Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

POSTURI la Consiliul Judeţean Alba, Direcţia de Agricultură, Casa de Asigurări de Sănătate, primării şi alte instituţii publice din judeţ. Condiţii


Publicat

cj alba prefectura

CJ prefectura albaÎn această perioadă, sunt organizate concursuri în mai multe instituţii publice din judeţul Alba. Pentru ocuparea posturilor, candidaţii trebuie să îndeplinească anumite condiţii, privind studii sau vechime în muncă sau alte cerinţe.

Posturi vacante şi condiţii de participare la concurs:

Consiliul Judeţean Alba

Serviciul Achiziții Publice și Monitorizarea Implementării Contractelor

– inspector de specialitate gradul IA

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul științe economice/ științe juridice/ științe inginerești; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului: minimum 6 ani și 6 luni

– inspector de specialitate gradul I

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul științe economice/ științe juridice/ științe inginerești; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului: minimum 3 ani și 6 luni

Termenul limită de depunere a dosarelor: 17 mai 2017, ora 16:30

Concurs: 25 mai 2017, ora 10:00 – proba scrisă – la sala de şedinţe a Direcţiei Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Alba, situată în Mun. Alba Iulia, Bd. 1 Decembrie 1918, nr. 68; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Consiliului Judeţean Alba, Municipiul Alba Iulia, str. I.I.C. Brătianu, nr. 1, telefon: 0731/560.763.

 

Casa de Asigurări de Sănătate Alba

– medic şef (concurs organizat de Agenția Națională a Funcționarilor Publici

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ştiinţe biologice şi biomedicale – specializarea medicină; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice minimum 3 ani; studii de masterat sau postuniversitare în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii.

Anunţ publicat în 28 aprilie, termen pentru depunerea dosarelor, 20 de zile (la sediul ANFP)

Concurs: 29 mai 2017, ora 10.00 – proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare cu privire la acest concurs se pot obţine la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici din bd. Mircea Vodă, nr. 44, bloc M17, tronsonul III, sectorul 3, Bucureşti, precum şi la numărul de telefon 0374/112.726.

 

Direcția pentru Agricultură Județeană Alba

consilier superior la Compartimentul formare profesională, promovare şi elaborare proiecte Serviciul Implementarea politicilor, strategiilor în agricultură şi industrie alimentară, consultanţă agricolă şi formare profesională

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul agronomie specializarea agricultură, în domeniul horticol specializarea horticultura şi în domeniul zootehnie specializarea zootehnie; cunoştinţe operare PC – nivel mediu; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 9 ani.

Anunţ publicat în 21 aprilie, termen pentru depunerea dosarelor, 20 de zile.

Concurs: 29 mai 2017, ora 11.00 – proba scrisă; 30 mai 2017, ora 11.00 – proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Direcției pentru Agricultură Județeană Alba, Alba Iulia, Calea Moților, nr. 112, telefon 0258/835.342, interior 120.

 

Grădiniţa cu Program Prelungit „Scufiţa Roşie” Alba Iulia

secretar (1/2 normă, perioadă determinată)

Condiţii: studii superioare de scurtă sau lungă durată în domeniul economic; vechime 10 ani în specialitate sau activităţi înrudite cu atribuţii specifice postului; cunoştinţe avansate de operare PC; cunoaşterea legislaţiei în vigoare; abilităţi excelente de comunicare.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 12 mai 2017

Concurs: 23 mai 2017, ora 9.00 – proba scrisă; 25 mai 2017, ora 9.00 – proba interviu.

Relații suplimentare se obțin la sediul Grădiniţei cu Program Prelungit „Scufiţa Roşie” din Alba Iulia, str. Călărași nr. 2, Județul Alba, telefon: 0258/811.820.

Primăria Municipiului Sebeş (5 posturi)

consilier, clasa I, grad profesional principal din cadrul Compartimentului Investiţii Publice – aparatul de specialitate al primarului;

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată tehnice, economice sau juridice, absolvite cu diplomă de licenţă; vechime în specialitatea studiilor, minimum 5 ani.

consilier, clasa I, grad profesional asistent din cadrul Compartimentului Investiţii Publice – aparatul de specialitate al primarului.

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată tehnice, economice sau juridice, absolvite cu diplomă de licenţă; vechime în specialitatea studiilor, minimum 1 an.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 18 mai 2017, ora 16:00

Concurs: 30 mai 2017, ora 11:00 – proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

inspector, clasa I, grad profesional principal, în cadrul Biroului Colectare Creanţe Bugetare.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 18 mai 2017, ora 16:00

Concurs: 31 mai 2017, ora 11:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

inspector, clasa I, grad profesional superior din Compartimentul Patrimoniu şi Transport

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 25 mai 2017, ora 14:00

Concurs: 6 iunie 2017, ora 10:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior

inspector, clasa I, grad profesional debutant din cadrul Compartimentului Achiziţii Publice

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 18 mai 2017, ora 16:00

Concurs: 30 mai 2017, ora 11:00 – proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială. Relații suplimentare se obțin la sediul Primăriei Municipiului Sebeș, din str. Piața Primăriei nr.1, Judeţul Alba, telefon 0258/731.004, interior 133

 

Centrul Cultural „Liviu Rebreanu“, Aiud

– contabil şef

Condiţii: studii superioare de lungă durată/studii universitare dc licenţă şi masterat, în ştiinţe economice; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei de contabil sef, minimum 3 ani.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 17 mai 2017, ora 15:00

Concurs: 25 mai 2017, ora 10:00 – proba scrisă; data şi ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Centrului Cultural „Liviu Rebreanu“, Aiud, Str. Transilvaniei nr. 35 sau la numărul de telefon 0258861703.

 

Primăria Comunei Pianu

– inspector de specialitate în administraţia publică din cadrul Biroului de Proiecte Europene.

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniile: economic, juridic; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – nu se cere.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 18 mai 2017, ora 15.00

Concurs: 30 mai 2017, ora 9.00 – proba scrisă; 30 mai 2017, ora 13.00 – proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Comunei Pianu, Satul Pianu de Sus, str. Principală nr. 94, Județul Alba, telefon: 0258/761.111, interior 12.

 

Primăria Comunei Stremţ

muncitor calificat I, în cadrul serviciului public local de intervenţii în caz de inundaţii, deszăpeziri şi întreţinere drumuri şi străzi situate pe teritoriul comunei Stremţ.

Condiţii: posedă permis de conducere categoria „B”, calificare mecanic utilaje.

Concurs: 26 mai 2017, ora 10:00 – proba scrisă; 29 mai 2017, ora 10:00 – proba interviu.

Condiţiile de participare, bibliografia şi conţinutul dosarului se afişează la sediul Primăriei Comunei Stremţ. Relaţii suplimentare la telefon 0258/848101

ALTE POSTURI

Primăria Municipiului Alba Iulia

– şef birou, gradul II, Biroul evidenţă patrimoniu, sistem informatic geografic.

Condiţii: vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 2 ani; studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniul de licenţă: inginerie geodezică; studii de masterat sau postuniversitare în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice; cunoştinţe de operare PC – nivel superior program AutoCAD, GeoMedia, Microsoft Office.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 10 mai 2017, ora 15:00

Concurs: 25 mai 2017, ora 10:00: proba scrisă; data şi ora interviului va fi comunicată ulterior.

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială. Relații suplimentare se obțin la sediul Primăriei Municipiului Alba Iulia, et. 2, din str. Calea Moţilor nr. 5A, telefon: 0258/819.462, 0258/812.545.

Muzeul Naţional al Unirii Alba Iulia

– supraveghetor muzeu la Supravegherea și Gestiunea Patrimoniului

Condiţii: studii medii; cunoștințe de limba engleză

Data limită pentru depunerea dosarelor: 11 mai 2017, ora 16,00

Concurs: 19 mai 2017, ora 10.00 – proba scrisă; 22 mai 2017, ora 10.00 – proba practică; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială. Relaţii suplimentare se pot obţine la Muzeul Naţional al Unirii Alba Iulia din str. Mihai Viteazul nr. 12-14, telefon: 0258/813.300 sau la adresa de e-mail resurseumane@mnuai.ro.

Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia

– psiholog în cadrul Centrului de Informare, Consiliere şi Orientare în Carieră (C.I.C.O.C.);

– îngrijitor în cadrul Serviciului Administraţie Patrimoniu şi de Aprovizionare;

– paznic în cadrul Serviciului de Pază.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 8 mai 2017, ora 16:00

Concurs: 17 mai 2017 – proba scrisă/practică; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială. Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul instituției din Alba Iulia, str. Gabriel Bethlen, nr.5, Judeţul Alba, telefon: 0258/806.276.

Direcţia Generală de Asistenţă Socială și Protecţia Copilului Alba

Centrul de Recuperare şi Reabilitare Neuropsihiatrică Galda de Jos:

– medic primar specialitatea psihiatrie; (0,5 normă)

– medic primar specialitatea psihiatrie (0,5 normă)

 – medic specialist specialitatea psihiatrie (2 posturi)

Centrul de îngrijire şi Asistenţă Baia de Arieş:

– medic;

Condiţii pentru:

medic primar şi medic specialist specialitatea psihiatrie:studii superioare de specialitate, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul medical, specialitatea psihiatrie; adeverinţă/certificat de confirmare în gradul profesional; asigurare malpraxis; autorizaţie de liberă practică sau certificat de membru al Colegiului Medicilor din România vizat pe anul în curs.

medic: studii superioare de specialitate, absolvite cu diplomă de licenţă sau
echivalentă în domeniul medical, specialitatea medicină de familie, psihiatrie, medicină internă sau medicină generală: adeverinţă/ certificat de confirmare în gradul profesional;
asigurare malpraxis; autorizaţie de liberă practică sau certificat de membru al Colegiului Medicilor din România vizat pe anul în curs.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 8 mai 2017, ora 16.00

Concurs: 16 mai 2017, ora 11.00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare se pot obţine la Direcţia Generală de Asistenţă Socială și Protecţia Copilului Alba, din Alba Iulia, Bulevardul 1 Decembrie 1918 nr. 68, telefon: 0258/818.266, interior 115 sau mobil 0755069660.

Primăria Municipiului Blaj

– inspector debutant, Birou Achiziţii Publice

Condiţii: studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniul ştiinţe economice sau ştiinţe juridice.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 10 mai 2017

Concurs: 22 mai 2017, ora 10:00: proba scrisă; 24 mai 2017, ora 14:00: proba interviu.

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială. Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Municipiului Blaj din Blaj, Piața 1848 nr. 16, Județul Alba, telefon 0258/710.110.

Spitalul de Pneumoftiziologie din Aiud

– magaziner

Condiţii: diplomă de bacalaureat; curs de operare calculator; minimum 6 luni vechime în activitate.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor – 8 mai 2017, ora 15:00 (Aiud, str. Ecaterina Varga nr. 6, Judeţul Alba)

Concurs: 17 mai 2017, ora 10:00: proba scrisă – la Sala de şedinţă a Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Alba din Alba Iulia, bd. 1 Decembrie 1918, nr. 68; 19 mai 2017, ora 10:00 – proba interviu.

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială. Relații suplimentare la sediul Spitalului de Pneumoftiziologie din Aiud, str. Ecaterina Varga nr. 6, Judeţul Alba, telefon 0258/861.302, interior 102.

Şcoala Gimnazială „Ion Micu Moldovan” Blaj

administrator patrimoniu

Condiţii: vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului: nu se solicită, vechime în muncă de minimum 3 ani; abilităţi de operare pe calculator; spirit organizatoric; abilităţi de comunicare şi relaţionale; abilităţi de lucru în echipă; capacitatea de a lua decizii eficiente.

Anunţ publicat în 27 aprilie, termen pentru depunerea dosarelor, 10 zile.

Concurs: 22 mai 2017, ora 10.00: proba scrisă; 23 mai 2017, ora 12.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la Şcoala Gimnazială „Ion Micu Moldovan”, Blaj, cu sediul în Blaj, Strada Păcii nr. 144, judeţul Alba, telefon 0747399403.

Primăria Comunei Vinţu de Jos

– consilier, clasa I, grad principal, în cadrul Biroului Buget-finanţe, contabilitate, Resurse Umane, Strategii – Programe, Proiecte Finanţare Internă şi Nerumbursabilă, Investiţii Achiziţii Publice, Impozite şi Taxe Locale.

Condiţii: studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, specializare în ştiinţe economice; vechimea în specialitate studiilor – minimum 5 ani.

Termen limită de depunere a dosarelor: 8 mai 2017, ora 16:00

Concurs: 18 mai 2017, ora 10.00 – proba scrisă; 22 mai 2017, ora 10.00 – proba interviu.

consilier, clasa I, grad principal, în cadrul Compartimentului Cadastru şi Fond Funciar.

Condiţii: studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, specializare în Măsurători Terestre şi Cadastru; vechime în specialitatea studiilor: minimum 5 ani.

Termen limită de depunere a dosarelor: 8 mai 2017, ora 16:00

Concurs: 18 mai 2017, ora 10:00 – proba scrisă; 22 mai 2017, ora 10:00 – proba interviu.

consilier, clasa I, grad profesional asistent în cadrul Compartimentului Urbanism, amenajarea teritoriului şi lucrări publice.

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul ştiinţelor inginereşti, domeniul de licenţă construcţii civile/studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă în arhitectură sau urbanism şi amenajarea teritoriului; vechime în specialitatea studiilor: minimum 1 an.

Termen limită de depunere a dosarelor: 8 mai 2017, ora 16:00

Concurs: 18 mai 2017, ora 10:00 – proba scrisă; 22 mai 2017, ora 10:00 – proba interviu.

Relații suplimentare se obțin la sediul Primăriei Comunei Vinţu de Jos, tel/fax 0258.739.234, interior 18.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

Pensiile vor crește cu 14% de la 1 septembrie. Punctul de pensie ajunge la 1442 de lei, iar indemnizația minimă crește cu 96 lei

Publicat

foto: captura video/ Digi24
Pensiile vor crește cu 14% de la 1 septembrie, reiese din proiectul rectificării bugetare întocmit de Guvern. Inițial, potrivit legislației muncii, pensia trebuia să crească cu 40% la 1 septembrie 2020.

Acest procent a fost însă abandonat din momentul în care România a fost pusă sub ordonanțele militare de distanțare socială, iar situația bugetului s-a deteriorat rapid pe urma întreruperii mai multor tipuri de activități economice.

Citește și Vechimea în muncă va putea fi cumpărată. Persoanele care nu au cotizat suficient pentru pensie vor putea plăti pentru 6 ani

Ministrul Finanțelor, Florin Cîțu, a ieșit din conferința de presă în care a prezentat liniile mari ale rectificării bugetare, fără a mai răspunde la întrebările jurnaliștilor. Au fost invocate defecțiuni tehnice. Pe cursul prezentării evitase să spună cifra de majorare a pensiilor de la 1 septembrie.

Cu cât se măresc pensiile la 1 septembrie

Potrivit proiectului de buget întomit de Guvern ​”Se propune ca începând cu 1 septembrie 2020 valoarea punctului de pensie să fie majorată cu 14%, respectiv de la 1.265 lei la 1.442 lei.
 
Totodată, se propune majorarea începând cu aceeași dată a indemnizației minime sociale pentru pensionari, cu 14%, de la 704 lei la 800 lei”, se arată în nota de fundamentare.

Citește și Noi prevederi pentru pensionarii cu stagiul de cotizare mai mic de 15 ani, în proiectul Legii Salarizării. Ce alegere pot face

De asemenea, se propune ca măsura de aplicare devansată a nivelului de salarizare stabilit pentru anul 2022, pentru personalul didactic de conducere şi personalul de îndrumare şi control din învăţământ să se aplice de la 1 septembrie 2021.

Aprobarea acestor măsuri conduce la reducerea semnificativă a necesarului de finanțare pentru majorarea pensiilor și salariilor personalului didactic, atât în anul 2020 (de la 11,2 miliarde lei la 3,6 miliarde lei) cât și în anul 2021 (de la 34,3 miliarde lei la 19,3 miliarde lei) precizează surse din guvern citate de economica.net.
 
”Pensiile vor creşte în 2020 cu cea mai mare sumă pe care au văzut-o românii vreodată şi care se pune în plus la punctul de pensie”, a declarat, joi, ministrul Finanţelor Florin Cîţu, într-o conferinţă de presă privind rectificarea bugetară.

”Punctul de pensie, valoarea punctului va avea cea mai mare creştere, cea mai mare sumă pe care o vom vedea în plus la punctul de pensie, pe care am avut-o vreodată.

PSD, niciodată, nu a mărit pensiile cu această sumă, deşi a avut perioade de creştere economică una după alta, trei ani de zile, nu datorită lor ci datorită contextului economic internaţional şi tot nu au mărit pensiile cu această sumă”, a precizat Cîțu.
 

surse: economica.net, hotnews.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Modificări ce vor fi aduse programului IMM Invest: De la anul se spune „adio” subvenționării dobânzilor

Publicat

Ministerul Finanțelor Publice (MFP) intenționează să modifice programul IMM Invest. Deși a fost deja anunțată majorarea plafonului la 20 miliarde lei, se pare că actul normativ conține și alte modificări. Una dintre cele mai importante este legată de subvenționarea dobânzii.

Conform proiectului publicat în dezbatere de MFP, dacă Comisia Națională de Strategie și Prognoză prevede o creștere economică mai mare în 2021 decât în 2020 (ceea ce e mai mult decât posibil, având în vedere că 2020 este cel mai afectat din cauza restricțiilor din prima parte a anului), atunci nu se mai acordă granturile pentru plata dobânzilor. Deci, cu acest act normativ s-ar spune „adio” subvenționare.

„Perioada de acordare a grantului pentru plata dobânzii este de 8 luni de la data acordării creditului. Acordarea grantului pentru anul 2020 se realizează conform schemei de ajutor de stat prevăzută la art.II, iar pentru anii următori se aprobă anual printr-un act normativ cu putere de lege doar în condiţiile în care creşterea economică estimată de Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză se situează sub nivelul creşterii economice din anul 2020. Acordarea grantului se realizează în condiţiile respectării prevederilor legislaţiei din domeniul ajutorului de stat în vigoare”, se precizează în proiectul de OUG.

Modificări aduse:

– implementarea unei perioade standard de subvenționare a dobânzii de 8 luni de la data acordării creditului, pentru crearea unor condiții egale pentru toți beneficiarii ce accesează programul;

– crearea posibilității microîntreprinderilor și întreprinderilor mici pentru accesarea creditelor/liniilor de credit pentru finanțarea capitalului de lucru de valori mai mari, de până la 5 milioane lei;

– eliminarea cerinței prin care beneficiarii programului se obligau să nu disponibilizeze personalul existent până la data de 31 decembrie 2020;

– creșterea perioadei până la data de 31 octombrie 2021 până la care pot fi efectuate plățile reprezentând grantul în cadrul schemei de ajutor de stat concomitent cu creșterea bugetului și plafonului de garantare al schemei;

– creșterea plafonului total al garanțiilor ce pot fi acordate în cadrul Programului la suma totală de 20 miliarde lei pentru acomodarea solicitărilor de credite existente;

– suplimentarea bugetului schemei de ajutor de stat aferent granturilor până la suma de 1,106 milioane lei, aproximativ 228,42 milioane euro, în condițiile creșterii plafonului total al garanțiilor care pot fi acordate în anul 2020 la suma de 20.000.000.000 lei

sursa: hotnews.ro, mfinanțe.gov.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Lovitură pentru samsarii de locuri de muncă: Muncitorii români din Germania vor semna contracte de muncă direct cu angajatorii

Publicat

Lucrătorii români care muncesc în industria cărnii în Germania vor semna, de la 1 ianuarie 2021, contracte de muncă direct cu angajatorii germani, şi nu cu companii care intermediază forţa de muncă, a transmis, joi, ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Violeta Alexandru.

Ministrul Muncii  a scris pe contul ei de facebook că modificarea condiţiilor de muncă pentru aceşti lucrători români din Germania se datorează implicării omologului său german, Hubertus Heil, în îmbunătăţirea condiţiilor de muncă ale lucrătorilor români.

„Imediat după discuţiile purtate cu ocazia deplasării mele în Germania în luna mai, ministrul Heil s-a implicat în pregătirea (între timp şi adoptarea) unor schimbări ambiţioase în legislaţia germană a muncii, în primul rând, prin întărirea responsabilităţii angajatorilor faţă de angajaţi. În industria cărnii se lucra prin intermediari, folosindu-se contracte de antrepriză. Se vor schimba lucrurile; de la 1 ianuarie – cetăţenii străini inclusiv românii vor avea contract de muncă individual direct cu angajatorul, proprietarul firmei astfel acesta fiind direct responsabil de condiţiile de muncă ale tuturor angajaţilor”, a scris Violeta Alexandru.

Autorităţile germane vor obliga angajatorii germani să înregistreze cu acurateţe orele lucrate de lucrătorii români.

„Mulţi dintre românii care lucrează în străinătate îmi scriu despre faptul că nu le este respectat programul de muncă din contractele de muncă. În Germania se va introduce un control strict al programului de muncă. Evidenţa orelor de muncă se va ţine electronic. S-a început în industria cărnii. Este bine şi pentru angajator pentru că are o evidenţă strictă a prezenţei la serviciu, dar mai ales pentru angajaţi pentru că vor putea evalua la finalul lunii sau la finalul contractului, după caz care este toată activitatea depusă şi care sunt drepturile salariale cuvenite mai ales în situaţia în care efectuează ore suplimentare”, a notat Violeta Alexandru.

Ministrul român al Muncii a explicat că i-a propus omologului german introducerea în toate contractele de muncă pentru lucrătorii români a unor standarde minime care să aibă ca efect eliminarea completă a posibilităţii ca muncitorii români să nu înţeleagă anumite condiţii din document, după cum se plâng în prezent mulţi angajaţi români din Germania că se întâmplă.

„Va creşte numărul de controale cu o atenţie aparte cu privire la condiţiile de cazare şi la cele de muncă. Ştiu din România – în prea multe situaţii, legislaţia e bună, punerea ei în practică este marea provocare.

Discutăm împreună despre stabilirea unor standarde minime în privinţa condiţiilor de cazare, aspecte ce urmează a fi verificate de instituţiile de control.

Rămân la părerea că este responsabilitatea primordială a părţilor semnatare ale unui contract (angajat şi angajator) să agreeze asupra condiţiile contractuale.

Ministrul Muncii apel pentru românii care lucrează în străinătate

Aici adresez, din nou, un apel, către toţi românii care pleacă în străinătate, să citească contractul înainte de plecarea spre locul de muncă, să se asigure că sunt clare condiţiile de: plată salariu, acoperire a costurilor de cazare şi masa, plată transport repatriere inclusiv, dacă doresc să specific acest lucru, pentru condiţiile în care, din cauze neimputabile lor, doresc să rezilieze acel contract.

Pentru a preîntâmpina orice problemă, am ridicat în discuţie posibilitatea discutării unui contract cu standarde minimale care să determine cele două părţi să nu mai omită să clarifice, de la începutul colaborării, aceste aspecte importante, invocate des în ultima vreme”, a precizat Violeta Alexandru.

Ministrul român al Muncii a făcut aceste precizări la scurt timp după videoconferinţa la care a participat împreună cu omologul său german, Hubertus Heil, după ce ministrul german şi-a anulat, miercuri seară, vizita programată în România, din cauza evoluţiei cazurilor de covid-19 din Bucureşti.

Mai jos declarația completă a ministrului muncii Violeta Alexandru:

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Măsuri speciale de SFÂNTA MARIA, în Alba: Mii de credincioși, așteptați la mănăstirile cu hramul Adormirea Maicii Domnului

Publicat

În jur de 3.000 de credincioși sunt așteptați în acest weekend, la mănăstirile din Râmeț, Dumbrava și Oașa, cu ocazia marii sărbători a creștinilor, Sfânta Maria. 

Sărbătoarea este în plină pandemie de coronavirus și, din această cauză, autoritățile, alături de reprezentanții bisericii au impus un set de reguli pentru ca evenimentul să se desfășoare în condiții de maximă siguranță sanitară. 

Citește și MESAJE de Sfânta Maria. Felicitări pentru familie, prieteni și cunoscuți. Urări în versuri, haioase sau serioase

Nicolae Albu, prefectul de Alba, a declarat pentru alba24.ro că 260 de agenți de poliție, alături de jandarmi vor asigura paza și buna desfășurare a evenimentului religios. Aceștia sunt împărțiți la toate lăcașele de cult unde este sărbătorit hramul Adormirii Maicii Domnului.

Potrivit unor estimări, la Mănăstirea Râmeț sunt așteptați în jur de 1.500 de credincioși, la Dumbrava 1000, la biserica din Cugir 150, iar la Oașa în jur de 200.

Vezi și Reguli și condiții la mănăstirile din Alba, de Sfânta Maria. Fără cazare, iar masca de protecție, obligatorie

Slujbele se vor desfășura în aer liber, cu respectarea distanțării fizice între credincioși. Reprezentanții Arhiepiscopiei din Alba Iulia fac un apel către pelerini ca aceștia să respecte distanțarea de 1,5 metri între persoane.

Deoarece slujbele se vor ține în aer liber, nu este obligatorie masca de protecție, dar aceasta va fi obligatorie în interiorul bisericii, dacă credincioșii vor să se roage la icoane. Totuși, purtarea măștii, chiar și în spații deschise, unde sunt adunări mari de oameni este recomandată.

De asemenea, nu vor exista icoane în afara bisericii și nici nu se vor împărți pachete sau iconițe credincioșilor.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate