Connect with us
Publicitate

Actualitate

Piaţa auto în trimestrul I 2017: A crescut cu 74% numărul maşinilor cumpărate. Ce preferă românii

Publicat

A crescut numărul maşinilor cumpărate de români, cu 74%, în primul trimestru al anului, faţă de perioada similară din 2016. Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) consideră această perioadă drept cea mai bună din ultimii opt ani, pe piaţa auto, estimând o creştere cu 10 la sută în 2017. Sunt preferate în continuare autovehiculele diesel, însă a crescut şi interesul pentru autoturismele “verzi”.

Vezi și ANAF vinde zeci de mașini, cu prețuri începând de la 600 de lei. Lista autoturismelor scoase la vânzare

“Pe ansamblul pieţei, livrările totale de autovehicule (autoturisme + vehicule comerciale) au înregistrat, în primele trei luni din 2017, o creștere generală de 16,2% comparativ cu aceeași perioadă din 2016, cifră în interiorul căreia avem autoturismele cu o creștere de 17,4%. Din analiza datelor istorice, consemnăm faptul că martie 2017 este cea mai bună lună martie din ultimii 8 ani (2010 – 2017)”, transmite APIA, într-un comunicat de presă.

Potrivit sursei citate, în România, vânzările realizate în primele trei luni din 2017 au fost, ca și în anii precedenți, susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind de 83% (vs. 17% pers. fizice), iar în cazul autoturismelor, de 79% (vs. 21% pers. fizice).

A crescut însă ponderea și volumul achizițiilor realizate de către persoanele fizice (de la 14% la 21% iar volumul, cu 74%). APIA consideră că această evoluţie poate fi un semnal că Programul “Rabla” începe să-și reducă efectul de așteptare pe care l-a generat în ultimii ani în piață, aceasta și pe fondul creșterii accesului la surse de finanțare.

La categoria maşini second-hand (în marea lor majoritate nefiscalizate), APIA notează că, în primele trei luni din 2017, au fost înmatriculate cca. 128.000 unități (43% din volumul înregistrat pe întreg anul 2016). “Această situație se datorează unei distorsiuni a segmentului de autovehicule rulate din import, produsă de eliminarea de la 1 februarie a Timbrului de Mediu, fiind previzibil că, fără măsuri corespunzătoare, situația să continue și în lunile următoare”, potrivit APIA.

Din statisticile asociaţiei, s-a triplat numărul autoturismelor rulate importate cu emisii poluante ridicate (Norma Euro3 si 2), respectiv de la cca. 18.000 unități în 2016 la cca. 52.500 unităti în 2017.

La categoria vânzări de autovehicule noi, în primele trei luni ale anului au fost achiziţionate 29.930 unități, cu 16,2% mai mult decât în primele trei luni din 2016.

Autoturismele, care reprezintă 78,3% din vânzări (23.426 unități), înregistrează o creștere față de aceeași perioadă a anului 2016 de 17,4%, iar vehiculele comerciale (marfă și persoane), una de 11,9%.

Clasamentul mărcilor

Top-ul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de către Dacia, cu 7.145 unități, urmată de către Volkswagen, cu 3.245 unități, Ford 2.499 unități, Skoda 2.178 unități și Renault cu 2.170 unități, mai precizează APIA.

La autoturisme, pe primul loc este Dacia, cu 6.051 unități (25,8% cotă de piață, pe un volum în creștere cu 9,7% față de 2016), urmată de Volkswagen cu 2.846 unități (12,1% cotă de piață, volume în creștere cu 26,8% față de 2016); Skoda 2.178 unităţi (9,3% din total piață, volume în creștere cu 3,9%); Ford 1.744 unităţi (7,4% din total piață, volume în creștere cu 31,4%); Renault 1.673 unități (7,1% cotă de piață, volume mai mari cu 36,4%) și Opel cu 1.073 unităţi (4,6% din total piață, volume mai mari cu 54,4%).

Pe modele, cu cele 1.917 unități vândute, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în primele trei luni din 2017, urmat de Dacia Sandero cu 1.810 unități, Dacia Duster 1.140 unități, Skoda Octavia 1.035 unități și Ford Focus 816 unități.

În funcţie de tipul de combustibil, autoturismele diesel continuă să domine piața cu o pondere de 52,6%, care este însă mai redusă comparativ cu cea din aceeași perioadă a anului trecut (55,8%). Dintre primele 10 mărci / modele cele mai vândute, 8 mărci și respectiv 7 modele au o pondere a vânzărilor cu motorizări diesel peste această medie (52,6%).

Românii preferă în continuare culorile alb și gri pentru maşini, acestea înregistrând 32,6% și respectiv, 25,4% din totalul preferințelor. Urmează albastru cu 13,3% și negru cu 11,4%.

În ceea ce privește autoturismele “verzi“ (electrice și hibride), ponderea acestora continuă să crească, înregistrând, în primele trei luni ale lui 2017, o cotă de 1,7% din total piață. Chiar dacă volumele sunt foarte mici, creșterile sunt importante (cele electrice +310%, iar cele hibride +215,5%) și arată faptul că există un potențial important de creștere al acestei categorii de autoturisme ce merită stimulat, așa cum se procedează și în multe alte state europene, potrivit APIA.

Vânzările de autoturisme din producția autohtonă au crescut în anul 2017 cu 7,7% comparativ cu anul 2016, în timp ce vânzările de autoturisme din import au înregistrat o creștere consistentă, de 20,7%.

Dintre autovehiculele achiziţionate în primul trimestru al anului 2017, 26,2% sunt fabricate în Germania, 23,4% sunt de proveniență autohtonă, 11,4% sunt din Cehia, 8,2% din Spania și 8,1% din Turcia.

APIA estimează că în anul 2017 se va înregistra o creștere a pieței auto de de circa 10%.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate