Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Peste 500 de militari, voluntari și psihologi au intervenit în zonele grav lovite de inundații din județul Alba


Publicat

isu pompieri

Un număr impresionat de forțe ale statului au intervenit de sâmbătă noaptea, până în prezent, în județul Alba, în zonele grav lovite de inundații.

Peste 500 de persoane – forțe ISU, cadre MApN, voluntari și personal Crucea Roșie, jandarmi, psihologi și angajați Apa CTTA – au lucrat în localitățile Răchita, Pianu, Pianu de Sus, Strungari și Săliștea pentru a remedia situația și a repara daunele făcute de către inundații.

În ultima săptămână, în partea de sud a județului Alba s-a lucrat neîncetat pentru a remedia daunele și a ajuta persoanele afectate de inundații.

CITEȘTE ȘI: FOTO VIDEO: DEZASTRU în sudul județului Alba. Drumuri blocate, mașini luate de ape, peste 20 de persoane salvate de ISU

Din partea Inspectoratului Situații de Urgență au intervenit 260 de militari. Ministerul Apărării Naționale a trimis în zonă echipamente grele și 75 de cadre militare.

Mai mult, 136 de voluntari s-au prezentat de bunăvoie și au dat o mână de ajutor în zonele respective.

Crucea Roșie Filiala Alba a livrat apă, haine, lapte și produse de igienă, alături de 35 de persoane care s-au implicat activ în localitățile lovite de inundații.

Inspectoratul de Jandarmi Alba a trimis în teren 16 jandarmi pentru asigura ordinea și liniștea publică.

Un fapt inedit este și trimiterea în localitățile afectate a 11 psihologi pentru a relaționa și a-i calma pe cei afectați de către viitură.

CITEȘTE ȘI: FOTO ȘTIREA TA: NOI imagini cu DEZASTRUL din Răchita. Mașini distruse și îngropate în noroi, drumuri rupte în două

De asemenea, și Apa CTTA alături de compania care distribuie gaz metan au trimis în teren 17 angajați.

Pentru alimentarea cu energie electrică, de la generatoarele montate în zona Răchita, cea mai afectată localitate, s-au folosit până în momentul actual peste 14 tone de motorină.

Cel mai recent bilanț transmis de ISU Alba evidențiază datele dezastrului:

Comuna Pianu:
Localitatea Pianu de Jos

– 18 persoane salvate de către personalul ISU;
– 50 persoane evacuate;
– 120 beciuri inundate;
– 2 km străzi inundate;
– 130 curți inundate;
– 10 fântâni inundate;
– 100 ha terenuri agricole inundate;

CITEȘTE ȘI: ISU Alba: Bilanțul DEZASTRULUI din județul Alba, la 3 zile de la producerea inundațiilor

Localitatea Pianu de Sus

– 70 locuințe și beciuri inundate;
– 10 persoane transportate cu SMURD la spital, panicate;
– 50 persoane evacuate;
– 2 km străzi colmatate;
– 10 autoturisme luate de viitură;
– 3 remorci luate de viitură;
– 1 km DJ 704A afectat;
– 1 km rețea de apă și canalizare afectate;
– 90 curți inundate;
– 20 fântâni inundate;
– pod de pe DJ 704 A avariat;
– 7 podețe colmatate;
100 ha terenuri agricole inundate;

Localitatea Strungari

– 15 locuințe inundate;
– 0,5 km drum forestier afectat;
– 0,4 km străzi colmatate;
– 2 podețe colmatate;
– 10 curți inundate;
– 15 fântâni inundate;
5 ha terenuri agricole inundate

În perioada 1-3 iunie s-a intervenit cu:

– 5 motopompe, 14 subofițeri, 1 ofițer – ISU Alba

– 2 motopompe, 1 ASAS, 1 ATPVM, 5 subofițeri – ISU Mureș

– 1 ACI, 1 microbuz, 18 subofițeri – ISU Sibiu

– 5 motopompe – SVSU Alba 
– 2 motopompe, 4 angajați – APA CTTA 
– 2 motopompe, 24 voluntari – SVSU Pianu 

S-a evacuat apa din 120 locuințe.

Comuna Săliștea

Localitatea Săliștea:

– 60 persoane evacuate;
– 117 locuințe afectate – inundate;
– 186 subsoluri și beciuri inundate;
– 33 anexe distruse;
– 87 anexe avariate, inundate;
– 24 podețe distruse;
– 12 podețe afectate, colmatate;
– 18 traversări pietonale distruse;
– 3,5 km străzi inundate/acoperite cu aluviuni;
– 2 km drum forestier inundați/acoperiți cu aluviuni;
– 168 ha teren agricol inundat/afectat;
– 117 fântâni inundate;
– 25 animale moarte;
– 64 păsări moarte;
– 1 km rețea alimentare cu apă avariată;
– 10 km rețea canalizare avariată;
– 1,5 km rețea gaz avariată;
– 7 autoturisme afectate;

În perioada 1-3 iunie s-a intervenit cu:

– 1 ofițer, 5 subofițeri – ISU Alba
– 4 motopompe, 32 subofițeri – ISU Hunedoara
– 1 ASAS, 1 motopompă, 6 voluntari – SVSU Cugir
– 1 buldoexcavator, 1 motopompă, 5 voluntari – SVSU Săliștea
Crucea Roșie – transport 200 litri apă prin intermediul voluntarilor cu auto 4×4;
S-a evacuat apa din 35 gospodării inundate.

Comuna Săsciori
Localitatea Răchita:

– 6 persoane salvate de către personal ISU;
– 90 persoane evacuate;
– s-a evacuat apa din 7 locuințe, 4 beciuri, 1 pensiune;
– 30 autoturisme luate de viitură;
– 50 locuințe afectate;
– 1 pensiune turistică inundată;
– 10 stâlpi de electricitate distruși;
– DJ 704A afectat pe 7 tronsoane;
– 1 pod peste valea Răchitei distrus;
– 15 podețe cu acces la curți, colmatate;
– rețeaua de apă potabilă afectată;
– rețeaua de electricitate afectată;
– rețeaua de gaz metan afectată;
– s-au decolmatat 3 fântâni;

În perioada 1-3 iunie s-a intervenit cu:

– 2 motopompe, 2 A500, 1 APIC cu 15 subofițeri, 1 m.m – Stația Câmpeni
– 2 ASAS, 2 motopompe, 1 APIC – cu 3 ofițeri, 5 subofițeri – Detașamentul Alba Iulia
– 1 APIC, 1 Duster, 2 MP cu 10 subofițeri – Detașamentul Aiud
– 1 ATPVM, 2 AICI, 2 SMURD cu 22 subofițeri – ISU Cluj
– 1 AICI, 1 microbuz cu 21 subofițeri – ISU Brașov
– 1 motopompă, 4 voluntari – SVSU Sebeș 
– 1 buldoexcavator – SVSU Șugag 
– 2 buldoexcavatoare – SVSU Săsciori
– 1 buldoexcavator și 1 cisternă cu 5 tone de apă potabilă – SGA 
– U.M. 01684 – 1 autocamion 6×6 cu 20 militari

Crucea Roșie a sprijinit în data de 1 iunie cu:

– 50 de saltele
– 100 de saci de dormit
– 100 de paturi
– 500 l apa
– 100 l lapte
– îmbrăcăminte pentru aproximativ 70 de copii
– Crucea Roșie a sprijinit în data de 02.06.2019 cu:
– 400 l apă
– 200 pâini
– 220 pateuri
– 216 conserve de fasole și carne
– peste 200 pachete igienico-sanitare
– peste 300 lenjerii de pat
– peste 100 perechi de cizme
– lapte praf și lapte degresat

Comuna Săsciori

Localitatea Sebeșel:

– 15 persoane evacuate;
– s-a evacuat apa din 7 gospodării;
– rețeaua de apă potabilă afectată;
– rețeaua de electricitate afectată;
– rețeaua de gaz metan afectată;
În perioada 1-3 iunie s-a intervenit cu:
  – 1 A500, 1 A9000 cu 1 ofițeri, 4 subofițeri – Detașamentul Alba Iulia
  – 1 A9000 cu 2 subofițeri – G.I. Sebeș

Oraș Zlatna

– 3 curți inundate;
– 3 podețe colmatate;
A acționat SVSU pentru înlăturarea efectelor.

Comuna Șibot

– 3 persoane evacuate;
– 1 locuință inundată;
– 2 beciuri inundate;
– 6 anexe inundate;
– 1 trecere pietonală inundată;
– 0,5 km DN 7 acoperit cu aluviuni;
– 4,35 ha teren afectat;
– 164 animale moarte;
– 50 păsări moarte;

Comuna Ceru Băcăinți

– 1500 m drum sătesc afectat;

La nivelul județului Alba au fost afectate:

– locuințe 315
– anexe distruse 33;
– anexe afectate 93;
– curți inundate 200;
– autovehicule afectate 47;
– fântâni inundate 147;
– 4,35 ha teren afectat;
– 2 beciuri inundate;
– 1 azil afectat;
– 1 centru medical afectat;
– 1 pensiune afectată;
– 2 poduri afectate, 1 pod distrus;
– 24 podețe distruse;
– 30 podețe afectate;
– 3 podețe colmatate;
– 1 trecere pietonală inundată;
– DJ 704A afectat pe 3,5 km;
– drumuri comunale colmatate 4 km;
– 3,5 km străzi, 2 km drum forestier, 19 treceri pietonale afectate;
– 0,5 km DN 7 acoperit cu aluviuni;
– 1500 m drum sătesc afectat;
– persoane evacuate de personale ISU 24;
– persoane evacuate 268;
– 164 animale moarte;
– 50 păsări moarte;

 

 

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Peste 100 de PERCHEZIȚII în Alba și alte 35 de județe pentru confiscarea unor arme de foc introduse ilegal în țară

Publicat

În această dimineață, polițiștii Direcției Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase – IGPR, sub supravegherea procurorului din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Sector 2 București, efectuează 103 percheziții domiciliare, în municipiul București și 36 de județe, într-un dosar de nerespectarea regimului armelor şi al muniţiilor și contrabandă calificată.

Acțiunea vizează creșterea gradului de siguranță și scoaterea din circuitul ilegal a unor arme de foc, scurte și lungi, care ar fi fost introduse pe teritoriul României, prin intermediul unor firme de curierat rapid.

În perioada iulie – noiembrie 2021, polițiștii Direcției Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase au documentat activitatea infracțională a unei persoane juridice, cu sediul în Ungaria, care, prin intermediul unui site web, ar fi comercializat, pe teritoriul României, către persoane fizice, arme din categoria celor supuse autorizării și diferite tipuri de muniție aferente acestora, fără a respecta condițiile de procurare, prevăzute de Legea nr. 295/2004, privind regimul armelor și al munițiilor.

Activitatea infracțională s-ar fi desfășurat prin plasarea de comenzi către magazinul online, iar, din depozitul situat pe teritoriul Ungariei, ar fi fost livrate armele și munițiile către cumpărătorii români, prin intermediul firmelor de curierat, care introduc bunurile în țară, fără a declara acest fapt autorităților vamale și fără a îndeplini condițiile solicitate de legislația națională în acest domeniu.

După introducerea pe teritoriul României a armelor și a munițiilor, livrarea către cumpărătorul final s-ar fi realizat prin interpunerea altor firme de curierat rapid.

În activități sunt angrenați peste 300 de polițiști specializați în cercetarea infracțiunilor la regimul armelor și al munițiilor din cadrul structurilor arme, explozivi și substanțe periculoase, precum și criminaliști și luptători de intervenție și acțiuni speciale.

Activitățile se desfășoară în județele Alba, Arad, Argeș, Bacău, Bihor, Bistrița-Năsăud, Botoșani, Brașov, Brăila, Buzău, Caraș-Severin, Călărași, Cluj, Constanța, Covasna, Dâmbovița, Dolj, Galați, Giurgiu, Hunedoara, Ialomița, Iași, Ilfov, Maramureș, Mehedinți, Mureș, Olt, Prahova, Satu Mare, Sibiu, Suceava, Teleorman, Timiș, Tulcea, Vâlcea și Vrancea.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

DSP Alba cumpără reactivi Covid-19 și consumabile medicale de peste 6,7 milioane de euro, pentru următorii 2 ani

Publicat

Direcția de Sănătate Publică (DSP) Alba cumpără reactivi pentru analize Covid-19 și consumabile medicale pentru următorii doi ani. Valoarea este estimată la peste 6,7 milioane de euro. 

Direcția de Sănătate Publică Alba a lansat miercuri, 8 decembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru achiziția de reactivi pentru analize COVID-19 și consumabile medicale.

Valoarea totală este estimată la 33.265.300 de lei, fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini, prin achiziția realizată se va asigura continuitatea procesului de testare a pacienților suspecți de Covid-19, prin linia de testare pe care DSP Alba o are în dotare în momentul de față.

Județul Alba va avea astfel o situație actualizată a cazurilor de coronavirus și astfel pacienților li se va putea administra tratamentul corect.

DSP Alba are în dotare o linie de testare Covid-19 pentru care sunt necesare kit-uri de amplificare și extracție, medii de transport viral VTM și consumabile medicale. Linia de testare Covid-19 este folosită de către DSP Alba atât pentru testarea pacienților suspecți de Covid-19, precum și în testarea la cerere, contra cost.

Acordul cadru va avea o durată de 24 de luni, achiziția fiind structurată pe 4 loturi, astfel:

Lot 1:

  • Kit reactiv amplificare, 50 teste/kit – cantitate minimă acord cadru: 20 kit-uri – cantitate maximă acord cadru: 6.000 kit-uri – valoare estimată totală (acord cadru 24 luni) – 18.000.000 lei, fără TVA
  • Kit extrație automată, 64 teste/kit – cantitate minimă acord cadru: 20 kit-uri – cantitate maximă acord cadru: 5.000 kit-uri – valoare estimată totală (acord cadru 24 luni) – 12.500.000 lei, fără TVA

Lot 2:

  • Mediu de transport viral VTM (cu 2 tampoane) – cantitate minimă acord cadru: 5.000 buc. – cantitate maximă acord cadru: 350.000 buc. – valoare estimată totală (acord cadru 24 luni) – 1.750.000 lei, fără TVA

Lot 3:

  • Vârfuri cu filtru pipetă semiautomată
  • Plăci PCR, semi-skirted
  • Plăci PCR, non skirted
  • Folii PCR
  • Stativ pentru răcirea plăcilor PCR
  • Pipetă semiautomată monocanal
  • Pipetă semiautomată multicanal

Lot 4:

  • Cleaner PCR (pulverizator, flacon 250 ml)
  • Alcool etilic absolut (flacon 1 l)
Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

AFM lansează programul ”Stații de încărcare pentru vehicule electrice” pentru instituții și UAT-uri. Cine poate primi finanțare

Publicat

Administrația Fondului de Mediu a anunțat că instituţiile publice şi unităţile administrative-teritoriale care vor să participe în Programul „Staţii de reîncărcare pentru vehicule electrice în localităţi” îşi pot crea, începând de miercuri, 8 decembrie, conturile de utilizator în aplicaţia informatică de pe site-ul AFM (AFM).

Începând cu data de 13 decembrie 2021, ora: 10:00 , solicitanţii pot depune cererile de finanţare, împreună cu documentaţia aferentă, în aplicaţia informatică prin intermediul conturilor de utilizator create, transmit reprezentanţii AFM.

Conturile create şi utilizate pentru înscrierea în cadrul Programului Eficienţă Energetică în clădirile publice şi în cadrul Programului Iluminat Public, rămân valabile şi pot fi accesate pentru depunerea cererilor de finanţare în cadrul Programului Staţii de reîncărcare pentru vehicule electrice în localităţi.

AFM: Bugetul alocat sesiunii de finanţare este de 500 milioane lei

Programul se adresează instituţiilor publice şi unităţilor administrativ-teritoriale organizate la nivel de municipiu, oraş, comună şi judeţ, Municipiului Bucureşti şi subdiviziunilor municipiului Bucureşti, instituţiilor publice/UAT-urilor localizate în staţiuni turistice de interes naţional şi de interes local şi zonelor metropolitane ale municipiilor reşedinţă de judeţ/municipiului Bucureşti care pot beneficia de fonduri pentru îmbunătăţirea calităţii mediului prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră prin stimularea utilizării vehiculelor electrice.

„Din dorinţa de a adapta prevederile ghidului de finanţare la condiţiile tehnice contemporane, ca parte a conduitei permanente a instituţiei noastre îndreptate în sensul îmbunătăţirii actelor normative ce stau la baza liniilor de finanţare din portofoliu, am luat decizia promovării unui proiect de modificare a Ghidului aferent Programului de finanţare a staţiilor de reîncărcare pentru vehicule electrice în localităţi.

Modificarea se referă la caracteristicile tehnice ale punctelor de reîncărcare şi este menită să relaxeze condiţiile actuale, astfel încât solicitanţii să poată opta pentru o gamă mai largă de soluţii tehnice pe care să le adopte în cadrul proiectelor.

Având în vedere că lansarea acestei linii de finanţare este mult aşteptată, iar dezvoltarea infrastructurii de reîncărcare a autovehiculelor electrice completează pachetul de măsuri destinat promovării transportului verde la nivelul ţării noastre, modificarea Ghidului de finanţare va fi realizată în regim de urgenţă, astfel încât documentaţiile tehnice să poată fi corelate cu noile prevederi, în vederea depunerii lor în cadrul sesiunii lansate astăzi”, a declarat Lóránd-Árpád FÜLÖP, preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu.

Cheltuieli eligibile 100%

Potrivit AFM finanţarea în cadrul programului se acordă în procent de 100% din cheltuielile eligibile, în limita sumelor ce pot fi acordate pentru fiecare categorie de solicitanţi.

Înscrierile în aplicaţie se realizează în limita a 150% a bugetului alocat Programului.

Suma maximă finanţată pentru instalarea unei staţii de reîncărcare este de 190.000 lei, valoare ce reprezintă 100% din totalul cheltuielilor eligibile.

Cine poate beneficia de finanţare pentru stații de încărcare electrice

  •  – instituţie publică — maximum 800.000 lei;
  • – UAT — municipiul Bucureşti — maximum 8.000.000 lei;
  • – subdiviziune a municipiului Bucureşti — maximum 8.000.000 lei;
  • – UAT — municipiu de rang I — maximum 4.000.000 lei;
  • – UAT — municipiu de rang II — maximum 3.000.000 lei;
  • – UAT — oraş — maximum 2.000.000 lei;
  • – UAT — comună — maximum 1.000.000 lei;
  • –  UAT — judeţ — maximum 4.000.000 lei;
  • – instituţie publică/UAT — localizată în staţiuni turistice de interes naţional — maximum 3.000.000 lei;
  • – instituţie publică/UAT — localizată în staţiuni turistice de interes local — maximum 2.000.000 lei;
  • – zonă metropolitană (definită sau constituită) a municipiilor reşedinţă de judeţ/municipiului Bucureşti — maximum 2.000.000 lei.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Câte locuințe și terenuri s-au vândut în județul Alba în noiembrie. Situația tranzacțiilor la nivel național

Publicat

Numărul tranzacțiilor de imobile a scăzut în noiembrie, urmând același tren descendent ca în luna anterioară. În noiembrie 2021 au fost vândute, la nivelul întregii țări, 57.564 de imobile, cu 3.289 mai puține față de luna octombrie, potrivit datelor publicate de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI).

În Alba au crescut însă vânzările de imobiliare, cu aproximativ 3% față de luna anterioară.

Numărul caselor, terenurilor și apartamentelor care au făcut obiectul contractelor de vânzare-cumpărare în luna noiembrie este cu 2.619 mai mic față de perioada similară a anului 2020.

Cele mai multe vânzări de imobile au fost înregistrate, în noiembrie 2021, în București – 9.918, Ilfov – 4.765 și Timiș – 3.310. Județele cu cele mai puține imobile vândute în aceeași perioadă sunt Călărași – 221, Caraș Severin – 261 și Covasna – 341.

Numărul ipotecilor, la nivel național, în noiembrie 2021, a fost de 25.400, cu 572 mai mare față de noiembrie 2020. Cele mai multe operațiuni de acest gen au fost înregistrate în București – 4.862, Timiș – 2.538 și Ilfov – 2.334. La polul opus se află județele Sălaj – 51, Covasna – 63 și Caraș Severin – 77.

Județele în care au fost vândute cele mai multe terenuri agricole în a unsprezecea lună a anului 2021 sunt Timiș – 746, Buzău – 617 și Dolj – 557.

Situația din Alba

În noiembrie au fost vândute 545 imobile, din care 182 terenuri cu construcții, 108 fără construcții în intravilan și 111 terenuri agricole.

Comparativ, în octombrie au fost vândute 528 de imobile, din care 164 terenuri cu construcții, 108 terenuri fără construcții și 161 terenuri agricole.

Au fost înregistrate 237 ipoteci, din care 119 pe terenuri cu construcții, 25 fără construcții în intravilan și 25 pe terenuri agricole. În octombrie erau înregistrate 187 ipoteci în județ.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate