Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Polițiștii din Alba au trimis o amendă unui bărbat la o adresă la care nu mai locuia de peste 30 de ani. Ce s-a întâmplat


Publicat

Epopeea unei amenzi date în urmă cu șase ani, de polițiștii din Alba, unui bărbat din Miercurea Ciuc este descrisă într-o motivare a Judecătoriei Aiud. 

Personajele principale sunt un agent al poliției, un buletin în format vechi cu file, un șofer și un proces verbal trimis la o adresă la care șoferul nu mai locuia de mai bine de 30 de ani. 

Mai exact, în 18 august 2015, un șofer era surprins de un polițist din Teiuș, la ieșirea din Alba Iulia că a depășit pe linie continuă.

Polițistul l-a amendat cu 420 de lei și reținerea permisului pe 30 de zile. Șoferul nu a fost de acord și nu a semnat pe loc procesul verbal, drept urmare acesta a fost trimis prin poștă.

Probemele au început în momentul în care polițistul a trecut o adresă greșită. Mai exact, în 2015 bărbatul deținea un buletin vechi cu file, iar pe fila a șaptea era notată o mutație de domiciliu.

Polițistul nu a fost atent și a completat procesul verbal cu o adresă din municipiul Gheorgheni, (adresă care apărea pe prima pagina) la care bărbatul nu mai locuia din anul 1984.

Procesul verbal a ajuns la adresa respectivă și nu a produs nici un efect mai bine de 6 ani până când la o actualizare de date. Bărbatul locuia din 1993 la o altă adresă din Miercurea Ciuc.

Șase ani mai târziu, șoferul în cauză a primit procesul verbal și somația de plată de la Primăria Miercurea Ciuc în data de 2 martie 2021.

După ce a primit documentele bărbatul a acționat în instanță și a cerut anularea amenzii.

Un proces s-a desfășurat pe rolul Judecătoriei Aiud, iar în data de 12 octombrie 2021, magistrații instanței au dat o decizie.

Aceștia au stipulat că procesul verbal nu a fost legal comunicat și au admis cererea de anulare a amenzii.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Ministrul Energiei: IMM-urile trebuie să depună de azi cererea pentru compensarea consumului de curent şi gaze

Publicat

Întreprinderile Mici şi Mijlocii (IMM) trebuie să depună, începând de sâmbătă, 27 noiembrie, cereri pentru compensarea consumurilor de energie electrică şi/sau gaze naturale, a anunţat ministrul Energiei, Virgil Popescu. Potrivit acestuia, dacă cererea nu va fi transmisă furnizorii nu vor aplica măsura de compensare. 

„Ordinul pentru aprobarea procedurii şi termenelor de decontare a sumelor aferente schemei de compensare, documentele în baza cărora se realizează decontarea, precum şi alte măsuri necesare aplicării prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.118/2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze naturale pentru sezonul rece 2021 – 2022, precum şi pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 27/1996 privind acordarea de facilităţi persoanelor care domiciliază sau lucrează în unele localităţi din Munţii Apuseni şi în Rezervaţia Biosferei Delta Dunării a fost publicat în Monitorul Oficial.

Începând cu data de 1 noiembrie 2021, furnizorii de energie electrică şi/sau gaze naturale aplică în facturile emise schema de compensare! Începând de astăzi (27 noiembrie 2021 – n.r.), IMM-urile trebuie să depună cererea pentru compensarea consumurilor de energie electrică şi/sau gaze naturale. Dacă cererea nu va fi transmisă, furnizorii nu vor aplica măsura de compensare”, a arătat Virgil Popescu sâmbătă, într-un mesaj pe Facebook.

Cererea poate fi descărcată de aici.

Plafonarea preţurilor se va aplica tuturor consumatorilor casnici, spitale publice şi private (în conformitate cu Legea nr. 95/2006), unităţilor de învăţământ publice şi private (definite în Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011), creşelor, organizaţiilor neguvernamentale, unităţilor de cult (cum sunt reglementate de Legea nr. 489/2006) şi furnizorilor publici şi privaţi de servicii sociale, prevăzute în Nomenclatorul serviciilor sociale.

Pe lângă preţul plafonat, aproximativ 70% dintre consumatorii casnici vor beneficia şi de schema de compensare, pentru lunile noiembrie 2021 – martie 2022, cu luarea în considerare a unui preţ de referinţă de 0,68 lei/kwh la energie electrică, respectiv la un preţ de referinţă al gazului natural de 125 lei/Mwh.

Ministrul a mai anunțat și care sunt cantităţile de energie pentru care se acordă compensaţie:

  • 300 kwh/lună – 1500 kWh energie electrică, pentru întreaga perioadă (noiembrie 2021 – martie 2022)
  • echivalentul în kWh a 1.000 metri cubi de gaze naturale pentru intervalul noiembrie 2021 – martie 2022.

Virgil Popescu a mai menționat că se acceptă o abatere în favoarea beneficiarului compensaţiei de maximum 10%.

Urăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

LUNI încep plățile pentru păgubiții City Insurance. Cine poate primi bani de la Fondul de Garantare

Publicat

Fondul de garantare a asiguraţilor (FGA) va efectua luni, 29 noiembrie 2021, primele plăţi de despăgubiri pentru cererile de plată depuse de către păgubiţii Societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A.

FGA a anunţat vineri, într-un comunicat, că va achita 2,342 milioane de lei, pentru un număr de 1.003 cereri de plată.

Până la 26 noiembrie 2021, FGA a primit 68.931 cereri de plată precum şi 35.687 cereri de deschidere de dosare.

Din numărul total al cererilor de plată primite de către FGA, 5.556 de cereri au fost transmise de către BAAR, 5.705 reprezintă solicitări de regres primite de la asigurători, în timp ce restul de 57.670 de cereri de plată au fost transmise de diverşi alţi creditori.

Potrivit prevederilor legale, dreptul creditorilor de asigurări de a solicita plata sumelor cuvenite de la Fond s-a născut la data publicării în Monitorul Oficial a deciziei ASF prin care s-a retras autorizaţia de funcţionare a Societăţii de Asigurare – Reasigurare City Insurance S.A., respectiv 27 septembrie 2021.

În vederea analizării cererilor de plată înregistrate, FGA a procedat la preluarea evidenţelor complete ale dosarelor de daună precum şi a evidenţelor tehnico-operative şi contabile de la asigurător, proces de durată având în vedere dimensiunea companiei şi a bazelor de date deţinute de aceasta, preluarea evidenţelor fiind finalizată în termenul prevăzut de legislaţie, de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României a deciziei ASF de retragere a autorizaţiei de funcţionare a Societăţii de Asigurare – Reasigurare City Insurance S.A, respectiv la data de 27.10.2021.

Procesul de analiză a cererilor de plată în vederea efectuării plăţilor a fost iniţiat după finalizarea preluării bazelor de date, fiind un proces complex având în vedere numărul semnificativ de cereri de plată primite.

În comunicat se menţionează că gestionarea procesului de înregistrare a cererilor de deschidere a dosarelor de daună-anexa 7/cererilor de plată-anexele 9 şi 10, dar şi de instrumentare a dosarelor deschise sau preluate de Fond de la Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A, a presupus, printre altele, creşterea structurii de personal de la circa 75 la 175 de angajaţi, atât în structura centrală a Fondului, cât şi în teritoriu.

Redimensionarea numărului de angajaţi vine în sprijinul desfăşurării activităţii FGA în cazul Societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A, precum şi în întâmpinarea solicitărilor extrem de numeroase primite de la creditorii de asigurare ai acestei societăţi.

În condiţiile actuale, cu noua structură, Fondul va depune toate eforturile pentru a asigura un ritm constant de analiză şi plată a cererilor, urmărind soluţionarea cererilor de plată înregistrate într-un termen rezonabil.

Pentru a asigura un principiu de echitate în relaţia cu toţi petenţii de asigurare, FGA înregistrează şi analizează cererile în ordinea primirii acestora la Fond.

„Reamintim potenţialilor creditori de asigurări ai Societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A că, potrivit art. 13 alin. (1) din Legea nr. 213/2015, FGA este în drept să efectueze plăţi din disponibilităţile sale în vederea achitării sumelor cuvenite creditorilor de asigurări, cu respectarea dispoziţiilor legale, după parcurgerea de către creditorul de asigurări a procedurii administrative de plată reglementate de Legea nr. 213/2015. Plata despăgubirilor se face în limita a 500.000 lei pentru fiecare creanţă de asigurare datorată în temeiul unui contract de asigurare încheiat cu asigurătorul aflat în insolvenţă, potrivit plafonului de garantare reglementat de Legea nr. 213/2015 actualizată. Conform art.13 alin 4 din Legea 213/2015, aprobarea sau, după caz, respingerea sumelor pretinse de petenţi este de competenţa Comisiei Speciale a FGA”, se precizează în comunicatul citat.

Conform art.14 din Legea 213/2015 modificată prin OUG 102/2021 publicată în Monitorul Oficial al României în data de 27 septembrie 2021, orice persoană care pretinde un drept de creanţă de asigurări împotriva asigurătorului în stare de insolvenţă poate formula o cerere de plată motivată, adresată Fondului în condiţiile prevăzute la art. 121 şi alin. (4), dar nu mai târziu de 90 de zile de la data rămânerii definitive a hotărârii de deschidere a procedurii falimentului sau de la data naşterii dreptului de creanţă, atunci când acesta s-a născut ulterior, sub sancţiunea decăderii din drept.

sursă: Agerpres

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Sebeș: Proiect pilot destinat străzilor neasfaltate pentru impermeabilizarea carosabilului. Trei străzi asfaltate în câteva zile

Publicat

La Sebeș a început un proiect pilot destinat străzilor neasfaltate, prin care se așterne o îmbrăcăminte bituminoasă ușoară pentru impermeabilizarea carosabilului, scopul principal fiind reducerea prafului și a pulberilor.

Potrivit reprezentanților Primăriei, primele străzi pe care s-a intervenit sunt Florilor, Cânepiști și Sălane, urmând ca lista să fie completată în anul 2022 cu alte 14 străzi.

Lucrările se desfășoară într-un timp relativ scurt, iar soluția este eficientă având în vedere că Sebeșul numără aproximativ 100 de străzi nemodernizate.

Structura rutieră realizată este formată din stabilizarea pietruirii existente cu un liant hidraulic pe o grosime de 20 cm și aplicarea unui tratament bituminos dublu de suprafață cu emulsie. Evacuarea apelor pluviale de pe partea carosabilă se va efectua prin profilul transversal cu pantă unică de 2,5%.

Bugetul pentru impermeabilizarea celor trei străzi cu strat asfaltic a fost de 520.000 lei (tva inclus), lungimea totală a străzilor însumând 1,3 km.

Primarul Dorin Nistor menționează că vor fi evaluate beneficiile acestui proiect, urmând ca în anul 2022  să se realizeze intervenții similare pe străzile: Arțarului, Secașului, Dorin Pavel (prelungire), Decebal (ramificație), Fagului, Paul Tomița – din Sebeș, str. 24 Ianuarie, Sânzâienelor, Oituz, Piața Săsească, Avântului – din Petrești și străzile Râului, Arini, Dumbrava – din Lancrăm.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

FOTO Senator USR: Noaptea minții. Au sosit testele de salivă în școli, fără instrucțiuni, fără prospect

Publicat

Senatorul USR, Ștefan Pălărie atrage atenția că testele care sosesc în școli nu vin ambalate individual și nu sunt însoțite de prospect și nici de instrucțiuni. 

Acesta a afirmat vineri seara, într-o postare pe Facebook, că toți profesorii trebuie să găsească soluții pentru asamblarea kiturilor sanitare.

„În seara asta (n.r. vineri seara) sau mâine domnul ministru Sorin Mihai Cimpeanu va ieși triumfător la toate televiziunile să anunțe satisfăcut că testele au sosit în școli.

Ceea ce va omite să spună, vă spun eu. Astăzi seara la ora 18:30 au sosit în școli testele de salivă mult promise. În niște cutii mari de carton în care se găsesc 50 de bețișoare într-o pungă, 50 de căpăcele într-o pungă, 50 de flacoane într-o pungă, 50 de pliculețe cu substanță într-o pungă. Făra instrucțiuni, fără prospect. Noaptea minții!!!!

Ordinul este ca joi toți copiii din școală să primească câte un test de salivă aplicat. Profesorii trebuie să găsească soluții ca din seturi de batjocură de 50 de căpăcele și alte ingrediente să asambleze kituri unitare complete”, a scris senatorul, pe pagina de Facebook.

sursa, foto: Ștefan Pălărie (Facebook)

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate