Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Pedeapsă cu suspendare pentru trafic de persoane. Doi soți din Sebeș au sechestrat un bărbat și l-au pus să cerșească


Publicat

Membrii familiei din Sebeș care au sechestrat un bărbat de 66 de ani într-un grajd și l-au obligat să muncească în gospodărie și să practice cerșetoria, au fost condamnați la închisoare.

Bumbu Dumitru și Bumbu Silvia, de 77 și 58 de ani au fost condamnați pentru trafic de persoane la câte 3 ani de închisoare cu suspendare.

Tribunalul Alba i-a mai obligat să plătească în solidar 20.000 de lei daune morale către victima lor. 

În 3 aprilie 2018, polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Alba Iulia, sub coordonarea procurorilor din cadrul D.I.I.C.O.T – S.T. Alba Iulia, au efectuat o percheziție la domiciliul unor persoane, de 70 şi 58 de ani, soţ şi soţie, din municipiul Sebeş, bănuite de comiterea infracțiunii de trafic de persoane.

Din cercetări a reieşit că, începând cu vara anului 2017, cei doi ar fi adăpostit, la domiciliul lor, un bărbat de 66 de ani şi, profitând de starea de vulnerabilitate a acestuia, l-ar fi constrâns să muncească în gospodărie şi să cerşească în zona unor lăcaşuri de cult din judeţele Alba şi Sibiu.

CITEȘTE ȘI: FOTO-VIDEO UPDATE: PERCHEZIȚII la o familie în Sebeș. Au sechestrat un bărbat pe care îl obligau să cerşească

Bărbatul ar fi fost agresat de către cei doi soţi şi ar fi fost ţinut închis într-o dependinţă a locuinței lor, în condiţii minime de igienă şi hrană.

În urma percheziţiei, poliţiştii au ridicat mai multe documente şi obiecte contondente despre care există suspiciunea că ar fi fost folosite pentru agresarea victimei.

Comunicat DIICOT

“La data de 03.04.2018 procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism – Serviciul Teritorial Alba Iulia au dispus reţinerea pentru o perioadă de 24 de ore a inculpaţilor Bumbu Dumitru şi Bumbu Silvia, pentru săvârşirea infracţiunii de trafic de persoane.

În cauză există suspiciunea rezonabilă că începând cu vara anului 2017, inculpaţii Bumbu Dumitru şi Bumbu Silvia au adăpostit la domiciliul lor din municipiul Sebeș, judeţul Alba, o persoană vătămată, în vârstă de 66 de ani, pe care prin constrângere și profitând de starea de vădită vulnerabilitate a acesteia, au exploatat-o prin supunerea la executarea de munci în gospodărie în mod forțat, și ocazional la practicarea cerșetoriei, ținând-o în stare de sclavie.

În urma cercetărilor efectuate a rezultat că în vara anului 2017, victima s-a deplasat la domiciliul inculpatului Bumbu Dumitru pentru a-și recupera o sumă de bani, care reprezenta plata pentru diferite munci prestate anterior în gospodăria acestuia, moment în care nu a mai fost lăsat să plece.

De atunci, persoana vătămată a fost ținută sechestrată într-un grajd de la domiciliul inculpaţilor fiind obligată să muncească în gospodăria acestora și ocazional să cerșească.

Victima era permanent supravegheată de către inculpatul Bumbu Dumitru sau de către soţia acestuia, inculpata Bumbu Silvia, pentru a o împiedica să fugă, fiind agresată fizic cu obiecte contondente și cu lanțul de către aceștia, în mai multe rânduri.

Persoana vătămată a fost obligată la diverse munci, amenințată, agresată fizic pentru a lucra sau pentru că nu muncea îndeajuns, pe timpul nopții fiind închisă într-un grajd a cărui ușă era închisă cu lacăt. Totodată, inculpaţii îi ofereau victimei puţină mâncare, de slabă calitate, iar apa îi era restricţionată.

De asemenea, persoana vătămată a fost obligată să cerșească în folosul inculpaţilor, fiind transportată de către aceştia pentru a cerși la diferite biserici din Tărtăria, Vințu de Jos și la mănăstirea Sădinca, din comuna Loamneș, judeţul Sibiu, la această ultimă locație, persoana vătămată fiind depistată de către organele de poliție la data de 1.04.2018, în timp ce cerșea.

La data de 2.04.2018, cu ocazia examinării medico-legale, s-a constatat că persoana vătămată a suferit mai multe leziuni traumatice, ce necesită pentru vindecare 7-8 zile îngrijiri medicale, cu vechime de producere cuprinse între 1-10 zile.

Totodată, la solicitarea inculpaţilor, persoana vătămată și-a stabilit domiciliul la adresa din municipiul Sebeş, aceştia find interesați și de obținerea unei pensii pentru limită de vârstă pe numele victimei, ocazie cu care au întreprins demersurile necesare pentru depunerea dosarului de pensionare la Casa Judeţeană de Pensii Alba.

Cu ocazia percheziţiei efectuate la domiciliul inculpaţilor, au fost găsite şi ridicate actele de identitate ale persoanei vătămate, alte documente aparţinând acesteia precum şi obiecte contondente despre care există suspiciunea că ar fi fost folosite pentru agresarea victimei.”

perchezitii bumb grajd

Tribunalul Alba l-a condamnat pe Bumbu Dumitru la 3 ani de închisoare plus 2 ani pedeapsă complementară de interzicere a unor drepturi. Magistrații au decis suspendarea executării pedepsei cu un termen de supraveghere pe 4 ani.

În cei 4 ani bărbatul trebuie să presteze 60 de zile de muncă neremunerată.

De asemenea Bumbu Silvia a fost condamnată la 3 ani de închisoare plus 2 ani pedeapsă complementară de interzicere a unor drepturi. Judecătorul de caz a dispus suspendarea executării pedepsei cu un termen de supraveghere de 4 ani.

Magistrații i-au obligat la plata în solidar la suma de 20.000 de lei sub formă de daune morale către victima lor.

Sentința Tribunalului Alba nu este definitivă și poate fi atacată la Curtea de Apel Alba Iulia în termen de 10 zile.

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Cum puteți afla cele mai bune prețuri la energie. Aplicație online cu informații și documente necesare încheierii contractelor

Publicat

Clienții furnizorilor de energie electrică vor putea să compare ofertele acestora pe aplicația web „Comparator al ofertelor – tip de furnizare a energiei electrice”, dezvoltată de Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE).

„În scopul creșterii gradului de informare a clienților finali, în vederea selectării furnizorului de energie electrică, ANRE a dezvoltat/actualizat aplicația web „Comparator al ofertelor – tip de furnizare a energiei electrice”, astfel încât să ofere clienților finali posibilitatea de a accesa, în mod direct și centralizat, informații privind documentele necesare încheierii contractelor de furnizare, de a descărca documentele necesare încheierii contractelor de furnizare și de a fi informați cu privire la modalitatea de transmitere către furnizori a documentelor necesare încheierii contractelor de furnizare”, se precizează într-un comunicat al autorității.

Vezi AICI – comparator oferte-tip de furnizare a energiei electrice

Potrivit reprezentanților ANRE, au fost remediate problemele sesizate de către participanții la piață referitoare la posibilitatea încărcării modelelor de contract și a ofertelor.

„În aceste condiții reiterăm obligația furnizorilor de energie electrică de a respectaprevederile Ordinului președintelui ANRE nr. 189/2018 privind obligația de informare a clienților finali prin intermediul aplicației informatice ”Comparator al ofertelor – tip de furnizare a energiei electrice”, respectiv a Ordinului președintelui ANRE nr. 73/2020 pentru modificarea Anexei la Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 189/2018 privind obligația de informare a clienților finali prin intermediul aplicației informatice „Comparator al ofertelor – tip de furnizare a energiei electrice”.

Ofertele-tip de furnizare a energiei electrice, introduse în baza de date a comparatorului, precum și informațiile de contractare și modalitățile de transmitere a documentelor necesare încheierii contractului de furnizare a energiei electrice, conțin elementele prevăzute în Anexa la Ordinul președintelui ANRE nr. 73/2020”, se mai precizează în comunicat.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Marcel Vela: Redeschiderea restaurantelor pe 15 iulie nu ar fi exclusă dacă, printr-o minune, ar scădea numărul de cazuri

Publicat

Ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, a declarat că toate instituţiile cu atribuţii de control şi verificare vor fi în teren, în contextul epidemiei de COVID-19, el arătând că acei operatori economici care nu respectă regulile vor fi sancţionaţi. Șeful MAI a mai adăugat că dacă „printr-o minune ar scădea numărul de cazuri de infectări cu coronavirus”, redeshiderea restaurantelor pe 15 iulie nu ar fi exclusă, potrivit Agerpres.

Ministrul a mai spus că se bazează pe angajaţii Ministerului de Interne în aplicarea legii, precizând însă că are încredere în faptul că cetăţenii vor fi responsabili şi că numărul de cazuri nu va mai creşte foarte mult.

„Cei care nu respectă legea, fie că sunt operatori economici, magazine, supermarketuri, cluburi, terase, trebuie să ştie că Ministerul Afacerilor Interne, împreună cu alte instituţii, direcţiile de sănătate publică, direcţiile sanitar-veterinare, oficiile pentru protecţia consumatorului, ITM-urile, toată zona de control şi de verificare va fi în teren. (…) Toţi vom fi atenţi în această perioadă, există un plan de măsuri (…), toate forţele sunt în teren şi vom fi atenţi ca cei care nu respectă regulile să fie sancţionaţi. Din păcate, sunt şi asemenea oameni care nu respectă regulile, dar, din fericire, majoritatea, 80-85% dintre cetăţeni respectă, sunt atenţi şi analizează, cântăresc fiecare acţiune, fiecare măsură pe care o pot respecta şi aplica”, a spus Marcel Vela.

Potrivit ministrului, prefecţii vor trebui să raporteze zilnic ceea ce se întâmplă în teren, menţionând, totodată, să autorităţile locale şi judeţene au un rol important în reducerea numărului de cazuri de noi infectări cu COVID-19.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Reparații la Colegiul Militar „Mihai Viteazul” din Alba Iulia, în perioada vacanței de vară. Investiții de peste 100.000 de lei

Publicat

Trei pavilioane ale Colegiului Național Militar „Mihai Viteazul” din Alba Iulia vor intra în reparații, în perioada vacanței de vară. Reprezentanții instituției au transmis pentru Alba24 că se vor efectua reparații curente la balustradele de pe holurile de acces la sălile de clasă și dormitoare, se va monta tarkett și se vor renova spațiile destinate infirmeriei. Valoarea investiției este de peste 100.000 de lei, fără TVA.

Ministerul Apărării – U.M. 02036 a lansat vineri, 10 iulie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru achiziţia de lucrări de reparaţii curente la construcţiile şi instalaţiile aferente pavilioanelor A, B și C – din Unitatea Militară 02401 Alba Iulia – Colegiul Național „Mihai Viteazul”.

Valoarea totală estimată a lucrărilor este de 105.934,4 lei, fără TVA.

Lucrările necesare a fi executate la pavilioanele A, B și C cuprind următoarele categorii:

  • curăţire pereţi de vopsea în culori de ulei, în vederea aplicării stratului de glet și a unui nou strat de vopsea în culori (culoarea va fi aleasă de beneficiar în momentul predării amplasamentului);
  • spălare pereți în vederea aplicării zugrăvelii lavabile cu vopsea antibacterină cu ioni de argint pentru infirmerie (culoarea va fi aleasă de beneficiar în momentul predării amplasamentului);
  • reparații la plintă existentă (la trepte);
  • turnarea șapei autonivelantă de 3 cm în vederea aplicării covorului pvc, inclusiv repararea deficiențelor existe la trepte;
  • se va realiza pardoseala din covor PVC pe trepte, podeste și holurile aferente pavilionului C (în cazul pavilionului C, locația infirmerie, se va aplica pardoseală din covor PVC antibacterian)
  • se vor monta profile de protecție la treptele scărilor;
  • vopsirea în culori de ulei a balustradelor, un strat aplicat peste cel existent;
  • înlocuire mână curentă la balustradele scărilor, din lemn masiv de stejar, complet finisată (baiț și lac de protecție), și demontarea mâinii curente existente.

Potrivit caietului de sarcini, termenul execuţie este de maxim 45 zile calendaristice de la primirea ordinului de începere a lucrărilor, dar nu mai târziu de 10 septembrie 2020.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Rețea de distribuție a gazelor naturale, în Șugag, Dobra și Mărtinie. Studiu de fezabilitate, achiziționat de Primărie

Publicat

Locuitorii din localitățile Șugag, Dobra și Mărtinie ar putea beneficia în curând de un sistem de distribuție a gazelor naturale. Rețeaua va oferi cetățenilor o alternativă la actualele soluții de încălzire. 

Primăria Șugag a cumpărat recent, prin Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), un studiu de fezabilitate pentru înființarea unui sistem de distribuție gaze naturale în comună. Contractul în valoare de 120.000 de lei (aproximativ 24.804,66 de euro), a fost atribuit, prin achiziție directă, către SST Grup Termo S.R.L. din județul Iași.

Studiul de fezabilitate – înființare distribuție gaze naturale în localitățile Șugag, Dobra și Mărtinie – va cuprinde următoarele puncte:

  • A. Date generale
  • B. Necesitatea și oportunitatea investiției
  • C. Datele tehnice ale investiției
  • D. Durata de realizare și etape principale
  • E. Costul estimativ al investiției
  • F. Analiza cost-beneficiu
  • G. Finanțarea investiției
  • H. Estimări privind forța de muncă ocupată prin realizarea investiției
  • I. Anexe și Piese desenate
    • I. 1. Plan de amplasare în zonă (1:25000 – 1: 5000)
    • I. 2. Plan general (1:2000 – 1:500)

Potrivit documentației, studiul nu va include avizele deținătorului de utilități, studiul Topo și studiul Geo. 

Consilierii locali din comună au aprobat, în ședința din 25 iunie, un proiect de hotărâre (nr. 45/2020) privind aprobarea implementării proiectului de investiţie: Studiu de fezabilitate „Înființare sistem de distribuţie gaze naturale în comuna Șugag, județul Alba”.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate