Eveniment
Pod de pe Valea Sebeșului, între Șugag și Dobra, modernizat și consolidat. Investiție de peste 580.000 de lei
Un pod rutier de pe Valea Sebeșului, aflat la intersecția cu DN 67 C – Transalpina, între Șugag și Dobra, ce face legătura cu județul Sibiu, va fi modernizat și consolidat printr-o investiție de peste 580.000 de lei.
Consiliul Județean Alba a lansat miercuri în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru execuția lucrărilor de consolidare a podului de pe drumul judeţean DJ 106 E peste râul Sebeş, km 52 + 150, în zona Dobra.
Valoarea totală estimată este de 584.843,3 de lei, fără TVA.
DJ 106 E face legătura între DN 67 C – Transalpina și localitatea Dobra. După modernizarea acestuia s-a rebornat drumul, poziția kilometrică a podului modificându-se față de inventarul existent. Podul a fost executat în anul 1973, având o lungime totală de aproximativ 28,4 de metri, cu două deschideri, cu lățimea de 8,4 metri, respectiv parte carosabilă 2 x 3 metri și două trouare cu lățimea de 1 metru.
Având în vedere că perioada scursă de la construcția acestui pod și până în prezent au fost executate doar lucrări minore de întreținere curentă și periodică, podul prezintă deteriorări la structura grinzilor de parapet, trotuare cu ușoare deplasări în plan orizontal, cu îmbrăcămintea părții carosabile degradată și înierbată, precum și degradări ale parapeților de protecție. Nu există parapet de protecție pentru circulația pietonală.
În aval pe o structură independentă există rețele edilitare, respectiv, supratraversare canalizare menajeră și supratraversare rețea de distribuție apă. Pentru a se realiza elementele de gabarit propuse, este necesară relocarea rețelelor de utilități aflate în proximitatea acestuia.
Lungimea totală a podului va fi de 29,5 metri după consolidare, inclusiv rampe și relocare utilități. Lungimea totală a rampei, inclusiv pod este de 60 metri între km 51 + 950 și km 52 + 010.
Proiectul prevede următoarele caracteristici geometrice în plan:
- asigurarea părții carosabile de 2 x 3 metri racordat la 2 x 3,5 metri și a acostamentelor de 2 x 1 metru;
- asigurarea accesului în gabaritul podului proiectat, inclusiv pe rampe;
- caracteristici principale ale traseului în plan:
- lungime sector carosabil: 60 metri din care lungime pod 29,5 metri;
- asigurarea caracterisicilor de gabarit la intrarea pe rampele podului prin lărgirea părții carosabile la 2 x 3,5 metri și a acostamentelor la gabaritul trotuarului 2 x 1 metri.
- viteza de proiectare: 25 km/oră;
- construcția se încadrează în categoria C de importanța medie;
- nr. de benzi de circulație: 2
Lucrările de consolidarea a podului se vor face fără a se realiza o variantă ocolitoare, cu lucru pe câte o bandă de mers.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News