Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

UPDATE: PERCHEZIŢII DIICOT în ALBA şi alte şase zone din ţară, la zeci de persoane şi firme, pentru înşelăciune cu MAŞINI de LUX

Publicat

perchezitii În Alba şi alte şase zone din ţară au fose derulate de miercuri dimineaţa 78 de percheziții la domiciliile unor persoane și sediile sociale ale unor societăți comerciale, bănuite a fi implicate în săvârșirea mai multor infracțiuni de înșelăciune cu autoturisme de lux. Acţiunea DIICOT Cluj, desfăşurată de poliţiştii de combatere a criminalităţii organizate vizează 54 de persoane fizice și 22 de persoane juridice.

Prejudiciul estimat este de aproximativ 4.500.000 de euro.

UPDATE1: În Satu Mare, percheziţii au fost făcute la o firmă din Negreşti-Oaş.

UPDATE: Potrivit DIICOT, este vorba despre 93 de percheziţii domiciliare pe raza judeţelelor Cluj, Alba, Braşov, Mureş, Harghita, Maramureş, Satu-Mare şi a municipiului Bucureşti în cadrul unei acţiuni vizând destructurarea unui grup infracţional organizat specializat în săvârşirea infracţiunii de  evaziune fiscală.

“În cauză există suspiciunea rezonabilă că  în perioada 2009-2015,  pe teritoriul României (judeţele Cluj, Harghita şi Mureş, respectiv municipiul Bucureşti), Ungariei şi Germaniei s-a constituit un grup infracţional organizat format din 11 suspecţi, membrii grupului acţionând în sensul operaţionalizării unui circuit în care au fost angrenate societăţi comerciale care au funcţionat legal dar şi firme de tip „fantomă” utilizate în ample operaţiuni circumscrise evaziunii fiscale în domeniul tranzacţiilor cu autoturisme de lux provenite din achiziţii intracomunitare.

Membrii grupării au comercializat autoturisme prin intermediul unor societăţi comerciale „interfaţă” care derulau activităţi de comerţ evidenţiate în documentele contabile cu autoturisme de lux achiziţionate de la societăţi comerciale intermediare, acestea aprovizionându-se, la rândul lor, de pe piaţa intracomunitară de astfel de bunuri (în principal din Germania). Pentru deducerea TVA de plată în urma vânzării autoturismelor de către societăţile intermediare, au fost înregistrate în contabilitate achiziţii fictive de la firme „fantomă”, înfiinţate de către membrii grupului având drept scop acumularea obligaţiilor de plată către bugetul de stat.

Mecanismul evazionist realizat de către membrii grupului a presupus existenţa unui număr ridicat de societăţi comerciale, controlate în drept şi, după caz, în fapt de aceleaşi persoane fizice care se regăsesc în structura grupului (membri constituenţi şi membri aderenţi), firmele fiind structurate pe mai multe paliere.

Astfel,  primul palier îl reprezentau societăţi comerciale implicate în circuitul evazionist aflate la interfaţa cu clienţii (persoane fizice sau juridice) interesaţi de achiziţionarea de autoturisme de lux second-hand din ţări ale UE, adesea bunurile fiind achiziţionate în leasing financiar.

Din punct de vedere al circuitului documentelor, achiziţiile intracomunitare de autoturisme s-au realizat  în numele societăţilor comerciale aflate pe palierul 2 şi nu în numele societăţilor de interfaţă, deşi faptic, bunurile ajungeau de la furnizorii din UE direct în custodia societăţilor comerciale aflate pe palierul 1.

S-a constat  un comportament atipic în ceea ce priveşte preţurile practicate de firmele aflate pe palierul 2 în raport cu firmele din palierul 1, existând numeroase situaţii în care autoturismele achiziţionate intracomunitar erau revândute către firmele de interfaţă cu preţuri inferioare celor de achiziţie. Prin această modalitate  s-a urmărit obţinerea unui preţ competitiv pentru clienţii firmelor de interfaţă şi totodată înregistrarea în evidenţele contabile ale firmelor din palierul 2 a unui TVA de plată în cuantum cât mai redus.

S-a reţinut că eludarea TVA-ului datorat bugetului de stat ca urmare a vânzărilor de autoturisme către firmele din palierul 1, s-a produs prin înregistrarea de cheltuieli nereale, respectiv de facturi de achiziţii de bunuri şi servicii fictive de către firmele aflate pe palierul 2, de la firme aflate pe palierele 3 şi 4.

În urma cercetărilor efectuate în cauză s-a constat că palierul 3 a reprezentat un nivel intermediar fiind format, în general, din firme „conductă”, specializate în emiterea de facturi reflectând operaţiuni fictive către firmele din palierul 2.

În ceea ce priveşte palierul 4 acesta a apărut ca urmare a necesităţii de a face ineficiente eventualele controale la firmele aflate pe palierele superioare. Societăţile comerciale aflate la acest nivel erau controlate de către membrii grupului doar la modul faptic. Deşi firmele aflate pe palierul 4 realizau livrări importante de bunuri şi servicii fictive spre firmele aflate pe palierele superioare, în cazul acestora nu s-au regăsit  achiziţiile corespunzătoare livrărilor efectuate.

Prejudiciul produs bugetului de stat este de aproximativ 4.500.000 euro. reprezentând TVA eludat de la plată prin evidenţierea de documente atestând cheltuieli nereale cu achiziţii fictive provenind de la o structură cuprinzând peste 40 de societăţi comerciale „fantomă” care nu au declarat achiziţii interne, nu au evidenţiat în contabilitate livrările, ulterior fiind cesionate unor cetăţeni din Ungaria.

Acţiunea a fost efectuată împreună cu ofiţeri de poliţie judiciară din cadrul Brigăzii de Combatere a Criminalităţii Organizate Cluj-Napoca.

Acţiunea a fost efectuată cu sprijinul A.N.A.F. – D.G.A.F

Suportul tehnic şi informativ  a fost asigurat de către  Serviciul Român de Informaţii.

Acţiunea a fost efectuată cu sprijinul Grupării Mobile de Jandarmi Cluj-Napoca.

Facem precizarea că pe întreg parcursul procesului penal, suspecţii şi inculpaţii beneficiază de drepturile şi garanţiile procesuale prevăzute de Codul de procedură penală, precum şi de prezumţia de nevinovăţie”, se arată într-un comunicat DIICOT.

Precizări de la IGPR:

“La data de 14 octombrie a.c., poliţiştii Brigăzii de Combatere a Criminalităţii Organizate Cluj și procurorii din cadrul D.I.I.C.O.T. – S.T. Cluj efectuează 78 de percheziţii în judeţele Cluj (35), Mureș (19), Harghita (17), Satu Mare (3), Maramureș (1), Alba (1) și București (2).

La acțiune participă aproape 200 de polițiști din cadrul B.C.C.O. Cluj, B.C.C.O. Mureş, S.C.C.O. Harghita, B.C.C.O. Oradea, B.C.C.O. Braşov, B.C.C.O. Alba, B.C.C.O. Bucureşti și din cadrul I.P.J. Mureş şi Harghita.

Din cercetări a reieșit că, în perioada 2009-2015,  pe teritoriul României (judeţele Cluj, Harghita şi Mureş, respectiv municipiul Bucureşti), al Ungariei şi Germaniei s-ar fi constituit un grup infracţional organizat format din 11 persoane, membrii grupului acţionând în sensul operaţionalizării unui circuit în care au fost angrenate societăţi comerciale care au funcţionat legal, dar şi firme de tip „fantomă”.

Acestea ar fi fost utilizate în ample operaţiuni circumscrise evaziunii fiscale în domeniul tranzacţiilor cu autoturisme de lux provenite din achiziţii intracomunitare, în special din Germania.

Membrii grupării ar fi structurat societăţile comerciale pe mai multe paliere. Astfel autoturismele de lux ar fi fost achiziţionate din străinătate prin 8 societăţi comerciale (palierul 2) care le-ar fi vândut către alte 3 societăți comerciale controlate de membrii grupării (palierul 1), iar acestea din urmă le comercializau către beneficiarii finali (firme de leasing sau persoane fizice).

De asemenea, în urma cercetărilor efectuate în cauză, s-a constatat că palierul 3 ar fi reprezentat un nivel intermediar fiind format, în general, din firme „conductă”, specializate în emiterea de facturi reflectând operaţiuni fictive către firmele din palierul 2.

Cele 8 societăţi comerciale aflate pe palierul 2 erau cele care trebuia în mod normal să achite TVA-ul aferent autoturismelor către bugetul de stat, însă acestea se încărcau cu facturi de servicii fictive sau achiziţii fictive de terenuri supraevaluate de la un număr de peste 40 de societăţi comerciale situate pe paliere inferioare.

Ulterior societăţile aflate pe palierele inferioare ar fi fost cesionate către persoane fără domiciliu sau posibilităţi materiale, în scopul îngreunării identificării acestora sau pentru a distruge documentele financiar-contabile. După o perioadă de timp şi societăile comerciale de pe palierul 2 îşi întrerupeau sau încetau activitatea, astfel T.V.A. aferentă acestor tranzacţii nu mai era virată către buget.

Au fost emise 93 de mandate de percheziţie la domiciliile și reşedinţele a 54 de persoane fizice şi sediile a 22 de persoane juridice  și se vor pune în aplicare 11 mandate de aducere.

Persoanele bănuite sunt cercetate sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de constituire de grup infracţional organizat,  evaziune fiscală în formă continuată şi fals în înscrisuri sub semnătură private și vor fi conduse la la sediul D.I.I.C.O.T. – Serviciul Teritorial Cluj în vederea continuării cercetărilor.

Valoarea prejudiciului adus bugetului consolidat al statului este de aproximativ 4.500.000 de euro.

Suportul de specialitate este asigurat de Serviciul Român de Informaţii.

La acțiune  participă 18 echipe ale A.N.A.F., precum și jandarmi”.

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax