Economie
Peste 40 milioane de euro alocaţi pentru reabilitări în zona staţiilor CFR Bărăbanţ şi Şibot
Reabilitarea tronsonului de cale ferată Alba Iulia – Bărăbanţ costă Uniunea Europeană 23,8 milioane de euro. Aceasta este precizarea deputatului PDL Clement Negruţ, prezent vineri în conferinţa de presă a organizaţiei judeţene a partidului. Deputatul a explicat că aceşti bani acoperă renovarea clădirii Haltei Bărăbanţ, reabilitarea a 7 linii de cale ferată, a tuturor releelor de transfer, 400 metri terasament şi 6 poduri. Senatorul Alexandru Pereş a argumentat că „nu sari din haltă în haltă, că mergi pe cale ferată până acolo”.
În plus, alte 21,8 milioane de euro vor fi alocaţi renovării Staţiei CFR Şibot pentru reabilitarea clădirii staţiei, a spaţiului de servire călători, a holului şi a altor componente ale acesteia.
Cele două staţii sunt parte din tronsoanele de cale ferată care tranzitează judeţul Alba (Simeria – Coşlariu şi Coşlariu – Sighişoara, care fac parte din proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată Braşov – Simeria, componentă a Coridorului IV Pan European pentru circulaţia trenurilor cu 160 km/h).
Într-o şedinţă a Parlamentului, USL a prezentat o moţiune de cenzură împortiva ministrului Anca Boagiu, din care un capitol face referire strict la judeţul Alba: USL critică faptul că aceste tronsoane se finanţează cu sume prea mari.
Sursa foto: forumtrenuri.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
abbilbal
vineri, 25.11.2011 at 13:24
Era şi cazul. Dar cu celelalte gări şi halte ce se întâmplă?
alexandru
vineri, 25.11.2011 at 14:02
recent s-a descoperit ca prostia se propaga prinmediul uman cu viteza neutrinilor.cum sa coste atata rebilitarea unor halte? daca cineva din tot acest lant al inculturii si lipsei de luciditate , avea bunul simt sa citeasca proiectul care exista pe siteul min transporturilor, sau caietul de sarcini de pe seap, vedea cu usurinta ca este vorba de lucrari cimplexe, inclsusiv pod nou peste mures. nicaieri in caietul de sarcini nu se vehiculeaza aceste sume pentru haltele amintite. e vorba de intreg traseul vintul de jos-coslariu.in anumite portiuni calea ferata va fi mutata complet pe alt aliniament.ba mai mult , in caietul de sarcini sunt cuprinse clar operatiunile, listele de cantitati, si multe alte amanunte tehnice si financiare.cititorii vor intege ca se repara niste cladiri de halte cu milioane de euro. in realitate este vorba de reabilitarea integrala a coridorului de transport IV, linie dubla electrificAta, poduri si podete noi,terasamente noi, catenara noua, statii de alimentare noi.inclusiv sina .e trist faptul ca mass media intra in hora jocurilor politice.in loc sa ne bucuram ca in sfarsit se reabiliteaza calea ferat, o vom injura datorita unui deputat penal, relu fenechiu, de la care a pornit toata aceast poveste inutila.