Connect with us
Publicitate

Administrație

Pensionarii angajați la stat vor trebui să aleagă, în termen de 15 zile, unul dintre cele două venituri. Modificările la OUG 114

bani

Publicat

Pensionarii care sunt angajați la stat vor avea la dispoziție 15 zile să aleagă doar unul dintre cele două venituri. Dacă depășesc acest termen, contractul de muncă va înceta automat, potrivit proiectului de modificare a OUG nr. 114.

În privinţa cumului de pensie şi salariu la stat, proiectul de act normativ prin care Guvernul vrea să modifice OUG nr. 114 din 2018 conține următoarele prevederi, scrie economica.net:

Art. 41˄1: (1) Beneficiarii dreptului la pensie care aparţin sistemului public de pensii, dar şi sistemelor neintegrate sistemului public de pensii, precum şi beneficiarii de pensii de serviciu, care realizează venituri salariale sau, după caz, asimilate salariilor, realizate din execitarea unei activităţi pe bază de contract individual de muncă, raport de serviciu sau în baza actului de numire în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, precum şi în cadrul regiilor autonome, societăţilor naţionale, companiilor naţionale şi societăţilor comerciale la care capitalul social este deţinut integral sau majoritar de stat, ori de o unitate administrativ – teritorială nu pot cumula pensia cu veniturile astfel realizate.

Aceste prevederi se aplică persoanelor care: la data intrării în vigoare a prezentului articol sunt pensionari cumularzi (cumulează pensie şi salariu la stat) după data intrării în vigoare a prezentului articol devin pensionari cumularzi.

Astfel, persoanele care, la data intrării în vigoare a art. 41˄1 cumulează pensie şi salariu la stat au obligaţia ca, în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a acestui articol, să îşi exprime în scris opţiunea între suspendarea plăţii pensiei pe durata exercitării activităţii şi încetarea raporturilor de muncă, de serviciu sau a actului de numire în funcţie, se arată în proiectul de modificare a OUG nr. 114 din 2018.

Persoanele care vor cumula pensie şi salariu la stat după data intrării în vigoare a art. 41˄1 au obligaţia ca, în termen de 15 zile de la data survenirii situaţiei de cumul (de pensie şi salariu), să îşi exprime în scris opţiunea între suspendarea plăţii pensiei pe durata exercitării activităţii şi încetarea raporturilor de muncă, de serviciu sau a actului de numire în funcţie, potrivit aceluiași proiect.

Neîndeplinirea obligaţiei privind exprimarea opţiunii între pensie şi salariu la stat, în termenele prevăzute în actul normativ citat, constituie cauză de încetare de drept a raporturilor de muncă, stabilite în baza contractului individual de muncă sau a actului de numire în funcţie, precum şi a raporturilor de serviciu, se arată în proiectul de modificare a OUG 114.

Dacă pensionarul îşi exprimă opţiunea în termenele prevăzute mai sus, plata pensiei se suspenda începând cu luna următoare celei în care a fost exprimată opţiunea pentru continuarea activităţii.

Sumele încasate necuvenit cu titlu de pensie se recuperează de la pensionari, cu respectarea termenului general de prescripţie.

Angajatorul are obligaţia să ia măsurile necesare constatării cazurilor de cumul de pensie şi salariu la stat, se mai arată în proiectul de modificare a OUG 114.

sursa: economica.net

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate