Eveniment
Opt din zece români intenţionează să călătorească în 2023. Câte vacanțe au planificate
În acest an, opt din zece români intenţionează să călătorească. Majoritatea se așteaptă la cel puțin trei călătorii, iar 48% vor avea una sau două vacanțe, reiese din rezultatele unui studiu de specialitate, publicat vineri.
Conform cercetării Teads, 63% dintre respondenţi au declarat că urmează să facă aranjamentele necesare în prima jumătate a anului, iar peste o treime (34%) au susţinut că vor alege transportul cu avionul, dacă destinaţia este internaţională. În cazul destinaţiilor interne, maşina este opţiunea numărul 1, cu 33% dintre opţiuni.
De asemenea, mai mult de jumătate (54%) din totalul celor chestionaţi se documentează despre vacanţă în mediul online, în timp ce 44% vor călători pentru a se recrea, iar cele mai importante criterii care influenţează decizia de cumpărare sunt costul şi destinaţia.
Milenialii, cel mai scăzut interes pentru călătorii în acest an
La nivel general, opt din zece români au planuri de călătorie, în 2023, un interes ridicat fiind observat în rândul generaţiei Boomers (născuți în perioada anilor 1946-1970) – 90%. În acelaşi timp, cel mai scăzut interes pentru călătorii a fost manifestat de către Millenials (născuți în perioada 1980 – începutul anilor 2000) – 68%.
Aproape jumătate dintre cei care intenţionează să călătorească (48%) vor avea una sau două vacanţe, în acest an, iar 52% se aşteaptă la cel puţin trei călătorii, anul acesta.
Potrivit sursei citate, călătoriile realizate în scop turistic primează în rândul românilor, cei mai mulţi (44%) având ca scop relaxarea, iar 19% călătoresc pentru a-şi vizita familia şi prietenii. Principalele criterii care influenţează decizia de cumpărare sunt costul şi destinaţiile (pentru 7 din 10 români), iar 17% sunt atraşi de rezervarea flexibilă.
Câți preferă locuri de cazare prietenoase cu mediul
Totodată, jumătate dintre turiştii români ar lua anumite măsuri pentru a avea o vacanţă mai ecologică, 21% ar alege destinaţii cunoscute drept sustenabile, în timp ce 18% ar fi dispuşi să aleagă locuri de cazare mai prietenoase cu mediul.
Studiul Teads a fost realizat în 26 pieţe şi a analizat intenţia şi interesele de călătorie. În România, cercetarea a avut loc în perioada 13 decembrie 2022 – 12 ianuarie 2023, pe un eşantion de 498 de utilizatori.
Teads, The Global Media Platform, este cea mai mare platformă premium care conectează advertiserii şi agenţiile de publicitate cu cei mai importanţi publisheri la nivel global, ajungând la o audienţă de aproape 1.9 miliarde de oameni în fiecare lună.
sursă: Agerpres
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Petru
vineri, 14.04.2023 at 21:13
Toți călătoresc pe bani luați împrumut de la bănci, etc ,dar când trebuie să-și plătească ratele solicită amânări și reeșalonări. Se lăfăie și când au facturi de plată nu au bani.
Suntem pe ultimile locuri în UE în ce privește nivelul de trai, dar avem limuzine sh, vile, dar solicităm ajutoare pentru încălzirea lor. Doamne ajută !