Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Platformă din România a British American Tobacco, atacată de hackeri. Au cerut răscumpărare pentru recuperarea datelor


Publicat

securitate cibernetica hacker internet

O platformă românească deținută de compania British American Tobacco a fost afectată de un atac cu malware de tip ransomware și o scurgere de date.

Datele se aflau într-o bază Elasticsearch nesecurizată, pe un server localizat în Irlanda, iar volumul de date a fost de aproximativ 325 GB. În plus, au descoperit că hackerii au obținut deja accesul la date și au lăsat o notă de răscumpărare în care amenințau cu ștergerea datelor de pe server, dacă nu le sunt îndeplinite condițiile.

Cercetătorii din cadrul vpnMentor, au identificat datele ca aparținând platformei web YOUniverse.ro. Platforma este utilizată pentru distribuirea de materiale promoționale la petreceri și alte tipuri de evenimente ce implică vedete locale sau internaționale. Fapt pentru care în acea bază de date se aflau informații cu caracter personal.

Breșa de securitate a fost raportată de echipa vpnMentor către CERT-RO, iar echipa CERT-RO a făcut demersurile necesare pentru închiderea accesului la baza de date.

Sursă: Cert.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Noi condiții pentru donarea de plasmă de către persoanele vindecate de COVID-19. Nu mai sunt necesare două teste negative

Publicat

Au fost stabilite noi condiții pentru donarea de sânge total/plasmă de la persoanele vindecate de COVID-19, a anunțat Ministerul Sănătății.

Acestea sunt prevăzute în Ordinul privind modificarea Anexei la Ordinul nr. 654/2020 privind aprobarea Metodologiei pentru colectarea, testarea, procesarea, stocarea şi distribuţia plasmei de la donator vindecat de COVID-19 şi utilizarea monitorizată pentru pacienţii critici cu COVID-19 din secţiile ATI, aprobat de ministrul Sănătății. Documentul a fost elaborat în urma consultării specialiștilor din Comisia de anestezie şi terapie intensivă, Comisia de transfuzii și Institutul Național de Hematologie Transfuzională ”Prof. Dr. C. T. Nicolau”.

Actul normativ conține modificări referitoare la selecția potenţialilor donatori de sânge total/plasmă care vor putea fi aleși dintre persoanele ce pot dovedi istoricul de infecție cu SARS CoV-2 și dispariția riscului de transmitere a bolii, fără să se mai aplice cerința că aceștia să fi fost internați în prealabil în spital.

De asemenea, au fost modificate cerințele minime pentru admiterea ca donator vindecat de COVID-19 precum și lista documentelor solicitate, având în vedere necesitatea armonizării legislației în vigoare. De exemplu, a fost eliminat criteriul de eligibilitate care solicita ca donatorul să prezinte 2 teste RT-PCT negative, transmite MS.

Potrivit datelor Institutului Național de Hematologie Transfuzională, doar 490 de români vindecați de COVID-19 au donat până acum plasmă, iar centrele de transfuzie sanguină au distribuit către spitale un număr 463 unități de plasmă de la donatori vindecați de COVID-19.

În România se recoltează plasmă de la pacienți vindecați de COVID-19 din data de 28 aprilie – de 3 luni și jumătate. Aparatura necesară a fost donată statului român.

Cerințele minime pentru admiterea ca donator vindecat de COVID-19 vor fi:

– semnarea consimţământului informat pentru intrarea în procedura de selecţie în vederea donării de plasmă prin plasmafereză şi/sau sânge total şi pentru transmiterea codificată a datelor privind donarea în baza de date naţională şi europeană;

– prezentarea documentelor care să ateste istoricul de infectie cu SARS-CoV-2, respectiv încetarea riscului de transmitere a bolii.

– încadrarea în toate criteriile standard pentru donarea de sânge total sau plasmă, conform legislaţiei naţionale;

– intervalul între 2 donări de plasmă succesive este de cel puțin 14 zile.

Modificările urmăresc creșterea numărului persoanelor vindecate COVID-19 care pot să doneze sânge/plasmă, precum și a numărului pacienților critici din ATI care pot să primească plasmă.

Ministerul Sănătății va contribui cu date în platfomă de raportare a datelor privind recoltarea de sânge total/plasmă de la donatori vindecați de COVID-19 pusă la dispoziția statelor membre de către Comisia Europenă- EU CCP Database. Informațiile vor fi utilizate pentru consolidarea dovezilor la nivel UE privind siguranța și eficacitatea acestei terapii.

Ordinul MS stabilește responsabilitățile privind transmiterea informațiilor în baza de date a UE.

Recoltarea se va realiza cu respectarea standardelor actuale din legislația națională în domeniul transfuziei sanguine pentru colectarea, testarea, prelucrarea, stocarea și distribuirea sângelui și a componentelor sanguine, respectând totodată principiului donării voluntare neremunerate și ghidul tehnic elaborat de Comisia Europeană cu privire la colectarea, testarea, procesarea, stocarea, distributia si utilizarea monitorizata a plasmei provenite de la persoane vindecate de COVID-19 pentru tratamentul COVID-19.

Plasma se va administra doar pacienților critici infectati, cu vârsta de cel putin 18 ani, care sunt de acord cu administrarea de plasma convalescenta COVID-19 prin semnarea consimțământului informat și care îndeplinesc o serie de criterii specifice.

Conform datelor INHT, până în prezent au fost înregistrați peste 490 donatori, iar centrele de transfuzie sanguină au distribuit către spitale un număr de 463 unități de plasmă de la donatori vindecați de Covid 19.

surse: ms.ro, hotnews.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Reguli pentru noul an școlar. Școlile trebuie să transmită URGENT cum vor încăpea elevii în clase și care vor face ore online

Publicat

Până miercuri, trebuie transmisă la minister situația spațiilor existente în școli, comparativ cu numărul de elevi care vor trebui să fie așezați în bănci distanțat, potrivit noilor reguli din septembrie. De asemenea, școlile trebuie să raporteze de câți învățători și educatori au nevoie școlile, sau câte norme în plus sunt la liceu și gimnaziu.

Dacă nu încap în clase, o parte din elevii de la V-VII și IX-XI vor face ore online, simultan cu cei de la școală.

Cadrul general de norme pentru “funcționarea claselor/grupelor în anul școlar 2020-2021” prevede următoarele reguli, potrivit edupedu.ro:

– câte un preșcolar/elev în fiecare bancă;

– aerisirea timp de 30 minute între schimburi, a fiecărei săli de clasă, iar în pauze 10 minute;

– reorganizarea colectivelor de elevi, cu respectarea distanței minime de 1 metru față-spate, stânga-dreapta între bănci;

– instalarea dispozitivelor electronice pentru transmiterea on-line a lecțiilor pentru acei elevi din clasele V-VII și IX-XI în situația în care aceștia nu sunt prezenți fizic.

Școlile trebuie să transmită numărul de săli disponibile pentru organizarea procesului educațional (inclusiv laboratoare, cabinete, alte spații), numărul de schimburi în care va fi organizată activitatea, numărul de formațiuni de studiu care ar funcționa de la 1 septembrie (n.r. anul școlar începe la această dată), conform planului de școlarizare aprobat, numărul de formațiuni de studiu create suplimentar prin reorganizarea colectivelor de elevi, numărul de săli de clasă care nu pot fi asigurate în unitatea școlară, dar pot fi asigurate în altă locație din comunitate, numărul de săli de clasă pentru care nu s-a identificat disponibilitatea în unitatea școlară sau în comunitate, numărul de clase/grupe nou create.

De asemenea, se mai solicită numărul de norme/posturi suplimentare față de planul de școlarizare (la nivelurile preșcolar și primar numărul de posturi, la gimnazial și liceal fracțiunile de norme), numărul de norme nedidactice (personal de îngrijire) suplimentare, pentru a putea face față unor procese de igienizare cu frecvență mai mare.

În cazul cadrelor didactice de la ciclurile gilmazial și liceau se prevede completarea numărului de norme suplimentare, deci profesorii existenți vor fi plătiți să predea peste normă, iar la cadrele didactice din primar și preșcolar (grădiniță) vor fi înființate posturi, adică ar putea avea loc noi angajări, conform cerințelor de la inspectorate, potrivit sursei citate.

Se mai cere numărul sălilor de clasă în care pot fi asigurate dispozitive electronice funcționale pentru transmirerea on-line a lecțiilor desfășurate cu elevii care vin prin rotație (calculator + camera web), daca este cazul, numărul elevilor care nu dețin dispozitive electronice pentru participarea on-line la lecții, daca este cazul, număr de norme nedidactice (îngrijitor) suplimentare, necesare realizării activităților de igienizare.

Școlile vor trebuie să precizeze modul de desfășurare a cursurilor pentru deschiderea anului școlar 2020-2021 în unitatea de învățământ:

– cu prezența fizică integrală la școală

– prezența zilnică a preșcolarilor, elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, concomitent cu prezența parțială, prin rotație (unii elevi în sala de curs, alții urmăresc on-line), a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu

– integral online.

sursă: edupedu.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

(P) Nu te păcăli și achiziționează doar șeminee de calitate verificată, de la firme de încredere

Publicat

Cu sediul central la Sibiu și parteneri oficiali, răspândiți în mai toate orașele importante ale țării, PEFOC este o companie 100% autohtonă, care se mândrește cu o experiență de peste 20 de ani în industria șemineelor și soluțiilor alternative de încălzire din România.

Ne-am propus și am și reușit, să importăm și să comercializăm numai produse și accesorii de calitate premium, recunoscute la nivel european, grație parteneriatelor cu unii dintre cei mai respectați producători din domeniul termic.

Așadar, în gama noastră nu veți putea găsi nici măcar un semineu lemne de calitate îndoielnică, importat din China sau engros. Sub sloganul “Noi facem tot, tu pui pefoc!”, rețeta noastră de succes se bazează pe o relație onestă cu clienții noștri și transparență totală începând de la vânzare și până la etapele de proiectare, producție și montaj.

Toate acestea reprezintă garanția noastră pentru livrarea de produse și accesorii ce corespund din toate punctele de vedere, celor mai pretențioase cerințe.

Pe site-ul nostru oficial pefoc.ro punem la dispoziția clienților interesați de șeminee performante sau de cosuri de fum ceramice profesionale marca Hoch, o secțiune “blog”, unde veți putea descoperi informații utile și articole practice, însoțite de tutoriale video cu explicații și detalii tehnice, astfel încât dumneavoastră să fiți perfect informați, înainte de o potențială achiziție.

Tot aici, veți avea acces la review-uri și teste comparative între produse sau tipuri de produse, care scot în evidență avantajele sau dezavantajele în funcție de solicitările și specificul fiecărui proiect în parte. Secțiunea video conține și clipuri live cu teste de calitate pe diferite produse și accesorii (burlane, coșuri de fum, plăci izolatoare, soluții inovatoare de grătar grădină etc.).

Un alt aspect prin care am încercat mereu să ne diferențiem de concurență, derivă din calitatea superioară și importanța pe care o acordăm serviciului de asistență clienți.

Agenții noștri sunt atent pregătiți să ofere clienților, consultanță tehnică de calitate și cele mai utile sfaturi în vederea lucrărilor de construcție, montaj sau racordare, în mod complet gratuit.

Credem că acest aspect este decisiv în procesul de vânzare, prin care ne dorim să informăm clientul, cât mai clar și onest, asupra importanței și riscurilor, responsabilităților care vin la pachet cu decizia de a avea un focar semineu în locuință. Întotdeauna, personalul se adaptează la nevoile tuturor clienților, identificând cele mai potrivite soluții, în funcție de bugetul și condițiile de care dispun.

Sfaturile sunt variate, cuprinzând și indicații cu privire la o bună exploatare și utilizare a produselor, întreținere și mentenanță. Nu se urmărește în mod special doar vânzarea de dragul profitului, ci se urmărește personalizarea și adaptarea ofertei, în funcție de ce e important și nevoile specifice ale clientului final.

Pentru noi este vital feedback-ul primit de la clienți. La fel de importantă este și menținerea unei relații bune cu aceștia, atât anterior achiziției, cât și mai ales, după achiziționarea produsului sau al serviciului prestat. În cadrul echipei PEFOC va fi mereu încurajată relația umană!

Veți descoperi că în spatele telefonului nu se află o centrală telefonică sau un robot care să vă întâmpine cu răspunsuri prestabilite, ci se află o persoană calificată și gata să vă fie de real ajutor cu informații complete despre tot ceea ce trebuie să știți în materie de soluții de încălzire premium.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Nunta de aur în 2020 la Alba Iulia, în aer liber. Cuplurile care au 50 de ani de căsătorie, invitate de Primărie la petrecere

Publicat

pavilion, panoramic, mamut, restaurant, alba

Nunta de aur în 2020, la Alba Iulia se va organiza din cauza pandemiei de coronavirus, sub forma unui picnic în aer liber. Cuplurile care au împlinit 50 de ani de căsătorie sunt invitate să participe în data de 22 și 23 august la evenimentul organiza de Primăria Alba Iulia și Consiliul Local. 

Cei care doresc să participe trebuie să se înscrie pe baza actelor de identitate şi a certificatului de căsătorie, la Centrul de Zi pentru Persoane Vârstnice, Str. Libertăţii, Nr. 21;

– Luni – Vineri, între orele 8.00 – 16.00, până la data de 17 august 2020, inclusiv.

– Telefon: 0258/810565

– Email: social@apulum.ro, office@apulum.ro.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate