Connect with us
Publicitate

Actualitate

(P) 5 lucruri pe care trebuie să le știți despre a deține o librărie

Publicat

Să dețină o librărie este visul multora. Ce poate fi mai satisfăcător decât să fiți un campion al cărților și al lecturii – să faceți conexiuni în cadrul comunității dvs. și să vă creați o carieră proprie în cadrul industriei de carte?

Deși ne bucurăm că apreciați librăriile deținute la nivel local și vă gândiți că ați putea dori să dețineți una, este bine să aflați mai multe informații înainte de a vă arunca cu capul înainte.

Ori de câte ori vă gândiți să vă schimbați cariera, formarea profesională suplimentară este un lucru firesc – pentru a învăța o nouă industrie, pentru a acumula abilități și pentru a cunoaște lucrurile mărunte care pot face o mare diferență în succesul dumneavoastră. Există un motiv pentru care în fiecare an se deschide aproximativ același număr de magazine ca și cele care se închid.

Sunteți pregătit să dețineți o afacere de vânzare cu amănuntul? Iată câteva lucruri pe care ar trebui să le știți, înainte de a vă grăbi să vă apucați de afaceri:

1. O industrie unică și oarecum excentrică. Spre deosebire de industria cadourilor și a jucăriilor, industria cărților funcționează pe ceea ce noi numim „marje scurte”. Marja brută în industria cărților este cu aproximativ 10 procente mai mică decât în celelalte – și asta înseamnă mai puțini bani pentru a acoperi cheltuielile generale și a lăsa un profit la sfârșitul zilei. Atunci când vedeți un magazin de bijuterii sau un magazin de cadouri care funcționează cu succes de ani de zile, rețineți că marjele sunt mult mai mari, astfel încât își pot permite cele mai bune locații. Învățați nuanțele din industria cărților, înainte de a vă deschide o librărie.

2. Lucrați în comerțul cu amănuntul. Dacă nu ați stat niciodată în picioare toată ziua, nu ați făcut mai multe sarcini în mod constant, nu ați fost angajator, nu ați respectat taxele de salarizare și de vânzare, nu ați gestionat un program de personal timp de aproximativ 70 de ore pe săptămână sau nu ați gestionat o casă de bani, aveți multe de învățat. Dacă vă place să gătiți, asta nu înseamnă că veți fi un proprietar de restaurant de succes. Dacă vă place să citiți și să recomandați cărți, asta nu înseamnă neapărat că vă va plăcea să fiți proprietarul unei afaceri de librărie cu amănuntul. Lucrați orice formă de comerț cu amănuntul de pe piața actuală ca un test.

3. Nu vă îndrăgostiți. De o locație, adică. S-ar putea să fi început această călătorie de a deține o librărie pentru că locația perfectă a devenit disponibilă în comunitatea dvs. Unele dintre cele mai proaste scenarii sunt atunci când un nou proprietar semnează un contract de închiriere înainte de a înțelege pe deplin situația de funcționare a librăriei – și este de acord să plătească la rate pe care afacerea nu și le poate permite niciodată. Costurile de locație (care includ chiria și taxele asociate, utilitățile și întreținerea) nu ar trebui să depășească zece procente din ceea ce credeți că puteți vinde anual. Fiți dispus să renunțați dacă termenii contractului de închiriere nu se pretează la succesul dumneavoastră și luați în considerare și conceptul de librarie online.

4. Cunoașteți valoarea afacerii dumneavoastră. Care este viziunea dumneavoastră asupra succesului? Cât de mult are de-a face cu ceea ce puteți câștiga în timp ce dețineți o librărie? Atunci când cumpărați o afacere existentă, bazați-vă pe o evaluare profesională a afacerii, realizată de o terță parte, pentru acest răspuns. Cât timp puteți rezista fără să luați un salariu? Poate dura până la trei ani pentru a înființa o nouă afacere și a atinge pragul de rentabilitate. Dacă această idee vă ține treaz noaptea, poate că este un risc prea mare în acest moment. Știți ce puteți construi – sau ce cumpărați.

5. Dezvoltați-vă rețeaua. Atât în cadrul comunității dumneavoastră, cât și în cadrul industriei de carte, va trebui să cunoașteți oameni noi care vor fi importanți pentru succesul dumneavoastră. De la aderarea la asociațiile de librari până la învățarea diferenței dintre cumpărarea prin intermediul angrosiștilor și al editorilor, există mulți oameni pe care trebuie să-i cunoașteți și care conduc lumea cărților. În interiorul comunității dumneavoastră, veți avea nevoie de furnizori, de o bancă, de procesarea cardurilor de credit și de debit – în plus, va trebui să cunoașteți membri ai mass-media, organizații de afaceri și alți proprietari de operațiuni de vânzare cu amănuntul independente. Continuați să adunați cărțile de vizită și să faceți conexiuni.

Începerea unei librării poate costa destul de mult pe metru pătrat de vânzare și uneori chiar mai mult decât vă așteptați. Mulți dintre cei care dezvoltă o librărie au costuri mult mai mari decât atât, în funcție de selecția inventarului, de amenajare și de nevoile de marketing. Vestea bună este că există oportunități de formare formală, asociații comerciale cu resurse valoroase și vânzători din industria cărții cu produse și servicii esențiale care doresc să aveți succes. Cu toate acestea, educația dvs. va necesita mai mult decât să scoateți la masă un librar actual. Nu vă grăbiți să învățați, să planificați și să vă puneți în aplicare visul.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate