Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Operațiune amplă de control al mașinilor înmatriculate în alte state. Polițiștii din Alba au verificat peste 250 de autovehicule


Publicat

Peste 250 de autovehicule înmatriculate în alte state, care circulă în România, au fost verificate de polițiștii din Alba în ultima săptămână. Pentru nereguli constatate la aceste autovehicule, polițiștii au aplicat 40 de sancțiuni.

În perioada 03 – 11 octombrie 2020, polițiștii Serviciului Rutier Alba au desfășurat o acțiune de verificare a modului în care proprietarii de autoturisme înmatriculate în alte state respectă legislația privind circulația pe drumurile publice din România. La acțiune au participat polițiștii rutieri și cei de la ordine publică cu atribuții pe linie de poliție rutieră.

În aceasta perioadă, au fost verificate 1.786 de autovehicule, dintre care 252 înmatriculate în alte state.

În urma neregulilor constatate, polițiștii au aplicat 865 de sancțiuni contravenționale, din care 40 conducătorilor de autovehicule înmatriculate în alte state.

În cadrul acțiunii au fost reținute 53 de permise de conducere, au fost retrase 23 de certificate de înmatriculare, din care 3 autovehiculelor înmatriculate în alte state și au fost constatate 14 infracțiuni la regimul rutier.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Renovare la Curtea de Apel Alba Iulia. Precizările instituției: programul ședințelor ar putea fi afectat

Publicat

Sala de ședințe ”Constantin Hamangiu” (201) situată la etajul al II-lea al Palatului Justiției din Alba Iulia, unde se judecă de regulă dosare aflate pe rolul secției a I-a civilă și secției contencios administrativ și fiscal din cadrul Curții de Apel Alba Iulia, va intra în renovare pe o perioadă estimată de 30 de zile, începând de luni, 18 octombrie, anunță instituția.

Ședințele de judecată, care au termen stabilit începând cu data de 18.10.2021 în sala ”Constantin Hamangiu”, se vor desfășura într-una din celelalte săli de judecată ale Curții de Apel Alba Iulia, conform programării și disponibilității zilnice. Curtea de Apel Alba Iulia va publica zilnic pe portalul instanței (accesibil pe Portalul instanțelor de judecată http://portal.just.ro) la rubrica Anunțuri Importante categoriile de cauze la care se modifică locul desfășurării ședinței de judecată.

”Recomandăm justițiabililor să verifice pe portalul Curții de Apel Alba Iulia în ziua anterioară termenului stabilit, sala de judecată în care este relocată cauza ce fusese anterior programată la sala ”Constantin Hamangiu”.

Precizăm că în această perioadă este posibil să fie afectată programarea orară a ședințelor de judecată, care se pot prelungi după ora estimată inițial, având în vedere supraaglomerarea parțială a cauzelor în sălile de judecată disponibile.

În acest context, dar având în vedere și situația pandemică actuală reiterăm recomandarea către toți justițiabilii, avocații și ceilalți participanți la actul justiție să limiteze prezența la sediul instanței strict la situațiile în care prezența este obligatorie pentru înfăptuirea justiției și doar pentru timpul necesar îndeplinirii obligațiilor judiciare sau profesionale și să respecte toate recomandările de conduită esențiale pentru limitarea riscurilor de îmbolnăvire:

Respectarea pe durata prezenței în instanță a măsurilor de igienă și protecție recomandate de Ministerul Sănătății și afișate în spațiile publice ale instanței;

Folosirea exclusiv a mijloacelor electronice de comunicare cu instanța, de transmitere a documentelor și de informare disponibile permanent la nivelul instanței:

  • e-mail (ca-albaiulia@just.ro – Registratură; cosmin.muntean@just.ro – Biroul de informare și relații publice)
  • fax (0258810286)
  • telefon (0258810289 – Arhivă, Registratură; 0258819877, 0746100207 Biroul de informare și relații publice)

Utilizarea aplicației informatice DOSAR ELECTRONIC pentru informare sau studierea dosarului și limitarea deplasării fizice la Arhiva instanței sau la celelalte compartimente publice;

Exprimarea acordului pentru citarea și comunicarea actelor de procedură în format electronic prin intermediul aplicației „TDS” (Trimitere Document Securizat) și eliminarea astfel integral a contactului fizic cu documentele de procedură comunicate de instanță prin intermediul serviciilor poștale;

Justițiabilii care se află în carantină sau izolare la domiciliu să înștiințeze în scris în cel mai scurt timp completul de judecată prin mijloacele tehnice disponibile: fax sau e-mail” se arată într-un comunicat al instituției.

Lucrările de restaurare și renovare care debutează luni 18.10.2021 fac parte dintr-un proiect mai amplu care vizează principalele săli de judecată ale Curții de Apel Alba Iulia, situate la etajul al II-lea al clădirii monument istoric: sala de ședințe ”Constantin Hamangiu” (201) și sala de ședințe Vintilă Dongoroz (213).

Principalele obiective ale lucrărilor sunt: refacerea finisajelor celor două săli, restaurarea ferestrelor și a căptușelilor acestora, pozarea ascunsă, pe cât posibil a cablajelor aparaturilor montate pe pereți, reabilitarea parchetului și a binelor (podiumurile completelor de judecată).

Pentru a limita pe cât posibil impactul asupra activității de judecată pe timpul derulării proiectului de restaurare, lucrările de reparații la sala de ședințe ”Vintilă Dongoroz” vor fi realizate doar după finalizarea renovării sălii de ședințe ”Constantin Hamangiu”.

Sursă: Biroul de Informare al Curții de Apel Alba Iulia

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

FOTO: A început demolarea clădirilor din incinta vechiului ștrand din Alba Iulia. Planurile primăriei: iaz și piste de biciclete

Publicat

Primarul din Alba Iulia, Gabriel Pleșa, a anunțat vineri că a început demolarea chioșcurilor vechi din zona fostului ștrand al orașului, care va fi transformat într-un parc. 

Acolo va fi amplasat un iaz ornamental în suprafață de aproximativ 500 de metri pătrați, iar parcul va avea, potrivit primarului, zone verzi care vor include gazon, arbuști și copaci ornamentali, piste de biciclete, parcaje, alei și trotuare, teren de baschet și tenis, terenuri cu aparate fitness, teren de joacă pentru copii, dar și o scenă pentru diverse spectacole.

Ce spune Gabriel Pleșa:

”Primăria Alba Iulia are un proiect de regenerare urbană a zonei fostului Schit încă din 2015. Evident sunt foarte multe DE CE-uri și, sunt convins, mult mai multe explicații pe care cei interesați le-ar putea da.

Importante sunt însă faptele de astăzi: am început extinderea rețelei de iluminat public, către viitorul parc, și lucrările de demolare a tuturor chioșcurilor și construcțiilor lăsate în paragină, care erau un real pericol în cazul unor vânturi puternice inclusiv pentru vecinii din zonă.

Vom face un nou parc și loc de promenadă pentru cei care vor să petreacă timp de calitate în natură, la aer curat, într-o zonă frumoasă a orașului nostru.

Proiectul de „Regenerare spațiu public de agrement-zona Schit Alba Iulia” va dura, conform vechiului studiu de fezabilitate, 12 luni de la începerea lucrărilor.

Vorbim de amenajarea unui iaz ornamental în suprafață de aproximativ 500 de metri pătrați, dar și despre zone verzi care vor include gazon, arbuști și copaci ornamentali, pe lângă piste de biciclete, parcaje, alei și trotuare, teren de baschet și tenis, terenuri cu aparate fitness, teren de joacă pentru copii, dar și o scenă pentru diverse spectacole, astfel încât și artiștii locali să aibă un loc, accesibil, pentru a performa.

Am început demersurile pentru refacerea și upgradarea documentației, acum expirate, și am toată convingerea că la începutul anului viitor vom putea să începem lucrările”.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Andrei Șerban, adolescentul din Alba Iulia care a cucerit jurații de la SuperStar România, a compus o nouă melodie

Publicat

Andrei Șerban, adolescentul din Alba Iulia care a obținut 4 de DA din partea juraților emisiunii SuperStar România de pe Protv, a muncit la a două piesa muzicală din cariera sa, scrisă și compusă de el.

Noua sa piesă se numește “WAKE ME UP”.

Melodia este cântată de el la chitară, in limba engleză și are un vibe adolescentin.

Andrei va concura și în etapa a doua a concursului.

VIDEO: Andrei Șerban din Alba Iulia a cântat ”Uite așa aș vrea să mor” la SuperStar România: Ce i-a impresionat pe jurați

Prima melodie a fost scrisă de Andrei la vârsta de 11 ani, din dragoste pentru o colegă.

Piesa a fost finalizată în 2018 și s-a numit “Tu, doar tu”.

Cântă de la șase ani

Andrei cântă de mic, prima apariție pe scenă fiind la vârsta de 6 ani, când a concurat la Mini Mega Star.

A urmat cursuri de canto (muzică ușoară) la Centrul de Cultură „Augustin Bena”, coordonat de profesoara Marinela Popa și, în paralel, cursuri de actorie la Palatul Copiilor din Alba Iulia, sub îndrumarea profesorului Teodora Mălin.

Familia îl susține în totalitate: mama, fratele mai mic Daniel și tatăl lui fac parte din staff-ul tehnic.

Visul lui Andrei este să facă o carieră muzicală internațională și să își compună singur piesele.

Citeste mai mult
Publicitate

CÂMPENI

Pregătiri pentru sezonul rece, în Munții Apuseni. Primăria Arieșeni cumpără servicii de deszăpezire a drumurilor din comună

Publicat

deszapezire

Autoritățile din Munții Apuseni se pregătesc pentru sezonul rece. Primăria comunei Arieșeni a lansat pe SEAP o licitație privind servicii de înlăturare a zăpezii și gheții de pe drumurile comunale în perioada sezonului rece 2019-2020. Valoarea totală estimată a contractului este de 250.000 de lei.

Primăria Arieșeni a lansat vineri, 15 octombrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru servicii de înlăturare a zăpezii și gheții de pe drumurile comunale, cu utilaje din dotarea operatorilor economici și personal propriu calificat pentru perioada sezonului rece 2021-2022.

Valoarea totală este estimată la 250.000 de lei, fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini, în vederea asigurării circulației rutiere pe drumurile comunale în timpul iernii, în condiții de siguranță, sunt necesare de efectuat o serie de activități care să conducă la prevenirea și combaterea poleiului și a înzăpezirii acestora, cât și a unei coordonări corespunzătoare tuturor acestor acțiuni.

Astfel, pe toată perioada sezonului rece 2021 – 2022, pe drumurile comunale și sătești aflate în administrarea comunei Arieșeni, se solicită următoarele servicii:

  • îndepărtarea zăpezii de pe partea carosabilă a străzilor, aleilor și drumurilor din comună
  • încărcatul și transportul zăpezii sau a gheții rezultată din activitatea de deszăpezire se va realiza cu mijloace utilitare mecanizate
  • împrăștiatul materialului antiderapant pentru combaterea poleiului

Locul de prestare a activităților este format din drumurile comunale și sătești, alei pietonale și parcări, aflate în administrarea comunei Arieșeni (inclusiv centrul comunal și parcările aflate la baza pârtiei).

Serviciile de deszăpezire se vor presta în funcție de condițiile meteorologice pentru un număr maxim de 2.000 ore. Prețul final al contractului va fi decontant pe baza jurnalului de activitate în funcție de numărul de ore efectiv prestate.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate