Connect with us
Publicitate

BLAJ

Pictorul din Blaj, Horea Cucerzan, a murit la 82 de ani. Era considerat unul dintre cei mai importanți artiști contemporani


Publicat

Fondatorul Taberei Internaţionale de Artă „Inocenţiu Micu Klein” Blaj, pictorul Horea Cucerzan, născut la Blaj, a murit, luni, în urma unui stop cardiac, la un spital din București, unde era internat pentru analize, la vârsta de 82 de ani.

Reputatul artist lasă o moștenire culturală inestimabilă și impresionantă, nu doar prin lucrările sale valoroase, ci și prin cele aproape o mie de opere de artă produse în cele 23 de ediții ale taberei de creație de la Blaj, pe care a inițiat-o și a dezvoltat-o, an de an, în orașul natal.

Pentru meritele sale, pictorului Horea Cucerzan i s-a conferit titlul de Cetăţean de Onoare al municipiului Blaj, în anul 2008. El a fost inițiatorul Muzeului de Artă Contemporană din Blaj şi al Centrului Cultural pentru Arte „Horea Cucerzan” din Blaj. De altfel, în comunicatul Uniunii Artiștilor Plastici din România, se precizează că maestrul dorea să se retragă, în luna martie, la „Casa Horea Cucerzan”, atelierul său de la Blaj.

Pictorul Horea Nicolae Cucerzan s-a născut la Blaj, în data de 7 iunie 1938. A absolvit Academia de Arte Frumoase „Ion Andreescu” din Cluj Napoca, secția pictură, promoția 1963. Membru al Uniunii Artiștilor Plastici din România, filiala București, a participat, din anul 1973, la toate expozițiile de artă (municipale, anuale, bienale, republicane) organizate în România, având și numeroase expoziții în străinătate.

Trupul neînsuflețit al pictorului Horea Cucerzan va fi depus la capela Bisericii „Sfânta Treime” – Militari (București), marți, 2 martie, între orele 16:00-18:00, și miercuri 3 martie, între orele orele 09:00 – 18:00, se arată în comunicatul Uniunii Artiștilor Plastici din România.

Sursă: radioblaj.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Creșă și grădiniță în locul unei foste centrale, la Sebeș. Va avea un tobogan exterior pentru acces în curtea de joacă

Publicat

Primăria Sebeș vrea să transforme o fostă centrală termică din zona Valea Frumoasei într-o creșă și grădiniță modernă, printr-o investiție de peste 5,3 milioane de lei. Clădirea va avea un tobogan exterior, cu ajutorul căruia copiii vor putea ajunge de la etaj direct în curtea de joacă.

Primăria Sebeș a lansat luni, 12 aprilie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru transformarea unor clădiri – centrală termică și depozit cărbune – în Creșă și Grădiniță – zona Valea Frumoasei. Valoarea totală estimată este de 5.315.978 de lei, fără TVA. 

Potrivit memoriului tehnic de arhitectură, terenul în suprafață de 1.875 mp pe care urmează să fie amplasate creșa și grădinița este situat în intravilanul municipiului Sebeș, pe strada Valea Frumoasei.

În prezent, pe teren se află un depozit de cărbune și garaj în suprafață de 398 mp (care urmează să fie demolat) și o centrală termică dezafectată în suprafață de 444 mp.

Construcția propusă va avea un regim de înălțime P+1E + pod și o suprafață construită desfășurată de 936 mp. De asemenea, se prevede amenajarea unui spațiu recreațional în suprafață de 972,44 mp, din care 348,16 mp spațiu de joacă.

Creșă

Creșa va fi amplasată la parter și va avea următoarea distribuție a spațiilor: Accesul în creșă se va face pe latura nordică și este acoperit de o copertină. Traseul de la accesul pe poartă până în clădire se va face prin intermediul unei rampe cu panta maximă de 8%.

Primul spațiu al creșei este holul de intrare amplasat pe latura nordică a clădirii și permite accesul utilizatorilor la vestiarul de primire și filtrare a copiilor și respectiv la biroul directorului. Biroul administrației (director) a fost amplasat în imediata vecinătate pentru ca părinții să beneficieze de un traseu scurt și eficient și pentru a nu fi nevoiți să parcurgă distanțe mari sau să străbată spațiile curate destinate copiilor.

Vestiarul primire filtru are rolul de a asigura examinarea medicală și epidemiologică a copiilor și conține: filtru copii – spațiu invasat, termometrizare, dușuri, WC-uri. Acesta are legătură directă cu camera de izolare cu grup sanitar și cu cabinetul medical.

Acesta din urmă este amplasat în imediata vecinătate a camerelor de dormit și a sălii multifuncționale, iar pentru situații de contaminare a fost creată o ușă cu ieșire direct în exterior pentru a evita contaminarea celorlalți copii.

Creșa este compusă din trei grupe:

  • grupa mică (sugari)
  • grupa mijlocie (1-2 ani)
  • grupa mare (2-3 ani)

Grădiniță

Ca tipologie, gradinița este una de tip grădiniță de zi cu program prelungit, întrucât copiii pot să doarmă aici. Grădinița va avea trei grupe de copii, având o capacitate de 15 copii fiecare (în total 45 de copii).

Grădinița va fi amplasată la etaj și va avea următoarea distribuție a spațiilor: accesul se face pe latura nordică prin intermediul unei scări exterioare protejată la intemperii care conduce la holul de primire – filtru. În acest hol se face trierea copiilor, iar pentru prevenirea contaminării a fost creat un acces direct spre camera de izolare a copiilor cu boli virale incipiente. Din acest hol sunt de asemenea accesibile biroul directorului și respectiv camera de vestiar unde copii se dezbracă și își păstrează ținuta de joacă.

Urmează un hol de distribuție cu legături directe către sălile de grupă, sala educatoarelor și materiale didactice, sala multifuncțională, grup sanitar colectiv, boxă rufe murdare / curate.

Sălile de grupă asigură atât loc de joacă cât și sală pentru dormit prin intermediul unor paturi rabatabile pe perete.

Sala multifuncțională este folosită pentru diverse activități – joacă, vizionare film, dans, servire masă. Hrana este adusă de la bucătăria de la parter prin intermediul liftului într-un oficiu de nivel în legătură directă cu sala multifuncțională. În continuarea sălii multifuncționale este prevăzută o terasă acoperită, deschisă pentru copii care ies periodic la aer curat.

Holul de distribuție are acces pe latura de vest spre un balcon de unde, prin intermediul unui tobogan, copii pot ajunge direct în curtea de joacă.

Personalul are acces separat, prin cea de-a doua casă de scară. Acesta beneficiază de un vestiar, prevăzut cu grup sanitar și un birou al educatoarelor ce conține și depozit al materialelor didactice.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Liber la vaccinarea cu AstraZeneca. Doritorii se vor putea prezenta la centrele de vaccinare chiar dacă nu au programare

Publicat

foto: vacunasaep.org

Vaccinarea cu AstraZeneca, la liber pentru doritori. Comitetul Național de Coordonare a Activităților privind Vaccinarea împotriva COVID-19 (CNCAV) a emis luni o circulară care permite centrelor de vaccinare să inoculeze la cerere toate persoanele care se prezintă, indiferent dacă au sau nu programare.

Autoritățile vor ca vaccinarea cu AstraZeneca să fie permisă pentru toți cei care solicită să primească acest ser, potrivit Biziday.ro. De altfel, au existat cereri chiar din partea coordonatorilor de centre, care spun că se prezintă în continuare numeroase persoane ce vor să fie imunizate cu AstraZeneca.

Circulara ar urma să fie prezentată într-o conferință de presă în cursul zilei de marți.

Potrivit datelor afișate pe platforma dezvoltată de STS, în urmă cu două zile erau neocupate aproximativ 65.000 de locuri pentru vaccinarea cu AstraZeneca, în timp ce pentru Pfizer, de exemplu, erau neocupate doar 50 de locuri.

Pe listele de așteptare sunt înscrise în jur de 590.000 de persoane, dintre care 550.000 pentru Pfizer, 27.000 pentru Moderna și doar 8.600 pentru AstraZeneca.

sursa: biziday.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

BUILD STAR SRL: ANUNȚ ÎNCEPERE PROIECT grant capital de lucru – SC BUILD STAR SRL (P)

Publicat

BUILD STAR SRL cu sediul în localitatea Şard, str. LAB, nr. 399 D, jud Alba, înregistrată sub J01/675/2011 la Oficiul Registrului Comerțului, CUI/CIF 29147183 anunță lansarea proiectului cu titlul ”Proiect capital de lucru – SC BUILD STAR SRL”, proiect RUE nr. 6574 înscris în cadrul Măsurii ”Granturi pentru capital de lucru”, instituită prin OUG nr 130/2020.

Proiectul se derulează pe o perioada de maxim 12 luni, începând cu data semnării contractului de finanțare cu Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri/ AIMMAIPE, AIMMAIPE Târgu Mureș, respectiv 07.04.2021.

Obiectivul proiectului îl reprezintă sprijinirea financiară prin ajutorul de stat acordat sub formă de grant – Capital de lucru pentru societatea BUILD STAR SRL.

Proiectul are, printre principalele rezultate, următoarele:

– menținerea activității pe o perioadă de minimum 6 luni,

– menținerea/suplimentarea numărului locurilor de muncă față de data depunerii cererii, pe o perioadă de minimum 6 luni, la data acordării granturilor

Valoarea proiectului este de 307083.81 (valoarea totală) din care: 267029.4 lei grant și 40054.41 lei cofinanțare.

Contract finanțare M2-6574 din 07-04-2021

Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020.

Persoană de contact:

Man Petru Raul

tel 0740841649

man.raul90@gmail.com

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Elevii vor ca anul școlar 2021-2022 să înceapă în 6 septembrie și să fie păstrată structura de două semestre. Care este motivul

Publicat

examen

Consiliul Național al Elevilor (CNE) își păstrează opinia potrivit căreia anul școlar 2021-2022 ar trebui să înceapă în 6 septembrie.

De asemenea, elevii doresc păstrarea structurii pe semestre și nu revenirea la cea pe trimestre.

Vezi și Propunere pentru anul școlar 2021-2022: trimestre în loc de semestre, vacanță de vară mai scurtă. Ce spune ministrul Educației

Ministrul Cîmpeanu a menționat, în weekend, opțiunea revenirii la o structură a anului bazată pe trimestre, în locul semestrelor, el afirmând că Ministerul e gata să extindă perioada de cursuri “dacă și numai dacă” sindicatele, elevii și părinții “ajung la un consens”, fără să fie invocate argumente științifice sau recomandările specialiștilor.

Comunicatul CNE:

“Poziția Consiliului Național al Elevilor cu privire la modificarea structurii anului școlar

În cursul zilei de ieri, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat că ia în calcul mai multe măsuri, printre care se numără și modificarea structurii anului școlar 2021- 2022, dar și prelungirea duratei cursurilor pentru anul școlar 2022-2023.

Consiliul Național al Elevilor a atras atenția, încă din luna februarie a acestui an, cu privire la faptul că structura anului școlar 2021-2022 este dezechilibrată și nejustificată, fiind aprobată fără un proces de consultare reală a partenerilor de dialog social.

Ne bucurăm să vedem că Ministerul Educației a decis să revină asupra acestei măsuri, fiind dispus să asculte viziunea tuturor actorilor implicați în actul educațional.

Consiliul Național al Elevilor își menține poziția cu privire la structura anului școlar 2021-2022: cursurile să înceapă pe data de 6 septembrie 2021 și să se încheie pe data de 4 iunie 2022. Această structură este mai echilibrată, atât în ceea ce privește numărul de săptămâni (16/18, în loc de 14/20), cât și în ceea ce privește numărul mai redus de zile pe care elevii sunt nevoiți să le petreacă la școală în timpul verii, atunci când temperaturile din sălile de clasă creează un disconfort termic puternic, în contextul în care majoritatea unităților de învățământ preuniversitar nu dispun de infrastructură de climatizare.

În ceea ce privește prelungirea duratei cursurilor începând cu anul școlar 2022- 2023, considerăm că Ministerul Educației are datoria de a trata cu prioritate, înaintea oricărui alt aspect, planurile-cadru pentru liceu, care vor redefini arhitectura curriculară a întregului sistem.

Cercetările din domeniul științelor educației arată că nu există o legătură consistentă și bine definită între creșterea numărului de zile pe care elevii le petrec la școală și rezultatele pe care aceștia le obțin la testările internaționale de tip PISA. În Model of School Learning, elaborat de John Carroll, sunt prezenți mai mulți factori care pot conduce la reușita academică: calitatea actului educațional, abilitatea de înțelegere a elevilor, perseverența (timpul pe care elevii sunt dispuși să îl aloce învățării) și oportunitățile de învățare (timpul pe care elevii îl au la dispoziție pentru a învăța). Așadar, numărul de zile de cursuri nu reprezintă o variabilă decisivă atunci când vine vorba de performanța academică a elevilor. Este imperios ca, atunci când Ministerul Educației elaborează politici educaționale, să aibă în vedere cu precădere calitatea actului educațional (formarea resursei umane, modificarea arhitecturii curriculare etc.), măsurile privind numărul de zile de școală fiind subsecvente celor de mai sus.

<În ceea ce privește structura anului școlar viitor, Consiliul Național al Elevilor a susținut încă de la bun început derularea cursurilor începând cu data de 6 septembrie, pentru a nu îi supune pe elevi unor condiții de învățare improprii. Știm cu toții că începând cu mijlocul lunii iunie, căldura din sălile de clasă devine insuportabilă, atât pentru elevii care participă la cursuri, cât și pentru cei care susține examenele naționale. Consider că este prematur să discutăm acum despre măsurile aferente anului școlar 2022-2023, în contextul în care, la acest moment, există multe semne de întrebare cu privire la anul școlar ce va începe în toamna acestui an>, a declarat Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor.”

sursă: edupedu.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate