Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Peste jumătate dintre tinerii Generaţiei Z cred că sunt mai bogaţi decât părinţii lor

Publicat

O proporţie de 54% dintre tinerii români cu vârste între 18 şi 25 de ani consideră că au o situaţie financiară mai bună decât cea a părinţilor sau tutorilor, în timp ce doar 15% dintre ei cred că au o situaţie mai slabă, potrivit rezultatelor unui sondaj internaţional realizat de Ipsos MORI, la comanda grupului britanic International Personal Finance (IPF), care operează Provident Financial România.

Aceste rezultate îi indică pe tinerii români din Generaţia Z – cei născuţi în perioada dintre mijlocul anilor 1990 şi începutul anilor 2000 – drept cei mai optimişti tineri faţă de propria situaţie financiară, comparativ cu alţi tineri europeni participanţi la chestionar. Astfel, doar 33% din tinerii din Ungaria şi 32% din tinerii din Spania consideră că au o situaţie financiară mai bună decât cea a părinţilor, menţionează autorii studiului.

Cu toate acestea, 40% din tinerii români susţin că aveau o situaţie financiară mai bună în urmă cu un an, fiind în fruntea clasamentului european şi la acest capitol. În acelaşi timp, un sfert dintre tinerii români (27%) admit că au în prezent o situaţie financiară mai bună decât cu un an în urmă, în timp ce în Ungaria 25% dintre tineri împărtăşesc această opinie, în Spania 23%, iar în Cehia 33%.

Generaţia Z priveşte viitorul cu optimism, iar aproape 7 din 10 tineri români (68%) cred că situaţia lor financiară va fi mai bună în următoarele 12 luni, şi doar 8% dintre respondenţii români consideră că urmează o situaţie financiară mai dificilă, notează autorii studiului.

De asemenea, nu mai puţin de 77% dintre românii cu vârste între 18 şi 25 de ani cred în capacitatea lor de a-şi gestiona finanţele personale. Tinerii ungari sunt mai puţin încrezători în abilitatea de a-şi gestiona finanţele – doar jumătate dintre respondenţi cred că au această capacitate (51%).

Această încrederea este motivată şi de percepţia privind educaţia: 63% dintre respondenţii români susţin că au beneficiat de educaţie formală sau de training-uri despre cum să îşi gestioneze finanţele personale. În plus, 80% dintre tinerii români consideră că educaţia primită i-a pregătit suficient de bine pentru a-şi gestiona finanţele proprii, mai mulţi decât spaniolii (69%), dar mai puţini decât polonezii (85%) şi mexicanii (82%).

Pe de altă parte, 13% dintre tinerii români cu vârste între 18 şi 25 de ani au, în prezent, o proprietate achiziţionată prin credit ipotecar, în timp ce procentul celor care iau în calcul realizarea unui credit ipotecar în următorul an este dublu – 26%. Femeile au o înclinaţie mai mare spre achiziţionarea unei locuinţe, iar 15% dintre respondente au deja un astfel de împrumut, faţă de unul din 10 bărbaţi.

Raportul IPF de Bunăstare Financiară este un studiu comandat de IPF şi derulat de Ipsos MORI în şapte ţări (Cehia, Ungaria, Mexic, Polonia, România, Lituania şi Spania). Provident informează că Ipsos MORI a intervievat un eşantion reprezentativ de 3.500 de adulţi cu vârste între 18 şi 25 de ani, câte 500 din fiecare ţară. Un eşantion din adulţii de 18-25 de ani a fost intervievat, filtrat în funcţie de vârstă, raportat la gen, regiune geografică şi statut de muncă/studii. Datele studiului au fost raportate la proporţiile reale ale populaţiei corespunzătoare audienţei, în fiecare ţară. Studiul a fost efectuat printr-o metodologie online, între 29 martie şi 15 aprilie 2019.

surse: Romania24, Agerpres

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax