Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Peste 60% din apelurile la 112 în Alba, anul trecut, au fost false. 30 de oameni au fost amendaţi pentru că au sunat abuziv la numărul de urgenţă

Publicat

isu

Peste 60 la sută din apelurile primate la 112 în Alba, anul trecut, au fost false, iar 30 de cetăţeni au fost sancţionaţi pentru că au sunat la numărul de urgenţă fără să aibă nevoie de ajutor. În total, numărul apelurilor în 2013 a fost de 207.420, majoritatea fiind transferate către Ambulanţă.

Potrivit reprezentanţilor Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS), anul trecut, în judeţul Alba au fost primite şi tratate 207.420 apeluri. Dintre acestea 31,12% au fost reale şi 68,88 % false. Apelurile au fost transferate către: Ambulanţă (50,93%), Poliţie (24,97%), ISU/ SMURD (21,60%) şi Jandarmi (2,50%).

Un număr de 30 cetăţeni din judeţul Alba au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112.

“Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, se interesează despre evenimente care se petrec în localitatea lor, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale”, precizează reprezentanţii STS.

La nivel naţional, la Numărul Unic de Urgenţă 112 au fost primite şi tratate 17.463.468 apeluri. Dintre acestea 29,09% au fost reale şi 70,91% false. Apelurile au fost transferate către: Ambulanţă (60,66 %), Poliţie (24,77%), ISU/ SMURD (12,59%) şi Jandarmi (1,88%). Din punct de vedere al apelurilor false, judeţele Covasna, Călaraşi şi Mureş ocupă primele locuri.

Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele pre pay, susţin reprezentanţii STS.

Urmare constatărilor făcute de către autorităţile statului, 10.892 cetăţeni au fost sancţionaţi de poliţie, conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112. Cele mai multe sancţiuni au fost aplicate în judeţele Teleorman, Suceava şi Bucureşti. Autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi, “La 112 se sună doar atunci când aveţi cu adevărat o urgenţă”, subliniază acestea.

Funcţionarea sistemului de urgenţă în alte ţări europene:

– în Austria, numărul de urgenţă 112 este administrat de Ministerul de Interne – Poliţia Federală, apelurile sunt preluate de poliţie şi sunt alte 8 numere disponibile (persoanele cu dizabilităţi pot utiliza fax, SMS sau email);

– în Belgia, numărul de urgenţă 112 este administrat de Pompieri şi Ambulanţă şi sunt disponibile alte două numere (persoanele cu dizabilităţi pot utiliza şi faxul);

– în Bulgaria, numărul de urgenţă 112 este administrat de Direcţia „Sistemul Naţional 112” al Ministerului de Interne, sunt alte trei numere de telefon disponibile, iar modalităţi alternative de comunicaţie pentru persoanele cu dizabilităţi sunt în fază de proiect;

– în Suedia, administrator 112 este SOS Alarm Sverige Ltd., iar Autoritatea de Urgenţe civile este cea care supraveghează, la apeluri răspund operatori civili, iar persoanele cu dizabilităţi pot folosi SMS (cu înregistrarea anterioară obligatorie); participant la proiectul REACH 112

– în Danemarca, 112 este administrat de Poliţie şi Pompieri;

– în Finlanda, administratorul este o autoritate publică în subordinea Ministerului de Interne şi Ministerului Afacerilor (persoanele cu dizabilităţi pot utilize SMS la diferite numere GSM pentru fiecare centru de urgenţe; se doreşte ca din 2015 să fie disponibilă opţiunea SMS la 112, în cadrul noului sistem);

– în Norvegia, administrator 112 este Ministerul Justiţiei şi al Securităţii Publice, apelurile sunt preluate de Poliţie şi sunt alte două numere disponibile (pentru persoanele cu dizabilităţi, există un PSAP cu un număr de urgență separat operat de o companie de telecomunicaţii de stat);

– în Franţa, în 62 de departamente, apelurile la 112 sunt transferate către  Pompieri, în 18 departamente către Ambulanţă, în 18 departamente sunt transferate către centrele comune Pompieri/Ambulanţă, cu şapte numere în plus şi SMS şi fax la 114 – numărul naţional de urgenţă pentru persoane surde sau cu probleme de auz;

– în Germania, sunt organizaţii la nivel de land, iar apelurile la 112 sunt transferate către PSAP-urile administrate de Pompieri şi Ambulanţă (există un alt număr, iar persoanele cu dizabilităţi pot comunica prin fax);

– în Italia, se ocupă „Arma dei Carabinieri” , din subordinea Ministerului Apărării (o forţă a jandarmeriei care acţionează atât ca poliţie militară, precum şi ca una dintre cele trei forţe naţionale de poliţie din Italia), sunt alte trei numere, iar în regiunea Varese, persoanele cu dizabilităţi pot trimite SMS la 112 (pompierii testează un sistem bazat pe servicii web accesibil prin orice dispozitiv conectat la Internet – doar pentru utilizatorii înregistraţi);

– în Marea Britanie, operatorii sunt British Telecom (BT), Cable & Wireless (C&W), sub delegare publică, răspund la apeluri operatori civili care le transferă la agenţia de urgenţă corespunzătoare, există un alt număr, iar persoanele cu dizabilităţi au la dispoziţie transmiterea de mesaje folosind ca releu un anumit protocol

SMS la 112 (este necesară preînregistrarea);

– în Spania, se ocupă de administrarea 112 guvernele regionale şi răspunde la apeluri organizaţia pentru siguranţă publică, sunt alte şapte numere disponibile, iar persoanele cu dizabilităţi pot utilize SMS, chat sau fax în unele centre

– în Polonia, responsabilitatea este împărţită între Ministerul Administraţiei şi Digitizării şi la nivel regional – voievodat; la apeluri se răspunde de către PSAP-ul din zona respectivă, iar temporar, acolo unde nu sunt încă funcţionale PSAP-uri, apelurile la 112 din reţea fixă sunt preluate de Pompieri şi cele din reţea mobilă de către Poliţie; sunt disponibile trei numere suplimentare, iar în anumite PSAP-uri sunt înregistrate persoane cu dizabilităţi, apelurile lor mute fiind tratate special;

– în Moldova, administrator 112 este Inspectoratul General de Poliţie, iar apelurile sunt redirecţionate către Poliţie; sunt alte patru numere suplimentare.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax