucțiunile de completare din formular)

Legea 227/2015 art.323 alin.(1), OPANAF 591/2017

Luni, 26 martie

Depunerea Decontului special de taxa pe valoarea adăugată pentru luna precedentă

Formular: Declaratia 301

– persoanele menționate în instrucțiunile de completare a formularului, pentru fiecare secțiune.

– Legea 227/2015 art.324 alin.(2), OPANAF 592/2016

Luni, 26 martie

Depunerea Declarației privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adăugată

Formular: Declaratia 307

– persoanele impozabile prevăzute la art.280 alin.(6), art.270 alin.(7), art.310 alin.(7), art.316 alin.(11) lit.a) – e) și g) din Legea nr.227/2015

OPANAF 793/2016

Luni, 26 martie

Depunerea Declarației privind taxa pe valoarea adăugată datorată de către persoanele impozabile al căror cod de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a fost anulat conform art.316 alin. (11) lit. a) – e), lit. g) sau lit. h) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal

Formular: Declaratie 311

-persoanele impozabile al căror cod de TVA a fost anulat conf. Art. 316 alin. (11) lit. a) – e), lit. g) sau lit. h) din Legea nr.227/2015 și care efectuează în perioada în care nu au cod valid de TVA, livrări și/sau achiziții /prestări de bunuri/ servicii care sunt obligate la plata TVA

OPANAF 188/2018

Luni, 26 martie

Depunerea Declarației recapitulative privind livrările/ achizițiile/ prestările intracomunitare de bunuri pentru luna precedentă

Formular: Declaratie 390 VIES

– contribuabilii înregistrați în scopuri de TVA conform art. 316 sau art.317 din Legea nr.227/2015.

Legea 227/2015 art. 325, OPANAF 591/2016

Luni, 26 martie

Depunerea Notificării privind aplicarea / încetarea aplicării sistemului TVA la încasare

Formular: Declaratie 097

– persoanele impozabile care depășesc plafonul de 2.250.000 lei;

– persoanele impozabile care renunță la aplicarea sistemului TVA la încasare.

OPANAF 1503/2016

Luni, 26 martie

Plata taxei anuale pentru autorizația de exploatare a jocurilor de noroc

(sumele care rezultă din aplicarea procentelor prevăzute în anexă la veniturile estimate de operatorul economic, dar nu mai puțin decât taxa anuală minimală – până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care documentația a fost aprobată; în cazul în care, în cursul anului de autorizare, încasările efective depășesc încasările estimate prin documentația prezentată la data autorizării, taxa se va recalcula prin aplicarea cotei procentuale asupra încasărilor efective cumulate de la începutul perioadei de autorizare. Recalcularea se va efectua lunar, începând cu prima lună în care se înregistrează depășirea rezultatelor estimate. Încasările efective cumulate și taxa plătită de la începutul perioadei de autorizare până la finele lunii precedente celei pentru care se face regularizarea se va declara și plăti până la data de 25 a lunii următoare)

– organizatorii de jocuri de tip pariu, jocuri de noroc, bingo organizate prin TV, pariuri on-line, jocuri bingo prin internet, sisteme de telefonie fixă sau mobilă, jocuri de noroc on-line.

OUG 77/2009 art. 14 alin. (2) lit. b) iii)

Vineri, 30 martie

Depunerea Declarației informative privind livrările/prestările și achizițiile efectuate pe teritoriul național aferente perioadei de raportare precedente (luna, trim. etc. ; perioada de raportare este cea declarată pentru depunerea decontului de TVA, prevăzută la art.322 din Legea nr.227/2015)

Formular: Declaratia 394

– persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România, conform art.316 din Legea nr.227/2015, obligate la plata taxei conform art. 307 alin.(1), (2), (6) și (7) din Legea nr.227/2015, pentru operațiuni impozabile în România conform art.268 alin.(1) din Legea nr.227/2015.

– persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România, conform art.316 din Legea nr.227/2015, care realizează în România, de la persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România, achiziții de bunuri sau servicii taxabile

OPANAF 3769/2015

Vineri, 30 martie

Depunerea Cererii de restituire a accizelor în baza prevederilor art.395 din Codul fiscal

Anexa nr.27 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

Formular: A27_NMT8CF

– beneficiarii scutirilor de accize (instituții, organizații)

Legea 227/2015 art. 395, HG 1/2016 titlul VIII pct.75 alin.(5)

surse: anaf.ro, avocatnet.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Tânărul din Alba Iulia, suspect că a înșelat o femeie, pretinzând că este agent SIE a scăpat de arest. Prima reacție a lui Keops

Publicat

Groza Adrian, zis ”Keops”, tânărul din Alba Iulia, reținut la sfârșitul săptămânii trecute și cercetat pentru că ar fi înșelat mai multe persoane, nu a fost arestat preventiv. 

Mai exact, procurorul de caz a cerut arestare preventivă a acestuia, dar magistrații de la Judecătoria Alba Iulia au respins cererea. De asemenea, pe numele tânărului, procurorul de caz nu a cerut nici luarea controlului judiciar.

Până în acest moment, procurorii nu au făcut apel la decizia magistraților de la Judecătoria Alba Iulia. 

După ce a scăpat din reținerea de la IPJ Alba, tânărul a mers prin redacțiile ziarelor locale, care au publicat comunicatul prin care poliția anunța că acesta a fost reținut, pentru a distribui copia unei plângeri penale împotriva polițiștilor care anchetează cazul, semnate de una dintre persoanele din dosar.

Chira Ioan Mircea – parte vătămată în dosar a făcut o plângere adresată Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia.

De asemenea, acesta a dat chiar și o declarație în fața unui notar în care spune că nu a fost prejudiciat în nici un fel de Groza și că nu vrea să depună vreo plângere împotriva acestuia.

O altă persoană, martor în dosar și iubita lui Groza, a scris cum s-au petrecut audierile la IPJ Alba.

CITEȘTE ȘI: ”Keops” din Alba Iulia: fals agent secret, polițist și funcționar la finanțe, REȚINUT. Cum a strâns peste 132.000 de lei

Reamintim că vineri polițiștii din Alba Iulia au reținut un bărbat care s-ar fi folosit de calități false pentru a obține sume de bani de la diverse persoane. S-a dat drept polițist, ofițer de informații SIE sau funcționar la finanțe și a reușit să obțină peste 132.000 de lei, au precizat polițiștii din Alba.

Potrivit IPJ Alba, la data de 2 iulie 2020, polițiștii Biroului de Investigații Criminale din cadrul Poliției Municipiului Alba Iulia l-au reținut pe un bărbat de 33 de ani, din Alba Iulia, zis ”Keops” care este cercetat pentru înșelăciune, uzurparea de calități oficiale și conducere fără permis.

Mircea Chira, patronul firmei la care lucrează Groza și persoană vătămată în dosar, este o figură cunoscută în Alba Iulia. Acesta a fost președinte PSD Alba Iulia între anii 2007 și 2008 și membru al Marii Loje Masonice din România. Într-o plângere penală adresată procurorilor de la Curtea de Apel Alba Iulia, Chira a evidențiat mai multe aspecte din timpul audierilor de la IPJ Alba.

De asemenea, iubita lui Groza a redactat și ea o scrisoare deschisă care a ajuns în posesia alba24.ro. În scrisoare, tânăra detaliază cum s-au petrecut audierile de la sediul Poliției din Alba Iulia.

Cei doi afirmă că nu au fost tratați cum trebuie la sediul IPJ Alba, că au fost transportați inadecvat până la instituție și că polițiștii le-ar fi sugerat ce ar fi trebuit să scrie în declarații.

Groza a mai avut în trecut probleme cu legea. Tânărul a fost condamnat definitiv la o pedeapsa cu închisoarea pentru înșelăciune, iar în prezent este cercetat în stare de libertate, tot pentru înșelăciune.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Atenționare COD GALBEN de inundații în Alba și alte județe din țară până marți. Zonele vizate

Publicat

Hidrologii au emis o nouă atenționare de inundații, valabilă până marți, la ora 24.00. În Alba, sunt vizați afluenții râului Mureș în aval de confluența Târnave și bazinul superior Târnava Mare.

COD GALBEN:  până marți, 7 iulie, ora 24:00

– pe râurile din bazinele hidrografice: Vişeu, Iza (judeţul Maramureş), Tur (judeţul Satu Mare), Someşul Mare –  bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţul Bistriţa Năsăud), Someşul Mic – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Cluj şi Bihor), Crişul Negru – bazin superior (judeţul Bihor), Crişul Alb – bazin superior (judeţele: Hunedoara şi Arad), Mureş – afluenţii aferenţi sectorului aval confluenţă Târnave (judeţele: Alba, Hunedoara, Sibiu şi Arad), Târnava Mică – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Harghita şi Mureş), Târnava Mare – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Harghita, Mureş, Sibiu şi Alba), Bega – bazin amonte S.H. Făget (judeţul Timiş), Timiş – bazin superior amonte S.H. Sadova şi afluenţii aferenţi sectorului aval S.H. Sadova – amonte S.H. Lugoj, Pogăniş – bazin superior, Bârzava, Caraş, Nera – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Timiş şi Caraş Severin), Cerna – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Gorj şi Caraş Severin), Desnăţui – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Mehedinţi şi Dolj), Jiu – bazin superior amonte S.H. Sadu şi afluenţii aferenţi sectorului aval S.H. Sadu – amonte S.H. Rovinari (judeţele: Hunedoara şi Gorj), Motru – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Gorj şi Mehedinţi), Gilort – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţul Gorj), Olt – bazin superior amonte S.H. Micfalău şi afluenţii aferenţi sectorului aval S.H. Micfalău – amonte Ac. Ioneşti (judeţele: Harghita, Covasna, Braşov, Sibiu, Vâlcea şi Argeş), Olteţ – bazin superior (judeţele: Gorj şi Vâlcea), Argeş – bazin superior, Dâmboviţa – bazin superior (judeţele: Argeş şi Dâmboviţa), Ialomiţa – bazin superior, Prahova – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Dâmboviţa şi Prahova), Suceava – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţul Suceava), Moldova – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Suceava şi Neamţ), Bistriţa – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Suceava, Neamţ, Harghita şi Bacău), Trotuş – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Harghita, Covasna, Neamţ şi Bacău), Buzău – bazin amonte S.H. Nehoiu (judeţele: Braşov, Covasna şi Buzău).

COD PORTOCALIU: până marți, 7 iulie, ora 24:00

– pe râul Prut – sector aval Ac. Stânca Costeşti, ca urmare a tranzitării ȋn regim controlat prin Ac Stânca Costeşti a viiturilor formate anterior ȋn amonte de intrarea ȋn ţară (judeţele: Botoşani, Iaşi, Vaslui şi Galaţi).

sursă: inhga.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cine poate fi pus în carantină, izolare sau internat. Proiectul de lege adoptat de Guvern. DOCUMENT integral

Publicat

Proiectul ce include baza legală pentru aplicarea măsurilor de carantină și izolare a fost adoptat luni de Guvern, iar acest va fi dezbătut de Parlament în regim de urgență.

Prin actul normativ, se definesc termenii de „carantină” și „izolare”, dar și cadrul pentru luarea măsurilor sanitare în situații deosebite, de risc epidemiologic și biologic.

Potrivit proiectului, vor putea intra în carantină persoanele suspecte de a fi infectate sau purtătoare ale unui agent patogen. Izolarea se poate dispune doar pentru persoanele purtătoare de agenți patogeni ai bolilor infecto-contagioase.

Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență,a  declarat, la finalul ședinței de Guvern că termenul de ”carantina persoanelor” se va referi la persoane sănătoase, iar termenul ”izolare” se va referi la persoanele bolnave sau infectate

LEGE privind instituirea unor măsuri in domeniul sănătății publice in situații de risc epidemiologic si biologic

Art. 1 Prezenta Lege reglementează unele măsuri de sănătate publică necesar a fi aplicate cu caracter temporar, în situații de risc epidemiologic și biologic pentru prevenirea introducerii și limitarea răspândirii bolilor infecto-contagioase pe teritoriul național.

Art. 2 În înțelesul prezentei legi se definesc următorii termeni:

a) „carantina persoanelor” reprezintă o măsură de prevenire a răspândirii bolilor infecto-contagioase, constând în separarea fizică a persoanelor sănătoase, suspecte de a fi infectate sau purtătoare ale unui agent patogen, de alte persoane, în spații special desemnate de către autorități, la domiciliu sau în locația declarată de către persoana carantinată.

b) „carantina bunurilor” reprezintă o măsură de prevenire a răspândirii bolilor infecto-contagioase, prin care se urmărește separarea bagajelor, containerelor, mijloacelor de transport sau altor bunuri suspecte de contaminare.

c) „carantina zonală” reprezintă o măsură de prevenire a răspândirii bolilor infectocontagioase, prin care se urmărește separarea fizică a persoanelor și activităților, inclusiv limitarea circulației, dintr-un perimetru afectat de o boala infecto-contagioase, de perimetrele învecinate, astfel încât să se prevină răspândirea infecției sau contaminării în afara acestui perimetru.

d) „izolarea” reprezintă o măsură care constă în separarea fizică a persoanelor bolnave cu o boală infecto-contagioasă sau a persoanelor purtătoare ale unui agent patogen în vederea monitorizării stării de sănătate, aplicării unui tratament adecvat în scopul vindecării și reducerii gradului de contagiozitate;

e) „risc iminent” reprezintă o amenințare imediată sau probabilitatea ridicată de apariție și răspândire a unui agent patogen în populația umană care poate avea un impact grav asupra sănătății și vieții omenești în lipsa unor măsuri de prevenire și limitare a acestora.

f) „contaminare” înseamnă prezența unui agent patogen pe suprafața corpului uman sau animal, în sau pe un produs preparat pentru consum sau pe alte obiecte, incluzând mijloace de transport, ce poate constitui un risc epidemiologic sau biologic;

g) „eveniment neobișnuit sau neașteptat” înseamnă manifestarea unei boli sau o situație ce creează un potențial pentru apariția unei boli infectocontagioase sau unei expuneri la un agent biologic necunoscut;

h) „dovadă ştiinţifică” reprezintă informația ce oferă un element de probă bazată pe metode științifice stabilite şi acceptate;

i) „infecţie” reprezintă pătrunderea şi dezvoltarea sau multiplicarea unui agent infecțios în corpul uman sau animal care poate constitui un risc de sănătate publică;

j) „măsuri de sănătate” înseamnă procedurile specifice de prevenire, limitare și răspuns aplicate în vederea împiedicării răspândirii bolii sau a contaminării;

k) „persoana bolnavă” înseamnă persoana care suferă de o boala infecto-contagioasă sau care este afectată de o suferință fizică susceptibilă de a constitui un risc epidemiologic sau biologic pentru sănătatea publică;

l) „risc epidemiologic” înseamnă probabilitatea de apariție a unui eveniment generat de un agent patogen care poate afecta sănătatea grupurilor populaționale, cu posibilitatea răspândirii pe plan național, european sau internațional.

m) „risc biologic” însemnă probabilitatea apariției unui efect asupra sănătății umane cauzat de răspândirea accidentala sau intenționată a unui agent patogen cu rată mare de transmisibilitate și mortalitate.

n) „suspect de infectare sau contaminare” înseamnă acele persoane, bagaje, mărfuri, containere, mijloace de transport, bunuri sau colete poștale considerate ca fiind expuse, sau posibil expuse, unui risc epidemiologic sau biologic şi care pot fi o posibilă sursă de răspândire a bolii.

o) „urgenţă de sănătate publică de importanţă internaţională” înseamnă un eveniment neobişnuit care, conform Regulamentului Sanitar International constituie un risc de sănătate publică prin răspândirea internaţională a bolii şi cere un potenţial răspuns internaţional coordonat.

p) „epidemie” reprezintă extinderea unei boli infectocontagioase într-un timp scurt prin contaminare la un număr mare de persoane dintr-un perimetru.

q) „pandemie” reprezintă extinderea unei epidemii pe mai mult de un continent.

r) „boala transmisibilă” este boala determinată de invazia țesuturilor organismului de către agenți patogeni, multiplicarea acestora și reacția țesuturilor gazdă la aceștia și la toxinele pe care le produc și care se poate transmite de la o sursă/mediu la o persoană și de la o persoană la alta.

s) ”grup populațional” reprezintă un grup de persoane care prezintă una sau mai multe caracteristici comune (ex.: localitate de domiciliu, loc de muncă, diagnostic de boală și altele).

Art. 3

(1) Măsurile prevăzute la art. 5 se aplică pentru grupuri populaționale care sunt susceptibile de a prezenta risc epidemiologic și biologic pentru sănătatea publică. Măsurile și grupurile populaționale se stabilesc în funcție de: agentul patogen, calea de transmitere, rata de transmisibilitate și zona geografică afectată.

(2) Carantina în spatii special desemnate de către autoritățile competente se realizează în următoarele situații:

a) în situația în care persoanele pentru care se instituie măsura de carantina declară că nu își pot asigura condițiile de separarea fizică la domiciliu sau locația declarată.

b) în situația nerespectării măsurii de carantina la domiciliu sau în locația declarată.

(3) Cheltuielile ocazionate de carantină în spațiile special desemnate pentru situațiile prevăzute la alin (2) lit. a) se suportă din bugetul Ministerului Sănătății, aprobat cu această destinație

(4) Persoanele care nu au respectat măsura de carantina la domiciliu sau în locația declarată au obligația de a suporta cheltuielile ocazionate de carantina în spațiile special desemnate. Cheltuielile ocazionate urmare a dispunerii măsurii de carantină se plătesc de către Ministerul Sănătății, din bugetul aprobat cu această destinație și se recuperează de la persoanele obligate a le suporta.

(5) Normele metodologice pentru stabilirea cheltuielilor prevăzute la alin. (3) și (4) se aprobă prin hotărâre a Guvernului, în termen de maxim 45 de zile de intrarea în vigoare a prezentei legi

Art. 4

(1) Situațiile de risc epidemiologic si biologic pentru care se instituie măsurile prevăzute la art. 5 sunt următoarele:

a) epidemie declarata prin ordin al Ministrului Sănătății;

b) urgența de sănătate publică de importanță internațională declarată de Directorul General al Organizației Mondiale a Sănătății;

c) pandemie declarată de Directorul General al Organizației Mondiale a Sănătății.

d) eveniment neobișnuit sau neașteptat identificat și constatat de structurile aflate în coordonarea Departamentului pentru Situații de Urgență sau de către instituțiile aflate în subordinea Ministerului Sănătății.

(2) Prin excepție de la alin. (1) în cazul în care, într-un caz individual, un medic constată riscul de transmitere a unei boli infecto contagioase cu risc de transmitere comunitară, acesta poate decide izolarea în unitatea sanitară și informează direcția de sănătate publică județeană sau a municipiului București.

Art. 5

(1) Carantina persoanelor în spații special desemnate, la domiciliu sau la o locație declarată se instituie pentru o durată stabilită conform datelor științifice oficiale disponibile, cu privire la persoanele sănătoase, suspecte de a fi infectate sau purtătoare ale unui agent patogen, care:

a) sosesc din zone în care riscul epidemiologic este ridicat, conform datelor epidemiologice transmise la nivel național, european și internațional de către organismele competente în domeniu;

b) au venit în contact cu persoane confirmate cu o boala infecto-contagioasă.

(2) Carantina bunurilor se instituie pentru bunurile suspecte de contaminare, mijloacele de transport sau alte bunuri suspecte, până la decontaminare sau distrugere, după caz. Procedura de decontaminare sau distrugere se stabilește prin ordin al ministrului sănătății.

(3) Carantina zonală se instituie pentru persoanele aflate și activitățile derulate în perimetrul afectat de situațiile de risc epidemiologic sau biologic prevăzute la art. 4, pentru o durata conform datelor științifice disponibile la nivel internațional.

(4) Izolarea în unitatea sanitară sau locațiile în care personalul unităților sanitare desfășoară activitate medicală specifică, se instituie pentru persoanele cu semnele și simptomele sugestive pentru bolile infecto-contagioase stabilite prin hotărâre a Guvernului sau persoanele purtătoare de agenți patogeni ai acestor boli, pentru care se impune internarea obligatorie, conform reglementarilor în vigoare, pentru o durată conform datelor științifice oficiale și în funcție de evoluția patologiei respective pentru fiecare pacient.

(5) Izolarea la domiciliu sau locația declarată, se poate dispune doar pentru persoanele purtătoare de agenți patogeni ai bolilor infecto-contagioase stabilite prin hotărâre a Guvernului, în funcție de rata de transmisibilitate și contagiozitate și capacitatea unităților sanitare, conform reglementarilor în vigoare, pentru o durată conform datelor științifice oficiale și în funcție de evoluția patologiei respective pentru fiecare pacient.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

OFICIAL: Examenul de TITULARIZARE 2020, în 29 iulie, înscrieri din 9 iulie. Calendarul concursului şi detalii pentru candidaţi

Publicat

examen profesor

Examenul de Titularizare 2020 va fi organizat în 29 iulie, iar înscrierile încep în 9 iulie. Proba scrisă se va desfășura în condiții speciale. Calendarul concursului a fost făcut public de Ministerul Educației.

Potrivit MEC, în perioada 9-16 iulie 2020, candidații la concursul național de ocupare a posturilor didactice/catedrelor din unitățile de învățământ preuniversitar își vor depune dosarele de înscriere la inspectoratele școlare (sau le pot transmite și electronic).

Vezi și TITULARIZARE 2020: Modele de subiecte și bareme de corectare pentru examen. Detalii pentru candidați

Proba scrisă din cadrul acestui concurs (titularizare) va avea loc în data de 29 iulie 2020, cu respectarea tuturor măsurilor igienico-sanitare în vigoare. Primele rezultate vor fi afișate pe 4 august. Contestațiile vor fi depuse în perioada 4-5 august, iar în data de 11 august vor fi afișate rezultatele finale.

Vezi LISTA posturi Titularizare Alba

Legea care deblochează organizarea concursului de Titularizare și angajările de cadre didactice în învățământ a fost publicată în Monitorul Oficial.

„Pe durata stării de alertă, în instituțiile și autoritățile publice se suspendă orice tip de concurs pentru ocuparea posturilor sau funcțiilor vacante și temporar vacante, cu excepția celor prevăzute la alin. (1) și (2), precum și la art. 11 și 12, precum și a posturilor de predare vacante din unitățile de învățământ preuniversitar și a posturilor și funcțiilor vacante din instituțiile de învățământ superior, institutele de cercetare, Academia Română și academiile de ramură”, prevede actul normativ.

Reamintim că acestea erau suspendate din 18 iunie.

CALENDAR TITULARIZARE 2020:

Ocuparea prin concurs național a posturilor didactice catedrelor din unitățile de învățământ preuniversitar:

Perioada: 9-16 iulie 2020 – înregistrarea, la inspectoratele școlare, a dosarelor de înscriere a candidaților la concursul naţional, sesiunea 2020, inclusiv pentru absolvenții promoției 2020/absolvenții 2020 ai programelor de pregătire psihopedagogică oferite de departamentele pentru pregătirea personalului didactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic; verificarea și avizarea dosarelor de înscriere a candidaților de către comisia județeană/municipiului București de organizare și desfășurare a concursului

Notă: cadrele didactice titulare a căror reducere de activitate se constată până la data de 8 iulie 2020 pot depune, în perioada 9-16 iulie 2020, cereri în vederea soluționării reduceri de activitate, însoțite de documentele justificative.

Termen: 17 iulie 2020 – afișarea pe site-ul inspectoratelor școlare a datelor de înscriere ale candidaților la concursul național, sesiunea 2020, înregistrate în sistemul informatic; verificarea și, după caz, corectarea, în sistem informatic, a unor date de înscriere ale candidaților;

Perioada: 17-21 iulie 2020 – organizarea și desfășurarea, la nivelul Inspectoratului școlar, a probelor orale/intensiv/bilingv;

Notă: 1) în perioada 17-21 iulie 2020 pot susține probele orale/intensiv/billing și cadrele didactice titulare aflate în reducere de activitate nesoluționată, precum și cadrele didactice titulare solicitate pentru detașare în interesul învățământului. 2) candidații care observă erori în datele de înscriere afișate informează, înscris, prin poștă electronică, inspectoratul școlar în vederea corectării acestora până cel târziu la data de 22 iulie 2020, ora 15:00

Termen: 22 iulie 2020 – afișarea, pe site-ul și la avizierele inspectoratelor școlare, a:

Listei candidaților înscriși;

Listei cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitatea postului/catedrei, înscrise la concursul național, care solicită repartizarea pe perioadă nedeterminată, conform prevederilor art. 62 alin. 13 din metodologie și a listei posturilor didactice/catedrelor pe care sunt angajate aceste cadre didactice;

Rezultatelor la probele orale/intensiv/billingv.

Termen: 29 iulie 2020 – desfășurarea probei scrise;

Termen: 4 august 2020 – comunicarea rezultatelor inițiale;

Perioada: 4-5 august 2020 – înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora la centrele de evaluare;

Notă: contestațiile pot fi transmise și prin poștă electronică până la 12:00, în data de 5 august 2020, situație în care candidatul anexează la contestația transmisă și cartea/buletinul/ adeverința de identitate. Numărul de înregistrare se comunică candidatului prin poștă electronică și prin afișare pe site-ul inspectoratului școlar.

Perioada: 5-10 august 2020 – soluționarea contestațiilor;

Termen 11 august 2020 – comunicarea rezultatelor finale;

Perioada: 6-7 august 2020 – înregistrarea cererilor candidaților care solicită repartizarea pe posturi didactice catedre vacante în alt județ sau în municipiul București, diferit de cel în care au susținut proba scrisă;

Termen: 12 august 2020 – repartizarea cadrelor didactice angajată cu contract individual de muncă pe durată de viabilitatea postului catedrei care a obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, în condițiile art 62 alin 13 din metodologie;

Termen: 13 august 2020 – repartizarea candidaților care a obținut minimum nota șapte la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, indiferent de statutul acestora, pe posturi didactice catedre vacante publicate pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, ierarhizate pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor

Vezi integral: Calendar mobilitate 2020_2021

Modificări operate în metodologia de mobilitate a personalului didactic din cauza dinamicii epidemiei de COVID-19 (sursă edu.ro):

Proba practică și inspecția la clasă nu se vor mai susține, fiind eliminate – pentru anul în curs – prin OUG nr. 70/2020. În schimb, candidații care au studiat într-o altă limbă decât cea în care urmează să se realizeze predarea vor susține și o probă de limbă care va fi evaluată cu calificativul „Admis/Respins”.

O altă modificare prevede că documentele de înscriere pentru mobilitate, cât și depunerea contestațiilor pot fi transmise și on-line. Totodată, ședințele de repartizare a posturilor se pot desfășura și on-line.

Transferul consimțit și pretransferul între unitățile de învățământ au fost eliminate prin ordonanță de urgență. Aceste etape se vor realiza prin repartizare organizată de către inspectoratele școlare.

Etapele de transfer consimțit și de pretransfer la cererea personalului didactic au fost modificate astfel: cadrele didactice își vor depune dosarul de înscriere pentru această etapă la inspectoratele școlare, iar acestea vor organiza repartizarea candidaților.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate