Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

(P) Tot ce trebuie să știi despre Lenovo IdeaPad Duet


Publicat

Chromebook-ul Lenovo IdeaPad Duet este laptopul ultraportabil 2 în 1 pe care îl așteptai, perfect pentru muncă și jocuri.

De când aplicațiile Android au devenit disponibile pe Chromebookuri, modelele 2 în 1, care sunt practic o tabletă ușoară cu o tastatură detașabilă, precum Chromebook-ul Lenovo IdeaPad Duet au devenit din ce în ce mai atrăgătoare.

Google a actualizat recent suportul pentru sistemul de operare Chrome pentru tablete, adăugând noi gesturi tactile și un mod de tabletă pentru browserul Chrome, ceea ce face ca acest 2 în 1 un hibrid al desktop-ului Chrome și a tabletei Android.

Dacă sunteți familiarizați cu laptopuri de dimensiuni mici precum modelul Duet, ar putea părea că acesta este în esență o versiune Chrome a primului Microsoft Surface Go, ceea ce e parțial adevărat. La fel ca Go, Duet este o tabletă de 10 inci cu o tastatură detașabilă și touchpad.

Spre deosebire de Microsoft, Lenovo include însă tastatura. De asemenea, costă mult mai puțin decât Go (inclusiv noul Go 2).

Este în esență un Pixel Slate mai mic, mai puțin puternic, care se va potrivi mai multor persoane, la un nivel de preț mai în concordanță cu ceea ce se așteaptă oamenii să coste un Chromebook.

Lenovo IdeaPad Duet este jumătate laptop, jumătate tableta Android

Acest laptop Lenovo Ideapad Duet este construit în jurul unui ecran cu rezoluția de 1920×1200 pixeli, cu un raport de aspect 16:10. Obțineți astfel o înălțime ceva mai mare a ecranului.

Este un afișaj plăcut, cu o luminozitate de 400 de nituri, care ajută la reflexiile de pe ecranul lucios. Tastatura se atașează magnetic cu un click instantaneu satisfăcător. Ecranul acceptă și pixurile USI, dar acesta este o achiziție separată.

Tastatura de la Lenovo Ideapad se simte destul de bine pentru capacul unei tablete, însă e de reținut că Lenovo a redus dimensiunea tastelor din partea dreaptă. Aceasta nu este retroiluminată, ceea ce nu este neobișnuit pentru Chromebookuri mai ieftine. Există și un mic clickpad.

Capacul din spate este o piesă separată, care se fixează de asemenea separat. Jumătate din capac este un suport cu balamale care vă oferă destul de multă libertate de poziționare. Este o balamală strânsă, așa că nu trebuie să vă faceți griji cu privire la alunecarea din poziție.

De asemenea, deoarece conexiunea cu tastatura magnetică este puternică, iar suportul este suficient de larg, puteți folosi acest laptop în poală. În combinație cu pornirea rapidă și conectarea instantanee wireless cu un telefon sau un hotspot, puteți începe să lucrați rapid de aproape oriunde.

Dacă lucrați acasă sau la birou, puteți profita de portul USB-C și puteți conecta un display extern, tastatură și mouse. Acest lucru vă oferă un mic ecran ce poate fi folosit ca dispozitiv de comunicații, dacă doriți să țineți Slack sau e-mailul deschise. Sau puteți utiliza Duet ca un media player în timp ce lucrați pe ecranul principal mai mare.

Performanță optimă pentru gaming

În interiorul laptopului se află un procesor Helio P60T octo-core Mediatek, 4GB de memorie și 64 sau 128GB de stocare flash eMMC, ceea ce il face potrivit si pentru gaming.

Având acces la magazinul Google Play, vă puteți bucura de jocurile Android pentru testare, dar Duetul poate fi asociat și cu controlerul și serviciul Google Stadia. Cu ajutorul tastaturii și a suportului detașabil, Duet este ușor de configurat și pentru jocuri cu un controler Bluetooth. În plus, având în vedere că cântărește doar 450 de grame, este destul de ușor și mic pentru a juca și jocuri de mână.

Durata de viață a bateriei este de până la 10 ore, dar totul va depinde de luminozitatea ecranului și de cum îl folosiți.

Pe partea dreaptă aveți un buton de pornire a volumului și butonul de alimentare, împreună cu portul USB-C. Trecând în partea de sus, veți găsi microfonul și boxele stereo. Există camere frontale de 2 megapixeli și de 8 megapixeli pe spate.

Microfonul poate fi, de asemenea, folosit prin Google Assistant pentru a face lucruri importante precum setarea de memento-uri, deschiderea Gmail, redarea muzicii, răspunsul la întrebări și găsirea videoclipurilor pe YouTube.

Acum aveți o idee a caracteristicilor Duet și a câtorva lucruri pe care le poate face acest 2 în 1. Chrome continuă să crească în funcții, iar acest model va continua să primească actualizări la fiecare șase săptămâni pentru următorii opt ani.

Ca dispozitiv principal, performanțele sale ar putea fi puțin limitative. Dar dacă sunteți în căutarea unui laptop mic, portabil sau ca dispozitiv secundar, Lenovo IdeaPad pare a fi o alegere inteligentă.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Modificări ce vor fi aduse programului IMM Invest: De la anul se spune „adio” subvenționării dobânzilor

Publicat

Ministerul Finanțelor Publice (MFP) intenționează să modifice programul IMM Invest. Deși a fost deja anunțată majorarea plafonului la 20 miliarde lei, se pare că actul normativ conține și alte modificări. Una dintre cele mai importante este legată de subvenționarea dobânzii.

Conform proiectului publicat în dezbatere de MFP, dacă Comisia Națională de Strategie și Prognoză prevede o creștere economică mai mare în 2021 decât în 2020 (ceea ce e mai mult decât posibil, având în vedere că 2020 este cel mai afectat din cauza restricțiilor din prima parte a anului), atunci nu se mai acordă granturile pentru plata dobânzilor. Deci, cu acest act normativ s-ar spune „adio” subvenționare.

„Perioada de acordare a grantului pentru plata dobânzii este de 8 luni de la data acordării creditului. Acordarea grantului pentru anul 2020 se realizează conform schemei de ajutor de stat prevăzută la art.II, iar pentru anii următori se aprobă anual printr-un act normativ cu putere de lege doar în condiţiile în care creşterea economică estimată de Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză se situează sub nivelul creşterii economice din anul 2020. Acordarea grantului se realizează în condiţiile respectării prevederilor legislaţiei din domeniul ajutorului de stat în vigoare”, se precizează în proiectul de OUG.

Modificări aduse:

– implementarea unei perioade standard de subvenționare a dobânzii de 8 luni de la data acordării creditului, pentru crearea unor condiții egale pentru toți beneficiarii ce accesează programul;

– crearea posibilității microîntreprinderilor și întreprinderilor mici pentru accesarea creditelor/liniilor de credit pentru finanțarea capitalului de lucru de valori mai mari, de până la 5 milioane lei;

– eliminarea cerinței prin care beneficiarii programului se obligau să nu disponibilizeze personalul existent până la data de 31 decembrie 2020;

– creșterea perioadei până la data de 31 octombrie 2021 până la care pot fi efectuate plățile reprezentând grantul în cadrul schemei de ajutor de stat concomitent cu creșterea bugetului și plafonului de garantare al schemei;

– creșterea plafonului total al garanțiilor ce pot fi acordate în cadrul Programului la suma totală de 20 miliarde lei pentru acomodarea solicitărilor de credite existente;

– suplimentarea bugetului schemei de ajutor de stat aferent granturilor până la suma de 1,106 milioane lei, aproximativ 228,42 milioane euro, în condițiile creșterii plafonului total al garanțiilor care pot fi acordate în anul 2020 la suma de 20.000.000.000 lei

sursa: hotnews.ro, mfinanțe.gov.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Lovitură pentru samsarii de locuri de muncă: Muncitorii români din Germania vor semna contracte de muncă direct cu angajatorii

Publicat

Lucrătorii români care muncesc în industria cărnii în Germania vor semna, de la 1 ianuarie 2021, contracte de muncă direct cu angajatorii germani, şi nu cu companii care intermediază forţa de muncă, a transmis, joi, ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Violeta Alexandru.

Ministrul Muncii  a scris pe contul ei de facebook că modificarea condiţiilor de muncă pentru aceşti lucrători români din Germania se datorează implicării omologului său german, Hubertus Heil, în îmbunătăţirea condiţiilor de muncă ale lucrătorilor români.

„Imediat după discuţiile purtate cu ocazia deplasării mele în Germania în luna mai, ministrul Heil s-a implicat în pregătirea (între timp şi adoptarea) unor schimbări ambiţioase în legislaţia germană a muncii, în primul rând, prin întărirea responsabilităţii angajatorilor faţă de angajaţi. În industria cărnii se lucra prin intermediari, folosindu-se contracte de antrepriză. Se vor schimba lucrurile; de la 1 ianuarie – cetăţenii străini inclusiv românii vor avea contract de muncă individual direct cu angajatorul, proprietarul firmei astfel acesta fiind direct responsabil de condiţiile de muncă ale tuturor angajaţilor”, a scris Violeta Alexandru.

Autorităţile germane vor obliga angajatorii germani să înregistreze cu acurateţe orele lucrate de lucrătorii români.

„Mulţi dintre românii care lucrează în străinătate îmi scriu despre faptul că nu le este respectat programul de muncă din contractele de muncă. În Germania se va introduce un control strict al programului de muncă. Evidenţa orelor de muncă se va ţine electronic. S-a început în industria cărnii. Este bine şi pentru angajator pentru că are o evidenţă strictă a prezenţei la serviciu, dar mai ales pentru angajaţi pentru că vor putea evalua la finalul lunii sau la finalul contractului, după caz care este toată activitatea depusă şi care sunt drepturile salariale cuvenite mai ales în situaţia în care efectuează ore suplimentare”, a notat Violeta Alexandru.

Ministrul român al Muncii a explicat că i-a propus omologului german introducerea în toate contractele de muncă pentru lucrătorii români a unor standarde minime care să aibă ca efect eliminarea completă a posibilităţii ca muncitorii români să nu înţeleagă anumite condiţii din document, după cum se plâng în prezent mulţi angajaţi români din Germania că se întâmplă.

„Va creşte numărul de controale cu o atenţie aparte cu privire la condiţiile de cazare şi la cele de muncă. Ştiu din România – în prea multe situaţii, legislaţia e bună, punerea ei în practică este marea provocare.

Discutăm împreună despre stabilirea unor standarde minime în privinţa condiţiilor de cazare, aspecte ce urmează a fi verificate de instituţiile de control.

Rămân la părerea că este responsabilitatea primordială a părţilor semnatare ale unui contract (angajat şi angajator) să agreeze asupra condiţiile contractuale.

Ministrul Muncii apel pentru românii care lucrează în străinătate

Aici adresez, din nou, un apel, către toţi românii care pleacă în străinătate, să citească contractul înainte de plecarea spre locul de muncă, să se asigure că sunt clare condiţiile de: plată salariu, acoperire a costurilor de cazare şi masa, plată transport repatriere inclusiv, dacă doresc să specific acest lucru, pentru condiţiile în care, din cauze neimputabile lor, doresc să rezilieze acel contract.

Pentru a preîntâmpina orice problemă, am ridicat în discuţie posibilitatea discutării unui contract cu standarde minimale care să determine cele două părţi să nu mai omită să clarifice, de la începutul colaborării, aceste aspecte importante, invocate des în ultima vreme”, a precizat Violeta Alexandru.

Ministrul român al Muncii a făcut aceste precizări la scurt timp după videoconferinţa la care a participat împreună cu omologul său german, Hubertus Heil, după ce ministrul german şi-a anulat, miercuri seară, vizita programată în România, din cauza evoluţiei cazurilor de covid-19 din Bucureşti.

Mai jos declarația completă a ministrului muncii Violeta Alexandru:

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Măsuri speciale de SFÂNTA MARIA, în Alba: Mii de credincioși, așteptați la mănăstirile cu hramul Adormirea Maicii Domnului

Publicat

În jur de 3.000 de credincioși sunt așteptați în acest weekend, la mănăstirile din Râmeț, Dumbrava și Oașa, cu ocazia marii sărbători a creștinilor, Sfânta Maria. 

Sărbătoarea este în plină pandemie de coronavirus și, din această cauză, autoritățile, alături de reprezentanții bisericii au impus un set de reguli pentru ca evenimentul să se desfășoare în condiții de maximă siguranță sanitară. 

Citește și MESAJE de Sfânta Maria. Felicitări pentru familie, prieteni și cunoscuți. Urări în versuri, haioase sau serioase

Nicolae Albu, prefectul de Alba, a declarat pentru alba24.ro că 260 de agenți de poliție, alături de jandarmi vor asigura paza și buna desfășurare a evenimentului religios. Aceștia sunt împărțiți la toate lăcașele de cult unde este sărbătorit hramul Adormirii Maicii Domnului.

Potrivit unor estimări, la Mănăstirea Râmeț sunt așteptați în jur de 1.500 de credincioși, la Dumbrava 1000, la biserica din Cugir 150, iar la Oașa în jur de 200.

Vezi și Reguli și condiții la mănăstirile din Alba, de Sfânta Maria. Fără cazare, iar masca de protecție, obligatorie

Slujbele se vor desfășura în aer liber, cu respectarea distanțării fizice între credincioși. Reprezentanții Arhiepiscopiei din Alba Iulia fac un apel către pelerini ca aceștia să respecte distanțarea de 1,5 metri între persoane.

Deoarece slujbele se vor ține în aer liber, nu este obligatorie masca de protecție, dar aceasta va fi obligatorie în interiorul bisericii, dacă credincioșii vor să se roage la icoane. Totuși, purtarea măștii, chiar și în spații deschise, unde sunt adunări mari de oameni este recomandată.

De asemenea, nu vor exista icoane în afara bisericii și nici nu se vor împărți pachete sau iconițe credincioșilor.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Fiecare român care plătește contribuția la sănătate poate cere toate decontările făcute de CNAS în numele său. Procedura

Publicat

Fiecare român care își plătește asigurarea de sănătate, poate cere de astăzi, 13 august, lista tuturor decontărilor făcute de Casa de Asigurări de Sănătate în numele său.

Totuși, procedura este una încărcată de birocrație și cereri, însă, după formularea cererii, instituția are la dispoziție 45 de zile să răspundă. 

Legea a fost adoptată în septembrie 2019, în Parlamentul României, dar după aproape un an are și norme de aplicare.

Plătitorii de asigurări de sănătate pot solicita date privind decontările făcute în numele lor pentru serviciile medicale, îngrijiri la domiciliu, medicamente, materiale sanitare și dispozitive medicale, tehnologii și dispozitive asistive prevăzute în pachetul de bază, precum și servicii medicale, medicamente, materiale sanitare specifice, dispozitive medicale și altele asemenea acordate în cadrul programelor naționale de sănătate curative decontate din bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate.

Verificarea decontărilor la sănătate – de unde descarci cererea

În vederea obținerii informațiilor, asiguratul completează o cerere al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentele norme metodologice.

Cererea este pusă la dispoziția asiguratului pe site-ul caselor de asigurări de sănătate sau la sediile acestora.

Cererea, completată și semnată de persoana asigurată sau, după caz, reprezentantul legal al acesteia, se depune la sediul casei de asigurări de sănătate este luat în evidență asiguratul sau se transmite pe e-mail cu semnătură electronică calificată și este însoțită, după caz, de copia actului de împuternicire.

În cazul cererilor care se depun la casele de asigurări de sănătate se verifică identitatea solicitantului.
În situația în care solicitantul optează pentru transmiterea listei prin intermediul poștei electronice, acesta va completa în cerere o parolă din 8 caractere, necesară accesării listei.

Lista cuprinde serviciile medicale, îngrijirile la domiciliu, medicamentele, materialele sanitare și dispozitivele medicale, tehnologiile și dispozitivele asistive prevăzute în pachetul de bază, precum și serviciile medicale, medicamentele, materialele sanitare specifice, dispozitivele medicale și altele asemenea acordate în cadrul programelor naționale de sănătate curative decontate din bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate, în ordine cronologică, cu precizarea furnizorului care le-a efectuat/eliberat, a datei efectuării/eliberării, precum și a contravalorii acestora, și are structura prevăzută în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentele norme metodologice.

Verificarea decontărilor la sănătate – cum primești răspunsul

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate