Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

OFICIAL: Harta cabinetelor de vaccinare cu Astra Zeneca. 3 centre vor funcționa în județul Alba


Publicat

De la data de 15 februarie a.c., în România, va începe imunizarea populației cu vaccinul AstraZeneca. 

Astfel, la nivel național, pentru buna desfășurare a procesului de vaccinare cu AstraZeneca, vor fi deschise 180 de cabinete noi de vaccinare.

În județul Alba vor fi operaționale 3 asemenea cabinete (două la Alba Iulia și unul la Abrud).

Cele 180 de cabinete destinate vaccinării cu AstraZeneca sunt distribuite după cum urmează: București (22), Alba (3), Arad (4), Argeș (5), Bacău (5), Bihor (5), Bistrița

Năsăud (2), Botoșani (3), Brăila (2), Brașov (5), Buzău (3), Călărași (2), Caraș-Severin

(2), Cluj (10), Constanța (6), Covasna (2), Dâmbovița (4), Dolj (6), Galați (4), Giurgiu

(2), Gorj (3), Harghita (3), Hunedoara (3), Ialomița (2), Iași (8), Ilfov (2), Maramureș

(4), Mehedinți (2), Mureș (5), Neamț (4), Olt (3), Prahova (6), Sălaj (2), Satu Mare (3),

Sibiu (4), Suceava (5), Teleorman (3), Timiș (10), Tulcea (2), Vâlcea (3), Vaslui (3), Vrancea (3). Acestea vor fi grupate în centrele de vaccinare noi deschise la nivelul fiecărui județ.

Înscrierea pentru vaccinare se va putea realiza începând de miercuri, 10 februarie a.c., și se adresează persoanelor care, potrivit Strategiei naționale de vaccinare împotriva COVID-19, fac parte din Etapa a II-a, respectiv cele cu boli cronice și lucrătorii care desfășoară activități în domenii esențiale.

Modalitățile de programare la vaccinare sunt cele deja cunoscute, atât prin intermediul platformei electronice, medicul de familie/ curant, cât și prin call center, la numărul unic 021. 414.44.25 sau la numerele de suport destinate fiecărui județ în parte, disponibile pe platforma de informare: vaccinare- covid.gov.ro.

Reamintim că, pentru gestionarea cu eficiență a procesului de vaccinare la nivel național, Comitetul Național de Coordonare a Activităților privind Vaccinarea împotriva COVID-19 (CNCAV) a elaborat și transmis personalului specializat Procedura de vaccinare împotriva COVID-19 cu AstraZeneca, document care prevede condițiile și modul de stocare, depozitare, transport și distribuție, cu asigurarea lanțului de frig, monitorizarea reacțiilor, precum și managementul stocurilor și al pierderilor.

Informații de context

Agenția Europeană a Medicamentului (EMA) a recomandat, la 29 ianuarie 2021, acordarea autorizației condiționate de punere pe piață pentru vaccinul împotriva COVID-19, dezvoltat de compania AstraZeneca. Comitetul pentru medicamente de uz uman (CHMP) din cadrul EMA a evaluat datele privind calitatea, siguranța și eficacitatea vaccinului și a recomandat prin consens acordarea de către Comisia Europeană a autorizației condiționate de punere pe piață.

Vaccinul AstraZeneca este al III-lea vaccin împotriva COVID-19 disponibil pentru derularea campaniilor de vaccinare în statele membre ale Uniunii Europene și, implicit, în România.

În urma recomandărilor transmise de Ministerul Sănătății, Agenția Națională a Medicamentului și Dispozitivelor Medicale din România (ANMDMR), precum și de Grupul Științific din CNCAV, ținând cont de precizările din Rezumatul Caracteristicilor Produsului (RCP) și de studiile disponibile până la momentul autorizării condiționate de punere pe piață, în România, vaccinarea împotriva COVID-19 cu vaccinul AstraZeneca este recomandată pentru grupa de vârstă 18-55 de ani, cu posibilitatea creșterii acestui interval, în funcție de apariția noilor date științifice. De asemenea, intervalul de timp recomandat între cele două doze este de 8 săptămâni.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

AIUD

JOI: Alimentarea cu gaz va fi oprită temporar în două localități din județul Alba, pentru lucrări la rețea

Publicat

Serviciul de distribuție a gazelor naturale va fi sistat joi, 4 martie, în localitățile Rădești și Leorinț, anunță Delgaz Grid.

Alimentarea cu gaz în aceste localități va fi oprită temporar în aceste două localități, joi, începând cu ora 9.00, pentru efectuarea unor lucrări la sistemul de distribuție a gazelor naturale.

Reluarea serviciului de distribuţie a gazelor naturale se va efectua treptat, începând cu ora 14.00.

Compania solicită consumatorilor să închidă toate focurile, iar după reluarea distribuţiei gazelor naturale să supravegheze modul de ardere a acestora timp de 30 minute.

În cazul în care simt miros specific de gaz, consumatorii sunt rugaţi să anunţe imediat dispeceratul de urgenţă al Delgaz Grid la unul dintre numerele de telefon: 0800.800.928 (număr gratuit, apelabil din principalele reţele de telefonie fixă şi mobilă) sau 0265.200.928 (număr taxabil cu tarif local din reţeaua Telekom şi cu tariful operatorului din toate celelalte reţele de telefonie).

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Tânăr din Teiuș, amendat pentru că nu a respectat carantina după ce s-a întors din Polonia. Alte sancțiuni date de Poliție

Publicat

Un tânăr din Teiuș s-a ales cu amendă în valoare de 1000 de lei pentru că nu a respectat măsura carantinării după ce s-a întors din Polonia. În total, în ultimele 24 de ore, au fost sancționate în județul Alba 102 persoane pentru încălcarea măsurilor de protecție individuală.

Potrivit IPJ Alba, marți, polițiștii din Teiuș l-au depistat pe un tânăr, de 27 de ani, din Teiuș, care nu au respectat măsura carantinării și a părăsit locația unde ar fi trebuit să se afle pentru următoarele două săptămâni, ca urmare a faptului că s-a întors din Polonia.

Tânărul a fost sancționat contravențional, cu amendă în valoare de 1.000 de lei, conform prevederilor art. 65 din Legea 55/2020.

Inspectoratul de Poliție Județean Alba a continuat activitățile de verificare a modului în care se respectă prevederile Legii nr 55 din 2020, privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Sub coordonarea Instituției Prefectului, au continuat, în sistem integrat, acțiunile de verificare cu privire la respectarea măsurilor impuse în contextul stării de alertă, în scopul prevenirii răspândirii virusului Covid 19.

În ultimele 24 de ore, la activitățile desfășurate au participat 258 de polițiști și polițiști locali, alături de jandarmi, lucrători din alte instituții cu atribuții în domeniul verificări modului de respectare a normelor de prevenire a răspândirii noului coronavirus.

Au fost controlate 56 de societăți comerciale/ persoane fizice autorizate și 81 de mijloace de transport, din care 41 de mijloace de transport în comun.

Au fost legitimate 2.056 de persoane și au fost făcute verificări la 76 de  obiective de interes precum restaurante, fastfood-uri,  hoteluri, pensiuni, cabane și alte spații de cazare.

Echipele de control au depistat și sancționat 102 persoane care nu au respectat măsurile de protecție individuală, o persoană care nu au respectat măsurile privind carantinarea și una care nu au respectat restricțiile de deplasare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Fostul viceprimar al comunei Șibot, acuzat de ANI de incompatibilitate. Era și angajat al unei societăți comerciale

Publicat

Agenția Națională de Integritate a constatat averea nejustificată, starea de incompatibilitate și conflictul de interese de natură administrativă, în cazul a trei persoane, se arată într-un comunicat de presă al instituției. Printre acestea se regăsește și fostul viceprimar din Șibot, aflat în incompatibilitate. 

Gheorghe Vasile Bonța, în prezent consilier local în cadrul Consiliului Local al Comunei Șibot (Județul Alba), este acuzat de ANI că în perioada 26 septembrie 2019 – 11 februarie 2020, a exercitat simultan funcția de viceprimar al comunei Șibot și calitatea de angajat în cadrul unei societăți comerciale, încălcând, astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003. Acesta a îndeplinit și atribuțiile de primar, în 2019.

Potrivit ANI, Carmen Lăcătușu, un funcționar public din cadrul Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice Iași – Administrația Județeană a Finanțelor Publice Neamț nu își poate justifica averea.

”Agenția Națională de Integritate a constatat existența unei diferențe nejustificate în cuantum de 230.161,34 lei (aprox. de 57.436,48 euro), între averea dobândită și veniturile realizate de către Lăcătușu Carmen, funcționar public în cadrul Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice Iași – Administrația Județeană a Finanțelor Publice Neamț, în perioada 20 noiembrie 2006 – 31 decembrie 2017” se arată în comunucatul instituției.

Agenția Națională de Integritate a sesizat Comisia de cercetare a averilor din cadrul Curții de Apel Bacău, în vederea începerii acțiunii de control cu privire la modificările patrimoniale intervenite și veniturile realizate de către aceasta.

De asemenea, Viorel Dumitru, consilier local în cadrul Consiliului Local al Comunei Moara Vlăsiei, Județul Ilfov este acuzat de conflict de interese.

”În perioada exercitării mandatului de Consilier Local (2016 – 2020), având un interes personal de natură patrimonială în problema supusă dezbaterilor, a participat la deliberarea și adoptarea Hotărârii Consiliului Local Moara Vlăsiei privind aprobarea bugetului local al comunei Moara Vlăsiei pe anul 2018, prin care au fost aprobate atât bugetul local de venituri și cheltuieli cât și lista obiectivelor de investiții pentru anul 2018.

Ulterior adoptării Hotărârii, Primăria Moara Vlăsiei a încheiat cu o societate în cadrul căreia DUMITRU VIOREL deține calitatea de angajat, un contract de furnizare servicii în valoare de 88.863,36 lei, societate de la care Primăria mai efectuase anterior achiziții directe.

De asemenea, la data adoptării Hotărârii Consiliului Local, se afla în curs de derulare un contract de prestări servicii, încheiat între societatea al cărei asociat unic și administrator este DUMITRU VIOREL (în calitate de prestator) și societatea la care este angajat (în calitate de beneficiar)” se precizează în comunicat.

Persoanele evaluate au fost informate despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiază – de a fi asistate sau reprezentate de un avocat și de a prezenta date sau informații pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. Persoanele evaluate au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Ordin de protecție provizoriu emis de polițiștii din Alba Iulia, pentru o femeie agresată de soț

Publicat

ordin protectie

Polițiștii din Alba Iulia au emis un ordin de protecție provizoriu față de un bărbat care și-ar fi agresat soția. Bărbatul s-a ales cu dosar penal pentru violență în familie.

La data de 02 martie 2021, polițiștii din Alba Iulia au fost sesizați, de către o femeie din municipiu, cu privire la faptul că ar fi fost agresată de soț.

În urma aplicării formularului de evaluare a riscului, față de bărbatul de 48 de ani, polițiștii au emis un ordin de protecție provizoriu, pe o perioada de 5 zile, prin care i s-a interzis să se apropie de soția sa.

Față de bărbat, cercetările sunt continuate pentru săvârșirea infracțiunii de violență în familie.

Foto: Arhivă, rol ilustrativ

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate