Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Pacienții confirmați cu coronavirus vor purta brățară de identificare. Ce se întâmplă în cazul decesului


Publicat

coronavirus

Ministerul Sănătăţii a emis un nou ordin pentru protocolul în caz de deces al unui pacient infectat cu noul coronavirus. Acesta explică și modul în care vor fi înmormântați cei decedați și stabilește ce au de făcut rudele celor care mor de COVID-19.

Ministrul Sănătăţii a emis un nou ordin pentru aprobarea Protocolului specific privind managamentul după decesul pacienţilor infectaţi cu noul coronavirus. Documentul a fost publicat în Monitorul Oficial în data de 7 aprilie 2020.

Citește și 18 cadre medicale din Alba, INFECTATE cu COVID-19. Printre acestea, doi medici și doi ambulanțieri. SITUAȚIA din țară

Protocolul prevede reguli stricte pentru angajaţii firmelor de pombe funebre, dar şi o procedura rapidă pentru înmormântarea celor decedaţi după ce au fost infectaţi cu noul virus.

„În cazurile spitalizate pentru care în perioada internării în unitatea sanitară se confirmă diagnosticul de infecţie cu SARS-CoV, evoluţia fiind urmată de deces, autopsia cadavrului pentru a confirma diagnosticul clinic de deces deja confirmat prin analize de laborator nu mai este necesară, este de evitat din cauza riscurilor de transmitere a bolii infectocontagioase”, se arată în Ordinul 570, publicat în Monitorul Oficial.

Certificatul de deces va fi completat şi eliberat de medicul curant al pacientului din secţia de spital. Protocolul se aplică şi următoarele cazuri de deces: persoanelor aflate în izolare la domiciliu şi persoanelor aflate în carantină, în evidenţa direcţiilor de sănătate publică sau a altor instituţii ale statului.

În aceste situaţii medicul de familie este cel care eliberează certificatul medical constatator al decesului, în baza fişei medicale a pacientului.

Pacienţii cu Covid primesc brăţări de identificare

„În ceea ce priveşte identificarea persoanei la internare, pe perioada epidemiei, pacienţii confirmaţi cu SARS-CoV2 vor primi brăţată de identificare cu numele şi prenumele, completate lizibil şi verificate în baza documentului de identitate”, se mai arată în Ordinul 570.

Rudele vor fi anunţate telefonic în legătură cu decesele.

„Aparţinătorii vor fi informaţi telefonic de către unităţile sanitare în legătură cu cazurile severe şi despre survenirea decesului. În cazul decesului se va indica prezentarea la spital pentru ridicarea decedatului în termen de 24 de ore de la deces, pentru aparţinătorii care locuiesc la o distanţă mai mică de 100 km de locul decesului şi de maximum 48 de ore dacă aceştia locuiesc la o distanţă mai mare de 100 km sau în situaţii speciale”, potrivit noului Protocol specific.

Totodată, în document scrie că ieşirea aparţinătorului din izolare sau carantină pentru confirmarea decesului nu este permisă. Mai mult, dacă aparţinătorul sau delegatul acestuia nu se prezintă în intervalul de timp prevăzut anterior, se va elibera certificatul medical constatator al decesului. În această situaţie, asistentul social sau o persoană delegată în acest sens din unitatea medicală va anunţa de urgenţă serviciul social de pe lângă primăria locală şi va declara decesul la oficiul de stare civilă.

Persoana decedată va fi transportată de la spital la morgă în saci impermeabili dubli.

„Cadavrul persoanei decedate ca urmare a infecţiei COVID-19 confirmată prin teste de laborator fără leziuni traumatice nu se îmbălsămează. Cadavrul va fi aşezat într-un sac impermeabil dublu şi ermetic închis cu fermoar şi va fi pulverizat cu produse biocide tip TP22 (pe bază de formol). Personalul care, potrivit atribuţiilor, manipulează cadavrul, îmbrăcămintea şi obiectele contaminate cu secreţii ale persoanei decedate şi transportă cadavrul către spaţiile special destinate va purta obligatoriu echipament individual de protecţie”, potrivit Ordinului 570.

Protocolul stabilește și ce au de făcut rudele celor care mor de COVID-19. Astfel, potrivit Protocolului, echipamentele individuale de protecţie pentru aparţinătorii decedatului care vor parcurge procedura de identificare a cadavrului vor fi asigurate cu titlu gratuit de către unitatea sanitară în care a fost internat pacientul.

Aparţinătorii decedatului care parcurg procedura de identificare a cadavrului vor purta obligatoriu echipament de protecţie de unică folosinţă. Au nevoie de un halat de unică folosinţă, de o mască facială, botoşi, dar şi mănuşi. Cel mult două persoane dintre aparţinătorii decedatului pot vedea cadavrul numai după ce îmbracă echipamentul individual de protecţie.

În caz de identificare pozitivă vor semna o declaraţie şi se va completa într-un registru special.

În Protocol mai scrie că înhumarea/incinerarea se va efectua în cel mai scurt timp disponibil cu sicriul sigilat. Familia sau reprezentanţii autorităţilor publice locale (pentru cazurile sociale) sunt cei care aduc sicriul în care se pune cadavrul. Nu în ultimul rând, în Ordinul 570 scrie clar că se pot face autopsii medico-legale numai în cazurile de suspiciune/confirmate cu noul coronavirus, însă, doar pe baza ordonanţei emise de organele de cercetare penală.

sursa: hotnews.ro, legislatie.just.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Acțiune a Poliției și RAR la Zlatna. Mașini cu defecțiuni tehnice, oprite în trafic și certificate de înmatriculare reținute

Publicat

Poliţiştii din Zlatna, împreună cu  RAR au organizat miercuri o acţiune de prevenire a accidentelor rutiere provocate de starea tehnică necorespunzătoare a autovehiculelor. Au fost depistate 14 autoturisme care prezentau defecțiuni, transmite IPJ Alba.

Poliţişti din Zlatna, împreună cu specialişti din cadrul Registrului Auto Român – Alba, au organizat, pe raza orașului Zlatna, o acţiune pentru depistarea şoferilor care conduc, pe drumurile publice, autoturisme care nu îndeplinesc condiţiile tehnice pentru circulaţia în condiţii de siguranţă.

Cu ocazia acțiunii, polițiștii au aplicat 14 sancțiuni contravenționale pentru defecțiuni tehnice, în valoare totală de 3,770 de lei și au reținut 7 certificate de înmatriculare.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Poșta Română a deschis la Alba Iulia un nou ghișeu, exterior. Program și serviciile oferite de subunitatea poștală

Publicat

Poșta Română a deschis, astăzi, noul Ghișeu Exterior 1, ce aparține de Oficiul Poștal Alba Iulia 3. Noua subunitate poștală se află lângă Oficiul Poștal Expres Alba.

Ghișeul este dedicat trimiterilor poștale internaționale intracomunitare și extracomunitare și va fi deservit de un oficiant.

Oficiul va funcţiona de luni până vineri, în intervalul orar 11.00 – 19.00, pe Bulevardul Încoronării, nr.1A, lângă Oficiul Poștal Expres Alba şi va fi disponibil, în principal, pentru predarea către destinatari a trimiterilor poștale internaționale intracomunitare și extracomunitare, dar și pentru prestaţii clasice poştale, contracte de prestări servicii poştale şi pentru serviciile de curierat rapid Prioripost.

Clienții vor beneficia, de asemenea, și de implementarea serviciului ,,avizare prin SMS”, fiind anunțați când coletul pe care îl au de ridicat, a ajuns la sediul subunității.

“Ne-am dorit să aducem locuitorilor acestei comunități, un sediu nou, dotat cu toate facilitățile pentru a fluidiza activitatea din oficiile poștale urbane din municipiul Alba Iulia și a eficientiza, astfel, fluxul de lucru cu clienţii şi timpii de aşteptare în oficiu”, a declarat Horia Grigorescu, director general Poșta Română.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOCAR de coronavirus la Primăria Sebeș. Nouă angajați, depistați cu COVID-19. Toate clădirile instituției vor fi dezinfectate

Publicat

Focar de Covid-19 la Primăria Sebeș. Nouă angajați ai instituției au fost depistați ca fiind infectați cu coronavirus. 

Potrivit unor surse, din 27 de teste efectuate, nouă au ieșit pozitive. Contacții persoanelor depistate cu Covid-19 vor fi trimiși acasă, iar clădirile Primăriei vor fi dezinfectate. 

Contactat de către Alba24, primarul Dorin Nistor a transmis că nu a avut contact cu persoanele respective.

Reamintim faptul că o angajată a instituției era deja confirmată ca fiind infectată cu Covid-19. Aceasta este contact direct al unui alt bolnav de COVID, descoperit anterior. Femeia lucrează la un sediu secundar al primăriei (cel din Parcul Arini).

Citește și O angajată a Primăriei Sebeș, descoperită cu COVID. Instituția își desfășoară activitatea cu o treime din personal

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO ACCIDENT în Alba Iulia. Copil lovit de o mașină, în timp ce traversa strada pe trecerea de pietoni

Publicat

Un copil de 10 ani a fost rănit într-un accident rutier petrecut joi după-amiaza pe strada Nicolae Bălcescu din Alba Iulia.

Din primele date, minorul traversa strada prin loc permis, semnalizat corespunzător, în momentul în care a fost acroșat de un autoturism.

Revenim cu amănunte.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate