Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Până la Înălţarea Domnului, credincioşii salută cu Hristos a Înviat!. De unde provine numele celei mai importante sărbători din an

Publicat

Paştele creştin, cea mai importantă sărbătoare de peste an, are o durată de 40 de zile. În această perioadă credincioşii spun salutul evlavios care marchează sărbătoarea Paştelui „Hristos a Înviat!”, şi se răspunde „Adevărat a Înviat!”. Salutul tradiţional va fi pe buzele creştinilor până la sărbătoarea Înălţării Domnului, care se celebrează într-o zi de joi, pe data de 29 mai.

Citește și MESAJE de PAŞTE 2015: Felicitări, urări și gânduri frumoase pentru prieteni, familie şi colegi, de Învierea Domnului

Sfintele Sărbători de Paști reprezintă pentru creștini un moment de bucurie și veselie, pentru că Hristos a Înviat. În Duminica Paștilor oamenii încearcă, în funcție de posibilități, să păstreze și câteva obiceiuri creștine. Printre cele mai răspândite, regăsim tradiția ouălor roșii, a căror prezență este obligatorie pe masa de Paști și mâncărurile tradiționale, care se prepară cu ocazia sărbătorilor Pascale – cozonacul , drobul și pasca.

Timp de 40 de zile, cât durează postul Paștelui, creștinii se pregătesc din punct de vedere spiritual pentru această sărbătoare a bucuriei, iar în Săptămâna Mare comemorează evenimentele premergătoare Învierii Domnului.

Vezi și 2 iunie – Înălţarea Domnului 2022: creștinii ortodocși se salută cu ”Hristos S-a Înălțat”. Tradiții, obiceiuri și rugăciunea specială

Părintele Arsenie Boca spune în una din cărţile sale că: „ Hristos a înviat! înseamnă: într-adevăr Dumnezeu există!

Hristos a înviat! înseamnă: într-adevăr există lume cerească ca lume reală şi fără de moarte!

Hristos a înviat! înseamnă: viaţa e mai tare ca moartea!

Hristos a înviat! înseamnă: toate nădejdile bune ale omenirii sunt îndreptăţite!

Hristos a înviat! înseamnă: toate problemele vieţii sunt pe deplin dezlegate!”.

Astfel că ” Hristos a înviat!” înseamnă că viaţa aceasta are un sens şi lumea o explicaţie.

De unde provine numele sărbătorii

Cuvântul ”paști” provine din latinescul „pascua” sau din grecescul „paskha”, ce înseamnă: „trecere”.

Paștile înseamnă moarte, ca Jertfă și Înviere, ca trecere într-un alt mod de viață, la “mai multă viaţă” (Ioan 10, 10). Pentru creștini, ”trecerea” reprezintă sacrificiul pe care Isus Hristos l-a făcut din prea multă dragoste pentru noi oamenii.

Calendarul sfinților, pentru marea sărbătoare spune că: “În Sfânta și Marea Duminică a Paștilor prăznuim Învierea cea aducătoare de viață a Domnului Dumnezeu și Mântuitorului nostru Iisus Hristos, pe care o numim și Paște, după cuvântul care în vechiul grai evreiesc înseamnă trecere. Pentru că aceasta este ziua în care Dumnezeu a adus de la început lumea dintru neființă întru ființă, în această zi, smulgând Dumnezeu poporul israelian din mâna faraonului, l-a trecut prin Marea Roșie și tot în această zi S-a pogorât din ceruri și S-a sălășluit în sânul Fecioarei. Iar acum, smulgând tot neamul omenesc din adâncul iadului, l-a suit la cer și l-a adus iarăși la vechea vrednicie a nemuririi”.

Sfintele Paști sunt singurele sărbători cu dată schimbătoare din an. Asta pentru că ele se serbează an de an, în duminica următoare a primei luni pline, după echinocțiul de primăvară. Timp de 40 de zile, respectiv până la sărbătoarea Înălțării Domnului, care se celebrează într-o zi de joi (29 mai), creștinii vor aminti vestea Învierii Domnului prin salutul ”Hristos a Înviat!” și la care se va răspunde cu ”Adevărat a Înviat!”. Anul viitor, în 2015, credincioșii vor prăznui Paștile în data de 12 aprilie.

Citește și Mesaje HAIOASE de PAŞTE: Cum să-ţi surprinzi prietenii cu felicitări. Zâmbet şi culoare de sărbătoare

sursa: crestinortodox.ro

 

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Numărul firmelor din Alba ce și-au suspendat activitatea în primul trimestru din 2022 a crescut cu 160%. Situația din țară

Publicat

birou gol

Numărul firmelor din județul Alba care și-au suspendat activitatea în primele șase luni din 2022 a fost de 112, în creștere cu 160,47 % comparativ cu aceeași perioadă din 2021, conform datelor publicate de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC). 

Județul Alba se află astfel pe primul loc pe țară după dinamica creșterilor, la mare distanță de locul al doilea, ocupat de județul Botoșani, unde a fost înregistrată o creștere cu 55,56% a numărului de firme care și-au suspendat activitatea în perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2022 comparativ cu perioada similară din 2021.

La nivel național, în primele şase luni din 2022 şi-au suspendat activitatea 7.190 de companii, în creştere cu 18,98% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2021, potrivit datelor ONRC.

Cele mai multe companii care şi-au suspendat activitatea în intervalul menţionat au fost din Bucureşti, respectiv 740 (în creştere cu 12,29% faţă de primul semestru din 2021), Capitala fiind urmată de judeţele Cluj, cu 355 firme suspendate (în creştere cu 8,56%), Iaşi – 326 firme (+34,16%) şi Neamţ – 290 (+27,19%), scrie Agerpres.

La polul opus, cele mai puţine suspendări au fost consemnate în judeţele Ialomiţa – 41 (în scădere cu 8,89% faţă de prima jumătate a anului trecut), Tulcea – 55 (+22,22%) şi Covasna – 58 (-3,33%).

Pe domenii de activitate, cel mai mare număr de suspendări s-a înregistrat în primele şase luni în comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, repararea autovehiculelor şi motocicletelor, respectiv 2.075 (+22,20%), alte activităţi de servicii – 730 suspendări (+7,04%) şi în activităţi profesionale, ştiinţifice şi tehnice – 642 suspendări (+34,31%).

sursa: onrc.ro, agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Gest emoționant făcut de un polițist din Alba, la Mănăstirea Nicula. Și-a cedat geaca pentru a proteja două femei de ploaie

Publicat

Mihai Lazăr, un polițist originar din Ocna Mureș, aflat la praznicul Adormirii Maicii Domnului de la Mănăstirea Nicula, și-a cedat geaca reflectorizantă unor femei, pentru a le proteja de ploaia torențială.

„Începuse codul roșu de furtuni și vijelii. Ploua torențial și la un moment dat unul dintre corturile care adăposteau enoriașii a fost luat de vânt.

Mihai, colegul nostru, le-a pus la dispoziție autospeciala de poliție unor bunicuțe pentru a se adăposti. Au refuzat elegant spunând că sunt murdare cu noroi pe încălțăminte.

În cele din urmă, Mihai și-a scos geaca reflectorizantă și le-a așezat-o deasupra capului pentru a încerca să le protejeze de ploaia torențială.

Ne înclinăm în fața lui Mihai Lazăr pentru gestul său”, au scris reprezentanții Sindicatul Europol, pe pagina de Facebook.

sursa, foto: Facebook, Sindicatul Europol

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

20 de blocuri din Alba Iulia vor fi reabilitate termic și modernizate. Sisteme inteligente de umbrire și stații de încărcare

Publicat

Primăria Alba Iulia se pregătește pentru modernizarea, reabilitarea și creșterea eficienței energetice a mai multor blocuri din municipiu. Este vorba despre 6 blocuri aflate pe Bulevardul Transilvaniei, 8 blocuri aflate în zona Dedeman și alte 6 blocuri aflate în cartierul Ampoi II. 

Potrivit temei de proiectare, pe lângă reabilitarea termică, clădirile ar urma să beneficieze de sisteme de management energetic integrat, sisteme inteligente de umbrire pentru sezonul cald, sisteme alternative de producere a energiei electrice și/sau termice pentru consumul propriu și stații de încărcare pentru mașini electrice.

Primăria Alba Iulia a lansat marți, 16 august, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru servicii de proiectare, actualizare expertiză tehnică, audit energetic și DALI – pentru obiectivul de investiții „Creșterea eficienței energetice a clădirilor rezidențiale din municipiul Alba Iulia”. Finanțarea obiectivului urmează să fie solicitată în cadrul Programului Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Valoarea totală estimată a licitației este de 606.630 de lei, fără TVA.

Contractul este împărțit pe trei loturi, astfel:

Lotul 1 – servicii de proiectare – actualizare expertiză tehnică, audit energetic și DALI inclusiv avize, acorduri și verificările conform HGR nr. 925 /1995 pentru:

  • Bloc 23 – Bulevardul Transilvaniei, nr. 2A
    • scara A+B
    • 32 apartamente
    • anul construirii 1971
    • P+4 etaje
  • Bloc 24 – Bulevardul Transilvaniei, nr. 4
    • scara A+B
    • 32 apartamente
    • anul construirii 1971
    • P+4 etaje
  • Bloc 25 – Bulevardul Transilvaniei, nr. 6
    • scara A+B
    • 32 apartamente
    • anul construirii 1971
    • P+4 etaje
  • Bloc 26-27 – Bulevardul Transilvaniei, nr. 10 – 12
    • 4 scări
    • 59 apartamente
    • anul construirii 1971
    • P+4 etaje
  • Bloc 28 – Bulevardul Transilvaniei, nr. 14
    • o scară
    • 20 apartamente
    • anul construirii 1971
    • P+4 etaje

Lotul 2 – servicii de proiectare – actualizare expertiză tehnică, audit energetic și DALI inclusiv avize, acorduri și verificările conform HGR nr. 925 /1995 pentru:

  • Bloc M1, M2 – strada Gheorghe Șincai, nr. 23 – 25
    • 2 scări
    • 38 apartamente
    • anul construirii 1982
    • P+4 etaje
  • Bloc C1, C2, C3 – Bulevardul Republicii nr. 25, strada Gheorghe Șincai nr. 17 – 21
    • 4 scări
    • 80 apartamente
    • anul construirii 1981 – 1982
    • P+4 etaje
  • Bloc 71, 72, 73 – strada Gheorghe Șincai, nr. 27 – 31
    • 3 scări
    • 53 apartamente
    • anul construirii 1986
    • P+4 etaje

Lotul 3 – servicii de proiectare – actualizare expertiză tehnică, audit energetic și DALI inclusiv avize, acorduri și verificările conform HGR nr. 925 /1995 pentru:

  • Bloc A3 – A8 – strada Ampoiului nr. 9 – 17, strada Orizontului nr. 2
    • 6 scări
    • 180 apartamente
    • anul construirii 1984
    • P+4 etaje până la P+9 etaje

Potrivit documentației, având în vedere sistuația existentă a acestor imobile și date fiind activitățile eligibile în ghid, pentru creșterea eficienței energetice a acestora, se solicită actualizarea documentației tehnice pentru următoarele tipuri de lucrări, dar fără a se limita la acestea:

  • Reabilitarea termică a elementelor de anvelopă a clădirii
  • Instalare/reabilitare/modernizare a sistemelor de climatizare și/sau ventilare mecanică pentru asigurarea calității aerului interior
  • Reabilitare/modernizare a instalațiilor de iluminat în clădiri
  • Sisteme de management energetic integrat , respectiv modernizarea sistemelor tehnice ale clădirii, inclusiv în vederea pregătirii clădirilor pentru soluții inteligente
  • Sisteme inteligente de umbrire pentru sezonul cald
  • Sisteme alternative de producere a energiei electrice și/sau termice pentru consumul propriu, utilizarea surselor regenerabile de energie
  • Echiparea clădirilor cu stații de încărcare pentru mașini electrice
  • Alte tipuri de lucrări

 

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

BACALAUREAT 2022 sesiunea a doua: Miercuri, proba obligatorie a profilului – Matematică sau Istorie. Modele de subiecte și reguli

Publicat

Bacalaureat 2022 sesiunea a doua: proba obligatorie a profilului – Matematică sau Istorie este susținută miercuri, 17 august. Candidații au la dispoziție trei ore pentru a rezolva subiectele.

Bacalaureat 2022: reguli la proba scrisă

Probele încep la ora 9.00. Accesul elevilor în săli este permis până la ora 8.30.

Pentru redactarea unei lucrări scrise/rezolvarea subiectelor, sunt prevăzute trei ore, calculate din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor în sala de examen.

Pentru rezolvarea subiectelor, candidații vor folosi numai cerneală sau pastă de culoare albastră, iar pentru executarea schemelor și a desenelor, vor utiliza numai creion negru.

Pentru probele scrise la Matematică și Geografie, candidații pot apela doar la instrumente de desen. La probele scrise, hârtia folosită este doar cea distribuită în sala de examen.

Toate sălile de examen au în dotare camere funcționale de supraveghere video și audio.

Candidații care doresc să corecteze o greșeală taie fiecare rând din pasajul greșit cu o linie orizontală. În cazul în care unii candidați, din diferite motive, doresc să-și transcrie lucrarea, fără să depășească timpul stabilit, primesc alte coli tipizate.

Acest lucru este consemnat de către asistenți în procesul-verbal de predare-primire a lucrărilor scrise. Colile folosite inițtial se anulează pe loc de către asistenți, menționându-se pe ele „Anulat”, se semnează de catre asistenți și se păstrează în conditiile stabilite pentru lucrările scrise.

Candidații care doresc să predea lucrările înainte de expirarea timpului maxim pot părăsi sala de examen fără a primi subiectele. Candidații primesc subiectele numai dacă părăsesc sala după expirarea timpului maxim destinat desfășurării probelor scrise.

După ce își încheie lucrările, candidații numerotează foile, sub îndrumarea asistenților, numai cu cifre arabe, în partea de jos a paginii, în colțul din dreapta, indicând pagina curentă și numărul total de pagini; de exemplu sub forma 3/5, pentru pagina a treia, dacă elevul a scris în total cinci pagini. Se vor numerota toate paginile pe care elevul a scris, inclusiv acelea pe care sunt scrise doar câteva rânduri, partea nescrisă fiind barată de către asistenți. Dupa încheierea numerotării, candidații predau asistenților lucrările și semnează pentru confirmarea predării lucrării și a numărului de pagini.

La expirarea celor trei ore acordate, candidații predau lucrările în faza în care se află, fiind interzisă depășirea timpului stabilit. Trei candidați rămân în sală până la predarea ultimei lucrări.

Vezi BACALAUREAT 2022: modele de subiecte la MATEMATICĂ și ISTORIE – proba obligatorie a profilului

Bacalaureat 2022 – recomandări pentru rezolvarea subiectelor de examen

Proba scrisă la Matematică

  • citiți de la început toate enunțurile
  • porniți să rezolvați, cu atenție, exercițiile pe care le știți
  • nu stați mult timp la un exercițiu pe care nu știți să-l rezolvați “din prima”; lăsați ultimul de rezolvat
  • abordați fiecare subiect, chiar dacă la prima vedere nu știți să-l finalizați; nu trebuie abandonată abordarea exercițiului
  • nu lăsați idei pe ciornă, chiar dacă nu sunt finalizate
  • aveți grijă la gestionarea timpului; ar fi cam o oră pentru fiecare subiect; lăsați câteva minute la finalul examenului pentru o verificare
  • nu vă impacientați dacă ați greșit, reluați exercițiu, se poate încerca și altă metodă de rezolvare
  • fracțiile zecimale se transformă în fracții ordinare atunci când sunt calcule de efectuat
  • încercați să detaliați modul în care ați rezolvat exercițiile, scriind toți pașii de rezolvare, cu spațiu suficient între exerciții
  • la geometrie, atenție să faceți desenele corect, ajută la demonstrație
  • atenție la enunțurile “arătați că / demonstrați că”; acestea presupun o finalitate a exercițiului cu valoarea de adevăr, adevărul care trebuie justifica

Vezi și BACALAUREAT 2022: Subiectele la Matematică – proba obligatorie a profilului. Cerințele pentru absolvenții de liceu

“Și la matematică, orice rezolvare de problemă are trei pași: condiții de existență, rezolvarea problemei și verificarea soluțiilor în condițiile de existență (am comparat cu limba româna –introducere, cuprins și încheiere)”, spune profesoara de Matematică Mihaiela Doinaru, pentru edupedu.ro

”Dacă nu ne aducem aminte o formulă de calcul, putem încerca să o deducem. În cazul unei sume vedem dacă nu puteam scrie toți termenii sumei pentru a o calcula. La problemele de numărare putem încerca să scriem toate cazurile posibile. Amintim definițiile și teoremele pe care le utilizăm”, – profesoara de Matematică Alina-Elena Grecu (Liceul Pedagogic “Anastasia Popescu“).

Bacalaureat 2022: Proba scrisă la Istorie – recomandări pentru candidați

”Nu ajunge să rezolvi primele două subiecte pentru a te asigura că vei promova examenul. Cele mai multe greșeli de la Subiectul I și Subiectul II au legătură cu textul.

Citește și Bacalaureat 2022: SUBIECTE la Geografie, Chimie, Fizică, Anatomie, Biologie, Informatică

Spre exemplu: Neînțelegerea unor concepte simple precum: spațiu istoric, stat medieval, formațiune politică, organizație politică, practică politică, proiect politic, acțiune diplomatică, acțiune militară duce la rezolvare greșită a cerințelor” – profesoara Andreea Laura Martinescu – Liceul Tehnologic Energetic “Regele Ferdinand I” din Timișoara, pentru edupedu.ro.

  • textele trebuie citite cu atenție
  • o bună parte din răspunsuri se regăsesc punctual în sursele istorice date
  • se recomandă rezolvarea primilor 5 itemi de la Subiectul I și a primilor 4 itemi de la Subiectul al II-lea direct pe varianta primită, prin sublinierea răspunsurilor, urmată în mod logic de formularea și transcrierea acestora pe foaia de examen
  • a doua parte a acestor subiecte vizează verificarea conținutului istoric însușit.

Subiectul I cuprinde două surse istorice referitoare la un anumit eveniment și presupune:

Analiza celor două surse:

  • Numirea, precizarea, menționarea, identificarea unor elemente din sursele date, conform cerințelor.
  • Selectarea unei informații de tip cauză-efect din sursa dată prin preluarea ei cu ghilimele, specificând care este cauza, respectiv efectul.

Conținutul istoric însușit:

  • Prezentarea unor elemente date (ex. acțiuni politice, practici politice, proiecte politice).
  • Identificarea unei asemănări între două elemente/specificarea unei caracteristici specifice unei noțiuni, în funcție de cerință

Dozare timp: 30-40 min

Recomandări:

  • Formularea în propoziție a răspunsurilor: denotă seriozitate și capacitatea de a stăpâni limba română
  • Informațiile din text se preiau cu ghilimele
  • Când trebuie să realizăm o prezentare a unor elemente, prima dată le menționăm și doar apoi le detaliem prin definire, explicare și exemplificare. Întotdeauna când avem de realizat o prezentare trebuie să oferim cel puțin 2 informații istorice despre elementul prezentat pentru a obține punctajul maxim.

Subiectul II cuprinde o sursă istorică referitoare la un anumit eveniment și presupune:

Analiza sursei:

  • Numirea documentului/domnitorului/evenimentului prezentat în sursă.
  • Identificarea secolului la care face referire sursa
  • Menționarea unui element din sursă și preluarea din text a unei informații, în funcție de cerință
  • Preluarea din sursă a două informații, conform cerinței
  • Formularea unui punct de vedere și susținerea acestuia cu două informații din sursa dată

Conținutul istoric însușit:

  • Argumentarea unei afirmații și susținerea ei printr-un fapt istoric relevant

Dozare timp: 30-40 min

Recomandări:

  • Formularea în propoziție a răspunsurilor: denotă seriozitate și capacitatea de a stăpâni limba română
  • Informațiile din text se preiau cu ghilimele
  • Formularea unui punct de vedere: menționăm o idee folosind propriile noastre cuvinte, iar apoi transcriem din text, folosind ghilimelele, informațiile pe care le-am folosit pentru a extrage acea idee.
  • Argumentarea presupune realizarea unui scurt text despre problema dată, ținând cont că faptul istoric relevant este orice informație istorică pe care o putem aduce în sprijinul afirmației făcute. Faptul istoric ales va fi prezentat, iar în încheiere vom folosi o frază argumentativă care dă răspunsul la afirmația de la care am pornit, folosind conectorii: Din cauză că…, atunci… /De aceea…, așadar… / Pentru că…, prin urmare…

Subiectul III evaluează conținutul istoric însușit și modul prin care elevul știe să operaționalizeze informația prin intermediul unui eseu structurat.

Se urmărește:

  • modul în care acesta face apel la contextul istoric;
  • prezența elementelor de tip cauză-efect în discursul istoric;
  • menționarea, precizarea sau specificarea unor caracteristici;
  • prezentarea unor noțiuni;
  • formularea unui punct de vedere și susținerea sa printr-un fapt istoric relevant care urmează a fi prezentat;
  • încadrarea corectă în timp și spațiu;
  • respectarea cerințelor;
  • respectarea succesiunii cronologice/logice;
  • încadrarea eseului în limita de spațiu precizată

Dozare timp: 70-90 min

Recomandări:

  • destructurarea eseului prin realizarea pe ciornă a unei schițe simple (realizată în 2-3 minute), reprezentând rezolvarea cerințelor pentru fiecare
  • întotdeauna eseul trebuie să aibă o introducere, cuprins (rezolvarea cerințelor), încheiere

Introducere: prezentarea în 2-3 fraze a contextului istoric dat, a ipotezei de la care se pleacă

Cuprins: rezolvarea propriu-zisă a cerințelor din cadrul eseului structurat, folosindu-se în elaborare de schița făcută în prealabil pe ciornă

Încheiere: revenirea la ideea din introducere cu o frază concluzivă

  • Prezența conectorilor care exprimă cauza-efectul în modul de exprimare a ideii: conectori care exprimă cauzalitatea: pentru că, fiindcă, deoarece, căci, având în vedere, dat fiind faptul că, din cauză că etc. / conectori care exprimă efectul: prin urmare, rezultă, așadar, astfel etc.
  • Punctul de vedere se formulează la fel ca argumentația de la punctul 6, subiectul II
  • Formularea unor enunțuri scurte; evitarea frazelor lungi de foarte mare întindere
  • Existența unor fraze de tranziție când se realizează trecerea de la o cerință la cealaltă

Vezi și BACALAUREAT 2022: Modele de subiecte, teste de antrenament și bareme din ultimii ani. Matematică, Română, Istorie, Fizică, Anatomie și celelalte discipline

Bacalaureat 2022: obiecte interzise

Este interzisă introducerea în sălile de examen a unor obiecte (ghiozdane, rucsacuri, sacoșe, poșete etc.), precum și a oricărui mijloc electronic de calcul, de stocare de informații sau de comunicare (stick-uri de memorie, telefoane, tablete etc.).

De asemenea, elevii vor fi informați că nu este permis accesul în săli cu manuale, dicționare, notițe, însemnări etc.

În același timp, candidaților le este interzis să comunice între ei sau cu exteriorul, să transmită ori să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notițe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicare în interior sau cu exteriorul.

Cei surprinși în aceste situații vor fi eliminați din examen, indiferent dacă materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceștia ori de alți candidați, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane și indiferent dacă ei au primit ori au transmis materialele interzise. Drept urmare, acești candidați nu mai au dreptul de a participa la următoarele două sesiuni.

Bacalaureat 2022 – afișarea rezultatelor și contestații

Afișarea primelor rezultate va avea loc în data de 31 august (până la ora 12:00). Contestațiile pot fi depuse/transmise în aceeași zi, în intervalul orar 12:00 – 18:00, inclusiv prin mijloace electronice.

În această situație, candidații completează, semnează și depun/transmit prin mijloace electronice și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere.

Afișarea rezultatelor finale este prevăzută în data de 3 septembrie.

Afișarea rezultatelor se efectuează prin anonimizarea numelui și a prenumelui candidatului.

Pentru a promova examenul, un absolvent de liceu trebuie să parcurgă, cumulat, următoarele etape/condiții:

  • recunoașterea/echivalarea/susținerea tuturor probelor de evaluare a competențelor lingvistice și digitale;
  • susținerea tuturor probelor scrise și obținerea notei 5 (cel puțin) la fiecare dintre acestea;
  • media notelor obținute la probele scrise trebuie să fie 6 (cel puțin).

CALENDAR actualizat BACALAUREAT 2022 – sesiunea august-septembrie

  • 18-25 iulie: înscrierea candidaților la a doua sesiune de examen, inclusiv a candidaților care au promovat examenele de corigențe
  • 16 august: Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă
  • 17 august: Proba obligatorie a profilului – prova E.c) – proba scrisă
  • 18 august: Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă
  • 19 august: Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă
  • 22-23 august: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română — proba A
  • 24 august: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă — proba B
  • 25 august: Evaluarea competențelor digitale — proba D
  • 26-29 august: Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională — proba C, astfel:
  • 26 august – proba de înțelegere text audiat, urmată de proba scrisă
  • 29 august – proba orală pentru toate limbile de circulație internațională studiate pe parcursul învățământului liceal
  • 31 august: Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12:00) și depunerea contestațiilor în intervalul orar 12:00 – 18:00
  • 1-2 septembrie: Rezolvarea contestațiilor
  • 3 septembrie: Afișarea rezultatelor finale

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax