Connect with us
Publicitate

AIUD

FOTO: Pompierii caută de ore întregi, în apele Mureșului, o femeie dispărută de acasă. Căutările, îngreunate de un cod galben


Publicat

Pompierii din Alba continuă căutarea unei femei care a dispărut în zona podului de la Gâmbaș, Aiud, pe care le-au început de dimineață. Surse apropiate anchetei au declarat pentru Alba24 că în zonă s-ar fi găsit poșeta acesteia. 

Acționează acolo pompierii militari ai Detașamentului de Pompieri Aiud. Potrivit reprezentanților ISU, până lla ora 11:30 au fost parcurși aproximativ 10 kilometri în aval de locul în care se presupune că femeia s-ar fi aruncat în apă, după o ceartă domestică.

”Cautările cu barca pneumatică sunt îngreunate de condițiile meteo, în acea zonă fiind în vigoare o atenționare hidrologică de cod galben pe râul Mureș.

Din informațiile preliminare avute până în prezent se pare ca victima, o femeie în vârstă de 36 de ani, s-ar fi aruncat de pe pod. Circumstanțele producerii evenimentului vor fi stabilite ulterior de către organele abilitate” au transmis reprezentanții ISU.

Potivit IPJ Alba, în noaptea de joi spre vineri, în jurul orei 01.00, iubitul femeii, a raportat la poliție dispariția acesteia.

În urma unui scandal între cei doi, femeia ar fi afirmat că se duce să se arunce în Mureș, mai susțin anchetatorii.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

Câţi bani câştigă salariaţii şi firmele din Planul de Investiți și Relansare publicat de Guvern. Măsuri de finanțare

Publicat

bani

Planul Naţional de Investiţii şi Relansare Economică (PNIRE) publicat miercuri de Guvern include printre măsuri acordarea unui grant de 2.000 de euro pentru firmele mici – pentru plata chiriilor, utilităților și datoriilor, acordarea unui sprijin în valoare de 500 de euro pentru fiecare angajat care lucrează în regim de telemuncă în perioada stării de urgenţă sau în perioada stării de alertă și subvenționarea salariilor angajaților cărora li se reduce timpul de lucru.

Microîntreprinderile vor primi granturi de sprijin în valoare de 2.000 de euro fiecare, măsură pentru care Guvernul va aloca un buget de 100 de milioane de euro, potrivit Planului Naţional de Investiţii şi Relansare Economică, publicat miercuri. Acest sprijin va fi oferit firmelor din toate domeniile, pentru finanţarea cheltuielilor privind stocurile, datoriile către furnizori, chiriile şi utilităţile. Guvernul estimează că vor fi 50.000 de beneficiari.

Pentru schema de ajutor pentru activităţi de comerţ şi servicii afectate de Covid-19 va fi alocat un buget de 160 de milioane de lei, care va merge la finanţarea chiriilor pentru perioada în care desfăşurarea activităţii comerciale sau a serviciilor prestate a fost afectată pe perioada stării de urgentă sau de alertă.

Un buget de 350 de milioane de euro reprezintă granturi pentru firmele din domeniile HoReCa, turism, transporturi, evenimente, pentru repornirea activităţilor economice, iar valoarea unui grant este de maximum 125.000 de euro.

Pentru investiţii şi reconversia economică a IMM-urilor, se vor oferi granturi între 50.000 – 200.000, în industria sanitară, farmaceutică, alimentară, auto, IT, energie, construcţii, transport, turism, confecţii.

Totodată, planul include programe de finanţare nerambursabilă pentru creşterea competitivităţii IMM-urilor: granturi pentru investiţii pentru microîntreprinderi prin supracontractarea proiectelor din lista de rezervă din Programul Operaţional Regional – Axa 2.1, cu o alocare maximă de 200.000 euro pe proiect, iar bugetul alocat este de 117 milioane de euro.

Vor fi acordate granturi pentru creşterea competitivităţii IMM-urilor prin alocarea suplimentară de fonduri prin Programul Operaţional Regional – Axa 2.2, în valoare de 200.000 – 1.000.000 euro, cu un buget total de 450 milioane de euro; granturi pentru dezvoltarea IMM-urilor prin finanţarea investiţiilor mari în creşterea productivităţii prin Programul Operaţional Regional, între 2 şi 6 milioane de euro şi granturi pentru start-up-uri pentru studenţi în domenii competitive şi inovative, cu valoarea de 40.000 euro pentru două locuri de muncă create şi până la 100.000 de euro pentru cinci locuri de muncă.

Pentru digitalizarea IMM-urilor sunt puse la dispoziţie 30.000 euro/proiect până la 100.000 euro/ proiect, cu un buget total de 150 milioane de euro.

Totodată, programul Star-Tech Innovation (Noul program Start – UP) va finanţa start-up-urile inovative prin granturi de o valoare estimată la 42.000 euro, de care vor beneficia aproximativ 7.000 de noi IMM-uri. Pentru finanţarea programelor de educaţie digitală a angajaţilor pentru IMM-uri se vor da granturi de 30.000 euro/proiect până la 100.000 euro/ proiect, bugetul total fiind de 30 milioane de euro.

Planul conţine şi scheme pentru dezvoltarea agriculturii şi a industriei agro-alimentare: finanţarea depozitelor de comercializare a produselor agricole, cu 120 milioane de euro, achiziţia de echipamente pentru irigaţii – 6.000 de euro pe beneficiar, în total 48 de milioane de euro; granturi de finanţare pentru antreprenoriatul rural – buget de 200 de milioane de euro; instalarea tinerilor fermieri – buget de 42 de miioane de euro.

Alte programe de finanţare sunt cele pentru investiţii noi – buget de 1,5 miliarde de lei anual până în 2023 şi schema de ajutor de stat pentru sprijinirea investiţiilor care promovează dezvoltarea regională – buget de 450 milioane de lei anual până în 2025.

Totodată, este precizat şi programul IMM Invest pentru garantarea creditelor pentru capital de lucru şi investiţii pentru IMM-uri, cu un plafon de 15 miliarde de lei, garanţii de stat pentru creditarea companiilor mari – 8 miliarde de lei, programe de garantare pentru asigurarea lichidităţilor – 1 miliard de lei, program de garantare a finanţărilor de tip factoring cu regres şi scontarea efectelor de comerţ – 1,5 miliarde lei/factoring; 1,5 miliarde lei/scontare, program de garantare a leasingului de echipamente şi utilaje – 1,5 miliarde de lei.

Salariile angajaților cărora li se reduce timpul de lucru vor fi subvenționate de stat

Măsura de subvenţionare din fonduri europene a salariilor lucrătorilor cărora angajatorii le-au redus programul de lucru a fost inclusă de Guvern în Planul Naţional de Investiţii şi Relansare Economică.

„Guvernul va asigura plata unei indemnizaţii în valoare de 75% din diferenţa dintre salariul brut al unui angajat prevăzut în contractul individual de muncă dinaintea reducerii programului şi salariul brut aferent orelor de muncă efectiv prestate ca urmare a reducerii programului de lucru. Măsura se aplică companiilor a căror cifră de afaceri a scăzut cu cel puţin 10% comparativ cu luna similară a anului anterior. Finanţarea acestei măsuri se va acoperi prin Programul SURE”, se menţionează în document.

Măsura a fost solicitată de patronate în contextul flexibilizării programului de lucru, aşa-numitul model german „Kurzarbeit”. Până în prezent, măsura a fost dezbătută de reprezentanţii Guvernului împreună cu patronatele şi sindicatele. Sindicatele s-au pronunţat împotriva flexibilizării programului de lucru în forma propusă de patronate.

500 de euro/angajat pentru achiziționarea de echipamente IT, pentru telemuncă în perioada stării de urgență sau a stării de alertă

Suma este destinată achiziţionării de echipamente IT pentru angajaţii care lucrează în regim de telemuncă în perioada stării de urgenţă sau în perioada stării de alertă.

Măsura este inclusă în capitolul „Măsuri active de ocupare a forţei de muncă şi de protecţie socială” al PNIRE, cu titlul „Stimularea desfăşurării muncii în regim de telemuncă”, şi prevede „acordarea unui sprijin în valoare de 500 euro/angajat pentru achiziţionarea de echipamente IT pentru angajaţii care desfăşoară activităţi în regim de telemuncă în perioada stării de urgenţă/alertă”.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

APIA: Cererile de plată pentru sprijinul privind asigurarea recoltei de struguri de vin se pot depune până pe 31 iulie. CONDIȚII

Publicat

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) a anunțat faptul că, în intervalul 1 – 31 iulie, se depun cererile de plată pentru sprijinul privind asigurarea recoltei de struguri pentru vin în perioada 2019-2020.

Acestea vor fi însoțite de următoarele documente:

a. copia actului de identitate (buletin/carte de identitate), pentru persoane fizice, certificat de înregistrare eliberat de Oficiul Național al Registrului Comerțului și certificat de înregistrare fiscală, pentru persoane juridice;

b. copia poliței de asigurare;

c. document de identitate bancară.

Potrivit APIA, acordarea sprijinului pentru asigurarea recoltei plantaţiilor viticole este una din măsurile de piaţă ale noii organizări comune de piaţă a produselor vitivinicole menită să contribuie la protejarea veniturilor producătorilor atunci când acestea sunt afectate de dezastre naturale, fenomene climatice cu efecte adverse, boli sau infestari cu dăunatori.

Beneficiarii măsurii sunt producătorii, persoane fizice/juridice care asigură recolta plantațiilor viticole cu soiuri pentru struguri de vin.

Condiţiile de eligibilitate pe care beneficiarii trebuie să le îndeplinească în vederea acordării sprijinului financiar se regăsesc la art. 2 din OMADR nr.1516/2018, astfel:

a. să exploateze o suprafață cultivată cu soiuri de viță-de-vie ce produc struguri pentru vin, de minimum 0,1ha;

b. suprafața de viță-de-vie cu soiuri ce produc struguri pentru vin pentru care s-a încheiat polița de asigurare a recoltei să fie înscrisă în Registrul plantațiilor viticole;

c. să încheie cu un asigurător o poliță de asigurare a recoltei în care să fie menționate, cel puțin, cantitatea de struguri pentru vin asigurată, suprafața aferentă, localizarea acesteia, denumirea producătorului viticol care exploatează parcela viticolă și valoarea primei de asigurare.

Plata sprijinului comunitar pentru campania viticolă respectivă se face în lei, reprezentand 80%, respectiv 50% , 60% (exercițiul financiar 2019-2020) din valoarea totală a primei de asigurare.

Vezi AICI Ghidul solicitantului – Asigurarea recoltei plantațiilor viticole cu soiuri de struguri pentru vin

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

ADMITERE LICEU 2020: Începe completarea fișelor cu opțiuni pentru înscriere. Repartizarea computerizată, pe 10 iulie

Publicat

scrisoare

Completarea opţiunilor elevilor în fişele de înscriere pentru admiterea la liceu începe joi, potrivit calendarului Ministerului Educaţiei. Conform MEC, în intervalul 2 – 8 iulie, se vor completa opţiunile în fişele de înscriere de către absolvenţi şi părinţii acestora, asistaţi de diriginţii claselor a VIII-a. Completarea opţiunilor se poate face fie în unitatea de învăţământ absolvită, fie prin formular transmis electronic.

De asemenea, absolvenţii care doresc să participe la admitere într-un alt judeţ vor completa fişele de înscriere în aceeaşi perioadă, 2 – 8 iulie, fie la unitatea de învăţământ de provenienţă, fie vor transmite electronic opţiunile la unitatea de învăţământ absolvită sau, doar în situaţii excepţionale, la centrul special de înscriere din judeţul în care doresc să participe, potrivit procedurii MEC.

Citește și ADMITERE LICEU 2020: Cum se completează fișa de înscrieri, punct cu punct. Repere pentru elevi și părinți

Completarea opţiunilor pe fişa de admitere se face în ordinea preferinţelor candidaţilor.

Între momentul validării fişei şi repartizarea computerizată, fişele sunt centralizate în bazele de date judeţene şi de aici în baza de date naţională de la Ministerul Educaţiei.

Citește și ADMITERE LICEU 2020: GHIDUL candidatului în ALBA. Numărul de locuri pe specializări și ultimele medii de intrare de anul trecut

După verificări multiple şi corectarea erorilor semnalate are loc repartizarea computerizată. Algoritmul de repartizare ordonează elevii descrescător după media de admitere, repartizându-i pe rând, începând de la elevul cu cea mai bună medie.

Pentru fiecare elev se caută prima opţiune de pe lista unde mai sunt locuri libere şi elevul este repartizat la acea opţiune, potrivit ghidului de admitere.

Citește și ADMITERE LICEU 2020: Ierarhia mediilor din Alba, după rezultate la Evaluare Națională. LISTA specializărilor pentru înscrieri

Dacă la un moment dat se găseşte un elev la care opţiunile exprimate în fişă nu îi permit să intre la niciun liceu (pentru că locurile au fost deja ocupate de cei cu medie mai mare decât el), elevul respectiv rămâne nerepartizat.

Media de admitere, pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu a absolvenţilor învăţământului gimnazial, se calculează ca medie ponderată între media generală la Evaluarea Naţională, care are o pondere de 80%, şi media generală de absolvire a claselor a V – VIII, care are o pondere de 20% în calculul mediei de admitere.

Potrivit calendarului privind admiterea în liceu, în perioada 2 – 6 iulie are loc introducerea în baza de date computerizată (în aplicaţia informatică centralizată) a datelor din fişele de înscriere. În perioada 3 – 7 iulie se verifică de către părinţi şi candidaţi corectitudinea datelor din fişa listată de calculator, se corectează eventualele greşeli în baza de date computerizată şi se listează fişele corectate din calculator, operaţiuni ce se vor realiza utilizând aplicaţia informatică centralizată.

Pe 8 iulie are loc transmiterea bazei de date de la centrele de admitere judeţene/ al municipiului Bucureşti la Centrul naţional de admitere prin confirmarea, de către acestea, a finalizării operaţiunilor specifice, în aplicaţia informatică centralizată.

Pe 10 iulie are loc repartizarea computerizată în învăţământul liceal de stat a absolvenţilor clasei a VIII-a.

În perioada 13 – 20 iulie, se vor depune sau transmite dosarele de înscriere la şcolile la care candidaţii au fost repartizaţi.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Parlamentul a decis: 15 octombrie devine „Ziua națională a comerțului electronic”

Publicat

plati online

Deputații au decis instituirea zilei de 15 octombrie ca „Ziua naţională a comerţului electronic”. Autoritățile centrale și locale, dar și societatea civilă vor putea organiza manifestări sau acțiuni cu scopul informării şi conştientizării cu privire la existenţa acestui tip de comerţ.

Camera Deputaților a adoptat recent, în calitate de for decizional, un proiect de lege pentru instituirea zilei de 15 octombrie ca „Ziua națională a comerțului electronic”.

Această zi poate fi marcată de către autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, de către persoane fizice sau juridice, precum şi de către societatea civilă, împreună sau separate, prin organizarea şi/sau participarea la manifestări sau acţiuni cu caracter social sau ştiinţific, cu scopul informării şi conştientizării cu privire la existenţa comerţului electronic.

Potrivit unui amendament adoptat în comisiile de specialitate, autoritățile administrației publice centrale și locale pot acorda, în limita alocațiilor bugetare aprobate, fonduri din bugetele proprii, precum și suport logistic, pentru organizarea manifestărilor și acțiunilor.

sursa: legestart.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate