Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Persoanele de peste 65 de ani și cele cu vulnerabilități de sănătate pot solicita acces prioritar în secția de vot. REGULI


Publicat

Persoanele care prezintă un risc crescut de a dezvolta o formă gravă de COVID-19, cum sunt cele cu vârsta peste 65 de ani, bolnavii de diabet zaharat sau alte boli cronice sau persoanele cu imunitate deficitară, pot solicita acces prioritar în secția de vot.

Ministerul Sănătății și Ministerul de Interne au stabilit lista finală cu măsurile și acțiunile de sănătate publică necesar a fi respectate pentru desfășurarea în siguranță a procesului electoral.

Reamintim că în data de 27 septembrie sunt alegerile locale și în 6 decembrie sunt alegeri parlamentare.

Reguli legate de scrutinul din 27 septembrie

1. afişarea în locuri vizibile a regulilor de protecţie individuală, de distanțare fizică, de igienă și de acces în sediul secţiei de votare şi în localul de vot.

2. stabilirea, pe cât posibil, a unor circuite separate de intrare şi de ieșire în sediul secţiei de votare şi în localul de vot, precum şi marcarea corespunzătoare a acestora cu indicatoare.

3. marcarea locurilor de staționare în sediul secţiei de votare și în afara acestuia, astfel încât să se asigure menținerea distanței fizice de minimum 1 metru între participanţii la procesul electoral.

4. amplasarea, în sediul secţiei de votare şi în localul de vot, a flacoanelor cu dezinfectant pe bază de alcool, pentru mâini, marcate corespunzător, precum și a recipientelor cu saci menajeri (ce vor fi schimbați periodic) în care se vor arunca măștile și mănușile folosite.

5. asigurarea personalului tehnic care va măsura temperatura participanţilor la procesul electoral, la intrarea în sediul secţiei de votare și care va îndruma alegătorii către localul de vot, respectiv către ieșirea din sediul secției de votare, astfel încât aceștia să petreacă un timp cât mai scurt în interiorul acestuia.

6. dezinfecţia sediilor secţiilor de votare și asigurarea dotării grupurilor sanitare ale acestora cu materiale destinate igienei personale, precum săpun, prosoape de hârtie şi uscătoare de mâini.

7. localurile de vot vor fi amenajate în sălile cu cele mai mari dimensiuni din cadrul sediilor secţiilor de votare, astfel încât să se poată asigura distanțarea fizică.

8. la amenajarea localurilor de vot va fi eliminat mobilierul care nu este necesar.

9. birourile sau băncile la care vor sta membrii biroului electoral al secţiei de votare şi operatorul de calculator vor fi dispuse astfel încât să fie obținută o distanţă de minimum 1 metru între persoane, fără a bloca accesul în localul de vot, la urna de vot sau la cabinele de vot; în cazul în care distanţarea nu este posibilă se va asigura montarea de separatoare transparente.

10. locurile membrilor biroului electoral al secţiei de votare şi al operatorului de calculator în localul de vot vor rămâne fixe pe toată durata votării, aceştia trebuind să evite, pe cât posibil, să schimbe locurile între ei.

11. la intrarea în localul de vot va fi organizat un spațiu dedicat pentru dezinfecția mâinilor alegătorilor, dotat cu flacoane cu dezinfectant pe bază de alcool, şi şervețele de hârtie;

12. pe toată durata votării şi a desfăşurării activităţii biroului electoral al secţiei de votare, se va asigura aerisirea localului de vot, prin menţinerea deschisă a ferestrei/ferestrelor; în cazul în care aerisirea permanentă a localului de vot nu este posibilă acesta va fi aerisit, prin deschiderea ferestrei/ferestrelor, cel puţin 10 minute, la fiecare 2 ore; dacă imobilul unde este amenajat localul de vot nu permite deschiderea geamurilor și este prevăzut cu instalație centralizată de ventilație, se vor lua măsuri împreună cu administratorul imobilului ca instalația să nu fie setată pe recircularea aerului.

Măsuri și acțiuni organizatorice pentru membrii birourilor electorale ale secţiilor de votare, operatorii de calculator, persoanele acreditate, candidații, delegaţii acreditaţi, personalul de pază, personalul tehnic al birourilor electorale ale secţiilor de votare, informaticieni, personalul centrelor operative de intervenție pentru remedierea disfuncționalităților Sistemului informatic de monitorizare a prezenței la vot și de prevenire a votului ilegal – SIMPV, membrii biroului electoral de circumscripţie ierarhic superior:

1. se vor supune unui triaj observaţional și termometrizării, cu termometru non-contact, atât în preziua votării (unde este cazul), cât și la începerea activităţii; persoanele febrile (cu temperatură de peste 37,3oC) sau cu simptome respiratorii evidente (tuse, rinoree, dificultăți în respirație) nu vor avea acces în sediul secţiei de votare și vor fi înlocuite de către autorităţile şi/sau organismele competente.

3. vor purta masca de protecție, astfel încât să acopere nasul şi gura, pe toată perioada în care se află în sediul secţiei de votare şi în localul de vot.

3. vor menține o distanță fizică de minimum 1 metru față de celelalte persoane care participă la procesul electoral.

4. își vor spăla și/sau dezinfecta frecvent mâinile sau vor purta mănuși; în cazul în care vor utiliza mănuși, acestea vor fi schimbate frecvent, evitându-se atingerea feței.

5. vor evita pe cât posibil contactul direct cu alte persoane, își vor dezinfecta mâinile după fiecare contact direct cu alte persoane care participă la procesul electoral și își vor schimba masca la fiecare 4 ore sau ori de câte ori este nevoie.

6. își vor putea da masca jos pentru a consuma, cu precauție, băuturi sau alimente, asigurându-se că mențin o distanță de minimum 1,5 m față de alte persoane

7. în cazul în care, în timpul desfășurării activității în sediul secției de votare, dezvoltă febră și/sau simptomatologie de tip respirator (ex. tuse, rinoree, dificultăți în respirație) sau alte simptome de boală infecțioasă (vărsături, diaree, mialgii, stare generală modificată) vor anunța președintele biroului electoral al secției de votare; persoana simptomatică va fi izolată într-o sală separată, evitând contactul cu alegătorii sau cu alte persoane și va fi supravegheată, de la distanță, până când va fi preluată de personalul medical; locul și obiectele atinse de persoanele simptomatice vor fi dezinfectate imediat, prin pulverizare cu un dezinfectant pe bază de alcool și prin ștergere cu o lavetă curată ce va fi aruncată după folosire, iar președintele biroului electoral al secției de votare sau locțiitorul acestuia, după caz, va contacta serviciul 112 în vederea trimiterii ambulanței, iar apoi biroul electoral de circumscripție, pentru a solicita, dacă este cazul, înlocuirea persoanei simptomatice.

8. președintele biroului electoral al secției de votare sau locțiitorul acestuia, după caz, se va asigura că numărul total al persoanelor care sunt prezente în același timp în localul de vot, exceptând alegătorii, nu va fi mai mare de 15.

Accesul și fluxul alegătorilor în sediul secției de votare:

1. accesul alegătorilor în sediul secției de votare se va face eșalonat spre a evita aglomerările din interiorul acestuia. Alegătorii sunt obligați să poarte masca de protecție, astfel încât să acopere nasul şi gura, și să își dezinfecteze mâinile la intrarea în sediul secţiei de votare şi la ieșirea din acesta.

2. în situația în care se formează aglomerări la intrarea în sediile secțiilor de votare, personalul de pază va asigura distanțarea de minimum 1 metru între persoane; în această situație este obligatorie purtarea măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul şi gura. Persoanele care prezintă un risc crescut de a dezvolta o formă gravă de COVID-19 (ex: vârsta peste 65 de ani, persoane ce se declară cu diabet zaharat sau alte boli cronice, persoane cu imunitate deficitară) pot solicita acces prioritar în localul de vot. Accesul va fi dispus de președinții birourilor electorale ale secțiilor de votare prin măsuri organizatorice.

3. distanțarea de minimum 1 metru poate fi asigurată și prin marcarea acesteia între persoanele ce așteaptă în curtea sau în fața sediului secției de votare. Este recomandabil ca și în curtea sau în fața sediului secției de votare, alegătorii să poarte masca de protecție, astfel încât să acopere nasul şi gura.

4. la intrarea în sediul secției de votare va fi organizat un filtru asigurat de către personalul tehnic al birourilor electorale ale secţiilor de votare desemnat, dotat cu termometru, materiale de protecție sanitară și flacon cu dezinfectant.

5. alegătorii vor fi supuși un triaj observațional și vor fi termometrizați cu ajutorul unui termometru non-contact.

9. dacă nu sunt evidențiate febră de peste 37,3oC și/sau simptome respiratorii evidente (ex. tuse, rinoree, dificultăți în respirație), alegătorul își va dezinfecta mâinile, va intra în sediul secției de votare, păstrând distanța de minimum 1metru față de celelalte persoane și evitând atingerea pe cât posibil a suprafețelor.

10. personalul tehnic al birourilor electorale ale secţiilor de votare desemnat se va asigura că alegătorii vor respecta distanțarea fizică, vor purta corect masca și nu se vor abate de la traseul indicat către localul de vot. În cazul în care, un alegător nu dispune de mască de protecție, acestuia i se va pune la dispoziție o mască de protecție, pe care o va purta pe tot parcursul prezenței în interiorul sediului secției de votare și în localul de vot.

11. după exprimarea votului, alegătorii nu vor staționa în interiorul localului de vot sau al sediului secției de votare și vor părăsi imediat sediul secției de votare urmând traseele indicate.

12. În cazul în care un alegător prezintă simptome respiratorii evidente (ex. tuse, rinoree, dificultăți în respirație) sau este febril (este depistat cu temperatură de peste 37,3oC), personalul tehnic al birourilor electorale ale secţiilor de votare va organiza accesul prioritizat al acestuia în localul de vot după cum urmează:

a) alegătorul va purta mască, astfel încât să acopere nasul şi gura, și fi menținut la distanță de celelalte persoane în exteriorul sediului secției de votare;

b) se va identifica rapid numărul secției de votare la care alegătorul este arondat și va fi anunțat președintele biroului electoral al secției de votare de existența cazului unui alegător ce necesită acces prioritizat;

c) în localul de vot se vor face pregătirile necesare, astfel încât respectivul alegător să petreacă cât mai puțin timp în interiorul acestuia;

d) alegătorul își va dezinfecta mâinile la intrarea în sediul secției de votare;

e) alegătorul va fi condus de către un membru al personalului tehnic al biroului electoral al secţiei de votare în interiorul sediului secției de votare până la intrarea în localul de vot, evitând contactul fizic cu suprafețele sau cu alte persoane;

f) după îndeplinirea cu celeritate a formalităților prevăzute de lege, alegătorul va vota în cabina de vot care este mai apropiată de intrarea în localul de vot;

g) după finalizarea procedurilor de votare prevăzute de lege, alegătorul va fi condus în afara sediului secției de votare;

h) cabina de vot va fi dezinfectată prin ștergerea suprafețelor prin pulverizare cu un dezinfectant pe bază de alcool și prin ștergere cu o lavetă curată ce va fi aruncată după folosire; acolo unde este posibil, după primul alegător febril și/sau cu simptome respiratorii, cabina va fi rezervată până la sfârșitul zilei de votare doar alegătorilor febrili și/sau cu simptome respiratorii;

i) alegătorului i se va recomanda purtarea măștii de protecție până la domiciliu, evitarea transportului în comun, contactarea medicului de familie sau a serviciului 112, după caz;

j) în cazul în care starea medicală a alegătorului este deteriorată, se va contacta serviciul 112, iar acesta va fi izolat într-o sală separată, evitând contactul cu alți alegători sau cu alte persoane și va fi supravegheat până când va fi preluat de personalul medical.

Accesul și fluxul alegătorilor în localul de vot:

1. Accesul alegătorilor în localul de vot se va face eșalonat, astfel încât în sala unde se votează să nu fie prezenți, în același timp, mai mult de 5 alegători și să se respecte distanțarea de minimum 1 metru între persoane; alegătorii sunt obligați să poarte masca de protecție, astfel încât să acopere nasul şi gura, și să își dezinfecteze mâinile la intrarea în localul de vot și la ieșirea din acesta.

2. alegătorul va fi instruit să poziționeze actul de identitate sau documentul de identitate în suportul terminalului informatic astfel încât datele sale de identificare să poată fi preluate în Sistemul informatic de monitorizare a prezenței la vot și de prevenire a votului ilegal – SIMPV; dacă acest lucru nu este posibil, operatorul de calculator va realiza această procedură după care își va dezinfecta mâinile prin aplicarea unei soluții dezinfectante pe bază de alcool sau va schimba mănușile.

3. în vederea identificării de către operatorul de calculator și de către membrii biroului electoral al secției de votare, alegătorul va fi instruit să își îndepărteze pentru scurt timp masca spre a fi identificat, la o distanță de minimum 1,5 m față de operatorul de calculator și membrii biroului electoral al secției de votare; după identificare, alegătorul își va repoziționa masca, astfel încât să acopere nasul şi gura

4. alegătorul se va îndrepta către biroul sau banca la care se află membrul biroului electoral al secției de votare care îi va prelua semnătura în lista electorală și va poziționa actul de identitate sau documentul de identitate, după caz, pe biroul sau banca respectivă astfel încât atingerea acesteia de către membrii biroului electoral al secției de votare să nu fie necesară.

5. se va evita contactul fizic cu membrii biroului electoral al secției de votare în timp ce alegătorul semnează în lista electorală, la preluarea buletinelor de vot și a ștampilei cu mențiunea „VOTAT”. Pe cât posibil, buletinele de vot, ştampila cu mențiunea „VOTAT” şi pixurile ce vor fi utilizate de către alegători pentru semnare vor fi dispuse astfel încât alegătorul să le poată prelua singur, fără a avea contact direct cu membrii biroului electoral al secţiei de votare, sub supravegherea și la indicația acestora. Dacă alegătorul și-a dezinfectat mâinile la intrarea în localul de vot şi a purtat mască de protecţie pe durata staţionării în localul de vot, ştampila cu mențiunea „VOTAT”, buletinele de vot, pixul și documentele atinse vor fi considerate necontaminate;

6. după exercitarea dreptului de vot, alegătorul își va aplica singur, la indicația și sub supravegherea membrilor biroului electoral al secţiei de votare, timbrul autocolant ori ştampila cu menţiunea „VOTAT”, după caz, pe actul de identitate sau documentul de identitate.

Măsuri de protecție la utilizarea urnei speciale:

1. în ziua votării, echipa care transportă urna specială se va deplasa mai întâi la adresele solicitanților din alte cauze decât COVID-19, la unitățile sanitare non-COVID, la unitățile medico-sociale, azile de bătrâni, penitenciare și centre de reținere și arestare preventivă.

2. echipa care transportă urna specială se va deplasa la unitățile sanitare COVID-19 și la adresele persoanelor izolate și carantinate numai după ce a asigurat exercitarea dreptului de vot de către categoriile de alegători prevăzute la pct. 1.

3. membrii birourilor electorale ale secțiilor de votare și personalul de pază care însoțesc urna specială trebuie să poarte mască și mănuși ce trebuie schimbate sau dezinfectate cu o soluție dezinfectantă pe bază de alcool la părăsirea fiecărei incinte.

4. membrii birourilor electorale ale secțiilor de votare și personalul de pază care însoțesc urna specială nu vor intra în locuința în care se află alegătorul și vor realiza toate formalitățile la intrarea în aceasta, asigurând o distanță de minimum 1 metru față de alegător.

5. alegătorul care votează prin intermediul urnei speciale și celelalte persoane prezente în incintă vor purta obligatoriu mască. Alegătorul își va dezinfecta mâinile înainte de preluarea buletinelor de vot și a ștampilei cu mențiunea „VOTAT”, își va înlătura pentru scurt timp masca spre a fi identificat și își va repoziționa masca acoperind nasul și gura. Alegătorul va semna în lista electorală utilizând ori de câte ori este posibil pixul personal. Ștampila cu mențiunea „VOTAT” și, dacă este cazul, pixul utilizat de alegător se dezinfectează după votare de către unul dintre membrii echipei care transportă urna specială prin pulverizare/ștergere cu soluție dezinfectantă sau prin ștergere cu şervețe/lavete impregnate cu dezinfectant pe bază de alcool.

6. în cazul persoanelor internate în unități sanitare votul cu urna specială va fi asigurat cu implementarea măsurilor specifice; echipamentul de protecție pentru membrii birourilor electorale ale secțiilor de votare și personalul de pază care însoțesc urna specială va fi asigurat de către unitatea sanitară, în conformitate cu nivelul de echipare corespunzător secției respective. Toate materialele de protecție utilizate vor fi introduse într-un sac dedicat.

Măsuri de protecție la numărarea voturilor

1. membrii birourilor electorale ale secțiilor de votare, operatorii de calculator și persoanele acreditate vor purta mască și mănuși pe tot parcursul numărării voturilor și vor menține o distanță de minimum 1 metru față de celelalte persoane.

2. numărul total al persoanelor care sunt prezente în același timp în localul de vot, pe durata numărării voturilor, nu poate fi mai mare de 20.

3. După finalizarea procesului și sigilarea sacilor cu buletinele de vot, membrii birourilor electorale ale secțiilor de votare, operatorii de calculator și persoanele acreditate își vor scoate mănușile și își vor dezinfecta mâinile.

Sursă: stiripesurse.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Telefon lăsat la încărcat într-un parc din Teiuș, furat de o tânără de 23 de ani, din Blaj, care trecea pe acolo

Publicat

Polițiștii din Teiuş au identificat o tânără, din Blaj, ca persoană bănuită de furt. Aceasta ar fi sustras un telefon mobil lăsat nesupravegheat. Bunul a fost recuperat şi restituit păgubitului.

”La data de 27 iulie 2021, în jurul orei 23.00, polițiștii din Teiuş, au fost sesizați de către un tânăr, de 27 de ani, din Zlatna, cu privire la faptul că i-ar fi fost sustras un telefon mobil, pe care l-a lăsat nesupravegheat, conectat la o priză electronică dintr-un parc, din Teiuş, pentru a încărca bateria.

În urma verificărilor efectuate, polițiștii au depistat o tânără, de 23 de ani, din Blaj, ca persoană bănuită de săvârșirea faptei” au transmis polițiștii.

Telefonul a fost recuperat şi restituit păgubitului, iar faţă de tânără poliţiştii au deschis un dosar penal, pentru săvârşirea infracţiunii de furt.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Atenție de unde cumpărați alimente și cum preparați mâncarea, pe vreme caniculară. Recomandări ANSVSA

Publicat

Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor recomandă populaţiei ca, în perioadele cu temperaturi ridicate, să acorde atenţie modului în care păstrează sau prepară alimentele şi a locurilor de unde acestea sunt cumpărate.

Potrivit unui comunicat al ANSVSA, produsele alimentare trebuie cumpărate numai din locuri sau spaţii înregistrate sau autorizate sanitar-veterinar. Nu trebuie achiziţionate produse alimentare expuse la vânzare în locuri şi condiţii necorespunzătoare (pe stradă, din portbagajul maşinilor etc.) cu atât mai mult în cazul alimentelor uşor perisabile – carne, peşte, ouă, lapte şi produse lactate.

Consumatorii trebuie să ia în considerare temperatura la care trebuie păstrate alimentele ce necesită păstrare la rece, să verifice prospeţimea în momentul achiziţionării şi să nu cumpere alimentele cu miros neplăcut sau având culoarea, consistenţa modificată sau care prezintă mucegai pe suprafaţă.

Aceştia sunt sfătuiţi să nu cumpere produse care poartă indicaţiile „păstraţi la frigider”, „păstraţi la rece” sau „păstraţi în congelator” şi care nu au fost depozitate în condiţii de refrigerare sau congelare. Cât mai repede posibil după cumpărare, alimentele de origine animală trebuie să fie introduse în frigider, unde se păstrează astfel: carnea refrigerată, laptele, produsele din lapte şi ouăle, la o temperatură de refrigerare de preferinţă între 0 – +4 grade C şi separat în funcţie de categoria de produs, iar carnea congelată la o temperatură cât mai scăzută, respectiv sub -18 grade C;

Alimentele care urmează a fi depozitate în frigider trebuie ambalate separat, iar cele gătite trebuie păstrate în recipiente acoperite.

Produsele care au fost decongelate nu trebuie recongelate.

Fructele şi legumele trebuie spălate bine înainte de a le depozita în frigider şi înainte de a le consuma.

„Inspectorii din cadrul Direcţiilor Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor judeţene vor verifica în special următoarele: expunerea la vânzare a produselor alimentare şi în special a produselor de origine animală care trebuie să se realizeze în locuri sau spaţii care asigură temperaturi adecvate şi condiţii de igienă corespunzătoare; condiţiile de manipulare, depozitare şi transport al produselor de origine animală în toate unităţile autorizate sau înregistrate sanitar veterinar şi, în mod special, a produselor perisabile (carne proaspătă, carne tocată şi carne preparată, produse din carne, peşte, ouă, lapte şi produse din lapte); condiţiile de recepţionare, manipulare, depozitare şi procesare a produselor de origine animală în unităţi care se adresează categoriilor vulnerabile ale populaţiei (spitale, grădiniţe, creşe, cămine de bătrâni, centre sociale de plasament) şi care se adresează unui număr mare de consumatori (cantine, restaurante, catering, tabere pentru copii); depozitarea ambalajelor destinate produselor alimentare şi în special a recipientelor în care se livrează/serveşte mâncarea gătită către consumatorii finali; eliminarea subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman din unităţile din sectorul alimentar şi în special din unităţile de alimentaţie publică; asigurarea temperaturilor adecvate pentru menţinerea lanţului frigorific în timpul producţiei, depozitării, transportului şi expunerii la comercializare; măsurile privind reţinerea oficială, denaturarea şi distrugerea produselor de origine animală alterate sau depreciate pe timpul transportului, distribuţiei, depozitării sau comercializării; interzicerea comercializării şi punerii în consum a cărnurilor care „nu sunt inspectate, ştampilate şi certificate sanitar veterinar”, se precizează în comunicatul ANSVSA.

Serviciile sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor au obligaţia monitorizării permanente a tuturor cazurilor şi situaţiilor în care există riscul apariţiei sau au fost declanşate focare de toxiinfecţii alimentare sau intoxicaţii datorate consumului de alimente.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

LIVE VIDEO: Măsurile de relaxare a unor restricții de la 1 august, aprobate de Guvern. Declarații oficiale

Publicat

Guvernul a adoptat miercuri hotărârea cu noi măsuri de relaxare a restricțiilor de la 1 august.

”Nu se relaxează foarte mult”, a declarat premierul Florin Cîțu la finalul ședinței de Guvern.

Vezi și DOCUMENT: Măsuri de relaxare de la 1 august. Nunți cu 400 de participanți și spectacole cu 75.000 de participanți

Activităție cultural-artistice și de divertisment organizate în spații deschise vor putea fi organizate cu participarea a cel mult 75.000 de persoane, anunță premierul Florin Cîțu, care prezintă măsurile de reaxare care vor intra în vigoare de la 1 august.

„Am aprobat măsurile de relaxare a restricțiilor de la 1 august. Relaxare este un cuvânt puternic astăzi, pentru că nu se relaxează foarte mult aceste măsuri. Unele dintre ele sunt menținute Aș menționa activităție cultural-artistice și de divertisment organizate în spații deschise cu participarea a cel mult 75.000 de persoane în localitățile cu incidență mai mică sau egală cu 2 la mie. Este foarte important. Iar o condiție importantă e că participanții trebuie să fie vaccinați, trecuți prin boală sau testați”, anunță Florin Cîțu.

Potrivit premierului, competițiile sportive organizate în spații închise sau deschise sunt permise cu spectatori până la capacitatea de 75% din capacitatea maximă a spațiului, cu respectarea unei distanțe de minium un metru între persoane și dacă incidență e mai mică sau egală cu 2 la mie.

„Activitățile din baruri, cluburi și săli de jocuri până la capacitatea maximă a spațiului în intervalul 05.00-02.00. Rămâne ora 02.00, nu am prelungit, dacă incidența de mai mică sau egală cu 2 la mie, doar pentru persoanele vaccinate”, conchide Cîțu.

„Este foarte bine ca se vine cu propuneri care să ajute campania de vaccinare. Cu unele sunt de acord cu altele, nu. Aștepătăm o discuție cu specialiștii .

Eu cred că vom merge pe principiile pe care am mers și până acum. Vrem să menținem economia deschisă, să nu creăm probleme, dar dacă specialiștii ne spun că acestă campanie de vaccinare care salvează vieți poate să fie ajutată, putem să luăm și aceste măsuri”, a declarat premierul.

UPDATE: Declarații Raed Arafat

– avem un nou prag epidemilogic, de 2 la mie

– creștere număr participanți până la 75.000 la evenimente culturale în exterior în localitățile cu rată de maximum 2 la mie, condiționat de vaccinare

– creșterea numărului de participanți la nunți și botezuri – 150 în spații închise, 200 în spații deschise

– în localitățile în care incidența este între 2 și 3 la mie pot participa 300 de persoane la nunți sau botezuri

– competiții sportive cu până la 75% din capacitate

– activități recreative în aer liber – cel mult 50 de persoane

– creșterea numărului de participanți la 300, în spații deschise, la workshopuri și cursuri

– deschiderea cluburilor și discotecilor în intervalul 05.00 – 02.00, unde incidența este sub 2 la mie, dacă toate persoanele sunt vaccinate. Intrarea este condiționată de vaccinarea anti-COVID

În actualizare

surse: DigiFM, Mediafax, HotNews

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Bulgaria elimină restricțiile pentru turiștii români, până la final de sezon estival 2021. Condițiile de călătorie

Publicat

Turiştii români vor putea merge în Bulgaria doar cu actul de identitate sau paşaportul până la finalul sezonului, indiferent de situaţia epidemiologică, vecinii de peste Dunăre eliminând orice restricţie pentru români, arată datele unui turoperator.

„Guvernul Bulgariei a anunţat, pe 16 iulie, o serie de modificări privind accesul străinilor pe teritoriul ţării vecine, în contextul pandemiei covid-19. Vestea bună este că turiştilor români li se va solicita doar actul de identitate sau paşaportul până la finalul sezonului, indiferent de situaţia epidemiologică”, se arată într-un comunicat al turoperatorului Travel.

Aşa cum prevede Ordinul oficial, „Ţări cu care Republica Bulgaria a ajuns la un acord reciproc pentru libera circulaţie a cetăţenilor şi a persoanelor cu statut de reşedinţă permanentă, pe termen lung, şi a membrilor familiilor lor, la sosirea din cealaltă ţară: România.” După cum subliniază textul de lege, România este unica ţară pentru care se face o excepţie.

„În ultima perioadă, oamenii erau nehotărâţi să-şi rezerve o vacanţă spre sfârşit de august sau septembrie, din cauza posibilităţii introducerii unor restricţii. Iată că avem decizia autorităţilor din Bulgaria în privinţa turiştilor români, de eliminare a oricăror restricţii, care vine la timpul potrivit şi astfel credem că interesul va fi crescut până la finalul sezonului estival. Până pe 7-8 august, gradul de ocupare pe litoralul bulgăresc este extrem de ridicat, iar turiştii români trebuie să ştie că foarte greu mai pot găsi locuri. Tocmai de aceea, recomand rezervările după 10-15 august, când vorbim de tarife mai bune, de oferte speciale cu până la 30% reducere şi de o relaxare mai mare a gradului de ocupare. Recomand mai ales luna septembrie, pentru că vorbim de reduceri atractive, vremea este foarte bună, iar anul trecut vânzările au mers foarte bine până spre 20 septembrie”, a declarat Sebastian Constantinescu, director general Travel Planner.

Potrivit sursei citate, în 2021, interesul românilor faţă de litoralul bulgăresc este cel puţin dublu faţă de vara anului 2020.

„Acest an a marcat o creştere importantă a interesului românilor faţă de litoralul bulgăresc, cu minimum 100% faţă de sezonul estival 2020. Este drept, a contribuit şi faptul că Grecia se află pe lista galbenă iar Bulgaria nu solicită nimic în plus turiştilor români faţă de anii precedenţi la trecerea graniţei”, a mai spus Constantinescu.

Reprezentanţii touroperatorului susţin că la ora actuală se remarcă un interes crescut faţă de staţiunea Sunny Beach, unde se află resorturi foarte mari, cu servicii de calitate, care absorbeau foarte mult din pieţele Europei occidentale. Românii au avut parte de oferte interesante şi atractive, la lanţuri hoteliere internaţionale precum Sol Melia, dedicate în special familiilor cu copii, care au găsit în Bulgaria o destinaţie apropiată şi o alternativă ideală pentru o vacanţă cu raport calitate-preţ bun.

De asemenea, consultanţii Travel Planner remarcă o creştere mare pe segmentul hotelurilor care oferă servicii de calitate superioară în resorturi mai izolate, cum ar fi cele din Obzor, şi aici se remarcă hotelul Reina del Mar, unul dintre cele mai noi hoteluri de lux de pe litoralul bulgăresc.

Travel Planner şi-a început activitatea în vara anului 2008, iar până în acest moment a organizat peste 30.000 de vacanţe pentru mai mult de 120.000 de turişti.

Condiții de intrare în Bulgaria (sursa MAE – Ministerul Afacerilor Externe – actualizat 26 iulie):

A. Cetățenii români care sosesc din România pot intra în Republica Bulgaria fără a fi obligați să prezinte alte documente în afara celor de călătorie (carte de identitate sau pașaport).

B. Cetățenii români care sosesc din statele aflate în zona verde sau portocalie pot intra pe teritoriul Bulgariei sub condiția prezentării, pe lângă documentele de călătorie, a unuia dintre următoarele documente:

1. Un certificat digital UE valid care atestă vaccinarea sau un document similar – un document care atestă finalizarea schemei de vaccinare împotriva COVID-19. Schema de vaccinare se consideră a fi îndeplinită prin efectuarea numărului corespunzător de doze de vaccin împotriva COVID-19, conform anexei 3 din ordinul Ministrului Sănătății din Bulgaria, (https://www.mh.government.bg/media/filer_public/2021/07/19/rd-01-597_en_final.pdf) și trecerea unui termen de 14 zile de la data efectuării ultimei doze. Se consideră schemă de vaccinare finalizată inclusiv administrarea combinată a unei doze de vaccin Vaxzevria/Astra Zeneca și a unei doze de vaccin Pfizer-BioNTech.

Documentul trebuie să conțină numele și prenumele persoanei (scrise cu caractere latine, conform documentului de călătorie utilizat la intrarea în Republica Bulgaria), data nașterii, data la care a fost efectuată ultima doză de vaccin, numărul de ordine al dozei, numărul total de doze, denumirea comercială, denumirea producătorului/posesorului licenței de utilizare, statul emitent, denumirea organului competent care a eliberat documentul, iar în cazul certificatului digital UE, identificatorul unic.

2. Un certificat digital UE valid care atestă vindecarea (pentru persoanele care au fost infectate cu virusul SARS-CoV-2 și s-au vindecat) sau un document similar – un document care atestă că persoana s-a vindecat de COVID-19 și care este valabil pentru o perioadă de la 11 la 180 de zile de la data testului efectuat (test NAAT sau test PCR/rapid antigen), conform documentului.

Documentul trebuie să conțină numele și prenumele persoanei (scrise cu caractere latine, conform documentului de călătorie utilizat la intrarea în Republica Bulgaria), data nașterii, data primului rezultat pozitiv prin testare NAAT (pentru certificatul UE) sau prin test PCR/rapid antigen (pentru documentul similar) și rezultatul pozitiv („Positive”), datele unității care a efectuat testarea (denumire, adresă sau alte date de contact) sau ale autorității care a eliberat documentul, autoritatea care a emis certificatul/documentul, statul în care a fost efectuată testarea, iar în cazul certificatului UE, identificatorul unic.

3. Un certificat digital UE valid care atestă testarea sau un document similar – un document care atestă un rezultat negativ al unui test PCR, efectuat cu maximum 72 de ore anterior sosirii sau al unui test rapid antigen pentru COVID-19 dintre cele menționate în anexa 2 din ordinul Ministrului Sănătății din Bulgaria, (https://www.mh.government.bg/media/filer_public/2021/07/23/zapoved_vlizane_bg_23_07_2021_izm.pdf )  efectuat cu maximum 48 de ore anterior sosirii, considerate de la data efectuării testării, înscrisă în documentul respectiv.

Documentul care atestă rezultatul negativ al testării trebuie să conțină numele și prenumele persoanei (scrise cu caractere latine, conform documentului de călătorie utilizat la intrarea în Republica Bulgaria), data nașterii, metoda testării, înscrisă cu caractere latine (PCR sau RAT) și rezultatul negativ („Negative”), data și ora prelevării probei, denumirea comercială și producătorul testului (obligatoriu pentru testele rapide antigen), denumirea unității/laboratorului care a efectuat testarea, statul în care a fost efectuată testarea și autoritatea emitentă a certificatului/documentului, iar pentru certificatul UE, identificatorul unic.

C. Cetățenilor români care sosesc din statele aflate în zona roșie NU li se permite intrarea pe teritoriul Republicii Bulgaria, cu excepția anumitor categorii speciale prevăzute limitativ în ordin (art.4.3 din ordin, disponibil pe pagina web https://www.mh.government.bg/media/filer_public/2021/07/19/rd-01-597_en_final.pdf) ȘI cu condiția prezentării unui rezultat negativ la un test PCR, atestat printr-un certificat digital UE valid privind testarea sau printr-un document similar.

D. Cetățenilor români care sosesc din Rusia, Portugalia sau Pakistan li se permite intrarea pe teritoriul Republicii Bulgaria doar pe baza prezentării unui certificat digital UE valid care atestă testarea sau a unui document similar care atestă un rezultat negativ la un test PCR, efectuat cu cel mult 72 de ore înainte de intrarea în țară.

În cazul cetăţenilor români care sosesc în Republica Bulgaria din alte țări decât România, categoriile exceptate de la măsura obligatorie a prezentării unuia dintre documentele menționate anterior sunt următoarele:

  • conducătorii de autocar și însoțitorii de bord care efectuează transport internațional de pasageri;
  • conducătorii camioanelor care efectuează sau finalizează transport internațional de mărfuri, la intrarea pe teritoriul Bulgariei;
  • membrii echipajelor navale și persoanele angajate în întreținerea navelor, care, la intrarea pe teritoriul Bulgariei, sunt în îndeplinirea atribuțiilor de serviciu;
  • membrii echipajelor aeronavelor, care efectuează zboruri de la și către aeroporturi publice pe teritoriul Bulgariei și personalul tehnic asimilat;
  • lucrătorii transfrontalieri (persoanele care locuiesc în Bulgaria și călătoresc zilnic sau cel puțin o dată pe săptămână către un stat membru al Uniunii Europene, Turcia, Serbia sau Republica Macedonia de Nord, cu scopul îndeplinirii activității ca angajat sau liber profesionist, precum și persoanele care locuiesc în statele menționate și călătoresc zilnic sau cel puțin o dată pe săptămână către Bulgaria, în scopul îndeplinirii activității, ca angajat sau liber profesionist;
  • elevii și studenții care locuiesc în Grecia, Turcia, Serbia, Republica Macedonia de Nord și România și care călătoresc zilnic sau cel puțin o dată pe săptămână în Bulgaria în scopuri educaționale, precum și elevii și studenții care locuiesc în Bulgaria și călătoresc zilnic sau cel puțin o dată pe săptămână în Grecia, Turcia, Serbia, Macedonia de Nord și România în scopuri educaționale;
  • persoanele care tranzitează teritoriul Republicii Bulgaria, în cazurile în care se poate garanta părăsirea imediată a teritoriului Republicii Bulgaria;
  • copiii în vârstă de până la 12 ani, care sosesc din zona verde sau portocalie.

Restricții privind accesul pe teritoriul Republicii Bulgaria/situația la punctele de frontieră, la intrarea în Republica Bulgaria:

Cetățenii români care doresc să călătorească în Republica Bulgaria din alte țări decât România și care NU se încadrează în excepțiile de la măsura obligatorie a prezentării unuia dintre documentele menționate mai sus pot intra pe teritoriul Republicii Bulgaria numai prin următoarele puncte de trecere a frontierei:

  • din Republica Elenă: Kulata, Makaza, Kapitan Petko Voyvoda și Ilinden
  • din Republica Serbia: Vrashka Chuka, Kalotina, Oltomantsi și Strezimirovtsi (zilnic, doar între orele 8 și 20);
  • din Republica Macedonia de Nord: Gyueshevo, Zlatarevo și Stanke Lisichkovo;
  • din Republica Turcia: Kapitan Andreevo, Lesovo și Malko Târnovo;
  • Aeroportul Burgas; Aeroportul Varna; Aeroportul Plovdiv; Aeroportul Sofia (Terminalul 1 și Terminalul 2); Portul Burgas; Portul Varna.

Alte restricții privind accesul rutier:

România – punctele de frontieră Lipnița-Kainardja și Dobromir-Krushari sunt temporar închise. Conform paginii de internet a Direcției Generale Poliție de Frontieră a Ministerului de Interne bulgar (www.mvr.bg/gdgp),

„În perioada 01 – 31 august 2021, autoritățile române introduc interdicția de trecere a frontierei prin punctul comun Vama Veche – Durankulak pentru autocamioanele cu masa mai mare de 7,5 tone în zilele de vineri, sâmbătă și duminică”;

Republica Elenă –Persoanele care călătoresc în scop turistic pot intra în Bulgaria dinspre Grecia, pe la punctele de trecere a frontierei Kulata-Promachonas, Kapitan Petko Voyvoda – Ormenion, Ilinden-Exohi și Makaza-Nymphaea (la acest punct se permite trecerea frontierei doar pentru autoturisme/autovehicule cu masa de până la 3,5 tone). Traficul rutier este suspendat la punctele de trecere a frontierei Ivaylovgrad – Kiprinos și Zlatograd. Camioanele au acces prin punctele de trecere a frontierei Kulata – Promachonas, Kapitan Petko Voyvoda – Ormenion și Ilinden-Exohi. Camioanele cu masa de până la 3,5 tone care desfășoară activități de transport internațional de mărfuri pot utiliza și punctul de trecere Makaza – Nymphaea.

EXCEPȚII ȘI PREVEDERI PRIVIND TRANZITUL:

Se permite trecerea în regim de tranzit pe teritoriul Republicii Bulgaria pentru persoanele aflate în tranzit nu se solicită prezentarea unuia dintre documentele menționate mai sus.

Tranzitul este permis numai în cazurile în care se poate garanta părăsirea imediată a teritoriului Republicii Bulgaria.

CLASIFICAREA PE ZONE în funcție de răspândirea COVID-19

Începând cu data de 1 iulie 2021, autoritățile bulgare aplică sistemul de clasificare a statelor de sosire a persoanelor care intenționează să intre în Republica Bulgaria pe mai multe zone (verde, portocalie, roșie, zone speciale), în funcție de răspândirea COVID-19; limitările/restricțiile privind condițiile de călătorie sunt adaptate în funcție de includerea statului din care sosește persoana în cauză în una dintre aceste zone:

Zona verde

Zona verde include la acest moment următoarele state: Austria, Germania, Estonia, Islanda, Lituania, Polonia, Slovacia, Ungaria, Finlanda, Croația, Danemarca, Italia, Slovenia, Franța, Norvegia, San Marino, Vatican, Elveția și Cehia.

Intrarea pe teritoriul Bulgariei se permite în baza prezentării unuia dintre următoarele documente:

  • certificat digital UE valid care atestă vaccinarea;
  • certificat digital UE valid care atestă vindecarea;
  • certificat digital UE valid care atestă testarea;
  • un document similar, care conține aceleași date precum certificatul digital UE privind COVID.

În ipoteza în care persoana în cauză nu furnizează unul dintre documentele menționate, va fi plasată în carantină pentru o perioadă de 10 zile, la locuința acesteia sau la altă adresă la care aceasta a indicat că va locui. Măsura carantinei poate fi ridicată dacă în 24 de ore de la momentul intrării, persoana în cauză prezintă autorităților bulgare un rezultat negativ al unei testări PCR sau al unei test rapid antigen dintre cele menționate în anexa 2 a ordinului Ministerului Sănătății.

Zona portocalie

Zona portocalie include la acest moment toate statele care nu sunt incluse în zona verde sau în zona roșie.

Intrarea pe teritoriul Bulgariei se permite doar în baza prezentării unuia dintre următoarele documente:

  • certificat digital UE valid care atestă vaccinarea;
  • certificat digital UE valid care atestă vindecarea;
  • certificat digital UE valid care atestă testarea;
  • un document similar, care conține aceleași date precum certificatul digital UE privind COVID.

De asemenea, autoritățile bulgare pot efectua, selectiv, teste rapide antigen pentru persoanele care sosesc din statele aflate în zona portocalie.

Atenție! Grecia a fost inclusă de autoritățile bulgare pe lista portocalie. Această măsură NU modifică regimul de tranzit al teritoriului bulgar pentru cetățenii români care se întorc din Grecia, prin Bulgaria, către România. Tranzitul prin Bulgaria se face doar în baza documentelor de călătorie (carte de identitate sau pașaport), fără obligația prezentării documentelor specifice COVID-19. Cu toate acestea, în conformitate cu prevederile ordinului ministrului bulgar al sănătății nr. 597 din data de 16 iulie 2021, autoritățile bulgare pot efectua, selectiv, teste rapide antigen pentru persoanele care sosesc din statele aflate în zona portocalie.

Zona roșie

Zona roșie include la acest moment următoarele state: India, Bangladesh, Nepal, Myanmar, Bhutan, Sri Lanka, Maldive, Brazilia, Africa de Sud, Botswana, Tanzania, Seychelles, Namibia, Zambia, Tunisia, Oman, Malaysia, Turkmenistan, Tadjikistan, Republica Kârgâză, Mongolia, Columbia, Chile, Uruguay, Argentina, Paraguay, Bolivia, Peru, Surinam, Panama, Costa Rica, Guatemala, Belize, El Salvador, Cuba, Republica Dominicană, Cipru, Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, Spania, Fiji, Kuweit, Malta, Andorra, Olanda și Georgia

Persoanelor care sosesc din aceste state NU li se permite intrarea pe teritoriul Republicii Bulgaria, cu excepția anumitor categorii speciale prevăzute în ordin ȘI cu condiția prezentării unui rezultat negativ la un test PCR, atestat printr-un certificat digital UE valid privind testarea sau a unui document analog.

Notă: La 24 iulie 2021, Ministerul Sănătății al Republicii Bulgaria a publicat un comunicat în care precizează că va aproba intrarea turiștilor sosiți din Olanda pe teritoriul Bulgariei, în baza unui test PCR. Totodată, în comunicat se arată că turiștii sosiți din Olanda cu charterele de luni, 26 iulie 2021, vor putea intra în Bulgaria și în baza unui test rapid antigen. Până la data de 25 iulie 2021, ora 21:30, Ministerul Sănătății al Republicii Bulgaria nu publicase un ordin în acest sens.

Zonă/categorie specială care cuprinde acele state în legătură cu care sunt disponibile informații privind înrăutățirea semnificativă a situației epidemice. Această zonă/categorie specială cuprinde, la acest moment, Rusia, Portugalia și Pakistan

Persoanelor care sosesc din aceste state li se permite intrarea pe teritoriul Republicii Bulgaria doar pe baza prezentării unui certificat digital UE valid care atestă testarea sau a unui document similar care atestă un rezultat negativ la un test PCR, efectuat cu cel mult 72 de ore înainte de intrarea în țară.

Este instituită și o categorie/zonă specială, care include doar România.

surse: Agerpres, mae.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate