Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Poliția Română: Peste un milion de caziere judiciare au fost eliberate în primele cinci luni ale anului. Cum se poate obține documentul


Publicat

certificat de cazier judiciar pj 1În primele 5 luni ale anului, polițiștii din întreaga țară, sub coordonarea Direcției Cazier Judiciar Statistică și Evidență Operativă a Poliției Române, au eliberat peste 1.000.000 de caziere (certificate de cazier) cetățenilor care le-au solicitat.

Direcția Cazier Judiciar Statistică și Evidență Operativă din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române este direcția care organizează activitatea de verificare a cererilor şi de eliberare a certificatelor de cazier judiciar persoanelor fizice şi juridice, în sistem automat, după caz.

În perioada 1 ianuarie – 31 mai a acestui an, polițiștii din întreaga țară au eliberat 1.050.468 de certificate de cazier persoanelor care au solicitat, dar și 194.250 de alte documente (extras de cazier judiciar, adeverință de cazier etc.)

Informații utile:

Pentru a obţine un certificat de cazier judiciar din România, persoana fizică poate depune personal cererea-tip, cu datele complete de stare civilă şi motivată, la orice subunitate de poliție în care există ghișeu de cazier judiciar însoţită de actul de identitate (cartea de identitate, buletinul de identitate, paşaport, cartea de identitate provizorie şi certificat de înregistrare a cetăţenilor U.E., carte de rezidenţă, carte de rezidenţă permanentă, permis de şedere temporară sau permanentă, aflate în termen de valabilitate).

Persoanele domiciliate în străinătate pot solicita eliberarea certificatului de cazier judiciar prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României.

De asemenea la cererea motivată a persoanelor aflate în străinătate, misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României pot elibera, după efectuarea verificărilor necesare în bazele de date, adeverinţe în care consemnează rezultatele verificărilor. Aceste adeverințe au valoarea juridică a unui certificat de cazier judiciar și se utilizează exclusiv în străinătate.

Certificatul de cazier judiciar pentru persoane fizice se poate solicita şi prin împuterniciţii acestora, conform procedurilor legale în vigoare, după cum urmează:

  • în ţară, numai pe baza unei procuri autentificate de către un notar public;
  • în străinătate, pe baza unei procuri autentificate prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României ori de către un notar, cu respectarea cerinţelor legalizării actelor oficiale străine. Pentru statele care au aderat la Convenţia de la Haga din 5 noiembrie 1961 este suficient să fie aplicată apostila.

Conţinutul procurii trebuie formulat în termeni clari, din care să rezulte persoana care a fost mandatată, scopul şi durata mandatului.

În situaţia în care cererea se depune prin împuternicit, aceasta va fi însoţită de copia actului de identitate a solicitantului, copia actului de identitate a împuternicitului şi de procura autentificată în condiţiile legi.

Procurile întocmite în Republica Moldova sau de ambasadele Republicii Moldova, în limba română, sunt acceptate ca valabile fără vreo altă supralegalizare.

Când certificatul de cazier judiciar este necesar pentru depunere la dosarul de graţiere individuală, acesta poate fi solicitat de persoana condamnată, copiii, apărătorul ori reprezentantul legal al acesteia, soţul persoanei condamnate, ascendenţii, fraţii ori surorile celui condamnat sau ai soţului acestuia.

Când certificatul de cazier judiciar este necesar pentru Registrul Operatorilor Intracomunitari în document se înscriu pe lângă sancţiunile penale din hotărârile judecătoreşti rămase definitive și şi date notate în mod provizoriu privind persoanele fizice sau juridice faţă de care s-a dispus punerea în mişcare a acţiunii penale.

Certificatul de cazier judiciar se eliberează, de regulă, pe loc, sau în cel mult 3 zile de la data solicitării, în cazurile în care cererea-tip este depusă în România.

Pentru situațiile în care cererea este depusă prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României, certificatul de cazier judiciar se eliberează în cel mult 30 de zile de la data depunerii, iar în cazul adeverințelor în termen de 10 zile de la data solicitării.

Documentele sunt valabile 6 luni de la data primirii şi numai în scopul pentru care au fost eliberate.

Lista subunităţilor de poliţie care eliberează certificate de cazier judiciar, precum şi programul ghişeelor de lucru cu publicul, se găsesc afişate pe paginile de internet ale Inspectoratelor de Poliţie Judeţene, respectiv, Poliţia Capitalei.

sursa: politiaromana.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

VIDEO Zăpadă de 7-8 metri pe Transfăgărășan, la mijlocul lunii iunie. Când se se va putea circula pe cea mai spectaculoasă șosea

Publicat

Stratul de zăpadă atinge și opt metri pe Transfăgărășan, la mijlocul primei luni de vară. Pe 15 iunie, drumarii au continuat intervenţia pentru deszăpezirea DN 7C – Transfăgărăşanul, deşi în unele zone grosimea stratului de zăpadă depăşeşte chiar şapte-opt metri.

„Cu toate că iarna pare că s-a instalat definitiv în zona alpină, continuăm eforturile pentru deszăpezirea Transfăgărăşanului.

Indiferent de condiţiile meteo intervenim cu excavatoare, încărcătoare şi freze pentru îndepărtarea stratului de zăpadă care pe alocuri depăşeşte şi 7-8 metri”, au transmis, marţi, reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov.

Un strat proaspăt de zăpadă s-a aşternut în Masivul Bucegi, unde a început din nou să ningă. Meteorologii anunţaseră, de altfel că, în noaptea de duminică spre luni şi pe parcursul zilei de luni, vremea se răceşte şi apar precipitaţii mixte pe creste.

Şi la Bâlea-Lac temperaturile scăzute au dus la menţinerea stratului de zăpadă, dar drumarii intervin pentru deszăpezirea Transfăgărăşanului.

Purtătorul de cuvânt al Direcţiei regionale de drumuri Braşov, Robert Elekes, a declarat că drumarii intervin cu excavatoare, freze de zăpadă, încărcătoare frontale pentru deszăpezirea părţii superioare a drumului.

În funcţie de condiţiile meteo, Transfăgărăşanul ar putea fi deschis la 1 iulie.

sursa foto/video: DRDP Brașov, CNAIR

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Biletele de acces în Salina Turda s-au scumpit, din 15 iunie. Lista noilor tarife de vizitare pentru adulți și copii

Publicat

foto: facebook.com/salinaturda

Bilete de la acces în Salina Turda s-au scumpit de marți, 15 iunie. Programul este de luni până duminică, între orele 09:00-17:00, iar ultima intrare este ora 16:00.

Un adult va trebui să plătească 50 de lei pentru a intra în Salina Turda, în zilele de luni până vineri. Pentru weekend și sărbătorile legale, tariful va fi de 60 de lei pentru adulți. 

Pensionarii, copiii și studenții vor plăti 30 de lei (pe baza cuponului de pensie / abonamentului de student sau elev vizat la zi).  

Grupurile de cel puțin 50 de persoane vor plăti 1000 de lei pe oră, pentru vizitele în afara programului. De asemenea, ghidul va costa 100 de lei. 

Staționarea în parcare va costa 5 lei pe oră.

Lista completă a tarifelor la Salina Turda

Societatea Salina Turda SA este deținută de Primăria Turda. Motivul majorării tarifelor nu a fost explicat, dar Salina Turda a fost în permanență în scandaluri privind numirile pe posturi care se fac acolo.

*Pensionarii vor prezenta cupon de pensie și actul de identitate

**Elevii și studenții vor prezenta carnetul sau legitimația vizata la zi

**Copii cu vârsta cuprinsă între 3-18 ani

  • Copiii sub 3 ani beneficiază de intrare gratuită
  • Grupurile organizate de min. 20 pers. beneficiază de ghid gratuit, cu programare prealabilă și în limita personalului disponibil
  • La grupurile organizate, de peste 10 persoane, se acordă un voucher de intrare gratuită pentru fiecare a 11-a persoană (cu condiția achitării taxei pe același bon fiscal)
  • Copilul cu dizabilități precum și persoana care îl însoțește beneficiază de gratuitate, în baza documentelor dovedioare ale condiției
  • Adultul cu dizabilitate gravă sau accentuată, precum și persoana care îl însoțește beneficiază de gratuitate, în baza documentelor doveditoare ale condiției;
  • Adultul cu dizabilitate medie sau ușoară beneficiază de bilete de intrare în aceleași condiții ca pentru elevi și studenți, în baza documentelor doveditoare ale condiției;
  • Ghizii atestați obțin gratuitate pe baza unei cereri scrise și aprobate și a atestatului de ghid;
  • Biletul de intrare = bonul fiscal și permite accesul o singură dată/zi

sursa: salinaturda.eu

Foto: facebook.com/salinaturda

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cum se va tranșa războiul de la vârful Primăriei Sebeș, dintre Nistor și Bogdan. Ce poate pierde fiecare din acest conflict

Publicat

Cetățenii din Sebeș așteaptă cu nerăbdare ședința de consiliu de miercuri, 16 iunie, în care primarul Dorin Nistor (PNL) propune consilierilor locali eliberarea din funcție a viceprimarului Adrian Bogdan (PNL), aflat în această funcție de aproximativ 20 de ani.

Este o luptă la vârful administrației între două persoane care au lucrat împreună mulți ani. Fiecare poate pierde ceva din acest război administrativ.

Adrian Bogdan ar putea pierde venituri consistente pe care i le aduce funcția de viceprimar, iar Nistor s-ar putea alege cu un adversar politic redutabil, dacă Bogdan va face pasul spre un alt partid.

Oficial, lui Bogdan i se reproșează prestația administrativă slabă legată de atribuirea contractului de transport public și interesele pe care le-ar avea la Ocolul Silvic, unde soția sa este consilier juridic.

Dincolo de asta, mai sunt și alte lucruri care nu sunt exprimate public, dar sunt intens discutate pe culoarele institției. Printre acestea, petrecerile la care se afișează viceprimarul și investiția acestuia într-un apartament de lux situat pe două etaje ale unui bloc nou din Sebeș.

Decizia, în consiliul local

Consiliul Local Sebeș dezbate miercuri o hotărâre pentru eliberarea din funcție a viceprimarului Adrian Bogdan, aflat într-un conflict deschis cu primarul Dorin Nistor.

Amândoi fac parte din PNL, ceea ce face ca lupta să se dea în interiorul consiliului local, dar și în interiorul organizației locale a partidului.

Mai vechi în partid, Adrian Bogdan a construit în bună parte organizația politică din Sebeș, însă în ultimii ani, Dorin Nistor a reușit să echilibreze forțele și chiar să își impună oamenii de încredere, inclusiv în consiliul local.

L-a ajutat și funcția de primar, poziție din care a putut să supravegheze cu atenție interesele locale ale celor din PNL Sebeș, inclusiv pe cele ale lui Bogdan.

Decizia va fi luată în CL Sebeș, controlat de PNL. Liberalii au 14 consilieri, iar PSD deține 5 mandate.

Practic, PNL nu are nevoie de social-democrați pentru a schimba viceprimarul și pentru a instala altul. În această situație, contează mai mult cine controlează organizația locală: Nistor sau Bogdan.

Ce ar putea pierde Bogdan

Pe scurt, Adrian Bogdan a avut până acum, pe lângă un salariu consistent, o felie importantă de gestionat din administrația locală.

În 2020, Adrian Bogdan a încasat de la primărie 100.380 de lei, iar soția sa, consilier juridic la Ocolul Silvic Sebeș RA, 59.248 de lei.

O sumă importantă, pe care Bogdan o va pierde în situația în care proiectul de hotărâre va trece de consiliul local.

De asemenea, ar putea pierde și influența locală asigurată de postul de viceprimar. În aceste condiții, Dorin Nistor nu ar mai fi nevoit să își împartă influența cu Bogdan.

De cealaltă parte, este puțin probabil ca Adrian Bogdan să își încheie cariera politică, dacă pierde funcția de primar. Având în vedere experiența sa în domeniu, acesta ar putea opta pentru o altă formațiune politică.

De altfel, sursele noastre spun că acesta ar fi curtat deja de mai multe partide, inclusiv de AUR.

Războiul din administrația Sebeș, faza pe documente

Scandalul dintre cei doi mocnește de o bună bucată de timp. Din câte se pare, problemele au pornit din încercarea viceprimarului Bogdan de a influența luarea unor decizii la Ocolul Silvic Sebeș, unde soția acestuia este angajată pe funcția de jurist.

Motivele pentru care primarul Nistor cere schimbarea viceprimarului sunt cuprinse în expunerea de motive a hotărârii privind schimbarea din funcție a acestuia.

Practic, lui Bogdan i se reproșează ”îndeplinirea defectuoasă a atribuțiilor” care i-au fost delegate pentru realizarea documentației pentru procedura de atribuire a serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate în Municipiul Sebeș.

  • ”Ținând cont de faptul că în data de 01.10.2021 expiră contractul nr. 65/14.09.2015 de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate și având în vedere că nu s-a întreprins niciun demers de prelungire a respectivului contract, Municipiul Sebeș se află în pericol ca după data de 01.10.2021 să nu aibă asigurat acest serviciu.
  • Având în vedere importanța serviciului de transport public local pentru întreaga comunitate, pentru miile de cetățeni ai Sebeșului care folosesc transportul în comun și pentru mediul economic, neîndeplinirea atribuțiilor delegate pune în pericol desfășurarea unui serviciu public obligatoriu, respectiv a transportului public local de persoane în Municipiul Sebeș” – se arată în document.

De asemenea, i se mai reproșează modul în care a condus Direcția de Asistență Socială dar și că ”nu și-a îndeplinit obligația legală de a anunța la începutul ședințelor Consiliului Local al Municipiului Sebeș interesul personal pe care îl avea la adoptarea hotărârilor referitoare la bugetul, organizarea, statul de funcții, retribuirea salariaților Ocolului Silvic Sebeș R.A., instituție în cadrul căreia activează ca angajat un membru al familiei sale, în fapt soția domnului Bogdan Adrian, doamna Bogdan Loredana”.

Documentul AICI: pr.180 eliberarea din funcție a viceprimarului

Ce spune viceprimarul

Viceprimarul municipiului Sebeș, Adrian Bogdan, a răspuns acestor acuzații, într-o postare pe Facebook.

Titlul din mesajul acestuia sugerează o amenințare voalată: ”Adevărul ne va face liberi! E drept, poate nu pe toți”.

”Cred că am tăcut destul și am înghițit prea multe. Totul ține de un bun simț, pe care eu încă nu l-am pierdut, dar și de dorința de a construi împreună ce am promis locuitorilor din Sebeș.

Înțeleg că, acest lucru nu mai este dorit de domnul primar Dorin Nistor și vom vedea dacă visul lui va fi și voința PNL Sebeș!

Fără a mă disculpa în vreun fel în fața glumelor folosite pe post de acuzații, pe care posibil viitorul meu fost coleg mi le aduce, țin doar să punctez mici detalii.

Pentru unii vor conta, pentru cei mai mulți vor ridica un semn de întrebare, iar pe dl Nistor Dorin îl va umple de ridicol, de la un capăt la altul al expunerii motivelor sale pentru care mă vrea plecat din Primăria Municipiului Sebeș.

Și poate chiar și din localitatea în care eu chiar trăiesc, spre deosebire de domnia sa” a scris Bogdan.

Ședința pentru demiterea viceprimarului va fi transmisă live pe paginile de Facebook și Youtube ale Primăriei Sebeș.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Consiliul Județean Alba cumpără panouri de semnalizare pentru mai multe obiective turistice. LISTA zonelor unde vor fi amplasate

Publicat

Consiliul Județean Alba cumpără 33 de panouri de semnalizare pentru mai multe obiective turistice din județ și peste 1.600 de indicatoare rutiere necesare drumurilor județene. 

Consiliul Județean Alba a lansat miercuri, 15 iunie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru furnizarea de indicatoare rutiere și panouri de semnalizare.

Valoarea totală estimată este de 169.166,47 de lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, se vor achiziționa, de asemenea, panouri de semnalizare a obiectivelor turistice, respectiv 16 panouri de semnalizare obiectiv turistic, trei panouri de direcționare spre obiectiv turistic și 14 panouri de semnalizare „VIA VINUM”. Valoarea estimată a acestor panouri este de 23.500 de lei, fără TVA.

Panouri de semnalizare – locul amplasării:

  • Biserica „Cuvioasa Paraschiva” – Ighiel
  • Biserica „Cuvioasa Paraschiva” – Ighiu
  • Ansamblul bisericii reformate – Ighiu
  • Ansamblul bisericii reformate – Șard
  • Lacul Iezer Ighiel – Ighiu
  • Biserica „Nașterea Maicii Domnului” – Galda de Jos
  • Biserica „Cuvioasa Paraschiva” – Mesentea
  • Biserica „Sfinții Arhangheli” – Galda de Jos
  • Cheile Gălzii – la intrarea în Cheile Gălzii
  • Cheile Gălzii – la ieșirea din Cheile Gălzii
  • Cheile Întregalde – la intrarea în Cheile Întregalde
  • Cheile Întregalde – la ieșirea în Cheile Întregalde
  • Biserica de lemn „Sfinții Arhangheli” – Dealu Geoagiului
  • Ansamblul bisericii reformate fortificate – Cricău
  • Cetatea Dacică Piatra Craivii – Cricău
  • Cetatea Dacică Cugir – Cugir

Panou de direcționare – locul amplasării:

  • Panou de direcționare spre Piatra Craivii – Bucerdea Vinoasă
  • Panou de direcționare spre Piatra Craivii – Craiva
  • Panou de direcționare spre Biserica Sfinții Apostoli – Modolești

14 panouri de semnalizare „VIA VINUM” urmează să fie amplasate astfel: două la Bucerdea Vinoasă, două la Cricău, unul la Făgădaiele Gălzii, unul la Galda de Jos, patru la Ighiu, unul la Sântimbru și trei la Șard.

De asemenea, se vor achiziționa următoarele tipuri / forme /indicatoare rutiere, necesare drumurilor județene:

  • indicatoare rutiere triunghiulare, L = 700 mm – 800 buc.
  • indicatoare rutiere circulare, diametru = 600 mm – 170 buc.
  • indicatoare rutiere pătrate, pătrate = 650 mm – 400 buc.
  • indicatoare rutiere octogonale „STOP” = 800 mm – 10 buc.
  • indicatoare rutiere dreptunghiulare, 1500 x 500 mm – 180 buc.
  • trecere la nivel cu calea ferată dublă, fără bariere – 2 buc.
  • panouri pentru trecerea la nivel cu calea ferată – 6 seturi (1 set = 3 buc.)
  • indicatoare rutiere de formă săgeată, direcția spre localitatea indicată, 1100 x 330 mm – 3 buc.
  • indicatoare rutiere dreptunghiulare, intrare/ieșire din localitate, 1250 x 800 mm – 19 buc.
  • indicatoare rutiere dreptunghiulare, baliză direcțională care indică ocolirea obstacolului prin dreapta, 250 x 1000 mm – 20 buc.
  • indicatoare rutiere dreptunghiulare, baliză direcțională care indică ocolirea obstacolului prin stânga, 250 x 1000 mm – 20 buc.
  • indicator rutier dreptunghiular, distanța între indicator și începutul locului periculos – 1 buc.
  • stâlp din metal pentru indicatoare de circulație rutieră, diametru 48 mm, lungime 3,5 metri – 410 buc.
  • baliză plastic direcțională cu două fețe + talpă cauciuc, 250 x 1000 mm  – 20 buc.
  • oglindă rutieră stradală, diametru 800 mm – 15 buc.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate