Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Patru proiecte PNDL derulate în Alba Iulia, mai scumpe cu 1,6 milioane de lei după creșterea salariilor din construcții


Publicat

alba iulia

Modificarea tarifului pentru personalul din construcţii, potrivit OUG 144/2018 atârnă greu în bugetul local al municipiului Alba Iulia. Pentru patru proiecte în derulare prin PNDL, municipalitatea va trebui să suporte financiar majorări. Suma totală ce va trebui plătită în plus faţă de contribuţia stabilită iniţial din bugetul local pentru aceste investiţii este de 1.630.983,11 lei.

Este vorba despre modernizarea sediului Colegiului Economic din Alba Iulia şi lucrările de modernizare sau reparaţii capitale pentru străzile Biruinţei, Busuiocului, Dumbrăviţei – cartier Oarda, drumuri Zona Dealul Furcilor – străzile Izvorului, Nicolae Labiş şi Barbu Catargiu şi strada Brânduşei din Pâclişa, până la intrarea în cartierul Recea.

Potrivit reprezentanţilor Primăriei, sunt şanse ca modernizările din Oarda şi de pe Dealul Furcilor să fie finalizate în câteva luni, termenul pentru celelalte două investiţii fiind de cel mult doi ani.

“Urmare a OUG 114/2018 şi a Notificării 45584 din 29 martie, transmisă de Direcţia de Dezvoltare Regională şi Infrastructură din MDRAP, s-a întocmit act adiţional prin care valoarea lucrărilor rămase de executat în 2019 se majorează, fiind actualizate componentele preţului manoperei la tariful orar corespunzător salariului minim până la maxim 17,928 lei/oră pentru numărul de ore evaluate iniţial, corespunzătoare restului de executat”, se arată în documentaţiile celor patru proiecte de hotărâri ce vor fi supuse votului consilierilor locali în şedinţa de vineri, 19 aprilie.

Banii aferenţi majorărilor din contracte, referitoare la salariile personalului din construcţii, vor fi suportaţi din bugetul local.

Obiective finanţate prin PNDL 2017-2020

1. Reparaţii capitale-reabilitare străzile Biruinţei, Busuiocului, Dumbrăviţei – cartier Oarda – lucrări în derulare

Valoare iniţială investiţie (HCL 304/2017): 11.437.207,66 lei din care lucrări construcţii-montaj 9.972.155,52 lei

Contract încheiat în 22 septembrie 2014 cu Elis Pavaje SRL, executant, valoare 10.834.402,04 lei.

Rest de executat în 2019: 4.670.312,14 lei (cu TVA) se majorează cu 489.636,57 lei (cu TVA). Preţ actual contract 11.926.150,93 lei din care construcţii-montaj 10.467.286,29 lei cu TVA. Valoare cheltuieli finanţate din bugetul de stat 8.800.000 lei cu TVA şi din bugetul local 1.667.286,30 lei cu TVA (construcţii-montaj).

2. Modernizări drumuri Zona Dealul Furcilor – străzile Izvorului, Nicolae Labiş şi Barbu Catargiu – lucrări în derulare

Valoare iniţială investiţie: 2.269.440,22 lei cu TVA din care lucrări construcţii-montaj 1.77.951,81 lei cu TVA.

Contract încheiat în 10 martie 2015 pe 10 luni cu Florea Grup SRL, valoare 1.991.700,57 lei cu TVA, actualizată în august 2018 la 2.254.479,79 lei cu TVA.

Rest executat în 2019: 1.344.764,07 lei cu TVA se majorează cu 171.343,40 lei cu TVA.

Preţ total contract conform deviz: 2.425.823,18 lei cu TVA (reducere TVA de la 20% la 19% pe parcursul lucrărilor). Valoare actualizată investiţie: 2.82.006,52 lei cu TVA din care construcţii-montaj 2.336.964,19 lei cu TVA. Finanţare din bugetul de stat: 1.559.238,20 lei cu TVA şi de la bugetul local: 777.726 lei cu TVA.

3. Reabilitare strada Brânduşei – lucrări în derulare

Valoare iniţială investiţie (HCL 327/2017): 22.189.990,083 lei din care construcţii-montaj 19.432.353,71 lei şi cheltuieli neeligibile acoperite din bugetul local de 5.433.425,663 lei (HCL 48/2018).

Contract încheiat în 29 august 2018 cu asocierea Elis Pavaje (lider) – Road Design SRL (executant): 14.438.587,61 lei. Valoarea actualizată după proiect tehnic în 2019 a fost de 16.142.506,73 lei din care construcţii-montaj 13.998.168,61 lei.

Rest de executat în 2019 – 14.438.587,61 lei cu TVA se majorează cu 756.954,54 lei cu TVA. Preţ actual contract: 15.195.542,15 lei cu TVA, din care 160.888 lei cu TVA servicii de proiectare, 15.028.705, 15 lei cu TVA lucrări de execuţie şi 5.959 lei cu TVA servicii de asistenţă tehnică.

Valoare actualizată investiţie: 16.979.454,04 lei cu TVA, din care construcţii-montaj 14.755.123,15 lei cu TVA. Finanţare de la bugetul de stat: 16.166.984,53 lei cu TVA şi din bugetul local 812.469,5 lei cu TVA.

4. Reabilitare şi extindere clădire Colegiul Economic “Dionisie Pop Marţian” Alba Iulia – lucrări în derulare

Valoare iniţială contract 21 august 2018 încheiat cu asocierea Ben Loghin SRL (lier) şi UP Studio Project SRL (executant): 5.432.344,75 lei cu TVA; deviz actualizat 2019 la 7.193.451,42 lei cu TVA, din care construcţii-montaj 5.185.337,45 lei cu TVA. Finanţare PNDL: 4.036.714,78 lei cu TVA.

S-a majorat cu 1.179.237.,20 lei cu TVA (actualizarea costului de bază cu manopera, prin aplicare coeficient de actualizare 157,90%, conform Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză). Valoare actualizată contract: 6.611.582,04 lei cu TVA. Valoare actualizată investiţie potrivit deviz actualizat:  8.510.614,87 lei cu TVA din care 6.328.402,86 lei cu TVA, aprobat prin HCL 84/2019.

Acum se actualizează majorarea cu 213.048,6 lei cu TVA, în loc de 1.179.237,29 lei cu TVA, reprezentând actualizarea componentelor preţului manoperei în construcţii.

Preţ total contract: 5.645.393,36 lei cu TVA din care 123.165 lei cu TVA servicii proiectare, 5.507.353,36 lei cu TVA lucrări execuţie, 14.875 lei cu TVA servicii asistenţă tehnică.

Valoare actualizată investiţie: 7.430.900 lei cu TVA din care 5.362.214,17 lei cu TVA construcţii-montaj. Finanţare bugetul de stat: 4.036.714,78 lei cu TVA şi din bugetul local 3.394.185,52 lei cu TVA din care construcţii-montaj 1.325.499,39 lei cu TVA.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Amenzi majorate pentru depăşirea tonajului pe drumurile din țară și aruncarea deșeurilor pe marginea șoselelor. PROIECT

Publicat

Mai mulți parlamentari propun majorarea amenzilor în cazul în care vehiculele depășesc masa totală autorizată. De asemenea, aceștia vor să fie aplicate amenzi de până la 30.000 de lei pentru cei care aruncă deșeuri în zona de siguranță a drumurilor. 

În acest sens, la Senat a fost înregistrată în data de 14 aprilie o propunere legislativă pentru modificarea Ordonanţei Guvernului nr.43/1997 privind regimul drumurilor. Inițiatorii proiectului sunt mai mulți parlamentari de la PNL.

Aceștia propun majorarea cuantumului limitelor amenzilor pentru depășirea masei totale maxime admise, respectiv pentru contravenții grave și foarte grave.

„Prin această propunere de modificare a actului normativ dorim să prevenim degradarea materialului rulant, parte componentă a drumurilor județene.

În momentul de față cântărirea autovehiculelor se efectuează cu sisteme mobile de cântărire aflate în dotarea unităților administrațiilor teritoriale. Pe lângă aceste sisteme de cântărire mobile aflate în dotarea echipelor de control, propunem și implementarea în puncte fixe a unor sisteme dinamice de cântărire care să fie încastrate în suprafețele de rulare ale drumurilor județene, permițând astfel o cântărire automată și fluentă a tututor mijloacelor de transport marfă ce depășesc 8 tone pe axă”, explică parlamentarii, în expunerea de motive.

Astfel, pentru depășirea masei totale admise sau depășirea masei totale autorizate prin AST, se modifică limitele amenzilor după cum urmează:

Contravenții minore:

  • până la 5%, inclusiv – de la 1.500 lei la 1.800 lei, dacă depășirea se constată din documentele de transport

La constatarea masei totale prin cântărire nu se aplică tarife suplimentare, nu se eliberează AST și nu se aplică sancțiuni contravenționale dacă masa totală maximă admisă sau masa totală autorizată prin AST este depășită cu cel mult 5%.

Contravenții grave:

  • cu mai mult de 5%, dar nu mai mult de 10% – de la 6.000 lei la 8.000 lei
  • cu mai mult de 10%, dar nu mai mult de 20% – de la 10.000 lei la 12.000 lei

Contravenții foarte grave:

  • cu mai mult de 20%, dar nu mai mult de 25% – de la 12.000 lei la 15.000 lei
  • cu mai mult de 25% – de la 15.000 lei la 20.000 lei

Potrivit proiectului, refuzul de a supune vehiculul verificării prin cântărire și/sau măsurare a dimensiunilor, refuzul de însoți vehiculul personalului cu atribuții de control în vederea cântăririi și/sau măsurării dimensiunilor transportului, precum și refuzul de a prezenta personalului cu atribuții de control documentele privind transportul, se va sancționa cu amendă de la 10.000 la 20.000, aplicată conducătorului auto.

De asemenea, aruncarea și depozitarea deșeurilor în zona de siguranță a drumurilor și podurilor și aruncarea și depozitarea deșeurilor în locurile de parcare, oprire și staționare, altele decât cele provenite din oprirea/staționarea participanților la trafic în locurile de parcare, oprire și staționare ar urma să fie sancționată cu amendă de la 10.000 de lei la 30.000 de lei, aplicată persoanei fizice sau juridice.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

Investiții în infrastructura rutieră, lângă Blaj: Strada Principală din Petrisat va fi reabilitată. Valoarea investiției

Publicat

Strada Principală din Petrisat – localitate componentă a municipiului Blaj, va fi reabilitată printr-o investiție de peste două milioane de lei. 

Primăria Blaj a lansat vineri, 16 aprilie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru achiziția de lucrări de reabilitare strada Principală din localitatea Petrisat.

Valoarea totală estimată este de 2.030.151 de lei, fără TVA. 

Potrivit memoriului tehnic, strada Principală din localitatea Petrisat – municipiul Blaj a fost modernizată în urmă cu mai mulți ani, în mai multe etape, respectiv pe tronsoane. Lungimea străzii este de 1.585 metri cu lăţimea medie între fronturile construite de 12 metri.

Strada este împărțită în trei tronsoane, astfel:

  • tronsonul 1 are lungimea de 773 m cu lăţimea medie între fronturile construite de 12 m și lățimea părții carosabile de 6 m
  • tronsonul 2 are lungimea de 308 m cu lăţimea medie între fronturile construite de 14 m și lățimea părții carosabile de 4 m
  • tronsonul 3 are lungimea de 504 m cu lăţimea medie între fronturile construite de 12 m și lățimea părții carosabile de 5,5 m

Strada are trotuare modernizate cu îmbrăcăminte din beton, parțial pe toate cele trei tronsoane, dar degradate. Pentru scurgerea apelor pluviale este rigolă deschisă betonată, parțial degradată.

În prezent, accesele în curți sunt amenajate cu dale carosabile, dar degradate.

Proiectul prevede, printre altele, refacerea sistemului rutier, amenajarea rigolelor, refacerea trotuarelor, a acceselor la proprietăți, reparații la podețe și lucrări pentru siguranța circulației.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Polițiști REȚINUȚI la Pitești. Sunt acuzați de lovituri cauzatoare de moarte după ce un bărbat a murit în timp ce era imobilizat

Publicat

Doi poliţişti au fost reţinuţi, duminică, pentru intervenţia în cazul unui bărbat din Pitești care a decedat în timp ce era evacuat de poliţişti de pe o terasă din municipiu, unde avusese loc un incendiu, a anunţat prim-procurorul Parchetului de pe lângă Tribunalul Argeş.

„Prin ordonanţele procurorului din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Argeş, astăzi s-a dispus reţinerea pe o perioadă de 24 de ore a doi suspecţi, ambii agenţi de poliţie, sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de purtare abuzivă şi loviri sau vătămări cauzatoare de moarte”, a spus prim-procurorul Marius Ştefan, citat de Agerpres.

El a precizat că, în urma necropsiei, s-a schimbat încadrarea juridică din ucidere din culpă în lovituri sau vătămări cauzatoare de moarte, pentru care legea prevede închisoarea de la 6 la 12 ani.

„La audieri, cei doi au încercat să ofere variante, ţine de exercitarea dreptului la apărare. Au fost analizate imaginile, declaraţiile martorilor şi raportul de necropsie în ceea ce priveşte natura şi modul de dispunere a leziunilor”, a mai spus prim procurorul.

Un bărbat de 63 de ani din Pitești a murit vineri, la scurt timp după ce a fost imobilizat de polițiști pe motiv că refuza să plece de la terasa unui restaurant cuprins de incendiu. În imaginile apărute în presa locală se poate vedea cum bărbatul a fost trântit de polițiști cu fața la pământ.

Bărbatul a avut o moarte violentă, în urma asfixiei mecanice, după comprimarea gâtului și toracelui, a declarat duminică dimineață, medicul șef legist din Argeș, Dan Manu.

Acesta a declarat că, în urma autopsiei efectuate sâmbătă dimineață, rezultatele preliminare arată că „că moartea a fost violentă, survenită în urma unui politraumatism, iar cauza imediată de deces a fost asfixia mecanică, prin comprimarea părților moi ale gâtului și ale toracelui”.

Medicul legist a precizat că bărbatul nu a murit de infarct și că acesta avea o alcoolemie de peste 2 la mie.

”Sunt mai multe traumatisme, şi cranio-cerebrale, evident care s-au putut produce prin cădere şi lovire (…) şi aceste leziuni traumatice, care au dus la asfixia mecanică, traumatismul cervical şi traumatismul toracic”, a explicat Dan Manu.

Medicul legist a spus că urmează să fie făcute și alte analize în acest caz: „Sunt prelevate probe biologice care merg la microscop, la laboratoarele noastre”.

Marius Ștefan, prim-procuror al Parchetului Argeș a spus, în aceeași conferință de presă, că au fost efectuate cercetări la fața locului și au fost audiate persoanele care erau acolo la momentul incidentului, inclusiv polițiștii.

„În acest moment, urmărirea penală se efectuează cu privire la faptă – pentru că am aşteptat şi concluziile preliminare ale raportului de necropsie, urmează să evaluăm şi probele administrate până în acest moment, inclusiv imaginile surprinse, în raport cu aceste leziuni, pentru a stabili o eventuală participaţie penală a persoanelor implicate”, a adăugat procurorul

ATENȚIE: Video cu un puternic impact emoțional

Incidentul a avut loc vineri, la un restaurant din Autogara Sud din Piteşti. Friteuza din restaurant a luat foc, iar în urma apelurilor la 112 acolo au fost trimise echipaje de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, Serviciul de Ambulanţă şi Poliţie.

Pe imagini se poate vedea cum la un moment dat bărbatul, care nu voia să plece de la terasă, este împins de un polițist, care îl trântește la pământ, în timp ce un alt agent îl înjură. În imagini pot fi văzuți apoi mai mulți polițiști care încearcă să îl imobilizeze pe bărbatul care era căzut.

La scurt timp, bărbatului i s-a făcut rău, iar echipajul de pe ambulanță nu l-a putut salva, fiind declarat decesul.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Coordonatorul AJVPS Alba: Apariția urșilor în zona așezărilor omenești nu este cauzată de defrișări, ci de lipsa hranei

Publicat

Coordonatorul tehnic al AJVPS Alba, Felix-Bogdan Dragomir, a explicat duminică de ce defrișările nu sunt principala cauză a faptului că urșii au ajuns tot mai des în zona așezărilor umane.

Potrivit acestuia, „migrația” animalelor din pădure spre zona localităților este cauzată de lipsa hranei, dar și de lipsa intervenției omului prin vânătoare, singura activitate care poate regla populația de urși înmulțită excesiv în ultimii ani. 

Vezi și FOTO: Un urs a făcut prăpăd într-o stână, la Noșlac. A omorât opt oi și patru miei. Alți patru urși, semnalați lângă Alba Iulia

„Tot discutăm despre problema urșilor din România și despre cauza care a dus la apariția acestora în zone în care până nu demult nici nu te gândeai să întâlnești acest animal. Toată lumea (în primul rând cei în necunoștiință de cauză) dau vina pe defrișări. TOTAL FALS.

Principala cauză care a făcut ca ursul să fie prezent în zone urbane nu este defrișarea, ci lipsa hranei, a liniștii și a intervenției omului prin vânătoare, această activitate fiind singura care poate regla populația de urși înmulțită excesiv în ultimii 5 ani.

Dacă omul nu mai poate interveni prin vânătoare și astfel să regleze populația de urși în schimb, dar despre asta nu vorbește nimeni, un factor principal care duce la răspândirea populației de urși, este faptul că aceasta este privată de hrana de zi cu zi, fructe de pădure și ciuperci care sunt culese fără nici o bază științifică și fără nici o regulă, de-a halma – valma tot sezonul. Iar acești culegători deranjează enorm habitatul ursului privând-ul de liniștea de care are nevoie.

Poate de aici ar trebui să începem cu managementul ursului în România. Reguli clare în ceea ce privește recoltarea fructelor de pădure și a ciupercilor, dar na, acestea ajung în supermarketurile din Europa, normal că nu trebuie să facem ceva în acest sens.

Nu vreau să îmi dați dreptate doar să observați. Câte dintre ONG-urile „iubitoare de natură” au sesizat că hoardele de culegători de fructe de pădure și de ciuperci fac ravagii în habitatul ursului, câte ONG-uri „iubitoare de natură” au sesizat ce și câta mizerie rămâne în munte după aceste tabere de culegători de fructe de pădure și de ciuperci și cât deranj fac aceștia prin activitatea lor”, a scris Felix Bogdan Dragomir, pe pagina de Facebook.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate