Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

ONU: Războiul din Ucraina ar putea declanșa o creștere de cel puțin 20% a prețurilor la alimente

Publicat

Prețurile internaționale la alimente și îngrășământ ar putea să crească cu până la 20% ca urmare a războiului din Ucraina, a anunțat Organizația pentru Alimente și Agricultură (FAO) din cadrul ONU, scrie Reuters.

FAO spune că nu este clar dacă Ucraina va mai putea să aibă recolte în acest an, dacă războiul se întinde pe o perioadă mai lungă, în condițiile în care există incertitudini mari cu privire la exporturile rusești.

Conform organizației, Rusia este cel mai mare exportator mondial de grâu, în timp ce Ucraina este al cincilea cel mai mare. Împreună, cele două țări au 19% din producția mondială de orz, 14% din cea de grâu și 4% din cea de porumb, practic mai mult de o treime din exporturile globale de cereale.

Rusia este, de asemenea, un lider mondial în ce privește exporturile de fertilizatori.

„Probabilele perturbări ale activităților agricole la acești doi exportatori importanți ar putea escalada puternic lipsa de securitate alimentară de la nivel global”, a spus directorul general al FAO, Qu Dongyu.

Indicele de preț la alimente al FAO a atins un vârf în februarie și este foarte probabil că va crește și mai mult în lunile care urmează  în condițiile în care consecințele conflictul din Ucraina vor afecta lumea.

Conform Organizației, doar o parte din scăderile de exporturi din Rusia și Ucraina vor putea fi acoperite din exporturile altor țări.

„Îngrijorător este că rezultatul va fi o creștere a prețului la alimente între 8% și 22% peste nivelul lor deja crescut”, mai spune FAO, care prezice și că întte 20% și 30% dintre câmpurile folosite pentru a crește cereale de iarnă, porumb și floarea soarelui nu vor mai putea fi plantate sau recoltate în sezonul 2022/2023.

50 de țări, inclusive unele puțin dezvoltate, depind de Rusia și Ucraina pentru 30% sau mai mult din rezervele lor de grâu, fapt ce le va face și mai vulneraabile. Numărul de oameni malnutriți ar putea crește cu încă 8-13 milioane până în 2023.

sursa: digi24.ro, reuters.com



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Primele rezultate obținute de elevii Colegiului Militar din Alba Iulia la Spartachiada de la Breaza

Publicat

Elevii Colegiului Național Militar „Mihai Viteazul” Alba Iulia au avut rezultate foarte bune la Olimpiada sportului militar liceal, ce se desfășoară în aceste zile la Colegiul Național Militar „Dimitrie Cantemir” Breaza.

În prima zi a competiției, elevii au reușit să obțină victorii și primele locuri la probele la care au concurat.

  • La săritura în lungime, feminin, eleva sergent major Andra Stan s-a clasat pe locul I cu 4,61 m. Andra a reușit un rezultat bun și în proba de 100 m, unde a ajuns a doua.
  • La proba de 800 m, eleva sergent Sara Sârbu a ajuns prima la linia de Finish, cu timpul 2:39,59.
  • La aruncarea greutății, elevii colegului militar albaiulian au ocupat locurile II, elevul fruntaș Andrei Achimuț și III, elevul caporal Andrei Mînzat.

Victorii la jocurile pe echipe

Elevii au înregistrat victorii la volei băieți, baschet și handbal.

 

  • Colegiul Național Militar „Mihai Viteazul” Alba Iulia – Colegiul Național Militar „Tudor Vladimirescu” Craiova 3-0
  • Colegiul Național Militar „Mihai Viteazul” Alba Iulia – Colegiul Național Militar „Ștefan cel Mare” Câmpulung Moldovenesc 51-29
  • Colegiul Național Militar „Mihai Viteazul” Alba Iulia – Colegiul Național Militar „Alexandru Ioan Cuza” Constanța 30-20.

sursă: Facebook – Colegiul Național Militar „Mihai Viteazul” Alba Iulia

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

22 mai: Ziua internațională a biodiversității biologice. România are cele mai multe regiuni biogeografice din UE

Publicat

La data de  22 mai, în fiecare an, se sărbătorește Ziua Internațională a Biodiversității, zi proclamată de către Adunarea Generală a Națiunilor Unite. Scopul acestei zile este de a creşte gradul de înţelegere şi conştientizare a problemelor legate de biodiversitate.

Ziua internaţională a diversităţii biologice este stabilită prin Rezoluţia 55/201, din 20 decembrie 2000, a Adunării Generale a Naţiunilor Unite.

Această zi reprezintă adoptarea textului Convenției privind diversitatea biologică din anul 1992 din cadrul conferinței ce a avut loc  în Nairobi.

Printre principalele obiective pe care le urmărește convenția se numără conservarea biodiversității și utilizarea sustenabilă a resurselor planetei.

România a semnat acest document încă din 5 iunie 1992.

România este țara cu cele mai multe regiuni biogeografice din Europa

Poziționarea geografică a României, la întâlnirea Munților Carpați cu Dunărea și Marea Neagră, determină diversitatea, bogăția și unicitatea țării noastre pe plan European.

România cuprinde 5 regiuni biogeografice din totalul de 11 existente în Uniunea Europeană, având cel mai mare număr de astfel de regiuni din UE.

Acestea sunt: pontică, stepică, alpină, continentală și panonică.

Biodiversitatea reprezintă întreaga varietate a vieții pe Pământ, de la cele mai mici microorganisme, până la cele mai evoluate plante și animale.

În aceeași măsură, înseamnă diversitatea biologică a ecosistemelor, a genelor și a tuturor speciilor de pe planetă.

Când diversitatea biologică are o problemă, omenirea are o problemă.

Resursele de diversitate biologică sunt pilonii pe care construim civilizaţii.

Peştii furnizează 20 la sută din proteinele animale pentru aproximativ 3 miliarde de oameni. Peste 80% din dieta umană este asigurată de plante.

Un procent de până la 80% dintre oamenii care trăiesc în zonele rurale din ţările în curs de dezvoltare folosesc medicamente tradiţionale din plante pentru asistenţa medicală de bază, indică şi site-ul www.un.org.

Dar pierderea biodiversităţii ameninţă tot, inclusiv sănătatea noastră.

S-a dovedit că pierderea biodiversităţii ar putea duce la extinderea zoonozelor – boli transmise de la animale la oameni – în timp ce, pe de altă parte, dacă păstrăm biodiversitatea intactă, aceasta ne oferă instrumente excelente pentru a lupta împotriva pandemiilor precum cele provocate de coronavirusuri.

sursa: Agerpres, romaniasalbatica.ro, sursa foto: arhivă, rol ilustrativ

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Atenționare privind oferte false de vacanțe. Ce date trebuie să conțină pachetele de servicii turistice

Publicat

Se apropie sezonul concediilor și autoritățile atrag atenția asupra ofertelor false de vacanțe. Sunt cazuri în care escrocii clonează site-uri turistice oficiale.

Escrocii încearcă să atragă atenția oamenilor prin prețurile extrem de mici, care par oferte de nerefuzat. De cele mai multe ori, o parte din taxe nici nu sunt menționate. Călătorul ajunge la aeroport și la cazare și vede că trebuie să plătească mai mult.

„Atunci când o ofertă pare prea bună pentru a fi refuzată, sigur ascunde ceva. Au existat și cazuri în care persoanele au închiriat anumite imobile, au ajuns la fața locului și au constatat că acel imobil nici măcar nu există. Întotdeauna trebuie să deschidem doar agențiile de turism care sunt oficiale sau care știm că sunt acreditate oficial”, spune comisarul-șef Ramona Dabija, director al Institutului de Cercetare și Prevenire a Criminalității, potrivit digi24.ro

Pentru a nu fi înșelați pe internet, românii sunt sfătuiți să își aleagă cu atenție site-urile pe care le folosesc atunci când caută oferte pentru vacanță. De asemenea, să solicite toate informațiile legate de destinație. Asta pentru că escrocii online clonează site-uri turistice oficiale.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor reamintește care sunt detaliile dintr-o ofertă reală de vacanță.

ANPC: Sfaturi la achiziția unui pachet de servicii turistice

Consumatorii trebuie să solicite toate informațiile legate de destinație, cazare, transport, serviciile de masă, precum și de modalitățile de plată.

Informarea turiștilor cu date privind ofertă turistică, în vederea încheierii contractului:

Agenția de turism are obligația să furnizeze turiștilor, în scris, în vederea încheierii contractului, informații referitoare la:

  • localitatea de destinație
  • rută de parcurs
  • mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile și categoria acestuia/acestora
  • tipul unităților de cazare, adresele și categoriile de clasificare a acestora
  • serviciile de masă oferite și categoria de clasificare a unităților de alimentație
  • durata programului, cu indicarea datei sosirii și a plecării;
  • informații generale privind regimul pașapoartelor și al vizelor, precum și al asigurărilor de sănătate necesare pentru călătorie și sejur
  • cuantumul avansului, dacă este cazul, precum și termenul pentru achitarea restului de plată;
  • numărul minim de persoane necesar pentru realizarea programului și termenul limită pentru informarea turistului, în caz de anulare a călătoriei turistice
  • posibilități de încheiere a unor asigurări facultative pentru asistență în caz de boală, accidente și altele asemenea;
  • durata pentru care operează ofertă turistică.

Informarea turiștilor cu date de ordin general privind regimul pașapoartelor și al vizelor și formalitățile de sănătate, necesare pentru călătorie și ședere

Organizatorul și/sau detailistul trebuie să comunice turistului, în scris sau prin orice altă formă corespunzătoare, înaintea încheierii contractului, informațiile de ordin general privind regimul pașapoartelor și al vizelor și formalitățile de sănătate necesare pentru călătorie și ședere.

Furnizarea în scris turiștilor a informațiilor privind călătoria, înainte de data plecării

Organizatorul și/sau detailistul trebuie să furnizeze în scris turistului, într-un termen stabilit prin contract, înainte de data plecării, următoarele informații:

  • orarele, locurile escalelor și legăturile, precum și, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse în contract;
  • denumirea, sediul/adresă, numărul de telefon și de fax ale reprezentanței locale a organizatorului și/sau a detailistului ori, în lipsa acesteia, cele ale autorităților locale care pot ajuta turistul, în caz de nevoie. În cazul în care aceste reprezentanțe sau autorități locale nu există, turistul trebuie să dispună de un număr de apel de urgență sau de orice altă informație care să îi permită contactarea organizatorului și/sau a detailistului;
  • pentru călătoriile și șederile minorilor, informații care să permită stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul șederii copilului
  • posibilitatea semnării unui contract de asigurare facultativă, care să acopere taxele de transfer al turistului sau a unui contract de asistentă, care să acopere taxele de repatriere, în caz de accidentare sau de boală.

ANPC: Furnizarea bonului de comandă turiștilor și conținutul acestuia

Agenția de turism tour operatoare sau detailistă este obligată să furnizeze turistului un bon de comandă numai în cazul solicitării unor pachete de servicii turistice care nu fac parte din oferta agenției de turism: contractul ia naștere în momentul în care turistul primește confirmarea scrisă a rezervării, ce se transmite de către organizatorul sau detailistul călătoriei turistice, care acționează în numele organizatorului, în cel mult 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă.

În cazul în care conținutul bonului de comandă diferă de conținutul confirmării călătoriei turistice sau dacă această confirmare nu s-a făcut în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă, turistul poate considera că voiajul nu a fost rezervat și are dreptul la rambursarea imediată a tuturor sumelor deja plătite.

Bonul de comandă cuprinde următoarele elemente:

  • destinația/destinațiile călătoriei turistice, durată și datele de sosire și de plecare
  • mijlocul/mijloacele de transport și categoria acestuia/acestora
  • tipul și categoria structurilor de primire
  • serviciile de masă (pensiune completă/demipensiune/mic dejun)
  • programul turistic solicitat
  • numărul de persoane pentru care se comandă pachetul de servicii turistice, numărul de copii, vârstă și actele de identificare a acestora;
  • alte solicitări speciale.

ANPC: Contractul, înmânarea unui exemplar turistului și respectarea clauzelor contractuale

Contractul cuprinde cel puțin următoarele clauze:

  • destinația/destinațiile călătoriei turistice și, în cazul perioadelor de sejur, durată și datele de sosire și de plecare;
  • mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile și categoriile de clasificare a acestuia/acestora, datele, orele și locurile de plecare/sosire, la ducere și la întoarcere;
  • în cazul în care pachetul de servicii turistice include și cazarea, adresă și categoria de clasificare ale structurilor de primire turistice, în conformitate cu reglementările țărilor de primire;
  • serviciile de masă furnizate: pensiune completă, demipensiune, mic dejun;
  • dacă realizarea pachetului de servicii turistice necesită un număr minim de persoane, data limită de informare a turistului privind anularea călătoriei turistice comandate
  • rută
  • vizitele, excursiile sau alte servicii care sunt incluse în prețul total convenit al pachetului de servicii turistice
  • denumirea și sediul/adresă agenției/agențiilor de turism organizatoare și, după caz, ale agenției de turism detailiste și ale societății de asigurări
  • prețul pachetului de servicii, cu indicarea cazurilor în care acesta poate fi modificat și tarifele pentru anumite servicii: taxe de aterizare, îmbarcare/debarcare în porturi și pe aeroporturi, taxe de turist, dacă acestea nu sunt incluse în prețul pachetului de servicii turistice
  • termenele și modalitatea de plată
  • solicitările speciale ale turistului făcute cunoscute agenției de turism organizatoare sau celei detailiste în momentul efectuării comenzii și acceptate de cele două părți
  • termenele în care turistul trebuie să transmită o eventuală reclamație pentru neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a contractului de călătorie turistică
  • condițiile de modificare și de reziliere a contractului
  • obligațiile agenției/agențiilor de turism în cazul anulării călătoriei, al înlocuirii sau al neasigurarii unor servicii
  • posibilitatea de transfer al contractului de către turist unei terțe persoane și modul de realizare a acestuia
  • eventualele modificări pe care agenția de turism le poate aduce serviciilor cumpărate
  • răspunderea agenției și despăgubirea turistului în cazul nerespectării clauzelor contractuale
  • agenția de turism are obligația să înmâneze turistului un exemplar din contract, în toate cazurile

Contractul poate fi prezentat și sub formă unui catalog, pliant sau alt înscris, dacă turistul este informat despre aceasta și dacă documentul conține informațiile prevăzute mai sus.

ANPC: asigurarea turiștilor în cazul insolvabilității sau falimentului agenției de turism

Agențiile de turism au obligația să încheie polițe de asigurare cu societăți de asigurare agreate de Ministerul Turismului. În contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice încheiat între agențiile de turism și turiști, indiferent de modul de prezentare a acestuia (catalog, pliant sau alt înscris) este obligatoriu să se consemneze faptul că turistul este asigurat pentru insolvabilitatea sau falimentul agenției de turism, precum și condițiile și termenele în care turistul poate solicita plată despăgubirilor.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

FOTO-VIDEO Autostrada Sibiu-Pitești: stadiul lucrărilor pe lotul 1, între Sibiu și Boița, a ajuns la aproape 70%

Publicat

Stadiul lucrărilor pe autostrada Sibiu-Pitești, primul tronson, între Sibiu și Boița, a ajuns la aproape 70%, anunță Compania de drumuri. Pe acest lot se lucrează de doi ani.

”Lucrările pe șantierul autostrăzii Sibiu – Pitești, lot 1 Sibiu – Boița, continuă într-un ritm susținut. În prezent, se înregistrează un progres fizic de 68,10%”, potrivit CNAIR.

Comparativ, în februarie, stadiul fizic al lucrărilor pe secțiunea 1, în lungime de 13,17 km, era de 61,65%.

Pentru lotul 1 Sibiu – Boița, contractul a fost semnat cu PORR în 14 aprilie 2019 pe suma de aproape 613 milioane lei fără TVA, cu 12 luni perioadă de proiectare, 36 de execuție și 10 ani garanție.

Ordinul de începere aferent proiectării a fost dat în 29 mai 2019, iar cel pentru lucrări în 30 martie 2020.

Sunt șanse ca acest lot să fie dat în circulație la finalul anului. Acest tronson ar scuti șoferii de aglomerația de pe zona Tălmaciu-Veștem.

sursă foto: Facebook – CNAIR

sursă video: Youtube – Radu Ignat

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax