Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

OFICIAL: TOATE unitățile de învățământ din Alba Iulia, în scenariul roșu, cu școală exclusiv online. Hotărârea CJSU


Publicat

sala clasa pregatire examen

Toate unitățile de învățământ din Alba Iulia trec, de joi, 15 octombrie, în scenariul roșu, potrivit hotărârii Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de miercuri seara.

Decizia de suspendare a cursurilor față în față a fost luată după ce incidența cazurilor COVID a depășita pragul de 3 la mia de locuitori în ultimele 14 zile. Miercuri, indicele comunicat de DSP Alba pentru Alba Iulia a fost de 3.11.

Vezi și DOCUMENT OFICIAL: Hotărârea CJSU Alba cu privire la trecerea unor localități din județ în scenariul roșu. Deciziile luate

Alte unități de învățământ erau deja în scenariul roșu, total sau parțial, după ce au fost descoperite cazuri COVID în rândul elevilor.

Unul dintre aceste cazuri era Școala Gimnazială ”Avram Iancu” Alba Iulia – clasa pregătitoare C (un caz confirmat) și clasa a VII-a A (un caz confirmat) – școală online.

Alte cazuri erau Grădinița cu Program Prelungit Step by Step nr. 12 Alba Iulia (ajutor de educatoare confirmat COVID) – grupa mijlocie Pitici; Liceul Tehnologic ”Alexandru Domșa” Alba Iulia (cadru didactic confirmat COVID) – clasa IX A SPGA, grupa 2; clasa IX B SPGA; clasa IX B grupa 2; clasa X A SPGA grupa 2; clasa XII B – școala online; Liceul Teologic Romano-catolic ”GMGK” Alba Iulia – 14 zile exclusiv online la clasa a VII-a (o elevă confirmată pozitiv COVID).

Seminarul Ortodox ”Sfântul Simion Ștefan” din Alba Iulia era deja cu școală online după ce au fost confirmate 3 cazuri în rândul elevilor.

Iar Colegiul Economic ”Dionisie Pop Marțian” din Alba Iulia este în sistem școală online de la începutul anului școlar pentru că are sediul în renovare.

COMITETUL JUDEŢEAN PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ ALBA

Hotărârea 42

Luând în dezbatere rata de incidență cazuri noi de 3,11 la 1000 de locuitori înregistrată la nivelul municipiului Alba Iulia;

rata de incidență cazuri noi de 3,01 la 1000 de locuitori înregistrată la nivelul municipiului Sebeș;

rata de incidență cazuri noi de 3,80 la 1000 de locuitori înregistrată la nivelul orașului Câmpeni;

rata de incidență cazuri noi de 4,33 la 1000 de locuitori înregistrată la nivelul orașului Ocna-Mureș;

rata de incidență cazuri noi de 3,45 la 1000 de locuitori înregistrată la nivelul comunei Cricău;

rata de incidență cazuri noi de 3,27 la 1000 de locuitori înregistrată la nivelul comunei Unirea;

rata de incidență cazuri noi de 3,31 la 1000 de locuitori înregistrată la nivelul comunei Vințu de Jos;

Văzând avizul Inspectoratului Școlar Județean Alba nr. 7299/14.10.2020 și avizul Direcției de Sănătate Publică Alba nr. 11547/14.10.2020 privind aprobarea schimbării scenariilor de funcționare a unităților de învățământ, în contextul actual al îmbolnăvirilor cu SARS-COV-2;

Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuţiile, funcţionarea şi dotarea comitetelor şi centrelor operative pentru situaţii de urgenţă aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;

În conformitate cu prevederile art.23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017;

cu modificările și completările ulterioare; În temeiul art. 3, Capitolul I, Secțiunea 1 din O.U.G. nr. 141 din 19.09.2020, respectiv art. 16, Capitolul II, Secțiunea a 4-a din Ordinul comun al MEC și MS nr. 5.487/1.494 din 31.08.2020;

Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 14.10.2020,

HOTĂRĂŞTE:

Art. 1.

(1) Pe fondul înregistrării unei incidențe cumulate de peste 3 cazuri de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 la 1000 de locuitori, în ultimele 14 zile, la nivelul unităților administrativ-teritoriale Ocna Mureș, Cricău, Unirea, începând cu data de 14.10.2020, se suspendă temporar activitățile didactice care presupun prezența față în față în toate unitățile de învățământ, cursurile urmând a se desfășura exclusiv online, în scenariul 3 – roșu.

(2) Trecerea în alt scenariu se va face în funcție de analiza de risc la nivelul localităților, respectiv după scăderea ratei de incidență sub limita de alertă (3 cazuri /1000 locuitori din ultimele 14 zile).

Art. 2.

(1) Pe fondul înregistrării unei incidențe cumulate de peste 3 cazuri de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 la 1000 de locuitori, în ultimele 14 zile, la nivelul unităților administrativ-teritoriale Alba Iulia, Sebeș, Câmpeni, Vințu de Jos, începând cu data de 15.10.2020, se suspendă temporar activitățile didactice care presupun prezența față în față în toate unitățile de învățământ, cursurile urmând a se desfășura exclusiv online, în scenariul 3 – roșu.

(2) Trecerea în alt scenariu se va face în funcție de analiza de risc la nivelul localităților, respectiv după scăderea ratei de incidență sub limita de alertă (3 cazuri /1000 locuitori din ultimele 14 zile).

Art. 3. Reluarea activităților didactice care presupun prezența fizică a elevilor în cadrul unităților școlare menționate anterior se va dispune prin hotărâre a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, după obținerea avizului Direcției Județene de Sănătate Publică Alba;

Art. 4. Prezenta Hotărâre se transmite la Inspectoratul Școlar Județean Alba, pentru a fi comunicată unităților de învățământ, membrilor CJSU, respectiv la Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, precum și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „UNIREA” al judeţului Alba.

Alba Iulia, 14.10.2020

PREŞEDINTELE COMITETULUI JUDEȚEAN PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ

Nicolae ALBU

Prefectul Județului Alba



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Sergiu

    miercuri, 14.10.2020 at 20:39

    Mai fraierilor nu închideți târgurile si pietele unde nimeni nu respecta nimic și închideți școlile.Unde vreti sa ajungeți? Vedeti locurile unde sunt potențiale riscuri de infectare!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Surse: PNL ia în calcul o alternativă de premier la Florin Cîțu, cu susținerea PSD. Cine este generalul Nicolae Ciucă

Publicat

Generalul în rezervă Nicolae Ciucă, actual ministru al Apărării, este una dintre variantele de premier discutate în interiorul PNL în cazul în care Florin Cîțu nu se poate prezenta la consultările de la Cotroceni de joi cu o majoritate guvernamentală. 

În acest moment, se discută despre un Guvern minoritar PNL-UDMR, dar susținut de PSD în Parlament, au declarat pentru G4Media.ro surse liberale.

Cine este Nicolae Ciucă

Nicolae Ciucă (54 de ani) este un militar de carieră care s-a făcut remarcat prin prezența la numeroase misiuni militare în afara țării, precum Irak, Afganistan sau Bosnia. Ciucă a fost comandantul Batalionului 26 Infanterie (cunoscut și drept Scorpionii Roșii) pe care l-a condus în Afganistan și apoi în Irak. Bătălia de la Nassiria (Irak, mai 2004), în care trupele românești au fost conduse de Nicolae Ciucă, este prima bătălie la care soldații români au fost combatanți activi după al doilea război mondial.

Nicolae Ciucă a fost Șeful Statului Major al Armatei, militarul cu rangul de conducere cel mai înalt din armată. anterior, Ciucă a fost șef al Statului Major al Forțelor Terestre, iar între anii 2001 și 2004 a fost comandantul Batalionului 26 Infanterie (cunoscut și drept Scorpionii Roșii), cu care a participat la Misiunea Enduring Freedom I, Afganistan (2002-2003) și Antica Babilonia, Irak (2004).

Ciucă face parte din categoria ofițerilor care și-au câștigat gradele în teatrele de operații, el fiind singurul general român care a condus personal o misiune de luptă (14-15 mai 2004, lupta pentru podul peste Eufrat în Irak).

Batalia de la Nassiria (Irak, mai 2004), în care trupele românești au fost conduse de Nicolae Ciucă, este prima batalie la care soldații români au fost combatanți activi după al doilea război mondial.

Nicolae Ciucă s-a născut pe 7 februarie 1967 în localitatea Plenița, județul Dolj. A terminat Liceul Militar „Tudor Vladimirescu” din Craiova, în 1985 și apoi a absolvit Școala Militară de Ofițeri Activi „Nicolae Bălcescu” de la Sibiu, în 1988. A fost comandant de pluton de lansare, apoi comandant de pluton de cercetare și instrucție, pentru ca în 1993 să ajungă ofițer de stat major în biroul operații.

Ciucă a participat la misiuni pe cele mai importante fronturi de operațiuni din afara țării și la numeroase exerciții militare: în Bosnia și Herțegovina, Afganistan și Irak.

În anul 2003 a obținut titlul de doctor în științe militare, iar pe 25 octombrie 2010 a fost înaintat la gradul de general de brigadă.

De-a lungul carierei, Nicolae Ciucă a fost distins cu Ordinul National „Pentru Merit”, în Grad de Ofițer, Ordinul Național „Pentru Merit” în Grad de Cavaler, Semnul Onorific în Serviciul Patriei, XV, XX, Medalia ONU pentru misiunea UNAVEM III, Emblema de Onoare a Armatei României și Emblema de Onoare a Statului Major al Forțelor Terestre.

Nicolae Ciucă – CV:

Data naşterii: 07.02.1967;
Locul naşterii: Localitatea Pleniţa, judeţul Dolj;
Naţionalitate: Română;
Starea civilă: Căsătorit, un copil.

Educaţie şi formare:

  • 2012 – Curs postuniversitar de perfecţionare în domeniul securităţii şi apărării naţionale „Securitate şi bună guvernare“ – Colegiul Naţional de Apărare;
  • 2006 – Colegiul de război, trupe de uscat, master în Studii Strategice, SUA;
  • 2005 – Cursul de limba engleză – terminologie NATO, York Sr. John University;
  • 2004 – Cursul de relaţii civil-militari din Europa de Est şi Asia Centrală, Hulburt, Florida, SUA;
  • 2003 – Doctor în ştiinţe militare cu lucrarea „Dimensiunea angajării Armatei României în operaţii întrunite multinaţionale “, UNAP, Bucureşti;
  • 2001 – Cursul JOINT şi operaţii multinaţionale, Centrul PfP, Bucureşti;
  • 2000 – Cursul de limbă engleză, Academia Forţelor Terestre, Sibiu;
  • 2000 – Cursul PSO (operaţii în sprijinul păcii), Centrul PfP, Bucureşti;
  • 1997 – Cursul de instructori pentru menţinerea păcii, Centrul PfP Ankara, Turcia;
  • 1997 – Cursul de stat major tip brigadă, Centrul PfP, Bucureşti;
  • 1993-1995 – Cursurile Academiei de Înalte Studii Militare, Facultatea Interarme, Specialitatea Arme Întrunite, Bucureşti;
  • 1990 – Cursul perfecţionare comandanţi companii cercetare, Făgăraş;
  • 1988 – Şcoala Militară de Ofiţeri Activi „Nicolae Bălcescu”, Sibiu;
  • 1985 – Liceul Militar „Tudor Vladimirescu”, Craiova.

Experienţă profesională:

  • 27 noiembrie 2015 – avansat la gradul de general;
  • de la 1 ianuarie 2015 – şef al Statului Major General;
  • octombrie 2014 – 1 ianuarie 2015 – locţiitor al şefului Statului Major General;
  • ianuarie 2014 – octombrie 2014 şef al Statului Major al Forţelor Terestre;
  • ianuarie 2011 – ianuarie 2014 – comandant Divizia 2 Infanterie „Getica”, Buzău;
  • februarie 2009 – ianuarie 2011 – comandant al Brigăzii 282 Infanterie Mecanizată „Unirea Principatelor” , Focşani;
  • martie 2007 – februarie 2009 – locţiitor al comandantului Brigăzii 282 Infanterie Mecanizată „Unirea Principatelor”, Focşani;
  • octombrie 2006 – martie 2007, împuternicit şef de stat major, Brigada 2 Infanterie „Rovine”, Craiova;
  • octombrie 2004 – octombrie 2006 – şef operaţii, Brigada 2 Infanterie „Rovine”, Craiova;
  • ianuarie 2004 – iulie 2004 – comandant al batalionului infanterie participant la misiunea din Irak;
  • 2003 – conducător/director al exerciţiului OCE/EXDIR, în cadrul misiunii ISAF;
  • iunie 2002 – ianuarie 2003 – comandant al batalionului românesc participant la misiunea Enduring Freedom, Afganistan;
  • 2001 – comandant al Batalionului 26 Infanterie – rezervă strategică SACEUR, participă la exerciţiul multinaţional “Dynamic Response”, Bosnia şi Herţegovina;
  • februarie 2001 – octombrie 2004 – comandant al Batalionului 26 Infanterie „Neagoe Basarab”, Craiova;
  • 2000 – şef de stat major al Batalionului 26 Infanterie – rezervă strategică SACEUR;
  • 2000 – comandant al Componentei Terestre la Exerciţiul multinaţional „Blue Danube 2000”;
  • noiembrie1998 – februarie 2001 – şef de stat major al Batalionului 26 Infanterie „Neagoe Basarab”, Craiova;
  • mai 1997 – noiembrie1998 – ofiţer de stat major în Biroul operaţii şi pregătire pentru luptă, Brigada 2 Mecanizată „Rovine”, Craiova;
  • mai 1996 – mai 1997 – ofiţer de stat major în cadrul misiunii UNAVEM III, Angola;
  • iulie1995 – mai1996 – ofiţer de stat major în Biroul operaţii şi pregătire pentru luptă, Brigada 2 Mecanizată „Rovine”, Craiova;
  • septembrie 1992 – octombrie 1993 – ofiţer de stat major în Biroul operaţii, Batalionul 121 Cercetare, Craiova;
  • martie 1989 – septembrie 1992 – comandant de pluton cercetare şi instrucţie la Batalionul 121 Cercetare, Craiova;
  • august 1988 – martie 1989 – comandant de pluton lansare la Regimentul 26 Mecanizat „Rovine”, Craiova.

Distincţii şi decoraţii:

  • Emblema de Onoare a Informaţiilor Militare;
  • Emblema de Onoare a Logisticii;
  • Emblema de Onoare a Forţelor Aeriene;
  • Semnul onorific „În Serviciul Patriei” pentru 25 de ani de activitate;
  • Emblema de Onoare a Medicinei Militare;
  • Emblema de Onoare a Forţelor Navale;
  • Emblema de Onoare a Comunicaţiilor şi Informaticii;
  • Ordinul „Virtutea Militară” în grad de Cavaler;
  • Emblema de merit „În Serviciul Armatei României” cls. a III-a;
  • Emblema de merit „În Slujba Păcii” cls. a III-a;
  • Emblema de Onoare a Statului Major General;
  • Ordinul naţional „Pentru Merit” în grad de Ofiţer;
  • Emblema Onoarea Armatei României;
  • Semnul onorific „În Serviciul Patriei” pentru 20 de ani de activitate;
  • Emblema de Onoare a Forţelor Terestre;
  • Emblema de Onoare a Armatei României;
  • Titlul onorific de „Militar Veteran” pentru militari;
  • Emblema de merit „Ştiinţa Militară” cls. a I-a;
  • Semnul onorific „În Serviciul Patriei” pentru 15 de ani de activitate;
  • Ordinul naţional „Pentru Merit” în grad de Cavaler;
  • Medalia Naţiunilor Unite.

Limbi străine cunoscute:

  • Engleză

sursa: hotnews.ro, g4media.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Adevărul despre Alba Iulia-smart city. 106 proiecte din care mai sunt doar 28: ”Oraș Cobai” pentru companii care vin si pleacă

Publicat

Alba Iulia – Smart City sau oraș inteligent este o expresie folosită atât de mult de vechea administrație, încât te ducea cu gândul la un oraș modern, cu proiecte menite să ușureze traiul locuitorilor și să ajute la relaționarea dintre municipalitate și cetățeni. 

În realitate, o listă cu 106 proiecte (în mare parte proiecte pilot) semnate până în data de 1 decembrie 2018, din care o parte fie nu s-au materializat niciodată, fie nu mai sunt aplicate în momentul actual.

Momentan mai funcționează doar 28 de soluții smart la Alba Iulia din cele 106 propuse. 

Unele au fost implementate imediat după semnare, în mandatul Hava, altele și în mandatul actualului primar, Gabriel Pleșa. Proiectele au fost finanțate și aplicate de companii private.

Realitatea din spatele proiectelor ”smart ” iese la suprafață la o analiză puțin mai amănunțită: Alba Iulia a fost un spațiu de joacă pentru companii.

Mai exact, firmele care au vrut să testeze instalații, programe, tehnologii, pe care apoi ar putea să le implementeze la scară mare, au venit la Alba Iulia și sub numele de ”proiect pilot” au implementat ”soluții smart”, într-un oraș care peste noapte a devenit ”smart city”. 

Firmele au rămas cu studiile și cu rezultatele, Alba Iulia cu renumele de ”smart city” și o mână de proiecte funcționale. Mai mult de atât, unele echipamente au fost predate înapoi firmelor, după terminarea proiectului-pilot. 

Am solicitat Primăriei Alba Iulia o listă cu cele 106 proiecte smart, implementate la nivelul municipiului.

Ce s-a propus, dar nu s-a implementat

În linii mari, unele proiecte care și-au propus – sistem de supraveghere video în oraș, soluție pentru parcări inteligente, panouri solare, management energetic, management trafic greu în Alba Iulia – nu s-au implementat. 

De asemenea, un nou site pentru Primăria Alba Iulia: ”cel mai prietenos site al unei administraţii locale din România”, mai multe servicii online pentru cetățeni, un baromentru public, un sistem de vizualizare a situațiilor speciale din oraș, consultanţă IT pentru dezvoltarea în direcţia de oraş inteligent sau o platformă de telemedicină, monitorizarea calității apelor din fântânile și lacurile publice – nici acestea nu s-au implementat. 

Proiecte smart care mai funcționează în Alba Iulia, din cele 106 propuse

WI-FI și măsurarea calității aerului în 7 autobuze din oraș, un sistem de clasă digitală în două colegii din oraș, un sistem de lumini smart la Colegiul ”Mihai Eminescu”, 15 calculatoare la Școala ”Avram Iancu”, o mașină electrică de la Kaufland, o platformă pentru programarea donatorilor de sânge, aplicația pentru raportarea de probleme prin oraș și platforma pentru programare la cununii.

Tot din seria proiectelor smart mai face parte și un film de prezentare a municipiului Alba Iulia, un sistem cu energie solară pentru producerea de apă caldă montat la o creșă din Alba Iulia sau o platformă pentru asociațiile de locatari.

Mai jos urmează o listă lungă de proiecte smart aflate în diferite stadii de implementare sau care nu mai sunt în aplicare.

Proiectele smart au fost propuse și implementate de companii private precum: Orange, Telekom, Kaufland. Au existat tentative de implementare ale unor soluții smart și cu Microsoft, dar acestea nu s-au concretizat.

Pe lângă cele 106 proiecte propuse, mai există soluții smart, implementate în proiectele prin fonduri europene. 

Care sunt cele 106 proiecte ”Smart City” din Alba Iulia, ce companii le-au propus și care din acestea mai funcționează

Lista este furnizată de reprezentații Primăriei Alba Iulia.

Compania de telecomunicații Orange a implementat 16 proiecte smart la Alba Iulia. Doar 7 mai funcționează în prezent

Din cele 16 proiecte, doar 7 mai funcționează în acest moment. Restul fie s-au finalizat, fie unele dintre ele nu fost aplicate niciodată. 

1. 228 de hotspoturi Wi-Fi care furnizează internet gratuit de mare viteză în zonele de interes din oraş – soluţie funcţională până în vara anului 2021

2. 15 autobuze STP Alba echipate cu Wi-Fi de mare viteză, geolocaţie în timp real – soluţie funcţională în momentul de față pe 7 autobuze

3. Platformă Smart Surveys în autobuze – 14 sondaje/13.500 de răspunsuri, în perioada pilotării

4. City Analytics: platformă pentru optimizarea traficului pedestrian, numărare persoane – soluţie funcțională în pilot, nefuncţională în momentul de față

5. Infrastructură LoRaWAN pentru senzori IoT amplasaţi în oraş – soluţie funcţională. Necesară pentru conectare cu alte soluții IoT. Utilă în proiecte de iluminat public, construire aplicații de telegestiune etc.

6. Soluţie de măsurare calitate aer (8 parametri) în 15 autobuze ale STP Alba Iulia – uRADMonitor – soluţie funcţională în momentul de față în 7 autobuze, măsoară în continuare – datele se pot vedea pe uradmonitor.ro/alba.

7. Aplicaţia e-Alba Iulia: promovare turistică şi comunicare cu cetăţenii prin Bluetooth şi senzori (beaconi) poziţionaţi în zonele de interes din oraş (178 de beaconi în pilot, pe domeniul Turism inteligent). Printr-un proiect POCA, un număr de 400 de beaconi au fost instalaţi în oraş pentru facilitarea comunicării cu cetăţenii prin intermediul aplicaţiei e-Alba Iulia – soluţie funcţională – peste 120 de campanii derulate. În momentul de față, funcționează pe baza a 3 beaconi virtuali, la nivel de oraș. Permanent sunt postate anunțuri și informații de interes public.

8. Iluminat public inteligent: 101 stâlpi echipaţi cu LED-uri controlate prin aplicaţia InteliLight, cu intensitate modulabilă (dimming), integrate în sistemul LoRaWAN, furnizat de către Orange – soluţie funcţională pliabilă proiecte iluminat.

9. Sistem de contorizare inteligentă a sistemului public de distribuţie a apei – nefuncțional din start – senzorul Bluetooth al echipamentului nu transmitea la suprafață date. S-a testat cu 1 singur senzor în mai multe locuri, având rezultate fluctuante. În momentul de față sunt implementați senzori radio de către Apa CTTA, în zona Cetate, cartier Recea, cartier Micești; soluția este în extindere.

10. Securizarea accesului tuturor componentelor conectate în platforma Orange Smart City prin Orange Business Internet Security – soluţie funcţională pe cele 228 de hotspoturi. Soluție nefuncțională în momentul de față, dat fiind faptul că nu mai există hotspoturile.

11. “Innovation Labs 2017” – program de accelerare pentru start-up-uri – primul hackathon din Alba Iulia (continuitate 2018 prin soluţia de clasă digitală SoftSchool) – eveniment dedicat industriei IT.

12. Clasă digitală – implementată în două colegii din Alba Iulia – soluţie funcţională.

13. Business Internet Security pentru hotspoturile publice de WiFi – soluţie nefuncţională în momentul de față, hotspoturile au fost preluate de Orange.

14. Box2M – Management energetic – un ecosistem tehnologic format din echipamente IOT industriale şi aplicaţii software specializate cu care se fac funcţiile de raportare, auditare, alertare, predicţie, mentenanţă inteligentă, cu adresabilitate în reţelele publice de energie şi utilităţi – două unităţi – soluţie funcţională – proiect încheiat – Masurare nivel tensiune, frecvență, întreruperi în sistemul de iluminat public – pliabilă pe proiectele de iluminat; parteneriere pe un proiect Horizon 2020 – 5G Victori.

15. Orange Smart City R&D – soluţiile Alba Iulia Smart City, testate de către Orange, sunt integrate şi explorate în cadrul unor proiecte de cercetare şi inovare Horizon 2020, ca expertiză de testare şi implementare reţea 5G în Europa – parteneriere pe acest segment cu Municipiul Alba Iulia în cadrul proiectului Horizen 2020 – 5G Victori, aflat în derulare.

16. Audit de securitate cibernetică, aplicat pe sistemul IT al Primăriei Alba Iulia în ceea ce priveşte exploatarea modelelor de amenințare cibernetică, cu furnizare de soluții clare și implementabile – audit derulat în 2018.

Telekom a avut trei idei de soluții smart la Alba Iulia

17. Catalog digital în şcolile din Alba Iulia + 700 de tablete Samsung pentru profesori – pilot încheiat în 2019.

18. Echipare cu sistem de smart lighting a Şcolii Generale „Mihai Eminescu” din Alba Iulia – soluţie funcţională – beneficii directe pentru elevi (calitatea luminii, modularea acesteia în funcție de perioadele zilei, senzori pe coridoare și în băi).

19. Sistem inteligent de supraveghere video (10 camere inteligente instalare în Alba Iulia) – soluţie neimplementată. 

Microsoft, în linii mari, a dat 15 calculatoare către Școala ”Avram Iancu”

20. Microsoft pentru Educaţie – implementat în Şcoala Generală „Avram Iancu” din Alba Iulia – 15 calculatoare noi all-in-one, cu Windows 10, Office 365 ProPlus și Minecraft: Education Edition. Soluţia are scopul de a facilita și digitaliza procesul de predare/învățare, precum și de a-l face mai atractiv și interesant pentru elevi – soluție funcţională.

21. Microsoft pentru start-up-uri – nu s-a mai concretizat.

22. Microsoft Software Asset Management pentru infrastructura IT a municipalităţii – nu s-a mai concretizat. 

Philips Lighting România (Signify) a testat un proiect de iluminat public inteligent

23. 10 echipamente Digistreet LED (104W, 3000K), cu gestiune integrată InteractCity – iluminat public inteligent, care a adus reduceri ale consumurilor de energie electrică de 50%-70% şi reduceri ale costurilor cu întreţinerea sistemelor cu cel puţin 30% – soluţie funcţională, un use case pliabil pe proiectele de iluminat.

Siemens a făcut un studiu de caz

24. Studiul „Smart Cities Research – The Business Case for Smart Cities: Alba Iulia” – cum poate devenit Alba Iulia un oraș inteligent și de ce sume are nevoie.

Kaufland a donat mașina verde a Primăriei

25. Kaufland a donat municipalităţii un autovehicul electric – funcţional, utilizat în mod curent.

Cluj IT Cluster – UTCN

26.  Mecatronica – proiect dedicat tinerilor pasionați de robotică (s-a derulat un demo în cadrul unui eveniment smart city).

27. Soluție de management energetic – nu s-a implementat.

28. Soluție pentru clădiri inteligente – s-a implementat parțial pe contorizare consumuri clădire.

Avitech

29. Ghid virtual în Muzeul Principia din Alba Iulia – soluţie funcţională, însă cu probleme de adaptabilitate în condiţii de lumină (funcționează foarte bine în întuneric și semi-întuneric).

Arxia

30. Soluţie completă de achiziţii publice – Process Player Achiziţii – soluţie funcţională (pilot la Centrul pentru persoane vârstnice din Alba Iulia) – neutilizată în prezent.

31.Planning Wiz – platformă de design urban, cu modelare 3D – soluţie funcţională – neutilizată. Poate fi folosită în planificare urbană.

32. Hyper Meeting – funcțională în pilot, folosită foarte puțin.

33. Hyper Webinar – funcțională, folosită foarte puțin.

34. Hyper Edu (Training, Course Authoring Tool și HyperBook) – funcțională, folosită foarte puțin.

35. Hyper Events – funcțională, nefolosită.

36. Hyper Med – funcțională, nefolosită.

Parking Plus

37. soluţie dedicată parcărilor inteligente – nefuncțională. 

Optima & Art Soft Consult

38. Platforma Târgul Agro – www.targulagro.ro – soluţie funcţională, marketplace de întâlnire a cererii cu oferta pentru segmentul agro, utilizatori puțini. 

Ultimul articol este postat în iulie 2019.

Cloud Soft

39. Soluţii i-Cloud – platformă IT de tip furnizare de servicii în cloud, care  permite întâlnirea cererii cu oferta într-un mediu virtual – nu a fost implementată.

Solar Eco Systems

40. panouri solare şi staţii de încărcare electrice – imposibil de implementat ca pilot din cauza lucrărilor mari de infrastructură pe care le presupune.

41. Soluție management energetic – nu s-a implementat.

Trencadis

42. Aplicaţia City Pass pentru management trafic greu în Alba Iulia – soluție neimplementată.

Life is Hard

43. City Health – aplicaţie mobil de interacţiune şi comunicare cu cetăţenii, publicare informaţii utile, trimitere sesizări şi primire răspunsuri la acestea, integrată în CRM Dispecerat Primăria Alba Iulia.

De asemenea, dispune de o hartă a incidentelor, integrată în sistemul de prelucrare sesizări şi comunicare al Municipalităţii şi are integrat modulul City Alert, care permite transmiterea de alerte în aplicaţie de către Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă – soluţie care a funcționat peste 3 ani – 746 de utilizatori, 101 sesizări intrate în Dispeceratul Primăriei, 69 de probleme rezolvate; nefuncțională pentru Alba Iulia în momentul de față. 

44. City Parking – soluţie de parcare inteligentă: aplicaţie de asistenţă pentru parcare, ce oferă informaţii şi îndrumă şoferii către cel mai apropiat loc liber de parcare – soluţie greu de folosit din cauza dificultăților asocierii senzorilor cu aplicația. S-a testat în parcarea din zona Casei de cultură a Sindicatelor, folosind senzori inductivi de la Vegacomp și gateway de transmisii date de la compania Direct One.

45. Donez 450 – platformă în Centrul de Transfuzie Sanguină Alba şi aplicaţie pentru donatori – soluţie funcţională – donatori înscriși în platformă, campanii derulate în platforma pentru donarea de sânge.

46.  e-OKEY –  platformă web-based pentru gestionarea afacerilor mici şi mijlocii, cu 3 ani de gratuitate pentru Alba Iulia (până în decembrie 2020) – soluţie funcţională – 100 de conturi din județul Alba create în platformă.

47. Peditel – soluţie de telemedicină destinat mamelor cu copii mici – soluţie funcţională.

Unloq (aplicații diverse pentru management securitate/programări – nu s-au implementat): 

48. Clym

49. Admin&Authenticate

50. KMS

51. Glimpse Plus

52. Calendis

CivicTech

53. Website nou pentru Primăria Alba Iulia – www.apulum.ro – cel mai prietenos site al unei administraţii locale din România – soluţie neimplementată.

54. Dezvoltarea modulului e-cetățean Alba Iulia: creșterea gradului de utilizare a interfeței e-cetățean şi a serviciilor electronice disponibile online – soluţie neimplementată.

55. Open Alba Iulia – prima platformă de date deschise din România – soluţie de test – 10 seturi de date agregate şi pregătite de publicare pe platformă dedicată. S-a implementat parțial pe partea de energie-consumuri (https://openenergy.ro/institutii-publice). Nu s-a finalizat publicarea platformei integrale.

56. Platforma web de diseminare a soluţiilor Alba Iulia Smart City – www.albaiuliasmartcity.ro – soluţie funcţională din 25 iulie 2018 până în martie 2020.

Industrial Software

57. Aplicaţia de raportare incidente „Smart Alert Alba Iulia” – soluţie funcţională, acum parte din proiectul „Alba Iulia – Administrație publică digitală.

58. Barometru public – nu s-a implementat.

59. Platformă de programare cununii online – soluţie funcţională, foarte utilizată, acum parte din proiectul „Alba Iulia – Administrație publică digitală.

60. Aplicaţie dedicată veniturilor bugetare – nu s-a implementat.

61. Integrare Dispecerat – soluții mobile – soluţie IT de integrare a aplicaţiilor mobile de raportare a incidentelor în Dispeceratul Primăriei Alba Iulia – integrare realizată.

Direct One

62. Platformă web pentru monitorizare parcări ilegale şi LoRaWAN (30 de senzori), senzori magnetici funcţionali cu aplicaţia City Parking  (32), 7 senzori de numărare maşini – soluţie funcţională în pilot, testare încheiată, nefuncțională în momentul de față.

63. Gestionare inteligentă a deşeurilor – senzori plasaţi în containere, capabili să emită date legate de gradul de ocupare a containerului şi să trimită alerte pentru preluarea acestuia – nu s-a implementat din cauza problemelor de acoperire a conectivității LoRaWAN. Soluția a fost testată ulterior, timp de 6 luni, pe proiectul european PlastiCircle, cu rezultate foarte bune.

64. Video Analytics – platformă de supraveghere video capabilă să detecteze situaţii speciale şi de urgenţă în oraş –  nu s-a implementat.

65. Reducere costuri infrastructură rutieră – soluţia propusă de către compania Direct One constă într-un sistem de cântărire automată a autovehiculelor care intră în oraş, din mers, şi trimiterea de alarme în cazul depistării unor autovehicule care sunt supraîncărcate – nu s-a implementat.

66.  Monitorizare calitate aer (10 parametri diferiţi faţă de soluţia uRADMonitor; Direct One în parteneriat cu Syswin Solutions) – soluţie de monitorizare a calităţii aerului prin instalarea unui sistem performant de eșantionare şi măsurare a parametrilor, completat de o aplicație de prelucrare a datelor, capabilă să structureze datele măsurate după criterii multiple – soluţie funcţională – giratoriu Colegiul Militar, testare încheiată, nefuncțională în momentul de față.

67. Monitorizare volum de trafic (Direct One, în parteneriat cu Syswin Solutions) – soluție inovativă de cuantificare a volumului de trafic la nivelul unei intersecții importante din Municipiul Alba Iulia (Bd. Revoluţiei 1989 cu str. Cloșca), ce utilizează tehnologia LoRaWAN  – soluţie funcţională, testare încheiată, nefuncțională în momentul de față.

Vegacomp

68. Senzori inductivi de pentru parcare inteligentă – funcţionali cu aplicaţia City Parking – soluţie funcţională, dar cu intermitenţe din cauza asocierii senzorilor cu aplicația, în momentul de față nu mai funcționează.

69. Kituri de Smart metering pentru măsurare energiei electrice, gaz şi consum de apă, cu transmitere date în sistem LoRaWAN – soluţie funcţională, testare încheiată, nefuncțională în momentul de față. 

EuroJobs

70. Tururi virtuale web şi adaptate echipamentelor de realitate virtuală pentru 11 obiective de interes turistic din Cetatea Alba Iulia – soluţie funcţională, vizibilă pe https://www.alba-360scan.ro/ – nu mai este live.

71. Film de prezentare a oraşului Alba Iulia, în care se evaluează impactul tehnologiilor moderne care compun elementele necesare unui oraş inteligent – soluţie funcţională – s-a folosit și se mai poate folosi ca material de promovare.

Virtual Reality

72. Modelare virtuală 3D în high definition a oraşului, foarte utilă în combinare cu alte aplicaţii dedicate oraşului, pentru planificare urbană, turism etc. – soluţia se afla în faza de predare la final de proiect-pilot, însă nu a mai fost furnizată (directorul companiei a decedat într-un accident de mașină).

73. Machetă 3D fizică a oraşului, pentru expoziţii sau pentru planificare urbană, conformă cu macheta 3D electronică – soluţie de tip rezultat digitizare 3D – macheta nu a mai ajuns la Primăria Alba Iulia (directorul companiei a decedat într-un accident de mașină).

Delphi Electric Alba Iulia

74. SolarBox-2 – sistem solar termodinamic pentru producere apă caldă, cu panou solar, creşa de pe Str. Alexandru cel Bun din Alba Iulia – soluţie funcţională în continuare, foarte utilă. Se poate lua în calcul la orice proiect de eficiență energetică.

Intrarom

75. Infrastructură Integrată –  soluţie eficientă de iluminat public bazată pe tehnologie LED, transformată într-un Hub Smart City multi-funcţional: iluminat inteligent LED integrat cu senzori IoT; Wi-Fi integrat în corpul de iluminat; semnalizare situaţii de urgenţă cu ajutorul unor dispozitive portabile compacte; mobilitate smart: 2 senzori ultrasonici pentru smart parking (monitorizare 6-12 locuri) şi 2 senzori ultrasonici pentru monitorizare trafic – soluţie funcţională, proiect încheiat – echipamentele au fost returnate către Intrarom.

76. Soluţii pentru mobilitate şi mediu pentru îmbunătăţirea condiţiilor de mediu prin eficientizarea mobilității urbane și reducerea emisiilor de CO2; gestionare inteligentă a parcărilor cu ajutorul tehnologiei cu ultrasunete; monitorizare eficientă a traficului fără camere video și detectarea și analiza nivelului de zgomot; telecomandă de panică cu Bluetooth pentru iluminare stradală (zona cu cele 3 LED-uri de înaltă eficienţă) sau situaţii de urgenţă – soluţie funcţională, proiect încheiat – echipamentele au fost returnate către Intrarom.

77. Platforma web uiTOP pentru managementul soluţiilor Intrarom cu posibilitate conectare şi alte sisteme smart city – soluţie funcţională în pilot; echipamentele nu mai generează date, fiind returnate furnizorului.

White City Code Alba Iulia

78. Chat Pipper: soluţie de comunicare în timp real cu cetăţenii pentru site-ul oficial al Municipiului Alba Iulia www.apulum.ro – în faza de testare şi adaptare – nu s-a reușit implementarea pe apulum.ro.

79. White RCPT: aplicaţie iOS şi Android pentru calcularea şi memorarea costurilor de pe bonurile de consum, predicţii utile de costuri pentru city break în Alba Iulia – soluţie funcţională în pilot, nefuncțională în momentul de față.

80. Consultanţă IT pentru dezvoltarea în direcţia de oraş inteligent – nu s-a concretizat.

Elearning & Software

81. ReţeauaEDU-AB – acces gratuit în platforma educaţională Moodle şi acces la soluţii complementare pentru două colegii din Alba Iulia; activități de instruire și webinarii gratuite pentru profesori, acces la o serie de concursuri naționale pentru elevi – soluţie funcţională, un număr consistent de profesori din Alba Iulia o folosesc în continuare. 

Questo

82. Integrare Alba Iulia cu secţiune proprie în aplicaţia Questo – tururi interactive autoghidate care îşi propun să revigoreze imaginea patrimoniului turistic și cultural al orașului Alba Iulia prin crearea unor trasee turistice ce îmbină armonios lumea reală cu digitalul – soluţie funcţională – tur (quest) „Fotograful Unirii”.

Cewe

83. Aplicaţie iOS&Android pentru trimitere de cărţi poştale din format virtual în format fizic, gratuit – soluţie funcţională în pilot – gratuitate pe bază de voucher.

84. Expoziţii foto temporare cu elemente smart – nu s-a mai implementat.

85.  Smart DIGIFOTOMAKER – echipament dedicat Alba Iuliei pentru printare fotografii personale direct din telefonul personal gratuit (prin voucherizare) – soluţie funcţională – se află în Muzeul Principia, au fost printate de către turiști peste 10000 de fotografii prin Bluetooth, direct de pe telefoane; nefuncțională în momentul de față.

Physiomed

86. Physiomed mobilitate şi postură – diagnoză inteligentă pentru depistarea rapidă a deficienţelor de postură, mers şi mobilitate ale elevilor din clasele a V-a din Alba Iulia – soluţie de tip campanie de sănătate, funcţională în pilot, nefuncțională în momentul de față.

Elisa Med

87. Platforma web de educaţie pentru sănătate telemedline.ro – soluţie în faza de analiză – nu s-a concretizat.

88. Testare stare de sănătate generală cu echipament smart Metatron (10 vouchere de gratuitate pentru 10 pacienţi) – soluţie funcţională – voucherele au fost utilizate în pilot.

89. Testare nivel glicemie cu echipament medical eBsensor – soluţie funcţională – acțiuni de testare în aer liber.

90. Screening electrocardiografic – soluţie funcţională – puțini doritori în perioada pilotului.

91. Acţiuni de sănătate publică şi educaţie nonformală dedicate copiilor, prin ONG „Academia Elisa” – s-au derulat mai multe evenimente educative dedicate copiilor și tinerilor.

 Vichi Farm

92. Acţiuni publice de măsurare a vârstei arteriale cu echipamentul Agedio B900 – soluţie funcţională.

93. Acţiuni publice de măsurare a vârstei pulmonare cu echipament Vitalogic copd-6 – soluţie funcţională (peste 7000 de persoane testate cu ambele echipamente, în 2018 și 2019).

94. Program educaţie nonformală în şcoli, concentrat pe prevenţie şi conştientizare sănătate  – nu s-a mai concretizat.

Image Sensing

95.  Autoscope Smart City Traffic Monitoring – furnizează atât date de trafic statice în (număr de maşini, tipul de maşini, viteza medie, radar, bluetooth), cât şi dinamice (monitorizarea fluxului între cele două puncte – zona de intrare în Alba Iulia, Ampoi II, pod Ampoi – Şcoala „Alexandru Domşa”, timpi de parcurs etc.) – soluţie funcţională în pilot, foarte utilă pentru video surveillance în cazul în care furnizorul va dezvolta și un modul de acest fel.

PONY car sharing

96.  5 maşini Smart pentru smart mobility în Alba Iulia – testare mobilitate urbană prin intermediul noului concept de car sharing. Şoferii din Alba Iulia au putut folosi în mod gratuit (1 septembrie – 9 octombrie 2018) – cu ajutorul aplicaţiei GET PONY – 5 maşini Smart ForTwo dedicate proiectului pilot – soluţie cu impact excepțional în perioada de gratuitate, funcţională parțial spre deloc în perioada post-pilot.

Certsign

97. Certificate de server web SSL securizare site web aflate în administrarea municipalităţii – nu s-a concretizat.

98. Smart carduri personalizate pentru exponenţi/ personalităţi/ oameni de business/ sportivi/ olimpici ai Judeţului Alba – nu s-a mai concretizat.

99. Semnătură electronică la distanță – RSS – soluţie funcțională în pilot; funcțională și post-pilot.

Frontier Connect

100. Lumbara Prime – soluţie smart irigare zone verzi care furnizează informații necesare activităților de irigare, economisind energie și apă şi reducând costurile de întreținere – parțial instalată în Cetate; testată, nefuncțională în momentul de față.

101. Lumbara SIP – Smart Info Panel (informații sintetizate de la senzori și afișare pe ecran mare, la rezoluție Full HD)- nu s-a concretizat.

102. Lumbara Aqua – monitorizarea calității apelor din fântânile și lacurile publice – nu s-a concretizat.

InfoQuest

103. Aplicaţie de mobil distractivă şi informativă sub formă de joc, care permite turiştilor să descopere noi locaţii printr-o nouă viziune. Fiecare locaţie are o poveste cu informaţiile specifice zonei de atracţie turistică şi este inclusă într-un traseu ce se poate explora prin scanarea codurilor QR ale proiectului, dar şi ale albaiuliaqr.ro – soluţie funcţională în și post pilot, peste 400 de descărcări, 200 de jucători, 64 de câștigători, 34 de premii livrate.

Digitax

104. Platformă online dedicată digitalizării celor trei componente esențiale în activitatea instituțiilor publice din România: relația cu cetățenii, activitatea internă a instituției si comunicările dintre instituții. Prin Digitax, toate operațiunile care în prezent se întâmplă la ghișeu se vor putea realiza online, fără a mai fi nevoie ca oamenii să se prezinte la instituție – implementată la nivel demo, foarte performantă și foarte utilă în cadrul administrației publice. 

BlocManager Net (XiSoft)

105. Platforma BlocManager NET este un set de aplicaţii care se adresează administratorilor de bloc şi proprietarilor care locuiesc în astfel de imobile. Soluţia îşi propune să acopere toate tipurile de operaţii care sunt întâlnite în administrarea unei asociaţii de proprietari (generarea listei de plată, registrele de casă şi bancă, notele de consum pentru contoare, emiterea de chitanţe şi facturi, evidenţa fondurilor, calculul penalităţilor, situaţia soldurilor etc.) – soluție funcțională – în momentul de față 28 asociații de proprietari folosesc aplicația, însumând un număr total de 3895 beneficiari finali (apartamente). În Alba Iulia avem un număr de 20462 apartamente; practic 20% dintre acestea folosesc soluția BlocManager Net.

Dositraker

106. Platformă și senzori de monitorizare pentru detectarea gazului Radon în 3 încăperi din 3 clădiri municipale – soluție funcțională în pilot, echipamentele au fost predate partenerului la final de pilot. 

Ce spun reprezentații Primăriei Alba Iulia

”Până la ora actuală, Municipiul Alba Iulia a semnat peste 106 proiecte Smart City și a avut peste 20 de soluții smart în cadrul altor proiecte cu finanțare nerambursabilă. Dintre toate aceste proiecte pilot, au fost concretizate puțin mai mult de 50%.

Am învățat pe ”pielea noastră”, fiind unii dintre pionierii soluțiilor de Smart City din țară, ce idei funcționează și aduc plus valoare în oraș, care dintre ele merită duse mai departe și care nu. Municipiul Alba Iulia, după cum se poate vedea și în lista de mai jos, a continuat dezvoltarea ideilor smart, dar punând accentul pe calitate, impact real asupra populației, și nu pe cantitatea acestora.

Prin urmare, nu vrem să dăm bine în statistici, ci să folosim orice oportunitate care poate veni, cu adevărat, în ajutorul albaiulienilor”, a declarat Flaviu Buta, pentru alba24.ro.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Comunicat: Asocierea RER Vest – RETIM transformă deșeurile în PREMII

Publicat

În perioada 20 octombrie 2021 – 10 ianuarie 2022, Asocierea RER-VEST – RETIM organizează tombola „Transformă deșeurile în PREMII” pentru persoanele fizice din Alba Iulia, Aiud, Ocna Mureș, Teiuș, Sebeș și Cugir care încheie contractul de salubrizare.

Ce poți câștiga la tombolă?

  • Premiul 1: 1 x televizor cu ecran mare Sony 65X82J, 163.9 cm, Smart Google TV, 4K Ultra HD, LED în valoare de 5.500 de lei
  • Premiul 2: 2 x Laptop  ASUS X515EA în valoare unitară 1999 lei
  • Premiul 3: 15 telefoane x Galaxy A32, Dual SIM, 128GB, 8GB RAM, 4G, Black – valoare unitară 1.250 lei
  • Mențiuni: 69 x cupoane de cumpărături în valoare de 100 de lei fiecare. Cupoanele valorice sunt disponibile doar în cadrul unei singure retea de magazine.

Dreptul de participare

Pentru clienții care au încheiat deja contractul de salubrizare până la data lansării tombolei, 20 octombrie 2021:

Clienții care au furnizat toate datele – nume și prenume, adresă completă, CNP, telefon mobil și email – sunt eligibili și îndeplinesc dreptul de participare la tombolă.

Clienții care nu au furnizat toate datele – nume și prenume, adresă completă, CNP, telefon mobil și email – și doresc să îndeplinească condițiile de participare sunt rugați să folosească oricare din modalitățile de mai jos:

– să sune la Call Center +40374885694 ,  de luni până vineri, între orele 07.00 – 19.00

– să trimită un email cu toate datele la adresa contracte.alba@rervest.ro

– să vină la unul din punctele fixe de contractare și să declare agentului de contractare datele solicitate.

Punctele fixe sunt situate în:

  • Alba Iulia – Str. Ferdinand nr. 5 – Luni- Vineri – 08.00-18.00, Sâmbătă 09.00 – 14.00
  • Cugir – Strada Victoriei nr. 9 – Luni – Vineri 14.00-18.00, Sâmbătă 09.00 – 14.00.
  • Sebeș – Str. Lucian Blaga nr. 37, orar Luni–Vineri între orele 11:00–19.00, Sâmbătă între orele 09.00 – 14.00
  • Aiud – Strada Transilvania, nr. 63, orar Luni – Vineri 17.00-19.00, Sâmbătă 09.00 – 14.00.

Clienții care vor încheia contractul de salubrizare după lansarea tombolei, 20 octombrie trebuie să se asigure că vor furniza toate datele necesare fie agentului de contractare de pe teren, fie agentului de la punctul fix sau în formatul de contractare online.

Cum mă înregistrez la tombolă?

Înregistrarea efectivă la tombolă se va realiza astfel:

Toți clienții care au furnizat datele solicitate conform capitolului anterior vor primi în perioada 1-15 decembrie 2021 pe numărul de telefon mobil declarat un SMS prin care li se solicită confirmarea explicită a participării la tombola  “Transformă deșeurile în premii”.

Alternativ, clienții care nu doresc să se înregistreze prin SMS o vor putea face în perioada 1-15 decembrie sunând la Call Center +40374885694 ,  de luni până vineri, între orele 07.00 – 19.00.

Fiecare participant are dreptul la o singura înregistrare la tombolă. Participantii răspund de corectitudinea datelor introduse în sistemele de contractare ale Organizatorilor. Datele furnizate vor permite informarea participanților asupra premiilor câștigate.

Când are loc extragerea premiilor?

Extragerea va avea loc în 10 ianuarie 2022.

Premiile se vor acorda prin tragere la sorți folosind aplicatia random.org, procedura de stabilire a câștigătorilor fiind transmisă în direct pe pagina de Facebook a Asocierii RER Vest -RETIM, precum și pe pagina de Facebook a site-ului de stiri www.alba24.ro.

Mai multe detalii și Regulamentul Tombolei sunt disponibile AICI sau la Call Center +40374885694.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

ANUNȚ: BUILD STAR SRL anunță finalizarea proiectului în cadrul măsurii „Granturi pentru capital de lucru”

Publicat

BUILD STAR SRL Șard anunță finalizarea proiectului grant – capital de lucru.

BUILD STAR SRL, cu sediul în localitatea Şard, str. Str. LAB, nr. 399 D, județul Alba, înregistrată sub J01/ 675/ 2011 la oficiul Registrului Comerțului, CUI/CIF 29147183 anunță finalizarea proiectului cu titlul ”Proiect capital de lucru – SC BUILD STAR SRL”, proiect RUE nr. 6574 înscris în cadrul Măsurii ”Granturi pentru capital de lucru”, instituită prin OUG nr 130/2020.

Proiectul s-a derulat pe o perioadă de maxim 12 luni, începând cu data semnării contractului de finanțare cu Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri/ AIMMAIPE, AIMMAIPE Târgu Mureș, respectiv 07.04.2021.

Obiectivul proiectului l-a reprezentat sprijinirea financiară prin ajutorul de stat acordat sub formă de grant- Capital de lucru pentru societatea BUILD STAR SRL.

Proiectul are printre principalele rezultate, următoarele:

– menținerea activității pe o perioadă de minim 6 luni

– menținerea/suplimentarea numărului locurilor de muncă față de data depunerii cererii, pe o perioadă de minimum 6 luni, la data acordării granturilor.

Valoarea proiectului este de 307083.81 (valoarea totală) din care: 267029.4 lei grant și 40054.41 lei cofinanțare.

Contract finantare M2-6574 din 07-04-2021.

Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020.

Persoană de contact:

Man Petru Raul

tel 0740841649

man.raul90@gmail.com

AICI, documentul în format pdf.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate