Connect with us
Advertisement

Administrație

Pistă nouă de biciclete, pe strada Viilor din Alba Iulia. Investiție de peste 4,4 milioane de lei

Publicat

O nouă pistă de biciclete va fi amenajată în curând în municipiul Alba Iulia, pe strada Viilor, între intersecția cu Bulevardul Încoronării și Apulum SA, printr-o investiție de peste 4,4 milioane de lei. Pista va fi amplasată pe partea stângă a străzii, va avea o lățime de 2 metri și va asigura o circulație mixtă atât a pietonilor și cât și a bicicletelor. 

Primăria Alba Iulia a lansat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru elaborarea documentației tehnico-economice faza DTAC + PT + DDE + CS, asistență tehnică din partea proiectantului și execuția lucrărilor pentru obiectivul „Amenajare pistă de biciclete și reglementare circulații pe strada Viilor”.

Valoarea totală estimată este de 4.425.521,06 lei, fără TVA.

Potrivit documentației, strada existentă, în lungime totală de 1,148 km, prezintă mici defecțiuni la partea carosabilă și nu asigură circulația bicicliștilor, ținând cont că este legătură cu fabrica Apulum și o posibilă legătură cu circulația bicicletelor cu cartierul Partoș.

Strada începe la nord din Bulevardul Încoronării și se termină la sud cu strada Rozozului (strada neamenajată fără legătura cu trama stradala a orașului. Pe primul sector accesul se realizează de la ambele capete, permițând inchiderea circulatiei.

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă crearea de noi utilități în zonele de circulație:

  • îmbunătățirea condițiilor de transport (parte carosabilă – trotuare – pistă de biciclete) în accesarea zonelor locuite permanent;
  • creșterea siguranței circulației
  • asigurarea de utilități precum, canal tehnic pentru curenți slabi și iluminat public

Potrivit proiectului, pista de biciclete va fi realizată pe partea stângă a străzii (din direcția B-dul Încoronării – fabrica Apulum), în gabaritul trotuarului. De asemenea, siguranța în circulație va fi sporită prin separarea fizică, respectiv rigolă cu bordură inclusiv stâlpișori ornamentali de separare.

„Prin existența trotuarului de pe partea dreaptă se asigură circulația pietonilor în sigurantă. Circulatia mixtă pe partea stângă a pietonilor și bicicletelor este posibilă datorită numărului redus de proprietăți adiacente”, se precizează în proiect, faza DALI.

Pe stradă s-au considerat șase sectoare omogene cu următoarele elemente constructive:

Strada Viilor de la km 0 + 000 la km 0+065

Profil transversal cu parte carosabilă l = 4,3 m, cu un singur sens de circulație (funcțiune existentă în prezent, ca bretea de intrare din Bulevardul Încoronării). Sistem rutier încadrat cu bordură mare pe partea stânga spre insula intersecție. Pe partea dreaptă se va realiza o bandă de delimitare trafic auto și biciclete. Pe aceasta se vor monta stâlpișori de delimitare circulații.

Spațiul rezervat pentru biciclete va fi de 2 m lățim. Pista biciclete se va încadra pe partea dreaptă cu rigolă scafa.

Strada Viilor de la km 0 + 065 la km 0 + 540

Profil transversal cu parte carosabilă l = 6,3 m. Sistem rutier încadrat cu rigolă carosabila scafa pe partea dreapta și sistem rigola scafa și bordura mică pe partea stângă. Pe partea stângă pe bordură se vor monta stâlpi ornamentali pentru delimitarea zonei cu destinație pistă biciclete.

Pe partea stângă se va realiza pista biciclete pâna la limita de proprietate cu lătime variabilă dar nu mai mare de 2 m. Spre exterior acesta va fi incadrată cu bordură mică.

Pe partea dreaptă accesele/trotuarul se vor reface pe o adâncime de 30-40 cm pentru a se realiza racordul la rigola scafa.

Evacuarea apelor pluviale se face prin rigolele scafa de pe ambele părți și gurile de scurgere la canalizarea existentă. Se va realiza canal tehnic pe partea dreaptă. Pe partea stângă se va realiza canal tehnic și rețea iluminat public.

Strada Viilor de la km 0 + 540 la km 0 + 620

Profil transversal cu parte carosabilă l = 6,0 m. Sistem rutier încadrat cu bordură mare pe partea dreaptă și sistem rigola scafa și bordură mică pe partea stângă. Pe partea stângă pe bordură se vor monta stâlpi ornamentali pentru delimitarea zonei cu destinație pistă biciclete. Pe partea stângă se va realiza pista biciclete cu lățime de 2 m. Spre exterior aceasta va fi încadrată cu bordură mică.

Pe partea dreaptă accesele/trotuarul se vor reface integral. Pe partea stângă se vor realiza accese. Evacuarea apelor pluviale se face prin rigola scafa de pe partea stângă, la bordura mare de pe partea dreaptă și gurile de scurgere la canalizarea existentă. Se va realiza canal tehnic pe partea dreaptă. Pe partea stânga se va realiza canal tehnic și rețea iluminat public.

Strada Viilor de la km 0 + 620 la km 0 + 675

Profil transversal cu parte carosabilă l = 6,0 m. Sistem rutier încadrat cu bordură mare pe ambele părți. Pe partea stângă pe bordură se vor monta stâlpi ornamentali pentru delimitarea zonei cu destinație pistă biciclete. Pe partea stangă se va realiza pista biciclete cu lățime de 2 m. Spre exterior aceasta va fi încadrată cu bordură mică.

Pe partea dreaptă accesele/trotuarul se vor reface integral. Pe partea stângă se vor realiza accese. Evacuarea apelor pluviale se face, la bordura mare pe ambele părți și gurile de scurgere la canalizarea proiectată. Se va realiza canal tehnic pe partea dreaptă. Pe partea stângă se va realiza canalizare pluvială, canal tehnic și rețea iluminat public.

Strada Viilor de la km 0 + 675 la km 1 + 030

Profil transversal cu parte carosabilă l=6,0 m. Sistem rutier cu bordură mare pe ambele părți. Pe partea stângă pe bordură se vor monta stâlpi ornamentali pentru delimitarea zonei cu destinație pistă biciclete. Pe partea stângă se va realiza pista biciclete cu lățime de 2 m. Spre exterior aceasta va fi încadrată cu bordură mică.

Pe partea dreaptă accesele/trotuarul se vor reface pe o adâncime de 30-40 cm pentru a se realiza racordul la bordură. Pe partea stângă se vor realiza accese. Evacuarea apelor pluviale se face, la bordura mare pe ambele părți și gurile de scurgere la canalizarea proiectată. Se va realiza canal tehnic pe partea dreaptă. Pe partea stângă se va realiza canalizare pluvială, canal tehnic și rețea iluminat public.

Strada Viilor de la km 1 + 030 la km 1 + 148

Profil transversal cu parte carosabilă l = 6,0 m. Sistem rutier încadrat cu bordură mare pe partea dreaptă. Pe partea stânga se va realiza parcarea Apulum. Pe partea dreaptă accesele/trotuarul se vor reface pe o adâncime de 30-40 cm pentru a se realiza racordul la rigola bordură. Pe partea stângă se vor realiza accese.

Evacuarea apelor pluviale se face, la bordura mare pe ambele părți și gurile de scurgere la canalizarea proiectată. Se va realiza canal tehnic pe partea dreaptă. Pe partea stângă se va realiza canalizare pluvială, canal tehnic și rețea iluminat public.

Durata totală a contractului de achiziție servicii proiectare și lucrări de execuție este de 12 luni, din care durata de execuție este de 10 luni.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

2 Comentarii

2 Comentarii

  1. DUCU

    luni, 13.07.2020 at 21:49

    avem trotuare largi in oras ,sa se faca pista pe strazile circulate nu prin paduri si pe sub vi

  2. Peyre

    marți, 14.07.2020 at 10:17

    Ar fostimportant sa se prezinte si cine vor fi beneficiarii acestei piste de biciclete si un numar estimativ.
    Nu gaseati ca era mai utila o astgel de investitie entri a oncuraja acet tip fe trnsport in inyeriorul orasului? Spte exemplu o continuare a pistei de pe str Autel Vlaicu , pnyru a face legatura inyre Cetate si centrul adminidtrativ ?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement