Eveniment
Până în 31 martie: Se depun cereri pentru 25 de locuri în blocul A2 de locuințe sociale de pe strada Marcus Aurelius din Alba Iulia
Albaiulienii interesați să primească o locuință socială își mai pot depune cererile până în data de 31 martie la sediul Direcției de Asistență Socială din Alba Iulia. Până în acest moment au fost înregistrate doar 10 cereri pentru cele 25 de locuri disponibile. A2 este ultimul din cele trei blocuri destinate chiriașilor evacuați sau care urmează a fi evacuați din locuințele retrocedate foștilor proprietari, aflate pe strada Marcus Aurelius din Alba Iulia. Va fi finalizat și predat beneficiarilor în această toamnă.
Primăria Alba Iulia așteaptă până la data de 31 martie cererile celor care doresc un apartament în ultimul bloc de locuințe sociale. Potrivit șefului Direcției de Asistență Socială, Delia Cristescu, până în acest moment au fost depuse doar 10 cereri. Aceasta a precizat că termenul de depunere a cererilor nu se va prelungi, indiferent de situație.
„Din respect pentru cei care și-au depus cererile, nu vom prelungi termenul limită”, a declarat Delia Cristescu.
A adăugat că locuitorii care au vrut să primească un apartament în primele două blocuri şi care nu au reușit au fost sunați și informați cu privire înnoirea cererilor.
Ultimul bloc de locuințe sociale se va da în folosință cel mai probabil în toamna acestui an.
Cei interesați își pot depune cererile la Direcția de Asistență Socială, pe strada Bucovinei nr. 3, între orele 8.00 – 16.00, de unde pot ridica și formularul de cerere, precum și lista cu documentele necesare.
Acte justificative pe care solicitanţii de locuinţe sociale trebuie să le prezinte în vederea evaluării cererilor:
1. Acte de identitate pentru toţi membrii familiei solicitantului şi a familiei unde locuieşte în prezent dacă este cazul, în copie;
2. Certificate de naştere pentru copii, în copie;
3. Certificat de căsătorie, în copie;
4. Certificat de deces, sentință de divorț , definitivă i executorie, dacă este cazul, în copie;
5. Adeverinţă pentru minor/student, în care să se specifice că frecventează cursurile colare/universitare, dacă beneficiază de bursă, tipul şi cuantumul acesteia, în original;
6. Acte doveditoare privind veniturile nete realizate în ultimele 12 luni – se anexează după caz actul corespunzător categoriei de venit obţinut sau orice altă dovadă de venit, în original;
7. Adeverinţă de la Administraţia financiară cu veniturile realizate de membrii majori ai familiei, în original;
8. Certificat fiscal de la Direcţia de venituri a primăriei de domiciliu şi de reşedinţă şi adeverinţă de la Registrul Agricol a primăriei de domiciliu şi de reşedinţă, cu terenurile deţinute, în original;
9. Acte doveditoare privind mijloacele de transport, în copie;
10. Sentinţă de încredinţare copii, de stabilire a pensiei alimentare, actualizate, definitive şi executorii, în copie;
11. Contractul de închiriere/subînchiriere pentru domiciliul/reședința actual(ă) al solicitantului, valabil, înregistrat la Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Alba, copie;
12. Contract de comodat încheiat în formă autentică sau sub semnătură cu dată certă;
13. Act de proprietate/folosință al părinţilor solicitanţilor, care locuiesc/nu locuiesc împreună cu aceştia, în copie;
14. Acte medicale (certificat de încadrare în grad, certificat de incapacitate a muncii, certificat de la medicul specialist pentru minorii care nu urmează o formă de învăţământ, certificat medico-legal psihiatric pentru persoanele cu deficienţe psihice);
15. Acte doveditoare pentru solicitanţii proveniţi din sistemul de protecţie a copilului, în care să se specifice perioada de instituţionalizare;
16. Acte de studii pentru solicitant, în copie;
17. Declaraţie notarială potrivit căreia solicitantul şi toţi membrii majori ai familiei nu deţin în proprietate o locuinţă, nu au înstrăinat o locuinţă după 1.01.1990, nu au beneficiat de sprijinul statului în credite şi execuţie pentru realizarea unei locuinţe şi nu deţin în calitate de chiriaş o altă locuinţă din fond locativ de stat (conform Legii 114/1996 republicată, cu modificările şi completările ulterioare);
18. Adeverință de la Asociaţia de proprietari/locatari din care să rezulte suprafața utilă a imobilului numărul persoanelor care au figurat la calcularea cheltuielilor comune, pentru o perioadă cu cel puțin 3 luni înainte de actualizarea/depunerea cererii. În cazul în care nu există Asociaţie de proprietari/locatari, titularul cererii prezintă o declaraţie notarială cu suprafaţa utilă a locuinţei, numărul de persoane care locuiesc la adresa respectivă, pentru o perioadă cu cel pținu în 3 luni înainte de actualizarea/depunerea cererii;
19. Alte acte justificative, în funcție de situația descrisă în cerere/ancheta socială.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News