Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

POSTURI la Consiliul Judeţean, DGASPC, Primăria Alba Iulia şi alte instituţii publice din Alba. Condiţii


Publicat

birou gol

Mai multe concursuri sunt organizate în perioada iunie-iulie, pentru ocuparea unor posturi vacante în instituţii publice din judeţul Alba. Candidaţii interesaţi de aceste locuri de muncă trebuie să îndeplinească anumite condiţii, privind studii sau vechime în muncă sau alte cerinţe.

Posturi vacante şi condiţii de participare la concurs:

Consiliul Judeţean Alba

– șef serviciu – Serviciul Administrarea Terenurilor, Clădirilor, Rețelelor de Alimentare cu Apă – Direcția Gestionarea Patrimoniului

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în Domeniul fundamental (DFI) – ştiinţe sociale; Ramura de ştiinţe (RSI) – ştiinţe economice sau Domeniul fundamental (DFI) – ştiinţe sociale; Ramura de ştiinţe (RSI) – ştiinţe juridice sau Domeniul fundamental (DFI) – ştiinţe inginereşti; candidaţii trebuie să fie absolvenţi de masterat sau de studii postuniversitare în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice; candidaţii trebuie să fie numiţi într-o funcţie publică din clasa I; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitarii funcţiei publice de minim 2 ani; să nu aibă în cazierul administrativ o sancţiune disciplinară neradiată.

Termen limită de depunere a dosarelor: 2 iulie 2018

Concurs: 12 iulie 2018, ora 10:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

consilier, clasa I, gradul profesional superior – Serviciul Programe, Lucrări, Întreţinere Drumuri – Direcția Gestionarea Patrimoniului

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în Domeniul fundamental (DFI) Științe inginerești, Ramura de ştiinţe (RSI) – Inginerie civilă, Domeniul de licenţă (DL) – Căi ferate, drumuri și poduri; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 9 ani.

Termen limită de depunere a dosarelor: 2 iulie 2018

Concurs: 11 iulie 2018, ora 10:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare se pot obține la sediul Consiliului Judeţean Alba, Municipiul Alba Iulia, Piața Ion I.C.Brătianu nr.1, la Biroul resurse umane, tel. 0731.560.763, e-mail: cjalba@cjalba.ro.

 

Primăria Municipiului Alba Iulia

– asistent medical – Serviciul Public „Administrarea Patrimoniului Local“, Serviciul Baze Sportive şi Agrement, Compartimentul Bazin Olimpic

Condiţii: studii de specialitate – studii postlieeale absolvite în specialitatea asistenţă medicală; vechime- ; certificat de membru în Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România; autorizaţie de liberă practică pentru exercitarea profesiunii de asistent medical în unităţile medicale autorizate.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 28 iunie 2018, ora 15:00

Concurs: 9 iulie 2018, ora 11:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.Locul organizării probei scrise: la Centrul de Resurse „Academia Doamnelor”, Alba Iulia, Str. Gladiolelor nr. 3 A.

Relații suplimentare se obțin la sediul Primăriei Municipiului Alba Iulia, et. 2 din str. Calea Moţilor nr. 5A, telefon: 0372/586.473.

 

Direcţia de Asistenţă Socială Alba Iulia

– consilier, grad profesional IA – Compartimentul Resurse Umane, Monitorizare.

Condiţii: studii universitare de licenţa absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniul de licenţă (Dl); economie; vechimea în specialitatea studiilor necesare: minimum 9 ani; cunoştinţe de operare PC – nivel mediu – certificat ECDL complet.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 28 iunie 2018, ora 15.00

Concurs: 6 iulie 2018, ora 11.00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Direcţiei de Asistenţă Socială Alba Iulia, Str. Bucovinei nr. 3, județul Alba, telefon 0258.810.325.

 

Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Alba

DGASPC Alba – Serviciul de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap

– medic specialist specialitatea medicină internă 1/4 post (0,25 normă)

– medic primar specialitatea psihiatrie 1/4 post (0,25 normă)

– medic primar specialitatea neurologie 1/4 post (0,25 normă)

– medic primar specialitatea oftalmologie 1/4 post (0,25 normă)

– medic primar specialitatea expertiza medicală a capacităţii de muncă 1/4 post (0,25 normă)

– medic specialist specialitatea expertiza medicală a capacităţii de muncă 1/4 post (0,25 normă)

Condiţii: studii superioare de specialitate, absolvite cu diploma de licenţă sau echivalentă în domeniul medical; adeverinţă/certificat de confirmare in gradul profesional în specialitatea: medicină de familie, recuperare, psihiatrie, medicină internă sau medicină generală; certificat de membru al Colegiului Medicilor din România vizat pe anul în curs.

DGASPC Alba – Centrul de Recuperare şi Reabilitare Neuropsihiatrică Galda de Jos

– medic primar specialitatea psihiatrie 1/2 post (0,5 normă)

– medic primar specialitatea psihiatrie 1/2 post (0,5 normă)

– medic specialist specialitatea psihiatrie (2 posturi)

– medic primar

Condiţii: studii superioare de specialitate, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul medical, specialitatea psihiatrie; adeverinţă/certificat de confirmare în gradul profesional; asigurare malpraxis; autorizaţie de liberă practica sau certificat de membru al Colegiului Medicilor din România vizat pe anul în curs.

– medic (5 posturi)

Condiţii: studii superioare de specialitate, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul medical, specialitatea medicină de familie, psihiatrie, medicină internă sau medicină generală; adeverinţă/certificat de confirmare in gradul profesional; asigurare malpraxis; autorizaţie de libera practica sau certificat de membru al Colegiului Medicilor din România vizat pe anul în curs.

DGASPC Alba – Centrul de îngrijire şi Asistenţă Baia de Arieş

– medic

Condiţii: studii superioare de specialitate, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul medical, specialitatea medicină de familie, psihiatrie, medicină internă sau medicină generală; adeverinţă/certificat de confirmare in gradul profesional; asigurare malpraxis; autorizaţie de libera practica sau certificat de membru al Colegiului Medicilor din România vizat pe anul în curs.

DGASPC Alba – Centrul de Plasament Blaj

– muncitor calificat, treapta II (bucătar);

Condiţii: studii generale, absolvite cu diplomă; curs de calificare bucătar organizat de furnizori autorizaţi de formare profesionala acreditaţi; vechime în profesia de bucătar 6 ani.

DGASPC Alba – Centrul de îngrijire şi Asistenţă Abrud

– muncitor calificat IV (fochist)

Condiţii: studii generale, absolvite cu diplomă; curs de calificare fochist organizat de furnizori autorizaţi de formare profesională acreditaţi.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 27 iunie 2018, ora 16.00

Concurs: 5 iulie 2018, ora 11.00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare: la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Alba din Alba Iulia, Bulevardul I Decembrie 1918 nr. 68, telefon: 0258/818.266, interior 115, mobil 0755/069.660.

 

Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Aiud

– consilier, clasa I, grad profesional debutant din cadrul Compartimentului Financiar, Salarizare, Contabilitate.

Condiţii: studii universitare dc licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ramura de ştiinţă – ştiinţe economice.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 3 iulie 2018

Concurs: 16 iulie 2018, ora 11.00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relații suplimentare se pot obține la sediul Direcţiei de Asistenţă Socială a municipiului Aiud, situată în Aiud, Str. Unirii nr. 8A, telefon 0258.862.313, e-mail social@aiud.ro.

 

Primăria Oraşului Ocna Mureş

– director Club Sportiv Ocna Mureş

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă în domeniul educaţie fizică şi sport; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei contractuale de conducere de minimum 3 ani.

îngrijitor – Club Sportiv Ocna Mureş.

Condiţii: studii generale/medii; vechime în muncă, cel puţin 3 ani.

Concurs: 5 iulie 2018: ora 10:00: proba scrisă; 5 iulie 2018: ora 14:00: proba practică; data şi ora interviului va fi comunicată ulterior.

Relaţii suplimentare: la sediul Primăriei Oraş Ocna Mureş, judeţul Alba, strada Nicolae Iorga nr. 27, telefon 0258.871.217.

 

Primăria Municipiului Blaj

Serviciul Public de Gospodărie Comunală

– muncitor calificat – zidar (2 posturi): studii 8 clase şi curs de calificare sau şcoală profesională.

– muncitor calificat – tâmplar – studii 8 clase şi curs de calificare sau şcoală profesională.

– muncitor calificat – dulgher – studii 8 clase şi curs de calificare sau şcoală profesională.

– muncitor calificat – zugrav – studii 8 clase şi curs de calificare sau şcoală profesională.

şofer – studii 8 clase; permis de conducere B, F; curs calificare maşinist la maşini pentru terasamente.

referent resurse umane debutant: studii medii finalizate cu diplomă de bacalaureat; curs calificare resurse umane.

Data limită de depunere a dosarelor: 21 iunie 2018, ora 14.00

Concurs: 29 iunie 2018, ora 10.00, proba scrisă; 2 iulie 2018, ora 14.00, proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Municipiului Blaj din Blaj, Piața 1848 nr. 16, Județul Alba, telefon 0258/710.110, 0724/060.511.

 

Primăria Comunei Mogoș

– consilier I debutant – Compartimentul Contabilitate, Aparatul de Specialitate al Primarului Comunei Mogoş.

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul științe economice.

Concurs: 9 iulie 2018, ora 12:00: proba scrisă; 11 iulie 2018, ora 12.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Comunei Mogoș nr. 3A, Judeţul Alba, telefon 0769.094.915, e-mail primariamogos@yahoo.com.

 

Primăria Comunei Sohodol

– inspector, clasa I, grad profesional debutant – Compartimentul Protecție Civilă și Mediu.

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diploma, respectiv studii superioare de lunga durata, absolvite cu diploma de licenţă sau echivalenta, grad profesional debutant, specialitatea tehnica – domeniu de studiu Ingineria mediului – domeniu de licenţă – ingineria mediului; perfecţionări (specializări): cursuri în domeniul situaţiilor de urgenta, dovedite cu certificat corespunzător, respectiv curs șef serviciu voluatari- privat pentru situaţii de urgenţă.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 4 iulie 2018, ora 16.00

Concurs: 16 iulie 2018, ora 10.00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Comunei Sohodol, Judeţul Alba, telefon 0373.550.063 sau 0733/917.087.

 

ALTE POSTURI

Serviciul de Ambulanţă Judeţean Alba

– şofer autosanitară I

Condiţii: diplomă de bacalaureat; permis de conducere pentru şofer profesionist, categoriile B şi C; diplomă de absolvire a cursului de ambulanţier; 6 ani vechime ca şofer profesionist.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 20 iunie 2018, ora 13:00

Concurs: 28 iunie 2018, ora 10:00: proba scrisă; 3 iulie 2018, ora 10.00: proba practică și proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obține la sediul Serviciului de Ambulanţă Judeţean Alba din Alba Iulia, str. Calea Moţilor nr. 83, Judeţul Alba, telefon: 0258/834.211.

Primăria Municipiului Aiud

– arhitect şef

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul arhitectură sau în domeniul urbanism cu studii de masterat sau postuniversitare în domeniul urbanismului şi amenajării teritoriului conform art. 36 indice1 lit. b) din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismului, cu modificările şi completările ulterioare; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management, ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii; atestat eliberat de Registrul Urbaniştilor din România; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 3 ani.

– director executiv – Direcţia Economică

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ştiinţe economice; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management, ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 3 ani

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 19 iunie 2018

Concurs: 3 iulie 2018, ora 10:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare: la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici din bd. Mircea Vodă, nr. 44, bloc M17, tronsonul III, sectorul 3, Bucureşti, precum şi la numărul de telefon 0374/112.726.

Primăria Oraşului Cugir

– poliţist local asistent

Condiţii: studii liceale, respectiv studii medii liceale finalizate cu diplomă de bacalaureat; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 6 luni.

Termenul limită pentru depunere a dosarelor: 22 iunie 2018

Concurs: 5 iulie 2018, ora 11:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare: la sediul Primăriei Orașului Cugir din Cugir, str. I.L. Caragiale nr. 1, camera 15, Județul Alba, telefon 0258/751.001, interior 115.

Primăria Avram Iancu

– jurist documente inclusiv antreprenoriat: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă în domeniul studii universitare juridice, experienţă minimă 5 ani, timp parţial, 4 ore/zi, durata timpului de muncă fiind de 20 ore pe săptămână;

– expert înfiinţare şi monitorizare antreprenoriat: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, experienţă minimă 5 ani. timp parţial, 4 ore zi, durata timpului de muncă fiind de 20 ore pe săptămână;

– expert înfiinţare şi monitorizare antreprenoriat: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, experienţă minimă <5 ani, timp parţial, 4 ore/zi, durata timpului de muncă fiind de 20 ore pe săptămână;

– expert înfiinţare şi monitorizare antreprenoriat: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, experienţă minimă <5 ani. timp parţial, 4 ore/zi, durata timpului de muncă fiind de 20 ore pe săptămână;

– asistent social: studii universitare de licenţă absolvite eu diplomă, experienţă minimă <5 ani, timp parţial, 4 ore/zi, durata timpului de muncă fiind de 20 ore pe săptămână;

– responsabil financiar: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, experienţă <5 ani, timp parţial, 4 ore/zi, durata timpului de muncă fiind de 20 ore pe săptămână.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 25 iunie 2018

Concurs: 28 iunie 2018, ora 10:00: proba scrisă; 28 iunie 2018, ora 13:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la Primăria comunei, strada Avram lancu nr, 169, judeţul Alba.

Spitalul Judeţean de Urgenţă Alba

– manager

Condiţii: absolvenţi ai unei instituţii de învăţământ superior medical, economico-financiar sau juridic; sunt absolvenţi ai unor cursuri de perfecţionare în management sau management sanitar, agreate de Ministerul Sănătăţii şi stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii, ori absolvenţi ai unui masterat sau doctorat în management sanitar, economic ori administrativ organizat într-o instituţie de învăţământ superior acreditată, potrivit legii; cel puţin 2 ani vechime în posturi prevăzute cu studii universitare de lungă durată, conform legii; nu au fost condamnaţi pentru săvârşirea unei infracţiuni comise cu intenţie, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea; sunt apţi din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic); nu au împlinit vârsta standard de pensionare, conform legii.

Termen limită pentru depunerea dosarelor: 29 iunie 2018, ora 15.00

Concurs: 14 iunie 2018 (9.00-14.00), vizitarea spitalului de către candidaţi; 2 iulie 2018 – selectarea dosarelor şi afişarea rezultatelor; 12 iulie, ora 10.00 – susţinerea proiectelor de management

Relaţii suplimentare: la sediul Spitalului Judeţean de Urgenţă Alba Iulia, din localitatea Alba Iulia, judeţul Alba, Bd. Revoluţiei 1989, nr. 23, telefon 0258/820.825.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Consiliul Elevilor solicită Guvernului să clarifice situaţia suspendarii cursurilor. LISTA unităților școlare- secții de votare

Publicat

Consiliul Naţional al Elevilor solicită Guvernului „să clarifice” situaţia privind suspendarea cursurilor fizice având în vedere organizarea în şcoli de secţii de votare pentru alegerile locale, acuzând că această decizie a venit „mult prea târziu”.

„Astăzi, Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă a decis suspendarea cursurilor în format fizic pentru zilele de 25, 28 şi 29 septembrie 2020, pentru şcolile în care vor fi secţii de vot, în ciuda faptului că mai multe comitete judeţene pentru situaţii de urgenţă au luat decizia suspendării cursurilor şi pentru data de joi, 24 septembrie.

Ministerul Educaţiei şi Cercetării a emis, de asemenea, un ordin care conţine aceleaşi prevederi precum hotărârea CNSU. Consiliul Naţional al Elevilor condamnă ferm lipsa de responsabilitate şi nepăsarea cu care guvernanţii tratează actorii din teritoriu – elevi, părinţi şi profesori, întrucât decizia de suspendare a cursurilor fizice a venit mult prea târziu, iar autorităţile locale au fost nevoite să ia decizii în baza unor declaraţii şi nu a unor decizii ferme venite de la nivel central.

Solicităm Guvernului României să clarifice situaţia privind suspendarea cursurilor şi să urgenteze procedura de achiziţie publică pentru dispozitive conectate la internet, întrucât orice perioadă în care orele de curs se desfăşoară în format online înseamnă cunoştinţe pierdute pentru elevii care nu au acces la internet”, afirmă CNE într-un comunicat remis AGERPRES.

Potrivit CNE, în continuare, achiziţia primului lot de tablete este „blocată”, iar cele 82.000 de dispozitive „promise de minister nu au ajuns la elevi”, în condiţiile în care ministrul Educaţiei şi Cercetării, Monica Anisie, „a declarat că orice suspendare a cursurilor fizice va fi, pe viitor, înlocuită cu educaţia online”.

Cum vezi dacă o școală este ”secție de votare” la Alegerile locale din 27 septembrie

Trei din patru secții de votare de la alegerile locale 2020 sunt organizate în școli, licee sau grădinițe, potrivit unei analize făcută de Edupedu.ro cu datele de la Autoritatea Electorală Permanentă. În aceste unități se supendă cursurile față în față vineri, 25 septembrie și luni și marți, 28-29 septembrie 2020. Autoritățile nu au pus la dispoziție nicio listă cu școlile în care nu sunt secții de votare și în care eleviivor continu cursurile față în față scrie edupedu.ro

Din totalul celor 18.794 de secții de votare organizate de autorități pentru alegerile locale din 27 septembrie 2020, înscrise în Registrul secțiilor de votare al AEP, 14.295 sunt în unități de învățământ, asta înseamnă 76,06%.

Pe tip de unitate de învățământ situația secțiilor de votare este următoarea

  • școli gimnaziale/primare 10.256
  • grădinițe 1.785
  • licee 1.394
  • colegii 845
  • seminarii 10

Pentru că nu există o listă cu școlile în care cursurile continuă, părinții, profesorii și elevii pot descărca lista secțiilor de votare de mai jos și pot căuta școala la care sunt copiii/în care sunt angajați folosind tastele ctrl+F (find/gasește). Dacă unitatea de învățământ nu este pe listă, înseamnă că elevii merg la cursuri. Dacă este pe listă, cursurile se fac online scrie edupedu.ro

Lista secțiilor de votare 2020 din județul Alba de la Autoritatea Electorală Permanentă AICI

AGERPRES, edupedu.ro, AEP

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cele mai hrănitoare alimente din lume. Ghidul necesităților de hrănire sănătoasă- BBC Food

Publicat

Mulți dintre noi suntem mai atenți la dietele noastre și la modul în care alimentele pe care le consumăm ne pot susține sănătatea, în această perioadă în care petrecem mai mult timp acasă.

Jurnaliștii de la BBC Good Food au căutat soluții practice pentru ingrediente alternative, rețete nutritive și toate aspectele legate de gătit și mâncare.

Imaginați-vă mâncarea ideală. Una care conține toți nutrienții necesari pentru a satisface, fără să depășească, cerințele noastre zilnice de nutrienți. Dacă ar exista un astfel de aliment, consumul acestuia ar oferi echilibrul nutrițional optim pentru corpul nostru.

O astfel de mâncare însă nu există, au constatat jurnaliștii. Dar putem face următorul lucru: să mâncăm ținând cont de un echilibru de alimente extrem de nutritive care, atunci când sunt consumate împreună, nu conțin prea mult dintr-un singur nutrient, pentru a evita depășirea cantităților zilnice recomandate.

Oamenii de știință au studiat peste 1.000 de alimente, atribuind fiecăruia un scor nutrițional. Cu cât scorul este mai mare, cu atât este mai probabil ca alimentu să satisfacă, dar nu să depășească nevoile voastre nutriționale zilnice, atunci când sunt consumate în combinație cu altele.

1. Migdale

579kcal, 0,91 USD, per 100g

Bogate în acizi grași mono-nesaturați. Promovează sănătatea cardiovasculară și poate ajuta la diabet.

SCOR NUTRIȚIONAL: 97

2. Cherimoya 

75kcal, 1,84 dolari, pe 100g

Fructul Cherimoya este cărnos și dulce, cu o pulpă albă. Bogat în zahăr și vitamine A, C, B1, B2 și potasiu.

SCOR NUTRITIONAL: 96

3. Bibanul de ocean

79kcal, 0,82 dolari, per 100g

Specia atlantică. Un pește de adâncime este uneori numit rockfish. Bogat în proteine, sărac în grăsimi saturate.

SCOR NUTRITIONAL: 89

4. Pește plat

70kcal, 1,15 USD, per 100g

Specii de talpă și flet. În general, fără mercur și o sursă bună de nutrienți esențiali vitamina B1.

SCOR NUTRITIV: 88

5. Semințe de Chia

486kcal, 1,76 USD, per 100g

Micile semințe negre care conțin cantități mari de fibre dietetice, proteine, acid α-linolenic, acid fenolic și vitamine.

SCOR NUTRITIONAL: 85

6. Semințe de dovleac

559kcal, 1,60 USD, per 100g

Una dintre cele mai bogate surse de fier și mangan pe bază de plante.

SCOR NUTRITIONAL: 84

7. Sfeclă

19kcal, 0,29 USD, per 100g

O sursă dietetică foarte rară de fitochimicale despre care se crede că au proprietăți antioxidante și de altă natură.

SCOR NUTRITIONAL: 78

8. Untură de porc

632kcal, 0,95 USD, per 100g

O sursă bună de vitamine B și minerale. Grăsimea de porc este mai nesaturată și mai sănătoasă decât grăsimea de miel sau de vită.

Jurnaliștii de BBC au investigat 100 de asemenea ingrediente și au calculat scorul pentru fiecare în parte.

Informații detaliate pot fi obținute AICI.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Alertă europeană: Azotatul de amoniu din airbag-uri provocă explozii. Două mărci, somate să-și retragă mașinile de pe piață

Publicat

Comisia Europeană a emis două alerte privind pericolul grav generat de azotatul de amoniu utilizat în dispozitivul de umflare a airbagului, care poate provoca explozii.

Sistemul Safety Gate al Comisiei Europene a emis două alerte extrem de grave referitoare la riscurile de explozie la dispozitivele de airbag-uri.

”În cazul unui accident care a declanșat eliberarea unui airbag pentru conducător sau a unui airbag pasager, această modificare ar putea provoca o explozie a generatoarelor de gaz. În cazul în care un generator de gaz rupează, airbag-ul nu ar avea, așadar, nicio funcție de restricționare și piesele detașate de la generatorul de gaz ar putea ajunge în interiorul vehiculului. Acest lucru ar crește riscul de rănire a călătorilor”, se arată în alerta emisă de Germania.

Asociația pentru Protecția Consumatorilor Infocons a solicitat autorităților române să intervină pentru remedierea acestor probleme la autovehiculele Mercedes-Benz și Ford înmatriculate în țara noastră.

Mărcile vizate sunt Mercedes-Benz și Ford pentru care s-a solicitat retragerea de pe piață.

Astfel, pentru Mercedes-Benz, la modelele A-Class, C-Class, GLK, E-Class, ML, GL, R-Class, SLK, SLS AMG, fabricate între 2004 și 2016, a fost emisă o alertă din cauza generatoarelor de gaz cu azotat de amoniu fără agenți de uscare, care ar putea, în anumite condiții climatice, să conducă în timp la o schimbare chimică a combustibilului.

La autoturismele marca Ford, produse în Statele Unite, la modelele Mustang, Fusion, MKZ, Lincoln Town Car, Edge, MKX, Ranger, Ford GT, fabricate din 2005 până în 2014, s-a constatat că azotatul de amoniu utilizat în dispozitivul de umflare a airbagului poate avea o modificare substanțială în timp din cauza degradării provocate după o expunere prelungită la o umiditate absolută ridicată, la temperaturi ridicate și la cicluri de temperaturi înalte.

”În cazul în care un airbag este activat, acesta poate conduce la creșterea presiunii sau poate provoca o presiune internă excesivă iar corpul acestuia să se spargă, iar fragmentele de metal pot trece prin materialul pernei care provoacă rănirea ocupanților”, se precizează în alerta emisă de Regatul Unit.

În paralel, Asociația pentru Protecția Consumatorilor Infocons a solicitat autorităților române să intervină pentru remedierea acestor probleme la autovehiculele aparţinând marcilor menţionate mai sus înmatriculate în țara noastră.

”În țările europene, în cazul unor astfel de alerte, firmele producătoare îi notifică pe cetățenii care dețin în proprietate astfel de autoturisme, prin mail, prin sms, prin poștă, pentru a veni de îndată în service-urile reprezentanțelor pentru a putea repara sau a înlocui dispozitivele care generează riscuri sau chiar a retrage produsul cu plata despăgubirilor cuvenite cu celeritate, nu după ani de zile sau niciodată, cum se întâmplă la noi”, a precizat președintele Asociației pentru Protecția Consumatorilor infocons, Sorin Mierlea citat de national.ro .

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Baza de agrement – Bazinul Olimpic și centura de sud-vest Alba Iulia. Cât costă investițiile și când vor începe proiectele

Publicat

Primăria Alba Iulia semnează accord de parteneriat cu ADR Centru pentru pregătirea a două proiecte majore de investiții. Este vorba despre baza de agrement de lângă Bazinul Olimpic și șoseaua de centură de sud-vest.

Conform fișelor de proiect, bugetul eligibil estimat total al investiției pentru baza de agrement este de 6,85 milioane euro, iar cel pentru centură, de 25 milioane euro.

Vezi FOTO: TRASEUL centurii care va lega cartierul Cetate din Alba Iulia de A10. Patru benzi, trotuare și piste. Licitație pentru PUZ

Primul proiect este estimat să înceapă anul viitor, iar centura trebuie finalizată în cel mult 36 de luni de la semnarea contractului de finanțare. Nu este vorba despre începerea lucrărilor, doar de procedurile ce țin de documentații.

Acum se semnează acordul pentru elaborarea documentației tehnico – economice necesare celor două proiecte de investiții în domeniite mobilitate urbană și regenerare urbană, ce urmează a fi depuse la finanțare în perioada de programare 2021-2027.

Fișele de proiect pentru cele două obiective au fost selectate pentru a primi finanțare din Programul Operațional Asistență Tehnică (POAT) 2014-2020, Axa prioritară 1 – întărirea capacității beneficiarilor de a pregăti și implementa proiecte finanțate din FESI din POAT, cu un punctaj de 4,25, respectiv 4,125 puncte.

Proiectul ”Regenerarea urbană a zonei Bazinului Olimpic prin amenajarea de spații verzi și construirea unei baze sportive și de agrement”

Citește și Planurile ștrandului din zona Bazinului Olimpic. Costurile estimate în 2015, majorate

Buget eligibil estimat total al investiției: 6.855.676,76 euro (TVA inclus) / curs inforeuro august 2020

– obiectiv general: regenerarea urbană și valorificarea zonei aferente Bazinului Olimpic prin amenajarea unei baze sportive de agrement, inclusiv un ștrand public, zone verzi și spații de recreere, în acord cu Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a municipiului Alba lulia.

– obiective specifice: regenerarea urbană a zonei Bazinului Olimpic Alba lulia prin construirea unei baze sportive și de agrement cu o suprafață totală de 18.118 mp începând cu anul 2021; îmbunătățirea protecției mediului înconjurător prin amenajarea unor spații verzi în suprafață de 5675,39 mp începând cu anul 2021 în zona Bazinului Olimpic Alba lulia

– se va solicita sprijin financiar pentru următoarele tipuri de documentații PT + DTAC + DDE și caiete de sarcini; studii topografice; studii geotehnice; studiu de solutie efectuat de firma agrementată de Electrica,

Proiectul ”Fluidizarea traficului rutier prin măsuri de mobilitate urbană durabilă – construire arteră ocolitoare pe latura de sud-vest a Municipiului Alba lulia”

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate