Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

OMS: Tulpina sud-africană a virusului SARS-CoV-2 nu este mai letală decât celelalte și nici nu provoacă mai multe cazuri grave


Publicat

Reprezentanții Organizației Mondiale a Sănătății au declarat joi că nu există dovezi că tulpina virusului care provoacă boala Covid-19, detectată pentru prima oară în Africa de Sud, ar provoca mai multe decese decât altele, dar este la fel de contagioasă ca mutația apărută în Marea Britanie.

Maria Van Kerkhove, coordonatoarea departamentului din cadrul OMS însărcinat cu gestionarea pandemiei de Covid-19, a declarat joi într-o conferinţă de presă că nu au fost găsite dovezi care să ateste faptul că o variantă a virusului SARS-CoV-2, detectată pentru prima oară în Africa de Sud, ar provoca mai multe decese decât altele, potrivit Agerpres, care citează EFE.

Nu există, de asemenea, indicii că acea tulpină virală ar provoca un număr mai mare de cazuri grave decât celelalte mutaţii.

„A fost într-adevăr identificată o creştere a capacităţii de contagiere, similară celei remarcate la varianta din Marea Briranie”, a precizat Maria Van Kerkhove.

Un alt aspect remarcat de OMS este acela că vaccinurile anti-Covid-19 ale unor producători ca Johnson & Johnson, Novavax şi AstraZeneca au o eficacitate mai mare împotriva acestei variante, detectată, potrivit organizaţiei, în aproape 50 de ţări.

Directoarea Departamentului de imunizare din cadrul OMS, Kate O’Brien, a precizat că un test clinic realizat cu vaccinul de la AstraZeneca în perioada de circulaţie a acestei variante s-a desfăşurat pe un număr redus de pacienţi şi nicio persoană nu a dezvoltat forme grave de Covid-19.

„Acest lucru este important, pentru că ceea ce vedem este că toate vaccinurile sunt mai eficiente la persoanele care prezintă un risc sever”, a spus O’Brien.

Experţii au subliniat că, în pofida diferenţelor dintre această variantă şi celelalte tulpini, Africa de Sud a demonstrat că pandemia poate fi controlată prin adoptarea unor măsuri de sănătate publică adecvate.

Sursa: Agerpres

Foto: pixabay.com



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Traian Berbeceanu, fostul șef al BCCO Alba Iulia, va fi înlocuit din funcția de prefect al Capitalei. Cine îi ia locul

Publicat

tb

Traian Berbeceanu, fost șef al Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate (BCCO) Alba Iulia, va fi schimbat din funcția de prefect al Capitalei.

Cel care îl va înlocui, la propunerea USR PLUS București, este Alin Stoica. Acesta este avocat, președintele PLUS Sector 6, iar între anii 2016 și 2018 a reprezentat societatea civilă în una dintre comisiile Consiliului Economic și Social.

„USR PLUS București îl propune pe Alin Stoica pentru funcția de prefect al Capitalei. USR PLUS înțelege să respecte cu responsabilitate mandatul politic dat de bucureșteni ca principala forță politică în care aceștia au încredere, reconfirmată la alegerile parlamentare, asigurând monitorizarea și susținerea programului de guvernare și a reformelor și prin instituția Prefectului”, a anunțat Alianța USR PLUS, potrivit Mediafax.

Potrivit sursei citate, Alin Stoica, președinte al Filialei PLUS Sector 6, este avocat și a absolvit Facultatea de Drept din cadrul Universității București. El are experiență atât în ceea ce privește interpretarea și aplicarea actelor normative, cât și a elaborării acestora.

„Pentru o perioadă de doi ani (2016 – 2018), a reprezentat societatea civilă în una dintre comisiile Consiliului Economic și Social – Comisia pentru relații de muncă, politică salarială, incluziune socială și sănătate.

Atribuțiile acestei comisii sunt de revizuire și avizare a tuturor proiectelor de legislație în domeniu. În același timp, de peste cinci ani, reprezintă organizații patronale la nivel de industrie și la nivel național în unele dintre discuțiile privind elaborarea de acte normative, atât la nivelul Guvernului, cât și la nivelul Parlamentului.

Printre actele normative la modificarea sau elaborarea cărora care a participat se numără și Codul Muncii, Legea Dialogului Social, Legea privind telemuncă, Legea privind ucenicia și Ordonanța de urgență privind munca cu timp redus (kurzarbeit)”, se mai arată în comunicatul de presă.

Alin Stoica este membru PLUS de la înființarea partidului și a făcut parte din Comisia de Integritate Națională a Alianței USR PLUS pentru alegerile locale.

Ca prefect, Alin Stoica își propune un obiectiv-cheie: aplicarea la nivel local a programului guvernamental de profesionalizare și depolitizare în administrația publică.

„Voi pune accent, în aplicarea programului Guvernului la nivelul Bucureștiului, pe reforma administrației. Avem nevoie ca de aer de profesionalizare și depolitizare dacă vrem să schimbăm cu adevărat modul în care a funcționat România până acum.

Îmi propun o cooperare foarte bună cu toate organele administrației publice locale, indiferent de culoarea politică, pentru că interesul cetățeanului este pe primul loc. Nu în ultimul rând, îmbunătățirea siguranței cetățenilor va fi un aspect-cheie al mandatului meu. Vom continua inițiativele bune, deja începute, și vom demara altele, doar după ce ne vom consulta cu toate părțile implicate”, spune Alin Stoica.

Comisarul Traian Berbeceanu, fostul șef al Brigăzii de Combatere a Crimei Organizate Alba Iulia și consilier al ministrului Marcel Vela, a fost validat în funcția de prefect al Capitalei în urmă cu patru luni și a fost susținut de PNL.

El a fost „Polițistul anului” în 2007 si 2013 la categoria „Combaterea Criminalității Organizate”și Polițistul anului 2013.

Sursa: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Buletinele cu CIP, din august 2021. Ministrul Digitalizării: vor avea rol dublu, pentru identificare și semnătură electronică

Publicat

Cărțile de identitate cu cip, cele care conţin şi date biometrice, vor fi obligatorii din august 2021. Noile buletine de identitate electronice vor conţine amprentele titularului și pot fi folosite la diverse ghișee ale statului în locul altor documente.

Ioan Teleman, Ministrul cercetării, inovării și digitalizării anunță că noile buletine vor avea rol dublu atât pentru identificare cât și pentru a fi semnate electronic documente.

„Știu că acești pași legislativi, cum ar fi adoptarea regulamentului privind identificarea la distanță, sunt în curs de a fi legiferate în Parlament, așa că putem fi optimiști. În luna august vom putea beneficia de această nouă carte de identitate care să aibă dublu rol, atât identificarea digitală, cât și posibilitatea de a semna electronic cu ajutorul ei”, a spus ministrul Teleman,  pentru DC NEWS,

Din august 2021 vom avea buletin cu CIP – carte de identitate electronică

Cetăţenii români vor putea călători în state din Uniunea Europeană după data de 3 august 2021 cu paşaport valabil, cu carte electronică de identitate emisă după 3 august, dar şi cu actuala carte de identitate aflată în termen de valabilitate.

Odată cu apariția noilor buletine mai multe operațiuni făcute de deținători ar trebui să se simplifice. Acestea vor conține inclusiv amprentele titularului și pot fi folosite la diverse ghișee ale statului în locul altor documente.

Cartea de identitate electronică: Cât costă buletinul cu CIP

Noile cărţi de identitate vor putea fi eliberate de la vârsta de 12 ani, dacă părinții copilului cer acest lucru. În acest moment, în Uniunea Europeană, un astfel de document este eliberat de 17 state membre, cu costuri care variază între 15 şi 40 de euro

Autoritățile vor putea emite și cărți de identitate simple, fără cip, dar aceste documente nu vor permite titularilor libera circulație în Uniunea Europeană în baza actului de identitate. Noul buletin va putea include și domiciliul în străinătate.

În schimb cei care încă vor mai mai deține carți de identitate fără CIP și după data de 3 august 2021, în termenul de valabilitate, nu vor avea restricții de călătorie în statele UE.

Odată cu introducerea cărți electronice de identitate, poți utiliza semnătura electronică și te poți autentifica la diverse instituții ale statului.

E un prim pas făcut spre digitalizare, iar vestea e una bună mai ales în contextul în care în România se vorbește extrem de mult pe acest subiect, dar se face foarte puțin.

Dacă ai buletin cu cip, document ce-ți conține datele biometrice, poți avea acces la servicii electronice bancare, fiscale, în relația cu ANAF.

Autoritățile se gândesc să includă în noua carte de identitate electronică și cardul electronic de sănătate, iar ulterior și alte servicii.

Cartea de identitate simplă şi cartea electronică de identitate vor avea următoarele termene de valabilitate:

  • 2 ani pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 0 şi 14 ani;
  • 4 ani pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 şi 18 ani;
  • 10 ani după împlinirea vârstei de 18 ani;
  • nelimitată, după împlinirea vârstei de 60 de ani, pentru cartea de identitate simplă.

România este obligată să emită documente electronice de identitate începând din luna august a anului viitor. Săptămâna viitoare va fi organizată o dezbatere publică pe marginea ordonanţei de guvern pe care MAI a iniţiat-o pe acest subiect.

Cărți de identitate cu CIP: Când vor fi puse în circulație

„România este obligată să pună în circulaţie noul act de identitate începând cu 3 august 2021. În ceea ce priveşte costurile, la acest moment, sunt necesare nişte dezvoltări tehnice.

În acest moment, în Uniunea Europeană, un astfel de document este eliberat de 17 state membre, cu costuri care variază între 15 şi 40 de euro.

Regulile privind circulaţia cetăţenilor statelor membre sunt stabilite la acest moment de Directiva 38/2004, pe care România a transpus-o prin Ordonanţa de Urgenţă 102/2005 cu modificările şi completările ulterioare.

Indiferent de statul membru al căror cetăţeni sunt, vor putea să călătorească în afara statului al căror cetăţeni sunt doar cu o carte electronică de identitate, confecţionată din policarbonat, cu nişte elemente de securitate stabilite la nivel de principiu de regulament, acest card urmând să aibă un cip de înaltă securitate”.

Şeful Direcţiei de Evidenţa Persoanelor a explicat că regulamentul prevede o perioadă de tranziţie la cartea electronică de identitate până la „1 august 2031”.

„Astfel încât chiar şi cărţile care vor fi emise pe 2 august 2021 vor putea fi utilizate până la expirarea valabilităţii acestora.

Cei care deja deţin o carte care nu expiră în perioada imediat următoare, de la momentul în care vor fi eliberat primul document de identitate, potrivit unor programări  dar se va permite preschimbarea anticipată documentului de identitate, chiar dacă acesta se mai află în interiorul perioadei de valabilitate.

Ctăţenii vor avea ca opţiune paşaportul sau cartea electronică de identitate începând cu 3 august 2021.

Ce se întâmplă după data de 3 august 2021

după data 3 august 2021, cetăţenii români vor putea călători în Uniunea Europeană în temeiul unui paşaport valabil, a unei cărţi electronice de identitate emise după data de 3 august sau în baza actualei cărţi de identitate aflată în termen de valabilitate.

Acest termen de valabilitate, acest termen de tranziţie urmează să se încheie la data de 2031, adică peste 11 ani şi jumătate din acest moment, aproximativ”.

MAI a precizat că de la data introducerii cărţii electronice de identitate, vârsta obligatorie de eliberare a actului de identitate va coborî la 12 ani, iar vârsta de la care părinţii, opţional, pot solicita o carte electronică de identitate pentru copii va fi ‘0 ani, de la data naşterii”.

În ceea ce priveşte cardul de sănătate, care ar urma să fi inclus în cartea electronică de identitate, că actualul card de sănătate este „un card cu un cip electronic în care este înscris un certificat de autentificare”.

„În acel cip se găseşte doar un certificat de autentificare. Având în vedere că această funcţie va fi preluată de cartea electronică de identitate, emiterea de către stat a acelui card de sănătate nu mai este necesară, întrucât generează şi un anumit nivel de costuri.

În ceea ce priveşte cartea simplă, ea nu va putea să înlocuiască cardul de sănătate, întrucât nu va fi dotată cu acel cip în care să fie înscris un certificat electronic de autentificare

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Premieră în România. 45 de studenți de la Facultatea de Drept din București, acuzați de fraudă la examen, au fost exmatriculați

Publicat

45 de studenți din anul I de la Facultatea de Drept a Universității București, acuzați că au fraudat mai multe examene, au fost exmatriculați astăzi.

Anunțul a fost făcut de rectorul Universității din București, Marian Preda, potrivit edupedu.ro.

Rectorul universității a mai precizat că dovezile sunt solide și că există inclusiv mărturii ale studenților, care au recunoscut că au fraudat examenele.

„În calitate de Rector al Universității din București, validez propunerea de exmatriculare, ca urmare a fraudei constatate cu o largă majoritate de Consiliul Facultății de Drept. Menționez că, în luarea deciziei, Consiliul Facultății de Drept a aplicat Regulamentul actual al facultății, care spune clar că, pentru fraudarea examenelor, nu există decât o singură sancțiune, și anume: exmatricularea”, a anunțat Marian Preda.

El precizează că a analizat cu mare atenție propunerea de exmatriculare transmisă de Consiliul Facultății de Drept, pe care a discutat-o și prorectorii.

„Am discutat cu conducerea facultății, am citit memoriul studenților în discuție și i-am ascultat si pe cei doi dintre ei, care mi-au solicitat acest lucru. Dovezile care stau la baza deciziilor arată, fără niciun dubiu, că studenții în cauză au încălcat în mod evident și în mod repetat, la mai multe examene din sesiune, regulamentele facultății și ale universității. Avem și mărturii ale studenților care au recunoscut, în cadrul discuțiilor avute cu reprezentanții facultății, că au fraudat examenele. În consecință, Consiliul Facultății de Drept, format din cei mai reputați specialiști în drept de la nivel național, a votat cu o largă majoritate pentru propunerea de exmatriculare”, a adăugat rectorul.

El a mai menționat că, în luarea deciziei, a luat în calcul și componenta morală a acestei situații, „cu atât mai mult cu cât actualii studenți ai Facultății de Drept sunt cei care vor înfăptui justiția în viitor, iar un stat puternic, un stat de drept, are nevoie de juriști corecți, integri și buni profesioniști”.

În total, 49 de studenți au fost suspecți de fraudarea unor examene pe care le-au susținut online. Aceștia comunicau pe două grupuri de WhatsApp și rezolvau împreună subiectele de examen.

Citește și: Zeci de studenți din anul I, propuși spre exmatriculare pentru fraudă la examene, la cea mai mare facultate de Drept din România

Potrivit declarațiilor făcute de decanul facultății, Răzvan Dincă, după ce a izbucnit scandalul, săptămâna trecută, studenții făceau schimb de metode de copiat, purtau discuții despre cum să își poziționeze ecranele astfel încât să aibă acces și la un alt dispozitiv, iar unii dintre ei s-au și filmat explicând astfel de metode de fraudă pentru ceilalți.

Sursa: edupedu.ro, Mediafax

Foto: Facebook

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Primele informații legate de luarea de ostateci, transformată în dublă crimă, din Onești. ”Filmul” evenimentelor

Publicat

Autoritățile din Onești, dar și mai mulți șefi ai poliției din țară, au făcut marți 2 martie, primele declarații oficiale legate de luarea de ostatici a doi muncitori, care între timp s-a transformat într-o dublă crimă.

Mai exact cei doi muncitori au fost sechestrați într-un apartament dintr-un bloc din Onești, de către un bărbat care își pierduse apartamentul în urmă cu mai bine de zece ani într-un litigiu. 

Deși s-a negociat mai bine de două ore cu acesta, la un moment dat bărbatul i-a atacat pe cei doi ostateci cu un cuțit și i-a omorât.

Acum după tragedie, autoritățile încearcă să facă lumină în anchetă și să afle cu adevărat  ce s-a întâmplat.

Momentan anchetatorii au făcut public ”filmul” evenimentelor și orele de intervenție ale polițiștilor

Agresorul de la Bacău a sunat la 112 la 11.47, dar s-a întrerupt apelul.

La 11.52 a ajuns primul echipaj la fața locului.

La 11.55 s-a dispus constituirea unei grupe operative din 17 polițiști de la SIC, un negociator și grupă de intervenție. Dar pentru că negociatorul era liber, acesta a trebuit să ajungă de acasă.

Între timp la fața locului s-a dus adjunctul șefului de poliție Onești, care îl cunoștea pe agresor și a inițiat primul dialog cu acesta.

La 13.53 la fața locului au ajuns trupele speciale alături de negociator.

”Negociatorul a fost chemat de urgență la serviciu, el fiind liber. Celălalt negociator se afla în concediu medical”, a  precizat Gheorghe Cristian, adjunctul Direcției de investigații Criminale

La 14.38 a sunat din la nou la 112, spunând că are 2 persoane ostatice și vrea actele locuinței sau 300.000 de lei.

”În paralel, polițiștii au discutat cu soția agresorului care a spus că își susține soțul în toate acțiunile”, a mai precizat Cristian Gheorghe.

La ora 16.39 agresorul a sunat din nou la 112, iar apelul a durat 12 minute și 45 de secunde.

La 16.55 s-a produs un declic, atunci când unul dintre ostatici l-a lovit pe agresor.

Conform chestorului de poliţie Alexandru Scurtu, în urma demersurilor de comunicare depuse de către ofiţerul negociator, „situaţia era sub control” la momentul orei 16,55, când însă „s-a produs un declic” deoarece „una dintre victime a încercat să îl atace pe agresor”, moment în care acesta a început să lovească pe cei doi sechestraţi cu cuţitul şi din apartament s-au auzit ţipete, ceea ce a declanşat şi intervenţia în forţă a trupelor de intervenţie, care a fost însă îngreunată de modul în care a fost blocată uşa de acces în apartament.

Intervenția trupelor speciale a fost îngreunată de spargere sistemelor de închidere. Mai exact, agresorul pusese și o scara în ușă și din acest motiv a durat mult deschiderea usii.

S-a folosit inițial muniție neletală care prima dată a lovit mâna agresorului și a facut să scape cuțitul din mână.

Ulterior s-a tras cu arma. Intervenția forțelor de ordine s-a realizat imediat ce zgomotele și țipetele din interior au dat de înteles ca acolo se întampla ceva.

Presupusul ucigaș avea un cazier bogat. În 1987, el fusese condamnat la 3 ani și 6 luni de închisoare pentru furt calificat, în 1991 – la un an și 6 luni pentru furt calificat, în 2003 – la 6 luni închisoare pentru vătămare corporală gravă, iar în 2010 a fost condamnat în Italia la 28 zile de închisoare pentru conducere sub influența alcoolului sau a stupefiantelor.

Parchetul de pe lângă Tribunalul Bacău s-a sesizat din oficiu și a deschis un dosar in rem pentru infracţiunea de omor calificat, potrivit unui comunicat oficial.

sursă foto: captură ecran Digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate