Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Persoanele de la țară ar putea depune dosarele de pensie și la compartimente înființate în comune. Proiect la Senat

Publicat

casa pensii

casa de pensii coadaParlamentarii propun înfiinţarea, la nivelul administraţiei publice locale din comune, oraşe şi municipii, a compartimentului de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, dacă acestea nu există. Potrivit inițiatorilor, în aceste compartimente vor lucra cel mult doi funcționari publici, care vor primi actele de la cetățeni și le vor trimite, mai departe, către agențiile teritoriale sau județene, ca să îi scutească de aceste drumuri pe bătrânii de la țară.

„Având în vedere numărul mare de solicitări din partea beneficiarilor, cât și a potențialilor beneficiari de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, vârsta și starea de sănătate a solicitanților, distanțele mari între localitatea de domiciliu și casa de pensii, lipsa mijloacelor de transport în mediul rural și costul ridicat al acestuia, aglomerația de la ghișeele de pensii, cheltuielile suplimentare din bugetul familiei pentru persoanele cu venituri limitate, deplasările repetate pentru completarea dosarului, se impune înființarea Compartimentului de pensii și alte drepturi de asigurări sociale”, transmit inițiatorii în expunerea de motive.

Compartimentul de pensii și alte drepturi de asigurări sociale are ca atribuții acordarea de consultanță de specialitate persoanelor interesate, primirea cererilor și a documentelor necesare pentru stabilirea de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, precum și transmiterea acestor documente caselor teritoriale de pensii. Astfel, angajații acestora vor fi un fel de consultanți ai cetățenilor, pentru că vor primi toate actele necesare și le vor trimite, mai departe, agențiilor județene.

„Toate cererile și documentele înregistrate de compartiment în luna de referință se transmit caselor teritoriale de pensii până cel târziu la data de 5 ale lunii viitoare celei în care s-au primit.

Drepturile de pensii și alte drepturi de asigurări sociale se stabilesc luându-se în considerare ca dată de depunere, data de înregistrare a documentelor la compartimentul din cadrul autorității locale”, prevede proiectul de lege.

Noua lege este în dezbatere publică la Senat, în procedură de urgență. Pentru a fi adoptată, trebuie votată și în Camera Deputaților, apoi promulgată de președintele României.

sursa: legestart.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax