Connect with us
Publicitate

Economie

OPC Alba a aplicat în ultimele trei luni amenzi de peste 300.000 de lei. Au fost scoase din consum mărfuri în valoare de 13.799 lei

Publicat

Comisariatul judeţean pentru Protecţia Consumatorului Alba

În perioada aprilie-iunie, consumatorii nemulţumiţi de prestarea serviciilor anumitor societăţi comerciale au apelat la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Alba. Majoritatea reclamaţiilor cetăţenilor din judeţ au fost făcute pentru rezilierea contractelor telefonice (mobilă, fixă) sau în legătură cu prestarea serviciilor nealimentare. Chiar dacă este perioada vacanţelor de vară, Protecţia Consumatorilor Alba nu a avut nicio plângere cu privire la serviciile pensiunilor turistice din judeţ. În cele trei luni au fost desfăşurate 897 acţiuni de control, dintre care 654 de procese verbale de constatare a contravenţiei. Au fost scoase din comercializare mărfuri în valoare de 13.799lei.

Cele 897 acţiuni de control ale Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Alba au fost finalizate prin întocmirea unui număr de 654 procese verbale de constatare a contravenţiei, privind produse alimentare (405), produse nealimentare (82), servicii nealimentare (21), servicii alimentare (142), alte segmente (4).

De asemenea, inspectorii OPC Alba au acordat o atenţie deosebită şi verificării operatorilor economici din localităţile aflate în afara reşedinţei de judeţ şi a celor aflaţi în mediul rural. Scopul acestor acţiuni a fost de a împiedica punerea pe piaţă a unor produse nesigure sau neconforme şi reducerea controalelor la operatorii economici care vând aceste produse. Astfel, au fost oprite definitiv de la comercializare produse periculoase şi s-a procedat la distrugerea acestora, încheindu-se în acest sens procese verbale de distrugere.

Valoarea totală a mărfurilor comunitare neconforme controlate oprite definitiv de la comercializare şi eliminate din circuitul consumului este de 10.369 lei, iar cea a mărfurilor extracomunitare neconforme controlate în perioada raportată oprite definitiv de la comercializare şi eliminate din circuitul consumului uman produse este de 13.799 lei. Restul mărfurilor depistate cu abateri au fost oprite temporar de la comercializare şi s-au stabilit măsuri de intrare în legalitate.

Pentru abaterile de la prevederile legale în domeniul protecţiei consumatorilor s-a dispus operatorilor economici şi sistarea temporară a prestării serviciilor (servicii alimentare, nealimentare, financiare) şi s-au stabilit măsuri specifice de remediere a deficienţelor sau de intrare în legalitate.

Astfel valoarea produselor distruse cu menţionare în procese verbale de constatare a contravenţiei este de 2.678 lei, a produselor distruse cu alte acte este de 2.825 lei.

Protecţia Consumatorilor Alba a aplicat, în perioada aprilie-iunie, amenzi prin 203 procese verbale de constatare a contravenţiei, în valoare de 338.950 lei. Peste 100 de reclamaţii au fost înregistrate din partea consumatorilor, care au fost nemulţumiţi de calitatea produselor şi serviciilor. Valoarea vărsămintelor la buget (încasate operativ şi executări silite) este de 80.150 lei.

Comisarii din cadrul Protecţiei Consumatorilor Alba au rezolvat 100 de reclamaţii, 18 situaţii fiind finalizate amiabil, iar 24 fiind concluzionate ca fiind întemeiate. De asemenea, 20 de reclamaţii au fost neîntemeiate, 11 cazuri au fost redirectionate, 9 clasate, 5 sunt în curs de cercetare şi 10 sunt nesoluţionabile.

Valoarea totală a despăgubirilor plătite de consumatorilor care au reclamat calitatea produselor sau serviciilor au fost de 887 lei. Astfel produsele le-au fost înlocuite, contravaloarea achitată sau valoarea reparaţiilor plătită.

Cei care doresc să depună reclamaţii la OPC Alba trebuie să completeze un formular la sediul de pe strada Octavian Goga, nr.9 şi să aibă asupra lui actele justificative, care să demonstreze reclamaţia făcută asupa agentului economic. De asemenea cei care nu pot să vină personal la Protecţia Consumatorilor Alba pot trimite prin e-mail, reclamatii.alba@opc.ro, prin poştă la adresa menţionată mai sus, sau prin telefon/fax la o258.811946. De menţionat că este nevoie de documente doveditoare (facturi, chitanţe) în toate cazurile prin care vreţi să vă faceţi dreptate prin intermediul OPC Alba.

Reclamaţiile făcute la Protecţia Consumatorilor Alba sunt soluţionate în termen de 30 de zile de la data depunerii plângerii, iar, în cazurile excepţionale, când nu este găsit agentul economic, se va prelungi perioada de soluţionare cu încă 15 zile, iar consumatorul va fi înştiinţat.

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate