Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Peste 700 de autoturisme Citroen şi Peugeot, rechemate în service. Care sunt posibilele defecţiuni


Publicat

Peste 700 de autovehicule Peugeot şi Citroen sunt rechemate în service, în cadrul unei campanii demarate de importatorul român Trust Motors. Din informaţiile publicate de Autoritatea Naţională a Protecţiei Consumatorilor, au fost identificate posibile defecţiuni la mai multe modele ale acestor mărci de maşini.

Un număr de 245 de maşini Peugeot 208, 2008, 301, 308, provenite din Franţa şi Spania sunt rechemate în service pentru posibile probleme la un releu electric ce ar putea perturba pilotarea demarorului. “Ar putea cauza deteriorarea demarorului prin supraîncălzire. Un risc de incendiu la bordul vehiculului nu poate fi exclus în totalitate. În foarte rare cazuri, ar putea interveni o pornire necomandată a demarorului şi, dacă este cuplată o treaptă de viteze, vehiculul se poate deplasa nedorit”, se arată în notificarea transmisă ANPC. Durata intervenţiei la service este estimată la 30 minute, timp în care se verifică releul şi se înlocuieşte, dacă este necesar.

Alte 160 de autoturisme Peugeot 308, 3008, 508 (ţara de origine, Franţa) pot avea probleme la demaror. “Orientarea papucului cablului de alimentare a demarorului ar putea fi neconformă. Un contact cu altă piesă metalică din apropiere ar putea cauza scurtcircuit”, anunţă importatorul. Durata intervenţiei la service este o oră (orientarea papucului şi aducerea lui în conformitate, dacă este necesar).

De asemenea, pentru 29 de maşini Peugeot 3008 (ţara de origine, Franţa), cablul de alimentare a demarorului ar putea intra în contact cu un suport al motorului. Ar putea genera în timp o deteriorare a cablului electric şi, în foarte rare cazuri, un scurtcircuit.

Durata intervenţiei la service este de 1,5 ore (adăugarea unei protecţii pe cablu şi fixarea lui, pentru a-l îndepărta de suport).

La alte 20 de autoturisme Peugeot 308 (ţara de origine, Franţa), şuruburile de fixare a braţelor de suspensie faţă pot prezenta neconformitate, ce poate duce la ruperea acestora.

Durata intervenţiei la service: o oră (înlocuirea şuruburilor de susţinere a trenului de rulare faţă)

Şi la modele Peugeot Expert 4/ Traveller (11 provenite din Franţa, 19 din Italia) au fost identificate posibile defecţiuni. Pentru cele originare din Franţa, s-ar putea ca suportul de fixare a compresorului de aer condiţionat de motor să nu fie strâns la cuplu corespunzător. Pentru remedierea problemei, se estimează o durată a intervenţiei de o oră până la 2,5 ore, pentru strângerea la cuplu corespunzător a suportului. La celelalte 19 autovehicule, poate fi o neconformitate a unor garnituri de etanşare de pe caroserie; ar putea permite intrarea apei în habitaclu, iar aceasta ar putea ajunge la componente electrice, cum ar fi modulul airbag. Durata intervenţiei la service: 1-12 ore (refacerea etanşării garniturilor, verificarea prezenţei apei în cabină, înlocuirea unor echipamente interioare, dacă este necesar).

De asemenea, sunt rechemate în service şi 205 autoturisme Citroen Elysee şi C4 Cactus (ţara de origine, Spania), pentru o “posibilă neconformitate a unei componente interne a unui releu electric ar putea perturba pilotarea demarorului prin supraîncălzire”. Poate prezenta “risc de incendiu la bordul vehiculului” şi “în foarte rare cazuri, ar putea interveni o pornire necomandată a demarorului şi, dacă este cuplată o treaptă de viteze, vehiculul de poata deplasa nedorit”. Durata intervenţie service: aproximativ 20 de minute (controlul releului şi înlocuirea acestuia, dacă este necesar).

Alte modele Citroen (DW10F, 22 de maşini produse în Franţa) pot avea probleme la orientarea papucului cablajului de alimentare a demarorului. Un contact cu altă piesă metalică din apropiere ar putea cauza scurtcircuit. Durata intervenţiei în service: o oră (se va orienta papucul şi se va aduce la conformitate, dacă este necesar. Se adaugă protecţie pe cablu şi se fixează pentru a-l îndepărta de suport).

Pentru 24 de maşini Citroen Spacetourer, Jumpy IV (Franţa) se va interveni pentru verificarea unei posibile neconformităţi a unor garnituri de etanşare de pe caroserie, ce ar putea permite intrarea apei în habitaclu. Durata operaţiunii: 1-4,5 ore (refacerea etanşării la nivelul garniturilor, verificarea prezenţei apei în cabină şi înlocuirea unor echipamente intrioare, dacă este necesar).



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Agitație mare la nodurile Autostrăzii A10 de la Sebeș și Alba Iulia. Se fac ultimele „retușuri” înainte de inaugurare

Publicat

Agitație mare pe șantierul Lotului 1 de pe Autostrada A10 Sebeș – Turda, în ultimele ore rămase până la deschierea oficială anunțată joi. După aproape 6 ani de la începerea lucrărilor, pe 3 decembrie se va deschide oficial traficul o porțiune de 14,8 kilometri din cei 17 kilometri ai tronsonului.

Lucrările pe lotul dintre Sebeș și Alba Iulia sunt însă departe de a fi gata. La nodul rutier Sebeș – Lancrăm se vor deschide doar două bretele, ce vor face legătura cu giratoriile din DN 1.

Nodul rutier Alba Iulia Sud, deși teoretic este finalizat, muncitorii încă lucrau miercuri după-amiaza la giratoriul care face legătura cu DN 1, pe șoseaua de centură a municipiului Alba Iulia. 

Pentru finalizarea lucrărilor la sensul giratoriu ce leagă autostrada de șoseaua de centură, circulația rutieră a fost restricționată prin semafoare, iar coloana de autovehicule astfel formată s-a întins pe mai mulți kilometri.

În celalalt capăt, la nodul rutier Alba Iulia Nord, se vor deschide doar câteva bretele, iar la pasarela de peste calea ferată tot traficul de pe autostradă se va muta pe sensul Turda – Sebeș, singurul asfaltat.

Tot la pasarelă însă pe celălalt sens, respectiv Sebeș – Turda, există încă porțiuni care nu au fost suprabetonate.

În timp ce pe unele porțiuni muncitorii se grăbesc să termine lucrările pentru deschiderea în siguranță a circulației, în zona nodului rutiere Sebeș, o altă echipă de muncitori au început montarea unui cort, unde cel mai probabil va avea loc deschiderea oficială, joi, 3 decembrie, în prezența ministrului Transporturilor, Lucian Bode. La eveniment este așteptat să participe și premierul Ludovic Orban.

Cu alte cuvinte, lotul urmează să fie dat în trafic, cu 3 zile înainte de alegeri, cu două din noduri deschise parțial sau prin „improvizații”. Cu cei aproape 15 km, Guvernul Orban ar bifa astfel circa 40 de km de autostradă inaugurați în anul 2020.

La cei 17 km de pe Lotul 1 al autostrăzii A10 Sebeș – Turda lucrările au început în urmă cu aproape șase ani, iar în toată această perioadă s-au împotmolit în diverse probleme birocratice dar și din cauza lipsei de mobilizare a constructorului. Oricum față de ”ritmul de melc” de pe Lotul 2, cel care face legătura între Alba Iulia și Aiud, antreprenorul italian de pe Sebeș – Pârâul Iovului s-a comportat ca o ”rachetă”.

Cu câteva săptămâni înainte de alegerile parlamentare, agitația a crescut pe șantierul de pe A10 Sebeș – Turda Lot 1 . Constructorul și autoritățile de la Transporturi au căzut de acord să deschidă circulația pe cei 17 km pe 1 decembrie dar mai apoi au amânat cu încă două zile , pe 3 decembrie.

Deschiderea Lotului 1 de pe Sebeș Turda va degaja o mare parte din traficul de pe DN 1 dintre Sebeș și Alba Iulia, și va elimina cozile infernale de la podul de peste râul Mureș, de la intrarea în Alba Iulia. În această zonă navetiștii stăteau în coloană pentru câțiva kilometri chiar și 40-50 minute, iar drumul de 15 km dintre Alba Iulia și Sebeș, în perioadele de trafic intens devenise un adevărat coșmar.

A10 Sebeș – Turda

Lotul 1 – 17 km – de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului (km 0+000 – km 17+000)

Constructor: Impresa Pizzarotti

Valoare: 541.73 mil lei (fără TVA)

Contract: semnat în 2014

Lucrări începute: decembrie 2014

Stadiu fizic / stadiu financiar (noiembrie 2020): 92,6% / 78,74%

Nodul rutier de la Sebeș este cea mai complexă lucrare de pe lotul 1 al A10 Sebeș – Turda. Nodul presupune multiple rampe și pasaje care să unească autostrada A10 cu autostrada A1, dar și cu drumul național DN1 în zona Lancrăm.

Nodul rutier presupune trei mari pasaje peste actuala autostradă, două pasaje peste calea ferată din zonă, precum și un pasaj peste râul Sebeș și DN1/E81 în zona Lancrăm.

Nodul rutier de la Sebeș este al doilea nod rutier de acest tip din țară, cu un astfel de grad de complexitate. Primul de acest tip este cel de la capătul autostrăzii A10, din zona Turda, unde lotul 4 al autostrăzii Sebeș – Turda s-a racordat la A3 Câmpia Turzii – Gilău și la drumul național DN1 din zonă.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi a scăzut cu 25,3% de la începutul anului. Dacia, Renault și Skoda, în top preferințe

Publicat

masini

Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi a scăzut în România cu 25,3%, în primele 11 luni ale anului, în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2019, în timp ce pe segmentul second hand declinul a fost de 15%, la nivel comparativ, potrivit unei analize a Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), bazată pe statistica Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Conform datelor centralizate de APIA, în intervalul ianuarie – noiembrie 2020, au fost înmatriculate pe plan local 110.377 de autoturisme noi, în comparaţie cu cele 147.789 unităţi, în primele 11 luni din 2019.

În funcţie de numărul autoturismelor înmatriculate, cele mai multe solicitări au vizat mărcile: Dacia – cu 34.577 de unităţi, în scădere cu 23,7% faţă de intervalul ianuarie – noiembrie 2019, Renault (8.849 unităţi, -27,8%), Skoda (8.628 unităţi, -24,7%), Volkswagen (8.454 unităţi, -15,1%), Hyundai (6.296 unităţi, -14,2%) şi alte mărci 43.573 unităţi.

Potrivit sursei citate, în cursul lunii noiembrie a acestui an, în România au fost înmatriculate 14.897 autovehicule noi (autoturisme şi autovehicule comerciale, autocare şi speciale), în creştere cu 0,7% faţă de aceeaşi perioadă din anul precedent. Dintre acestea, 13.253 au fost autoturisme noi, a căror creştere faţă de luna noiembrie 2019 (când au fost înmatriculate doar 13.091 unităţi) este de 1,2%.

La capitolul autoturisme rulate, în intervalul ianuarie – noiembrie 2020, au fost înmatriculate în România 347.321 de unităţi, în scădere cu 15% faţă de aceeaşi perioadă din 2019.

În luna noiembrie, au fost înmatriculate 34.172 de autoturisme rulate, cu doar 9,2% mai puţine decât în luna similară din 2019.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Voucherele de vacanță vor fi doar pe suport electronic, anul viitor. Ce valoare vor avea acestea. Proiect

Publicat

Anul viitor, voucherele de vacanță pentru bugetari vor fi emise exclusiv pe suport electronic. Un proiect de ordonanță de urgență a fost formulat în acest sens.

Voucherele de vacanță vor fi în cuantum de 1.450 lei/salariat și în 2021. Acestea se vor acorda începând cu 1 ianuarie.

Potrivit actului normativ, perioada de valabilitate a voucherelor de vacanță, emise în perioada martie 2019 – decembrie 2019 și ianuarie 2020 – noiembrie 2020, indiferent de suport, se prelungește până la data de 31 decembrie 2021.

sursă: hotnews.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Redeschiderea piețelor la interior din Alba Iulia, programată după carantină. Ce se întâmpla cu târgul de vechituri din oraș

Publicat

Piețele interioare din Alba Iulia se vor redeschide marți, 8 decembrie, odată cu ieșirea din carantină a orașului, au precizat pentru alba24.ro reprezentanții primăriei. 

În țară, piețele interioare se vor redeschide la sfârșitul săptămânii, potrivit declarației președintelui Klaus Iohannis.

Potrivit șefului statului deschiderea piețelor la interior se datorează faptului că: ”în ultimele săptămâni numărul de persoane nou infectate zilnic a scăzut semnificativ. E adevărat ca s-a testat un pic mai puțin de sărbători, dar scăderea e clară”.

CITEȘTE ȘI: Președintele Iohannis a anunțat redeschiderea piețelor la sfârșitul săptămânii. Motivul: Scăderea numărului zilnic de infectări

În schimb la Alba Iulia nu s-a luat nici o decizie referitoare la o posibilă redeschidere a târgului de vechituri. Momentan sunt discuții pe tema redeschiderii talciocului din Alba Iulia, au mai precizat reprezentanții primăriei.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate