Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

OFICIAL: Restaurantele se închid din nou la Alba Iulia. Orașul reintră în scenariul roșu, după mai multe zile de trend crescător


Publicat

Evoluția epidemiei nu a putut fi ținută sub control în municipiul reședință de județ. Alba Iulia reintră în scenariul roșu, iar restricții aferente vor fi din nou aplicate.

Cel mai afectat sector va fi cel HoReCa, întrucât printre măsurile luate se numără și închiderea restaurantelor la interior. 

De asemenea vor fi închise cazinourile și sălile de jocuri de noroc.

Alba Iulia a înregistrat mai multe zile de creștere a incidenței. Vineri, incidența era de 3,00, sâmbătă incidența a ajuns la 3,18, iar duminică la 3,20.

Înainte de a lua decizia, autoritățile au așteptat minim 72 de ore, pentru a vedea trendul negativ sau pozitiv, de la prima depășire a indicelui de 3 la mie.

Trendul infectărilor a continuat să fie crescător, în ciuda faptului că de mult timp se testează foarte puțin în județ, în raport cu perioada anterioară, din cauza procedurilor la nivel național.

Duminică a avut loc o ședință a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, care a emis următoarea hotărâre:

În format PDF, hotărârea poate fi descărcată AICI.

HOTĂRÂREA nr. 12 din 17.01.2021 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire

a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza unităților administrativ-teritoriale

Alba Iulia, Bucerdea Grânoasă, Cut, Horea, Meteș, Sâncel și Sohodol

Luând în dezbatere rata de incidență a cazurilor de COVID–19 pentru perioada 02.01.2021 – 15.01.2021, respectiv 03.01.2021 – 16.01.2021 la nivelul tuturor unităților administrativ–teritoriale din județ, transmisă Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de către Direcția de Sănătate Publică Alba;

În temeiul:

Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;
Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19, cu modificările și completările ulterioare;
H.G. nr. 3/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 13 ianuarie 2021;
Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;

În conformitate cu prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 17.01.2021,

HOTĂRĂȘTE:

(1) La nivelul municipiului Alba Iulia și a comunelor Horea și Meteș, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este de peste 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 18.01.2021, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2300-0500, cu următoarele excepții:

deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;

deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

n) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia, sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență.

(1) La nivelul comunelor Sâncel și Sohodol, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 18.01.2021, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:
a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2300-0500, cu următoarele excepții:

deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;

deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;

g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 06.00-23.00, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 0600-2300, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 0600-2300;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia, sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență.

La nivelul comunelor Bucerdea Grânoasă și Cut, unde s-a înregistrat un trend descrescător de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2, rata de incidență fiind de sub 1,5 cazuri la 1000 de locuitori, începând cu data de 18.01.2021, ora 0000, încetează aplicarea măsurilor stabilite pentru diminuarea riscului, prin Hotărârea C.J.S.U. Alba nr. 9/13.01.2021, respectiv Hotărârea C.J.S.U. Alba nr. 4/07.01.2021.

Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, U.A.T.-urilor menționate la art. 1-3, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Alba Iulia, 17.01.2021
PREȘEDINTELE

COMITETULUI JUDEȚEAN PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ ALBA

Nicolae ALBU

Prefectul Județului Alba

Foto: Arhivă



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

Programul Noua casă 2021: Plafonul a fost micșorat cu 500.000 de lei. Vor fi mai puțini beneficiari

Publicat

Programul „Noua Casă” va avea în acest an un plafon de 1,5 miliarde de lei, în scădere faţă de 2 miliarde de lei cât a fost în 2020, a anunţat vineri Cristian Păun, preşedintele Consiliului de Administraţie al Fondului Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii (FNGCIMM), care estimează în jur de 6.000 de beneficiari.

„Plafonul din 2020 a fost 2 miliarde de lei, a fost aproape în totalitate subscris. Aproximativ 8.000 de garanţii pentru Prima Casă/Noua Casă au fost date în 2020. Pentru 2021, plafonul este în scădere, la 1,5 miliarde lei. Estimăm în jur de 6.000 de beneficiari ai programului ‘Noua Casă’, acest tip de garanţie fiind dat tot prin Fondul Naţional de Garantare”, a menţionat Cristian Păun, la videoconferinţa „IMM-urile, oxigen pentru România”.

Totodată, în cadrul evenimentului, preşedintele FNGCIMM a subliniat că, pentru acest an, s-a propus o diversificare a finanţării la nivel de IMM-uri.

„Pentru 2021, noi ne-am propus pe lângă orientarea IMM-urilor către capitalul care contează – care nu este cu siguranţă nici autofinanţarea şi nici banul nerambursabil, ci capitalul din zona sistemului financiar-bancar – ne-am propus şi o diversificare a finanţării la nivel de IMM-uri – pentru că asta este o altă problemă a IMM-urilor din România. Ele se bazează foarte mult pe bănci – cam atât, atunci când se adresează surselor externe de finanţare. Avem o extensie a programului IMM Invest pe agricultură care va conţine şi o componentă nerambursabilă de 10% până la un plafon maxim cam de 100.000 de euro pentru cei din pescuit şi pentru cei din zona de producţie primară agricolă – şi dacă vorbim de cei care prelucrează produse agricole, componenta nerambursabilă de maxim 10% din valoarea finanţării poate să meargă până la 800.000 de euro”, a menţionat Cristian Păun.

Acesta a subliniat că plafonul Agro IMM Invest pentru 2021 va fi de un miliard de lei.

„Plafonul acestui subprogram Agro IMM Invest pentru 2021 va fi 1 miliard de lei şi estimăm noi că vor fi 10.000 de IMM-uri din domeniul agricol şi prelucrării produselor agricole care vor aplica pentru acest program”, a precizat preşedintele FNGCIMM.

Totodată, acesta a menţionat programul IMM Factor cu un un plafon de un miliard de lei pentru care estimează 1.000 de IMM-uri beneficiare.

„Avem, de asemenea, programul IMM Factor. Din păcate, pe final de an, nu am reuşit să finalizăm partea legislativă, dar acum suntem în regulă şi avem un plafon de un miliard de lei, IMM Factor având rolul de a oferi o garanţie de stat pentru a facilita factoringul cu regres la nivelul companiilor mici, pentru a bancariza şi mai mult din creditul comercial şi aduce în zona bancară aceste IMM uri. Estimăm 1.000 de IMM-uri pentru acest program la un plafon de un miliard de lei. Avem IMM Leasing cu un plafon în 2020 de 1,5 miliarde lei. Şi el a apărut pe final de an, dar am reuşit să dăm 2 garanţii în valoare de 200.000 de lei, ceea ce ne face destul de optimişti pentru 2021. Plafonul este de 4 miliarde de lei pe IMM Leasing, statul punând jos ajutor de stat de 78 milioane lei. Deci, cu 78 milioane lei noi sperăm să atragem în zona de finanţarea sănătoasă, pe IMM Leasing, companii pentru o valoare totală de 4 miliarde lei”, a mai spus Cristian Păun.

Totodată, preşedintele FNGCIMM a subliniat că, în perioada următoare, încearcă să propună „nişte scheme de finanţare prin care IMM-urile să ajungă la piaţa de capital”.

„Noi încercăm în perioada care vine să propunem nişte scheme de finanţare prin care IMM-urile să ajungă la piaţa de capital. Şi, aici, din nou garanţiile de stat pot fi importante, pot contribui la crearea acelor scheme prin care să emitem titluri pe piaţa de capital şi cu acele titluri să contribuim la finanţarea, la capitalizarea ideilor de afaceri viabile şi asta – din nou – într-un parteneriat în care intermediarii financiari trebuie să aibă rolul lor şi locul lor – pentru că expertiza legată de risc este la bănci, nu la stat. Noi, la stat, ştim mult mai puţine decât ştiu intermediarii financiari despre ce înseamnă riscul de afaceri”, a explicat Cristian Păun.

Pe de altă parte, preşedintele FNGCIMM a amintit că ratele pentru multe companii româneşti şi persoane fizice sunt amânate cu sprijinul băncilor.

„Să nu uităm că Fondul, împreună cu băncile, au contribuit la amânarea ratelor. Spre deosebire de criza anterioară, băncile, de data aceasta, au putut să participe intens la zona aceasta de recuperare. Şi au participat foarte, foarte activ, nu numai prin IMM Invest. Să nu uităm că ratele pentru multe companii româneşti şi persoane fizice sunt amânate cu sprijinul băncilor, dar şi Fondul a participat prin garantare şi – să nu uităm că fără acest parteneriat cu băncile nu avem cum să ne dezvoltăm. Dacă vrem să căutăm capitalul, nu trebuie să îl căutăm la stat. Capitalul nu este acolo. Capitalul este în economisirile din bănci, în piaţa de capital românească.”, a mai spus Cristian Păun.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Parcul auto al SPAP Sebeș va fi completat cu un buldoexcavator și un utilaj multifuncțional. Cât va fi investiția (P)

Publicat

Parcul auto al Serviciului Public de Administrarea Patrimoniului Sebeș va fi completat, în anul 2021, cu un buldoexcavator și cu un utilaj multifuncțional, investiții care se vor regăsi în bugetul pe care Municipiul Sebeș îl creionează pentru anul în curs și care sunt estimate la circa 280.000 euro.

Începând cu anul 2017, SPAP Sebeș a achiziționat o serie de utilaje care oferă independență Municipiului Sebeș în efectuarea unor lucrări, optimizarea costurilor și nu în ultimul rând, promptitudine în intervenții.

Printre acestea: un buldoexcavator, cinci aspiratoare urbane, un autogreder, o automăturătoare stradală, o autoutilitară de 3 tone, un cilindru compactor, o ministație carburanți, alte echipamente și utilaje (remorcă, cisternă, transpalet stivuitor manual, cupă excavator, cupă taluzare, motofierăstrău, generator curent electric, picamer).

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Scandalul dintre Primăria Alba Iulia și firma de transport STP: PLUS explică de ce nu a votat cu USR în Consiliul Local

Publicat

Confictul intern din cadrul Alianței USR PLUS la nivelul județului Alba a fost făcut public, vineri seara, de președintele USR Alba, deputatul Beniamin Todosiu, după ședința de Consiliul Local al Municipiului Alba Iulia, ședință în care doi consilieri locali PLUS au votat diferit față de colegii lor din USR.

Mai exact, consilierii PLUS Sergiu Vârtei și Ionela Gavrilă au votat pentru mandatarea primarului Gabriel Pleșa de a semna contractul de atribuire a societății STP pentru gestionarea transportului local, în timp ce consilierii locali din USR au votat împotrivă sau s-au abținut. 

Mai multe surse politice au susținut că în interiorul Alianței USR PLUS Alba, încă dinainte de alegerile locale din 2020, există un conflict între cele două formațiuni, însă acesta nu a fost făcut public până vineri, 26 februarie.

La scurt timp după ședința de Consiliu Local, Beniamin Todosiu, într-o postare pe Facebook, preciza: cei doi consilieri locali PLUS ”și-au bătut joc de albaiulieni și au angajat primăria într-un contract despre care există suspiciuni rezonabile că e păgubos și cu vădite semne de ilegalitate”.

Mihail David: Beniamin Todosiu este liber să aibă orice părere vrea el

Reacția președintelui PLUS Alba, Mihail David, a venit într-o conferință de presă, sâmbătă, la sediul partidului. Acesta a declarat simplu că Beniamin Todosiu, colegul său de alianță la nivel local, este liber să aibă orice părere vrea el.

”Todosiu are o părere personală și eu nu îmi permit să îmi dau cu părerea despre opiniile nimănui”, a declarat Mihail David.

CITEȘTE ȘI: Conflict deschis în Alianța USR PLUS Alba, după votul de vineri din Consiliul Local al Municipiului Alba Iulia. Ce s-a întâmplat

La scurt timp după votul din Consiliul Local au apărut speculațiile că cei doi consilieri locali ai PLUS ”au bătut palma” cu cei din PNL Alba.

Întrebat de reporterul alba24.ro dacă au avut vreo întâlnire sau vreo discuție cu cei din PNL, Sergiu Vârtei a negat acest lucru.

Mai mult de atât, Vârtei a declarat că intenția lor de a vota pentru mandatarea primarului Pleșa de a semna contractul cu STP era cunoscută de către consilierii locali USR Alba.

Vârtei a mai declarat că a fost deranjat de lipsa de răspundere a consilierilor locali care nu au votat ”pentru” sau care au ales să se abțină.

Cei care au nu au votat ”pentru” sau care s-au abținut de la vot au fost consilierii locali din PSD, USR și independentul Paul Victor Florea.

Sergiu Vârtei: Dacă nu votam ”pentru”, făceam o ilegalitate

Motivul principal pentru care Vârtei a votat pentru mandatarea primarului Pleșa a fost că mandatarea este un act legal, afirmație susținută și de Ionela Gavrilă.

”Hotărârea pe care noi am votat-o ieri este perfect legală. Am mandatat semnarea unui contract rezultat în urma unei proceduri de achiziție publică legală.

Procedura nu a fost tranșată într-o instanță de judecată care să decidă că ar fi ilegală, drept urmare a fost o procedură legală”, a declarat avocatul Vârtei.

”Drept urmare, dacă nu l-am fi mandant pe primarul Gabriel Pleșa de a semna contractul, am fi săvârșit o faptă ilegală, nu am fi respectat legea”, a precizat acesta.

Context

Pe ordinea de zi a sedinței de Consiliu Local al Municipiului Alba Iulia de vineri, 26 februarie, s-a aflat mandatarea primarului Gabriel Pleșa (USR PLUS) pentru semnarea noului contract cu firma de transport STP, contract care trebuie să asigure realizarea transportului public comun atât în Alba Iulia, cât și în localitățile care fac parte din AIDA-TL.

Mandatarea primarului Pleșa a fost votată de consilierii locali din PNL și PLUS, cu 11 voturi ”pentru”.

CITEȘTE ȘI: Războiul dintre Primăria Alba Iulia și STP: Consilierii Locali l-au mandatat pe Gabriel Pleșa pentru a semna noul contract

În ultimele două săptămâni, Primăria Alba Iulia, AIDA TL și STP s-au aflat într-un ”război” dus prin declarații de presă și comunicate, scandal care a culminat cu oprirea gratuității pentru pensionari, elevi și studenți, gest motivat de STP prin faptul că Primăria Alba Iulia nu a achitat mai multe facturi restante.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Ministrul Muncii, precizări despre alocații, pensii și legea salarizării. Aviz pozitiv pentru buget

Publicat

Bugetul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale (MMPS) pentru anul 2021 a primit aviz favorabil, sâmbătăt, în comisiile reunite pentru buget, finanţe şi bănci ale Parlamentului.

În acest context, ministrul Muncii, Raluca Turcan, a făcut precizări despre alocații, pensii speciale și cumularea pensiei și salariul.

Legea existentă în Parlament prevede două tranșe de majorare a alocațiilor: una la 1 ianuarie și cealaltă la mijlocul anului. În bugetul Ministerului Muncii pe 2021 sunt incluși banii pentru majorarea alocațiilor de la 1 ianuarie, dar nu și pentru cea de la mijlocul anului. Ministrul Raluca Turcan sugerează că, dacă Parlamentul nu va decide cumva altfel, o nouă mărirea a alocațiilor nu va mai avea loc, potrivit digi24.ro

„Depinde de votul din Parlament. Dacă acesta va fi în sensul obligativității majorării alocațiilor, legea trebuie respectată”, a spus sâmbătă Raluca Turcan. „Bugetul a fost construit cu maximum de atenție și practic am drămuit fiecare leu în bugetul de stat. De aceea, sumele și în bugetul de stat, și în bugetul de asigurări sociale sunt mai mari și decât în anul 2020, și decât în 2019. Efortul bugetar pentru majorarea alocațiilor este în total de 9,8 miliarde de lei, ceea ce înseamnă aproximativ 1 la sută din PIB, ceea ce înseamnă că o altă majorare practic ar duce la ieșirea din deficitul bugetar asumat de guvern și susținut de noi toți”, a explicat ministrul muncii. „În primul și-n primul rând trebuie să vedem votul din Parlament”, a subliniat Raluca Turcan.

Ea a declarat că problema unei eventuale noi majorări a alocațiilor începând din luna august se discută în coaliția de guvernare, dar personal încă nu a avut discuții pe această temă cu liderii celor trei partide.

Turcan, despre interzicerea cumulului pensiei și salariului: Vizează eliminarea unui curent

Ministrul Raluca Turcan a declarat sâmbătă că proiectul care vizează interzicerea cumulului pensiei cu salariul în sistemul public este aproape finalizat. Acesta vizează eliminarea unui curent care există în sistemul public, ca pensionarii să se angajeze din nou la stat, uneori chiar de a doua zi.

„Proiectul este aproape finalizat, mai avem consultări, astfel încât el să fie în primul rând constituțional, în același timp să nu creeze distorsiuni în economie și aș vrea să rețineți că aici e vorba de mai mult decât cumulul pensie-salariu la stat. În primul rând proiectul a izvorât din curentul care există în sistemul public, ca odată pensionat în sistemul public, uneori chiar și anticipat, a doua zi să te angajezi din nou la stat”, a declarat sâmbătă ministrul Muncii.

Raluca Turcan a spus că proiectul vrea să încurajeze munca în sistemul public, dar cu respectarea unui „principiu moral”.

„Noi prin acest proiect dăm în primul rând posibilitatea oamenilor din sistemul public să muncească opțional dacă vor până la 70 de ani. În momentul în care fac această opțiune, de a munci până la 70 de ani, atunci să beneficieze de salariu, dar să nu poată să cumuleze și pensia. Un alt lucru extrem de important este și prevederea prin care odată ieșit la pensie din sistemul public, dacă vrei să te reangajezi poți să o faci în baza acestui proiect. Așadar, acest proiect încurajează foarte mult munca în sistemul public, menținea în viața activă și respectarea unui principiu moral, să nu cumelezi două surse publice în același timp”, a mai spus Raluca Turcan.

Ea a precizat că proiectul prevede anumite măsuri, astfel încât să nu conducă la blocarea unor domenii esențiale.

Variante de abordare a pensiilor speciale

Ministrul Muncii a spus că la minister există mai multe variante pentru eliminarea pensiilor speciale și că acestea vor fi puse la dispoziția grupului de lucru constituit în acest sens la nivelul coaliției de guvernare.

Ministrul Muncii susține că în România sunt aproximativ 9.600 de beneficiari de pensii speciale, care au pensii, în medie, de 9.500 de lei.

„Avem șase alte legi speciale, cu excepția celor ocupaționale din sectorul de apărare și ordine publică, unde există inechități destul de mari și aici mi-aș dori să văd acțiunea politică parlamentară a tuturor celor care s-au concentrat pe pensiile parlamentarilor, pentru că avem aproximativ 9.600 de beneficiari de pensii speciale care au pensia medie de aproximativ 9.500 de lei, în timp ce 4,9 milioane de pensionari din sistemul public de pensie au o pensie medie de 1.500 de lei. Dintre aceștia, aproximativ 2,5 milioane trăiesc sub pensia medie”, a declarat sâmbătă Raluca Turcan.

Aceasta a spus că la nivelul coaliției s-a constituit un grup de lucru pentru eliminarea pensiilor speciale.

„Noi vom la dipoziție câteva variante de abordare a pensiilor speciale, însă ține de votul Parlamentului, pentru că lucruul acesta se face prin proiect de lege, dezbatere parlamentară și mi-aș dori să se întâmple cât mai repede. (…) La nivelul coaliției s-a anunțat un grup de lucru pe pensii speciale și în acest grup de lucru noi vom trimite variantele făcute de minister”, a mai spus Raluca Turcan.

surse: Mediafax, Digi24

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate