Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

POSTURI la Consiliul Judeţean Alba, Primăria Alba Iulia şi alte instituţii publice din judeţ. Condiţii


Publicat

birou gol

În această perioadă sunt organizate mai multe concursuri, pentru ocuparea unor posturi vacante, în instituţii publice din judeţul Alba. Candidaţii interesaţi de aceste locuri de muncă trebuie să îndeplinească anumite condiţii, privind studii sau vechime în muncă sau alte cerinţe.

Posturi vacante şi condiţii de participare la concurs:

Consiliul Judeţean Alba

– inspector de specialitate, gradul IA la Compartimentul Monitorizare şi sustenabilitate proiecte – Serviciul Accesare şi coordonare proiecte din cadrul Direcţiei Dezvoltare şi Bugete.

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în Domeniul fundamental (DFI) – Ştiinţe inginereşti, Ramura de ştiinţe (RSI) – Ingineria resurselor vegetale şi animale, Domeniul de licenţă (DL) – Silvicultură; sau în Domeniul fundamental (DFI) – Ştiinţe inginereşti, Ramura de ştiinţe (RSI) – Ingineria mecanică, mecatronică, inginerie industrială şi management, Domeniul de licenţă (DL) – Ingineria mediului sau în Domeniul fundamental (DFI) — Matematică şi ştiinţe ale naturii, ramura de ştiinţe (RSI) – Ştiinţele pământului şi atmosferei, Domeniul de licenţă (DL) Ştiinţa mediului; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului de minimum 5 ani.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 19 iulie 2018, ora 16:30

Concurs: 27 iulie 2018, ora 10:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

consilier, clasa I, gradul profesional principal la Compartimentul Arii Protejate, Direcția Amenajarea Teritoriului şi Urbanism

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în Domeniul fundamental (DFI) – Științe inginerești, ramura de științe (RSI) – Ingineria resurselor vegetale și animale, domeniul de licență (DL) – Silvicultură; sau în domeniul fundamental (DFI) – Științe inginerești, ramura de științe (RSI) – Ingineria mecanică, mecatronică, inginerie industrială și management, Domeniul de licență (DL) – Ingineria mediului sau în domeniul fundamental (DFI) – Matematică și științe ale naturii, ramura de științe (RSI) Științele pământului și atmosferei, domeniul de licență (DL) – Știința mediului; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 5 ani.

Termen limită de depunere a dosarelor: 24 iulie 2018

Concurs: 6 august 2018, ora 10:00 – proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la sediul Consiliului Judeţean Alba, Municipiul Alba Iulia, Piața. Ion I.C. Brătianu, nr. 1, telefon: 0731/560.763.

Primăria Municipiului Alba Iulia

– inspector, clasa I, grad profesional principal (post temporar vacant) – Direcţia Cheltuieli – Compartiment transport, liberă iniţiativă

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ramura de ştiinţă (RSI): ştiinţe economice, specializarea marketing; vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 5 ani.

Termen limită de depunere a dosarelor: 12 iulie 2018, ora 15:00

Concurs: 17 iulie 2018, ora 11.00: proba scrisă – la Centrul de resurse ,Academia Doamnelor“, Str. Gladiolelor nr. 3A, Alba Iulia; data şi ora interviului va fi comunicată ulterior.

Relații suplimentare se obțin la Primăria Municipiului Alba Iulia, Calea Moţilor nr. 5A, județul Alba, telefon 0258.819.462.

Primăria Municipiului Alba Iulia

– şef serviciu – Serviciul Financiar, Administrativ, Achiziţii Publice din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială a municipiului Alba Iulia

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ştiinţe economice; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 2 ani; cunoştinţe de operare/programare pe calculator – nivel mediu.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 11 iulie 2018

Concurs: 24 iulie 2018, ora 09:00: proba suplimentară de testare a cunoştinţelor PC; 24 iulie 2018, ora 11:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici din bd. Mircea Vodă, nr. 44, bloc M17, tronsonul III, sectorul 3, Bucureşti, precum şi la numărul de telefon 0374/112.726.

Spitalul de Boli Cronice Câmpeni

– registrator medical

Condiţii: studii medii; ECDL sau curs calculator/operator introducere validare şi prelucrare date.

Termen limită de depunere a dosarelor: 13 iulie 2018, ora 15:00

Concurs: 23 iulie 2018, ora 10:00: proba scrisă; 26 iulie 2018, ora 10:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, tel: 0258/771.582, între orele 7.00-15.00

Primăria Oraşului Ocna Mureş

– inspector, clasa I, grad profesional asistent – Birou Achiziţii Publice Evidenţa Domeniului Public şi Privat Compartiment Derulare Contracte Achiziţii Publice;

inspector, clasa I, grad profesional principal – Birou Achiziţii Publice Evidenţa Domeniului Public şi Privat Compartiment Derulare Contracte Achiziţii Publice.

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în unul din următoarele domenii: în ramura arhitectură şi urbanism, domeniul urbanism, specializarea, proiectare şi planificare urbană, urbanism şi administrarea teritoriului, amenajarea şi planificarea peisajului; în ramura inginerie civilă, domeniul inginerie civila, specializarea construcţii civile, industriale şi agricole, căi ferate, drumuri şi poduri, amenajări şi construcţii hidrotehnice, inginerie sanitară şi protecţia mediului, îmbunătăţiri funciare şi dezvoltare rurală, inginerie civilă, inginerie urbană şi dezvoltare regională, domeniul inginerie şi management, specializarea, inginerie economică în construcţii; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice pentru gradul asistent este de minimum 1 an; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice peniru gradul principal este de minimum 5 ani.

Concurs: 1 august 2018, ora 11.00 – proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la sediul Primăriei Oraş Ocna Mureş: judeţul Alba, strada Nicolae lorga nr. 27, telefon 0258.871.217, e-mail resmse.umane@primariaocnamures.ro.

ALTE POSTURI

Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Alba

– asistent registrator principal, gradul I

Condiţii: studii de specialitate: studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă, domeniul drept; vechime în muncă: minimum 3 ani şi 6 luni, în specialitate juridică.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 11 iulie 2018, ora 16.30

Concurs: 18 iulie 2018, ora 10:00: proba scrisă; 24 iulie 2018, ora 10:00: proba interviu.

– asistent registrator principal, gradul II (post pe perioadă determinată)

Condiţii: studii de specialitate: studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă, domeniul drept; vechime în muncă: minimum 6 luni, în specialitate juridică

– referent treapta I (post temporar)

Condiţii: studii medii: absolvite cu diplomă de bacalaureat; vechime în muncă: minimum 3 ani şi 6 luni.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 11 iulie 2018, ora 16.30

Concurs: 18 iulie 2018, ora 10:00: proba scrisă; 24 iulie 2018, ora 10:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Alba, din Alba Iulia, str. Septimius Severus nr. 59, etajul 2, camera 207, Judeţul Alba, telefon 0258/813.170, interior 118.

Primăria Municipiului Sebeș

– director executiv  – Direcția Tehnică

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul ştiinţe inginerești; studii de masterat sau postuniversitare în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice; vechime în specialitatea studiilor: minimum 3 ani; să fie numiţi într-o funcţie publică din clasa I; să nu aibă în cazierul administrativ o sancţiune disciplinară neradiată, în condiţiile legii.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 16 iulie 2018, ora 14:00

Concurs: 26 iulie 2018, ora 11:00: proba scrisă; 31 iulie 2018, ora 11:00: proba interviu.

Relații suplimentare se obțin la sediul Primăriei Municipiului Sebeș, din str. Piața Primăriei nr.1, Judeţul Alba, telefon 0258/731.004, interior 133.

Serviciul Public de Administrarea Patrimoniului Sebeș

– inspector de specialitate IA

Condiţii: studii universitare cu diplomă de licenţă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în specialitatea economică; minimum 5 ani vechime în muncă; cunoştinţe operare PC.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 13 iulie 2018, ora 15.00

Concurs: 23 iulie 2018, ora 10.00: proba scrisă; 26 iulie 2018, ora 10.00: proba practică; 31  iulie 2018, ora 10.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Serviciului Public de Administrarea Patrimoniului Sebeș, str. Viilor nr. 28, Județul Alba, telefon 0258/730.148.

Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Aiud

– şef serviciu – Serviciul Asistenţă Socială, Beneficii Sociale

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ştiinţe juridice; ştiinţe administrative: specializarea administraţie publică, administraţie europeană, studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management, ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 2 ani.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 18 iulie 2018

Concurs: 30 iulie 2018, ora 10:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare cu privire la acest concurs se pot obţine la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici din bd. Mircea Vodă, nr. 44, bloc M17, tronsonul III, sectorul 3, Bucureşti, precum şi la numărul de telefon 0374/112.726.

Ocolul Silvic Sebeş R.A.

– pădurar (2 posturi)

Condiţii: liceu de specialitate sau şcoala profesională de specialitate

– auditor intern cu timp parţial (4 ore/zi )

Condiţii: studii superioare economice de lungă durată; experienţă profesională de 4 ani; curs de auditor intern.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 9 iulie 2018, ora 14:00

Concurs: 16 iulie 2018, ora 10:00: proba scrisă; 16 iulie 2018, ora 13:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la Ocolul Silvic Sebeş R.A., Sebeş, str. Mircea cel Mare (Gaterului ) nr. 109 , județul Alba, telefon 0258.735.725, e-mail: ossebesra@yahoo.com.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

CNN: Varianta Delta se răspândește ca pojarul și varicela. Oamenii vaccinați transmit virusul la fel de repede ca nevaccinații

Publicat

Cazurile cu varianta Delta a coronavirusului se înmulțesc pe zi ce trece. Varianta indiană a coronavirusului determină cazuri grave de COVID-19, care de cele mai multe ori sfârșesc în secțiile de terapie intensivă.

Conform CNN, Centrul de Control și Prevenție al Bolilor din SUA (CDC) a remis un document care atestă faptul că varianta Delta a coronavirusului este la fel de transmisibilă ca varicela, scrie CNN.

Potrivit DCNews, documentul, ce reprezintă o prezentare cu slide-uri, scoate la înaintare date care arată faptul că persoanele vaccinate complet pot răspândi varianta indiană a virusului la fel de repede ca cei nevaccinați. Dr. Rochelle Walensky, director al CDC a confirmat autenticitatea documentului, publicat inițial de Washington Post.

„Cred că oamenii ar trebui să înțeleagă faptul că noi nu suntem cei care strigă – lupul! Acest lucru este serios. Este unul dintre cei mai transmisibili viruși pe care îi cunoaștem. Rujeola, varicela, este pe aici”, a spus Walensky.

Persoanele vaccinate trebuie să poarte mască

CDC va publica vineri, 30 iulie, mai multe date care să susțină decizia controversată a Dr. Walensky de a schimba regulile aplicabile persoanelor vaccinate cu schema completă.

Aceasta a spus marți că CDC recomandă purtarea măștii chiar și la persoanele vaccinate complet.

„Sper ca toţi americanii care trăiesc în zone cu grad mare de transmitere a coronavirusului să poarte iar masca în spaţiile închise şi să respecte recomandările CDC. Eu sigur voi face asta când voi călători în acele zone.

În zone cu grad mare de transmitere, CDC recomandă persoanelor vaccinate să poarte măşti în spaţii publice închise pentru a ajuta la prevenirea răspândirii variantei DELTA şi la protejarea celor din jur.

Asta include şi şcolile”, a transmis Rochelle Walensky, directorul CDC, pentru sursa citată. În ceea ce priveşte şcolile, măsura include „profesori, angajaţi, elevi, vizitatori, indiferent dacă au fost sau nu vaccinaţi”, a declarat Joe Biden, conform cnbc.com.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Zile libere pentru românii care se vaccinează anti-COVID. Legea, în vigoare de astăzi. În ce condiții se aplică

Publicat

Începând de astăzi, 30 iulie, românii care se vaccinează primesc zile libere. Legea care le dă dreptul celor care se vaccinează împotriva COVID-19 să beneficieze, la cerere, de câte o zi liberă plătită pentru fiecare doză de vaccin făcută a intrat în vigoare de vineri, 30 iulie, iar românii își pot cere de astăzi drepturile prevăzute de actul normativ.

Legea 221/202 menţionează că persoanele care se vaccinează împotriva COVID-19 – și care solicită acest lucru – vor primi o zi liberă plătită, care nu se include în durata concediului de odihnă, în cazul angajaţilor din sistemul public şi privat, respectiv de o zi în care sunt scutiţi de frecventarea cursurilor şcolare, în cazul elevilor şi studenţilor.

Și părinții copiilor care se vaccineză primesc zile libere plătite

De asemenea, pot beneficia de o zi liberă plătită, care nu se include în durata concediului de odihnă, şi unul dintre părinţi în ziua vaccinării copilului cu vârsta de până la 14 ani sau a copilului cu dizabilităţi cu vârsta de până la 26 de ani.

Ziua liberă trebuie justificată cu adeverința de vaccinare și în cazul însoțirii copiilor și cu o declarație pe proprie răspundere de la celălalt părinte că doar unul dintre părinți a cerut ziua liberă.

Inițiativa a fost coinițiată de deputații Radu Molnar și Oana Țoiu și susținută de grupul USR PLUS.

„Le suntem recunoscători celor care s-au vaccinat deja și angajatorilor care au încurajat asta.

Dat fiind că în anul 2021 din cele 15 zile libere naționale, 8 sunt pe durata weekendului, chiar și cu ziua liberă de vaccinare în acest an angajatorii vor avea angajații prezenți constant la muncă mai mult decât în ultimii 4 ani de zile și intenția noastră este să devină o măsură de încurajare, fără a implica restricții sau costuri suplimentare pentru angajatori comparativ cu alți ani”, deputatul USR PLUS Oana Toiu, co-inițiator al legii.

În cazul companiilor mari, acestea au opțiunea de a alege între ziua liberă de vaccinare și facilitarea alături de DSP a unor centre de vaccinare în unitatea de producție.

Ce prevede documentul

1. câte o zi liberă plătită, care nu se include în durata concediului de odihnă, pentru fiecare doză de vaccin efectuată, în cazul angajaților din sistemul public și privat.

2. câte o zi de scutire pentru frecventarea cursurilor, pentru fiecare doză de vaccin efectuată, în cazul elevilor și studenților;

3. câte o zi de permisie, pentru fiecare doză de vaccin efectuată, în cazul cadrelor militare în activitate și al soldaților și gradaților profesioniști.

*se acordă la cerere, bineînțeles

*nu se aplică pentru persoanele de la punctele 1 și 3 dacă sunt vaccinate la locul de muncă prin grija angajatorului.

De ce au nevoie angajații care se vaccinează pentru a beneficia de ziua liberă

Ziua liberă se acordă în baza adeverinței de vaccinare eliberate. Dacă ziua liberă coincide cu cea a vaccinării, persoanele au obligația depunerii adeverinței de vaccinare în prima zi lucrătoare de la vaccinare.

Beneficiază și unul dintre părinți sau reprezentantul legal al copilului cu vârsta de până la 18 ani, precum și al persoanei cu dizabilități cu vârsta de până la 26 de ani, în ziua vaccinării copilului, respectiv a persoanei cu dizabilități.

În acest caz, drepturile se acordă pe baza adeverinței de vaccinare și a declarației pe propria răspundere a celuilalt părinte sau a reprezentantului legal, potrivit căreia acesta nu a solicitat și nu va solicita zile libere pentru însoțirea la efectuarea vaccinului a copilului cu vârsta sub 18 ani, respectiv a persoanei cu dizabilități cu vârsta de până la 26 de ani.

În cazul familiilor monoparentale, în declarația pe propria răspundere se va menționa faptul că părintele se află în una dintre situațiile prevăzute la art. 3 din Legea nr. 277/2010 privind alocația pentru susținerea familiei, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Angajații sunt obligați să informeze angajatorul

Pentru a nu afecta semnificativ activitatea angajatorului, angajații trebuie să informeze angajatorul cu privire la opțiunile de programare a zilelor libere pe care urmează să le solicite, în vederea asigurării în condiții optime a funcționării activității.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

UPDATE INCENDIU într-un sat din comuna Ceru Băcăinți: O bucătorie de vară a luat foc. Pericol de propagare

Publicat

Un incendiu a izbucnit vineri seara, în localitatea Curpeni din comuna Ceru Băcăinți. Potrivit reprezentanților ISU Alba, o bucătărie de vară a fost cuprinsă de flăcări, în jurul orei 20.00. 

Pompierii care intervin la fața locului au transmis că există pericolul de propagare și la clădirile aflate în jurul bucătăriei de vară. Se intervine cu trei autospeciale de stingere cu apa și spumă și o ambulanță de tipul SMURD B2.

UPDATE 20.40: Potrivit ISU Alba, ăncendiul a fost localizat, acesta se manifesta generalizat la nivelul bucătărie de vară. A fost evacuată o butelie de gaz și datorită intervenției prompte a pompierilor, incendiul nu s-a propagat la casa de locuit.

Știre în curs de actualizare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cea mai mare spargere din Alba, din ultimii 10 ani: Filmul furtului de 600.000 de lei din casa patronilor companiei Elis Pavaje

Publicat

Probabil cea mai mare lovitură dată de spărgătorii de case, în ultimii zece ani în județul Alba, este furtul din casa patronului firmei Elis Pavaje, Elisiu Goța, supranumit ”regele pavelelor”.

Modul de operare al bărbaților din noaptea de 25 ianuarie 2015, care au reușit spargerea, pare desprins din filme, însă nu a fost vorba despre un scenariu de Hollywood, ci de pură realitate. 

La fel de reale au fost și sumele imense de bani pe care bărbații le-au găsit în casă, depozitate prin diverse locuri. În total, prejudiciul cauzat a fost de aproximativ 600.000 de lei. 

În luna martie a anului 2021, bărbații care au dat spargerea au fost condamnați în primă instanță de magistrații Tribunalului Alba. Pe 29 iulie, pe rolul Curții de Apel Alba Iulia a fost înregistrat apelul bărbaților, dar și al procurorilor Parchetului de pe lângă Tribunalul Alba.

CITEȘTE ȘI: Au furat 600.000 lei din casa familiei Goţa, proprietarii companiei Elis Pavaje. CINCI persoane REŢINUTE după PERCHEZIŢII

De asemenea, a fost făcută publică și motivarea Tribunalului Alba, motivare în care este descris, pas cu pas, modul de operare al bărbaților.

Cum a decurs spargerea

Bărbații au primit un pont, de la o persoană, că în casa familiei Goța se află sume mari de bani și bijuterii. Cei doi soți erau plecați în acel moment din țară, pentru 19 zile.

Toată acțiunea a fost planificată de către spărgători pas cu pas. Aceștia s-au deplasat cu o mașină, pe raza localității Petrești (Sebeș). Un bărbat, șoferul desemnat, a rămas în mașină pentru a asigura scăparea.

Unul dintre bărbați s-a urcat pe un stâlp de curent din zona casei și a tăiat un fir care ducea la locuință. Apoi, au dat jos sirena de la sistemul de alarmă, sirenă care era plasată pe zidul exterior al locuinței și pe care au aruncat-o în piscina imobilului.

După escaladarea gardului au pătruns pe proprietatea familiei. În acel moment au început să se activeze și senzorii de mișcare.

Bărbații s-au mișcat rapid: au intrat în locuință, prin punctul cel mai vulnerabil, o ușă de termopan din spatele casei, pe care au forțat-o cu un levier. Imediat după ce au intrat în casă, au distrus sistemul de alarmă din interior.

Cu sistemul de alarmare distrus, aceștia au început să caute bunurile.

Unde erau ascunși banii și cât au reușit să fure

Potrivit motivării instanței, bărbații au furat următoarele:

”- din dresingul dormitorului, dintr-un dulap, suma de 30.000 euro, legați cu elastic, sumă compusă din bancnote cu cupiura de 500, 200, 100 și 50 euro;

– dintr-o cutie de carton pentru pantofi, aflată în zona inferioară a aceluiași dulap (dresing), suma de 100.000 lei, banii care au aparținut nepoților lor, de la nunta acestora;

CITEȘTE ȘI: Hoții care au spart casa patronilor companiei Elis Pavaje, trimiși în judecată pentru spălare de bani

– dintr-un sertar al noptierei aceluiași dormitor suma de 40.000 lei, compusă din bancnote cu cupiura de 200 lei;

– dintr-o cutie metalică aflată în coșul de rufe (într-un săculeț de pânză) din baia aceluiași dormitor, suma de 200.000 lei, compusă din bancnote cu cupiura de 500 lei și suma de 20.000 lei, compusă din bancnote cu cupiura de 100 lei, precum și aproximativ suma de 5.000 euro;

– din seiful situat în dulapul din același dormitor, suma de 1.000 euro. Despre acest seif persoanele vătămate declară că seiful se afla în dulapul dormitorului lor, nu era fixat de dulap, iar cheile acestui seif se aflau în interiorul aceluiași dulap, într-o cutie, puse într-un plic, declarând totodată că pe lângă aceea sumă de bani în acel seif se mai aflau carduri bancare – cu codurile pin aferente, acestea fiind găsite în seif împreună cu suma de 300 euro;

– din interiorul living-ului, dintr-un dulăpior, mai multe bijuterii din aur care se aflau depozitate în cutiile speciale ale acestora, bijuteriile sustrase cântărind aproximativ 300 grame. Aceste bijuterii sustrase sunt: 4 brățări din aur, 5 inele de damă, 3 perechi de cercei cu pietre semiprețioase și patru lănțișoare din aur;

– 2 ceasuri de mână, de damă, care nu erau de valoare și care erau prevăzute cu brățări metalice, unul auriu, iar celălalt argintiu, unul dintrea aceste ceasuri fiind marca „GUESS”. Aceste ceasuri se aflau la un loc cu bijuteriile sustrase;

– un binoclu marca TROPHY XLT.

Astfel prejudiciul inițial a fost stabilit la o valoare de aproximativ 569.000 lei, calculându-se gramul de aur la 160 lei/1gram (an 2015 – 300gr. X 160Lei=48.000Lei), 1 euro la 4,48 lei (curs BNR la 26.01.2015 – 36.000 euro x 4,48=161.280 lei) și fără a fi evaluate cele două ceasuri și binoclul sustrase”, se arată în motivarea instanței.

Anchetă complexă

Imediat după spargere, suma imensă de bani a fost împărțită între bărbații care au dat spargerea. De asemenea, bani a primit și cel care le dăduse pontul.

Pentru a nu ridica bănuieli, cei implicați au investit banii în case, mașini, sau i-au pus la păstrare pe la diverse rude; în acest fel, ancheta polițiștilor a devenit mult mai complicată.

Pentru a-i prinde pe bărbați și a-i trimite în judecată, anchetatorii au avut declarațiile a doi martori cu identitate protejată, dar au și apelat la ascultatea telefonului unuia dintre bărbați.

Mai mult de atât, au reușit să îi localizeze pe baza telefoanelor mobile, în zona producerii spargerii și în perioada acesteia.

De asemenea, relevante au fost și documentele care atestau situația financiară a acestora, documente din care reieșea că bărbații nu puteau dovedi de unde au sumele de bani pe care le-au investit în mașini sau clădiri.

Obiectul dosarului de trimitere în judecată a fost cel al infracțiunii de spalare de bani, din cauza modului în care aceștia au investit banii obținuți din spargere.

De la spargerea din 2015, bărbații au fost trimiși în judecată abia trei ani mai târziu în 2018. Peste încă trei ani a venit și prima condamnare în instanță la Tribunalul Alba.

Pedepsele

Doi au fost condamnați la închisoare cu suspendare, iar alți doi bărbați la închisoare cu executare, dar aceștia erau recidiviști.

F. I. a fost condamnat la 3 ani de închisoare cu suspendare sub supraveghere pe un termen de 4 ani. R. C. a primit 2 ani şi 8 luni, tot cu suspendare sub supraveghere pe un termen de trei ani.

CITEȘTE ȘI: Prima condamnare în cazul jafului de la casa patronului de la ”Elis Pavaje”. Patru persoane, condamnate la Tribunalul Alba

Alţi doi bărbaţi au fost condamnaţi cu executare, motivul principal fiind acela că sunt recidivişti.

H. D. a fost condamnat la pedeapsa rezultantă de 7 ani şi 5 luni de închisoare, în acest dosar el primind 4 ani şi 9 luni după gratii. A. M., cel de-al patrulea bărbat implicat, a primit 3 ani şi 10 luni, tot în regim de detenţie.

Instanţa a admis acţiunea civilă exercitată de părţile civile şi a obligat inculpaţii în solidar să plătească suma de 462.800 lei cu titlu daune materiale.

În urma apelului, dosarul a ajuns pe rolul instanței superioare, la Curtea de Apel Alba Iulia. Un prim termen de judecată a fost fixat pentru data de 10 noiembrie 2021.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate