Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Persoanele fizice nu mai trebuie să meargă până la ANAF pentru a plăti impozitele online. Datele se pot obține direct pe internet


Publicat

ghiseuPersoanele fizice care doresc să îşi plătească impozitele online vor putea obţine de acum datele de autentificare pe ghiseul.ro direct pe Internet, fără să mai fie nevoie să facă un drum până la instituţia publică de care aparţin. 

Până acum, pentru pentru a accesa secţiunea Plată cu autentificare erau necesare datele de acces (utilizator şi parola), care însă puteau fi obţinute numai de la instituţia publică la care sunteti arondat

Această secţiune permite consultarea obligaţiilor de plată datorate instituţiior înrolate şi achitarea acestora prin plată online cu cardul (Visa, Visa electron, Mastercard, Maestro). Sunt acceptate la plată cardurile emise de toate băncile din România. Instituţiile de credit pot impune limitări la plăţile prin internet (suma maximă, număr de tranzacţii). Informaţii privind aceste limitări sunt disponibile numai la banca emitentă a cardului, potirvit informaţiilor disponibile pe site-ul ghiseul.ro.

La plata impozitelor  şi taxelor prin ghiseul.ro nu se percepe comision. Ghişeul.ro este disponibil 7 zile din 7 şi 24 ore din 24, cu excepţia perioadelor de mentenanţă sau intervenţie tehnică asupra sistemului, care se vor anunţa pe site.

Modalităţile de plată a taxelor şi impozitelor pe Internet sunt din ce în ce mai accesibile românilor, însă aceştia preferă în continuare plata obligaţiilor fiscale prin metodele tradiţionale, care în majoritatea cazurilor implică cozi interminabile la ghişeele Fiscului. În medie, o companie pierde anual 200 de ore pentru a-şi achita povara fiscală, cu mult peste ţări dezvoltate precum Marea Britanie – 110 ore pe an sau Norvegia – 83 de ore anual, potrivit unui raport al Băncii Mondiale.

Ghişeul.ro oferă posibilitatea de a plăti online cu cardul parţial sau total taxele si impozitele locale, precum şi amenzile contravenţionale, iar dovada plăţii se primeşte pe e-mail în doar câteva minute de la plata efectivă.

Alte taxe şi impozite ce pot fi achitate prin Ghiseul.ro sunt taxele pentru autorizaţii de funcţionare, taxa pentru înregistrarea de vehicule neînmatriculate, taxa pentru venituri obţinute din prestări servicii, taxa pentru cartea de identitate, dar şi taxe speciale precum taxa pe divorţ.

sursa: zf.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

ALBA: 54 de cazuri COVID-19 înregistrate în ultimele 24 de ore. Incidența în localități din județ la 14 zile

Publicat

Au fost înregistrate 54 de cazuri noi COVID-19 în județul Alba, în ultimele 24 de ore, potrivit datelor transmise de DSP Alba, miercuri, 27 ianuarie.

De la începutul pandemiei, în județul Alba, au fost raportate 13.715 de persoane care au contactat virusul. Dintre acestea, 12581 de persoane au fost declarate vindecate și s-au înregistrat 367 de decese.

Marți, în Alba au fost prelucrate 569 de probe (311 la SJU si 258 la DSP). Numărul total de teste efectuate pana în prezent în județ a ajuns la 154209.

 

Lista localităților din care provin persoanele confirmate în ultimele 24 de ore:

Urban (35 cazuri noi)

Alba Iulia – 14

Sebeș – 8

Cugir – 5

Aiud – 3

Ocna Mureș – 2

Baia de Arieș – 1

Blaj – 1

Zlatna – 1

Rural (13 cazuri noi)

Șona – 3

Unirea – 2

Câlnic – 1

Galda de Jos – 1

Gârbova – 1

Horea – 1

Lupșa – 1

Mogoș – 1

Săliștea – 1

Șibot – 1

Alte 6 cazuri confirmate în focare existente.

Incidența cazurilor COVID la 14 zile în județul Alba (13-26 ianuarie) – 1,48 (anterior 1,53).

TOP localități – Rata incidenței cazurilor noi COVID-19 la 14 zile (județul Alba):

Mediul urban:

Localitate – cazuri în perioada 13-26 ianuarie – incidența cazurilor COVID-19

Alba Iulia – 202 cazuri – 2,64 (anterior 2,77)

Cugir – 53 cazuri – 2,06 (anterior 2,06)

Câmpeni – 15 cazuri – 2,02 (anterior 2,02)

Teiuș – 14 cazuri – 1,92 (anterior 1,92)

Abrud – 10 cazuri – 1,89 (anterior 1,89)

Aiud – 38 cazuri – 1,49 (anterior 1,57)

Zlatna – 11 cazuri – 1,38 (anterior 1,25)

Sebeș – 40 cazuri – 1,21 (anterior 1,24)

Blaj – 19 cazuri – 0,92 (anterior 0,96)

Ocna Mureș – 11 cazuri – 0,78 (anterior 0,71)

Baia de Arieș – 3 cazuri – 0,78 (anterior 0,52)

Mediul rural:

Localitate – cazuri în perioada 13-26 ianuarie – incidența cazurilor COVID-19

Daia Română – 19 cazuri – 6,07 (anterior 7,35)

Meteș – 8 cazuri – 2,83 (anterior 3,18)

Stremț – 7 cazuri – 2,85 (anterior 2,85)

Șibot – 5 cazuri – 2,05 (anterior 1,64)

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

AJOFM Alba: Peste 5.400 de persoane și-au găsit loc de muncă în 2020. Doar 6,4% dintre acestea au studii superioare

Publicat

ajofm alba sediu

În anul 2020, 5.449 de persoane au fost angajate prin intermediul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Alba, din cele 15.558 înregistrate în evidențe (35%). Majoritatea sunt cu studii gimnaziale sau liceale.

Potrivit AJOFM, din totalul persoanelor ocupate până la data de 31 decembrie 2020, 1997 au peste 45 de ani, 1628 au vârsta cuprinsă între 35 și 45 de ani, 1280 au între 25 și 35 de ani, iar 544 sunt tineri sub 25 de ani (dintre care 36 tineri NEET).

Cele mai multe persoane încadrate sunt de sex masculin (2961), numărul femeilor fiind de2488.

În funcţie de rezidenţă, 2643 persoane angajate în perioada de referință provin din mediul urban, iar 2806 persoane sunt din mediul rural.

Nivelul de pregătire al persoanelor pentru care s-a identificat un loc de muncă, arată că cele mai multe persoane au studii gimnaziale (33,14%), profesionale (28,22%), liceale (32,42), 6,4% fiind cu studii universitare.

Din numărul total de persoane încadrate prin intermediul AJOFM Alba în anul 2020, 3905(71,66%) persoane fac parte din categoria celor greu sau foarte greu ocupabile. Încadrarea într-o categorie de ocupabilitate se realizează ca urmare a activităţii de profilare a persoanelor înregistrate în evidenţele AJOFM.

Pentru integrarea pe piaţa muncii, persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, înregistrate în baza de date a agenţiei teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă în a cărei rază au domiciliul sau reşedinţa, beneficiază de pachete personalizate de măsuri active prevăzute de Legea nr.76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă. Toate măsurile de stimulare a ocupării forței de muncă sunt detaliate pe site-ul www.anofm.ro în secțiunile „Persoane fizice”/ „Persoane juridice”

În anul 2020, 15.558 de persoane au beneficiat de asistenţă pentru înregistrarea în evidenţă ca persoane în căutare de loc de muncă, în vederea asigurării protecţiei sociale privind acordarea indemnizaţiei de şomaj sau cuprinderea în măsuri active.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Alba Iulia: Al 3-lea Workshop Regional în cadrul proiectului S3UNICA, ”Specializare inteligentă pentru campusuri universitare”

Publicat

În data de 26.01.2021 a avut loc al 3-lea Workshop Regional al proiectului S3UNICA, organizat de Agenția Locală a Energiei Alba – ALEA în format online.

Evenimentul a fost destinat părților implicate în proiect și altor actori din domeniul eficienței energetice.

Workshop-ul a reprezentat un pas important în determinarea implicării active a acestora pentru atingerea scopului proiectului și anume îmbunătățirea politicilor regionale, implementarea eficienței energetice în clădirile din campusuri universitare și îmbunătățirea ecosistemelor regionale și interregionale legate de acest sector.

În România instrumentul de politică regională abordat prin proiect este Planul de Dezvoltare a Regiunii Centru, principalul document de planificare și programare elaborat la nivel regional și asumat de către factorii de decizie din Regiunea de Dezvoltare Centru.

Pe perioada derulării evenimentului (la care au parte 15 reprezentanți), după diseminarea ultimelor noutăți privind derularea proiectului, au fost prezentate cazuri de bună practică legate de creșterea eficienței energetice și utilizarea surselor regenerabile de energie (SRE) în campusurile universitare din Cluj Napoca, Brașov și Târgoviște, reprezentanții acestor universități subliniind importanța diversificării surselor de finanțare pe acest domeniu dar și a colaborării între universități. Un punct important al întâlnirii a fost și prezentarea noului cadru de planificare strategică la nivelul Regiunii de Dezvoltare Regională Centru detaliindu-se domeniile strategice ale Planului de Dezvoltare Regională Centru 2021-2027, principalul document de planificare și programare elaborat la nivel regional și asumat de către factorii de decizie din Regiunea Centru

Reprezentanții următoarelor instituții de învățământ superior: Universitatea ”1 Decembrie 1918” Alba Iulia, Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie ”George Emil Palade” din Târgu Mureș Universitatea Transilvania din Brașov, Universitatea Tehnică din Cluj Napoca, Universitătea ”Vasile Alecsandri” din Bacău și Universitatea ”Valahia” din Târgoviște au realizat o reală dezbatere privind soluțiile tehnice care sunt utilizate deja de către aceștia și pot fi replicate la nivel național și European.

Workshop-ul s-a bucurat și de prezența reprezentanților unor autorități publice și organizații regionale – ADR Centru, ADR Nord Est, Consiliul Județean Alba, Primăria Alba Iulia și Agenția pentru Managementul Energiei din Maramureș – care au provocat un schimb de informații privind aspecte legate de lucrări de eficiență energetică în clădirile publice, în special campusuri universitare, reprezentantul ADR Centru oferind câteva detalii despre prioritățile POR în perioada următoare de apel pentru finanțări.

Participanții au apreciat inițiativele din domeniu și au răspuns pozitiv oportunității de noi colaborări în cadrul proiectului S3UNICA abordând teme legate de sectorul eficienței energetice din clădirile campusurilor universitare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

IPJ Alba: 80 de persoane sancționate în ultimele 24 de ore privind măsurile de prevenire COVID. Două nu au respectat carantina

Publicat

În județul Alba au fost sancționate 80 de persoane, în ultimele 24 de ore, pentru nerespectarea măsurilor de prevenire a efectelor pandemiei COVID. Alte două nu au respectat carantina. Au fost legitimate, în total 2.029 de persoane.

Inspectoratul de Poliție Județean Alba a continuat activitățile de verificare a modului în care se respectă prevederile Legii nr 55 din 2020, privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Sub coordonarea Instituției Prefectului, au continuat, în sistem integrat, acțiunile de verificare cu privire la respectarea măsurilor impuse în contextul stării de alertă, în scopul prevenirii răspândirii virusului Covid-19.

În ultimele 24 de ore, la activitățile desfășurate au participat, 215 polițiști și polițiști locali, alături de jandarmi, lucrători din alte instituții cu atribuții în domeniul verificări modului de respectare a normelor de prevenire a răspândirii noului coronavirus și au fost controlate 50 de societăți comerciale/ persoane fizice autorizate, 82 de mijloace de transport, din care 42 de mijloace de transport în comun și au fost legitimate 2.029 de persoane. De asemenea, au fost verificate 58 de obiective de interes precum restaurante, fastfood-uri,  hoteluri, pensiuni, cabane și alte spații de cazare.

Echipele de control au depistat și sancționat 80 de persoane care nu au respectat măsurile de protecție individuală, una care nu a respectat restricțiile de deplasare și două persoane care nu au respectat măsurile privind carantinarea.

Cu ocazia unei acțiuni cu efective suplimentare, organizată la Blaj, au fost legitimate 183 de persoane, au fost verificate 128 de autovehicule și au fost aplicate 8 sancțiuni pentru nerespectarea regulilor de protecție sanitară.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate