Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Orban: Unirea celor trei provincii românești prin autostrăzi este unul din obiectivele prioritare ale României


Publicat

orban

Unirea celor trei provincii româneşti prin autostrăzi reprezintă o prioritate pentru Guvern, a declarat, duminică, la Alba Iulia, întrebat despre acest obiectiv, premierul Ludovic Orban. 

„Este unul din obiectivele noastre prioritare. Autostrada de pe coridorul IV Pan-european, cele cinci tronsoane de la Piteşti la Sibiu sunt ‘prioritate zero’.

De asemenea, Autostrada ‘Unirii’, cum îi spunem noi, Autostrada Tîrgu Mureş – Iaşi – Ungheni, şi nu numai Tîrgu Mureş – Iaşi – Ungheni, ci şi legătura cu graniţa de vest, de asemenea, reprezintă o prioritate.

Tot printre priorităţi, reprezintă o ‘prioritate tot zero’ realizarea tronsonului de autostradă Comarnic – Braşov”, a declarat Ludovic Orban.

Orban a apreciat că România „poate avea un destin măreţ, România are şansă să obţină respectul, aprecierea partenerilor noştri şi fiecare român are şansa să reuşească, în viaţă, în ţara lui”.

Şeful Guvernului a participat duminică la manifestările organizate în Alba Iulia de Ziua Naţională, la împlinirea a 101 ani de la Unirea Transilvaniei cu România.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Atenționare COD GALBEN de ceață în ALBA și alte zone din țară. Vizibilitate scăzută și condiții de formare a ghețușului

Publicat

ceata

Județul Alba se află sub atenționare Cod Galben de ceață.

Este vizibilitate scăzută, local sub 200 m și izolat sub 50 m.

Ceața va favoriza izolat, în funcție și de condițiile locale, formarea ghețușului.

Localitățile vizate: Alba Iulia, Aiud, Cugir, Sebeș, Ocna Mureș, Teiuș, Ighiu, Unirea, Vințu de Jos, Galda de Jos, Mihalț, Pianu, Lopadea Nouă, Stremț, Sântimbru, Ciugud, Șibot, Mirăslău, Săliștea, Berghin, Cricău, Câlnic, Rădești, Cut, Blandiana.

Atenționări similare sunt în Harghita, Cluj, Hunedoara, Caraș-Severin, Botoșani, Galați, Vrancea, Iași, Vaslui.

sursă: meteoromania.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Comunicat de presă: STP face public bugetul contractului cu AIDA-TL. DOCUMENTE (P)

Publicat

După o perioadă în care bugetul contractului dintre AIDA-TL și STP a fost înfierat și prezentat ca un monstru asemănător celui din filmele de groază, e timpul să-l aducem în discuție. La modul serios și cu argumente bazate doar pe adevăr, transmit reprezentații STP într-un comunicat de presă. 

De reținut că până la finalizarea procedurii dintre AIDA-TL și STP, din luna ianuarie a acestui an, prin semnarea contractului de servicii pe o durată de 6 ani, oferta financiară era protejată prin LEGE, cu statut de confidențialitate. După această perioadă, în care nu a existat NICIO CONTESTAȚIE cu privire la rezultatul atribuirii, ofertantul are posibilitatea să accepte ca oferta să fie publică. De altfel, nu am avut, vreodată, o rezervă în această privință, ci am cerut doar respectarea procedurilor legale.

Oferta financiară din cadrul contractului (care poate fi studiată, integral, în tabelul atașat) trebuie analizată doar în termenii unui buget ESTIMAT. Asta înseamnă, ca de altfel în cazul oricărui alt contract de servicii publice, un contract estimativ, ce nu poate fi depășit la capătul celor 6 ani. Iar valoarea estimată nu duce la GARANTAREA LA PLATĂ, mai precis acești bani nu sunt încasați automat de către STP. Cheltuiala primăriei Alba Iulia, ca parte a contribuției în cadrul contractului STP cu AIDA-TL, diferă de la an la an, în funcție de foarte mulți factori care pot duce la ajustări considerabile.

DOCUMENT:FUNDAMENTAREA TARIFULUI UNEI CĂLĂTORII 

Aducem în atenție câteva aprecieri obiective ale unor poziții ce alcătuiesc fundamentarea prețului, cu precizarea fermă că stăm la dispoziția oricui este interesat să obțină detalii suplimentare. De exemplu, rubrica de AMORTIZARE, acolo unde sunt evidențiate cheltuieli anuale estimate între 2 900 000 și 4 100 000 de lei, este strâns legată de nivelul investițiilor dorite și făcute în modernizarea parcului auto. Aceste investiții se vor face DOAR dacă membrii asociației, implicit Primăria Alba Iulia, au bani pentru astfel de cheltuieli și aprobă acest lucru prin Hotărâre de Consiliu Local.

Așadar, STP nu poate demara achiziții fără acceptul UAT-ului, prin urmare nu se poate discuta în niciun an despre tragerea/încasarea acestor sume (extras din contract atașat). Dar ele trebuiau estimate conform capitolului investiții, fără de care oferta nu ar fi fost completă, așa cum prevede legea.

O altă poziție este dată de valoare compensațiilor acordate anumitor categorii sociale, precum pensionarii sau studenții, respectiv cunoscutele reduceri și gratuități. Acestea sunt încasate de către STP, ca parte din prețul unui bilet, exclusiv în baza decontului depus lunar, ce prevede numărul persoanelor care au beneficiat de gratuități sau reduceri, NU în baza fondului total de beneficiari existent.

Spre exemplu, în luna ianuarie 2021, au existat aproximativ 8000 de validări a tipurilor de abonamente cu astfel de beneficii. Din fericire, zona AIDA-TL, din care face și Alba Iulia, este singura din România în care există un sistem de ticketing electronic, care monitorizează precis acest segment de călătorii.

Ca atare, se decontează doar și exclusiv în baza validării electronice. Prin urmare, în funcție de opțiunea dorită de un UAT, precum primăria din Alba Iulia, compensațiile pot fi reduse cu adresabilitate clară, în funcție de ce se dorește. Acest sistem de ticketing e aproape o excepție în România, prin urmare menținem ferm poziția că el este esențial în înlăturarea fraudelor.

O altă posibilitate de diminuare a costurilor estimate constă în optimizarea rutelor de transport, în funcție de frecvența curselor. La fel, prin preluarea celor 13 autobuze electrice, ce vor putea fi folosite doar în Alba Iulia, costurile de întreținere/service se vor diminua considerabil. Atât datorită garanției, eliminării carburantului, cât și prin nivelul mult redus de consumabile.

Se observă că sumele dedicate salariilor celor 200 de angajați din cadrul companiei rămân constante pe durata a trei ani, cu o mică creștere estimată pe ultima perioadă a contractului. Cum, printr-o discuție deschisă și asumată, dar fără a periclita calitatea serviciilor oferite, siguranța și toate aspectele pentru care transportul din Alba Iulia a fost de-a lungul anilor apreciat la nivel național, putem aduce în discuție diverse paliere de ajustare.

Prin urmare, este limpede că simpla pomenire a unei valori contractuale nu înseamnă obligatoriu că acei bani vor fi cheltuiți. Cum la fel de pertinent este să aducem în discuție că în acest contract este stipulată o cotă de profit garantată de lege operatorului de transport care asigură acest serviciu public. Iar tocmai prin ceea ce exprimă, un serviciu public este oferit comunității. La fel cum accesul la bazinul olimpic, de exemplu, are un preț subvenționat, deși economic vorbind această funcțiune comunitară nu a fost niciodată profitabilă financiar, însă a adus reale beneficii locuitorilor.

Reafirmăm, de asemenea, că o comparație raportată arbitrar și incomplet la nivelul contribuțiilor la transport din alte orașe NU este una corectă. Sunt foarte mulți factori ce ar trebui luați în calcul, pornind de la costul unui bilet și regimul aplicabil, adică intervalul de timp valabil, până la faptul că unele administrații nu evidențiază în capitolul transport public nivelul compensațiilor acordate, ci, de exemplu, în capitolul destinat asistenței sociale.

La celelalte orașe, preferate de către cei rău intenționați pentru comparație, din sumele precizate, lipsește amortizarea autobuzelor cumpărate în ultimii 4-5 ani, deoarece autobuzele sunt cumpărate direct pe primărie și incluse ca mijloace fixe, direct în domeniul privat al municipiului, care își deduce astfel amortizarea.

Și nu operatorul ca în cazul nostru. Și la Alba Iulia se va întâmpla asta cu cele 13 autobuze electrice care, fiind ale primăriei, vor fi amortizate de instituție. Suntem dispuși, oricând, la o analiză onestă, cu absolut orice transportator.

În concluzie, rămânem la dispoziția oricui manifestă interes față de aceste aspecte. Mai mult decât atât, STP se angajează să mențină, constant, comunicarea cu publicul, referitor la nivelul costurilor și deconturilor, au transmis reprezentații societății de transport într-un comunicat de presă.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

ASTĂZI: Lansarea revistei Apulum – Acta Musei Apulensis a Muzeului Unirii din Alba Iulia. Evenimentul, transmis online

Publicat

Vineri, 26 februarie, începând cu ora 12:00, pe pagina de Facebook și pe canalul de Youtube a Muzeului Național al Unirii Alba Iulia va avea loc lansarea revistei Apulum. Acta Musei Apulensis.

Cu această ocazie vor fi prezentate toate cele trei volume care compun numărul 57 al publicației, respectiv Series Archaeologica et Anthropologica, Series Historia et Patrimonium și Supplementum.

Revista reprezintă oglinda științifică a activității specialiștilor Muzeului Național al Unirii Alba Iulia și colaboratorilor lor. Cu mici excepții, din anul 1965 revista apare regulat: un tom pe an.

Din anul 2011, anuarul este împărțit în două volume: Series Archaeologica et Anthropologica, respectiv Series Historia & Patrimonium. Pentru series Historia & Patrimonium există și un supliment tematic, în care sunt publicate lucrările Conferinței naționale „Bibliologie și Patrimoniu Cultural Național”. În anul 2020, Apulum a ajuns la tomul LVII.

Aria tematică este una extinsă: sunt publicate studii în domeniul arheologiei, numismaticii, istoriei, istoriei culturii, antropologiei istorice, etnografiei, muzeologiei și conservării-restaurării patrimoniului cultural; recenzii și note de lectură în domeniile enumerate. Subiectul cel mai prezent în paginile revistei, de-a lungul anilor, a fost Unirea Transilvaniei cu România.

Evenimentul este organizat de Consiliul Județean Alba și Muzeul Național al Unirii Alba Iulia.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Șofer din Alba, implicat într-un accident rutier pe DN 1 în județul Sibiu. Un tânăr, transportat la spital

Publicat

Un accident rutier, în care a fost implicat un TIR, înmatriculat în județul Alba, s-a produs vineri dimineață, pe DN 1, în județul Sibiu, potrivit românia24.ro

Șoferul TIR-ului este un bărbat de  44 de ani, din județul Alba.

Potrivit IPJ Sibiu, accidentul s-a prods între Porumbacu de Jos si Scoreiu, după coliziunea dintre un autoturism si un ansamblu TIR, conduse din directii opuse, autoturismul circuland spre Sibiu.

În urma impactului, șoferul turismului, sibian in varsta de 35 de ani,a fost transportat la spital constient.

Portrivit ISU Sibiu, la fața locului au intervenit de urgență pompierii milutari cu un echipaj de autospeciala de stingere cu apă și spumă și un echipaj SMURD.

La fața locului s-au acordat îngrijiri medicale șoferului autoturismului, un bărbat de aproximativ 35 de ani, care a fost transportat la UPU Sibiu, conștient cu dureri în piept

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate