Contacteaza-ne si pe
Publicitate

ADMINISTRATIE

POSTURI la primării, spitale, şcoli, DGASPC şi alte instituţii publice din judeţul Alba. Condiţii

avatar

Publicat

munca birou

Mai multe posturi sunt vacante în această perioadă în instituţii publice din judeţul Alba. Candidaţii interesaţi de aceste locuri de muncă trebuie să îndeplinească anumite condiţii, privind studii sau vechime în muncă sau alte cerinţe.

Posturi vacante şi condiţii de participare la concurs:

Direcţia Generală de Asistenţă Socială și Protecţia Copilului Alba

Serviciul de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap

medic primar specialitatea medicină internă (1/4 post (0,25 normă)

medic specialist specialitatea psihiatrie (1/4 post (0,25 normă)

medic primar specialitatea neurologie (1/4 post (0,25 normă)

medic primar specialitatea oftalmologie (1/4 post (0,25 normă)

medic primar specialitatea expertiză medicală a capacităţii de muncă (1/4 post (0,25 normă)

Casa de tip Familial nr. 9, Alba Iulia

educator

Data limită pentru depunerea dosarelor: 15 decembrie 2017, ora 16.00

Concurs: 27 decembrie 2017, ora 11.00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Casa de tip Familial nr. 4 Blaj

educator debutant

Condiţii: studii medii, absolvite cu diplomă dc bacalaureat; curs de calificare sau adeverinţă de înscriere la cursul de calificare educator specializat organizat de furnizori autorizaţi de formare profesională acreditaţi; examen psihiatric.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 11 decembrie 2017, ora 16.00

Concurs: 19 decembrie 2017, ora 11.00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare la la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Alba, din Alba Iulia, Bulevardul 1 Decembrie 1918 nr. 68, judeţul Alba, tel. 0258/818.266, interior 115 sau mobil 0755/069.660.

Primăria Municipiului Alba Iulia

– inspector de specialitate, gradul profesional IA.

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniul de licenţă (DL) – medicină veterinară; vechimea în specialitatea studiilor necesare – minimum 7 ani; cunoştinţe de operare PC – nivel mediu.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 19 decembrie 2017, ora 15:00

Concurs: 4 ianuarie 2018, ora 11:00: proba scrisă – la Centrul de resurse „Academia Doamnelor”, Alba Iulia, Strada Gladiolelor nr. 3A; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relații suplimentare se obțin la sediul Primăriei Municipiului Alba Iulia, et. 2 din str. Calea Moţilor nr. 5A, telefon: 0372/586.473.

Serviciul Public de Administrarea Patrimoniului Sebeș

– director gradul II

Condiţii: studii universitare cu diplomă de licenţă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul ştiinţelor juridice; vechime în specialitatea studiilor minimum 3 ani; vechime în specialitatea exercitării funcţiei minimum 6 luni.

– consilier IA (Compartiment Achiziţii).

Condiţii: studii universitare cu diplomă de licenţă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul ştiinţe inginereşti; minimum 3 ani vechime în muncă; cunoştinţe operare PC.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 18 decembrie 2017, ora 15.00

Concurs: 28 decembrie 2017, ora 10.00: proba scrisă; 3 ianuarie 2018, ora 10.00: proba practică; 8 ianuarie 2018, ora 10.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Serviciului Public de Administrarea Patrimoniului Sebeș, str. Viilor nr. 28, Județul Alba, telefon 0258/730.148.

Primăria Orașului Cugir

– asistent medical comunitar

Condiţii:

asistent medical, cu studii postliceale: diplomă de absolvire şcoală posiliceală sanitară, şcoală de specializare postliceală sanitară, sau şcoală tehnică sanitară, eliberată de Ministerul Sănătăţii, Ministerul Învăţământului şi Ştiinţei/Ministerul Educaţiei Naţionale; certificat de absolvire şcoală postliceală sanitară, eliberat de Ministerul Educaţiei Naţionale/Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului; atestat eliberat de Ministerul învăţământului şi Ministerul Sănătăţii; certificat de absolvire eliberat de Ministerul Sănătăţii Publice; certificat de membru emis de Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România.

asistent medical, cu studii medii: diplomă de absolvire liceu sanitar cu durata de 5 ani, eliberată de Ministerul Învăţământului şi Ştiinţei; de preferinţă, absolvent al cursurilor de formare profesională ca asistent medical comunitar, dovedite prin: diplome, certificate, titluri sau alte dovezi de calificare în acest domeniu care fac obiectul de activitate al profesiei de asistent medical comunitar; vechime în specialitate – minimum 2 ani.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 18 decembrie 2017, ora 16:00

Concurs: 29 decembrie 2017, ora 11:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

polițist local, clasa III, grad profesional asistent – Compartimentul Ordine și Liniște Publică, Circulație pe Drumurile Publice, din cadrul Serviciului Poliție Locală (Primăria Cugir).

Condiţii: studii liceale, respectiv studii medii liceale finalizate cu diplomă de bacalaureat; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 6 luni.

Termenul limită pentru depunere a dosarelor: 27 decembrie 2017

Concurs: 4 ianuarie 2017, ora 11:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Orașului Cugir din Cugir, str. I.L. Caragiale nr. 1, camera 15, Județul Alba, telefon 0258/751.001, interior 115.

Spitalul de Boli Cronice Câmpeni

director medical

Condiţii: absolvenţi de învăţământ universitar de lungă durată, cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul medicină; vechime în specialitatea postului – 5 ani.

Termen limită pentru înscrieri, 15 decembrie 2017, inclusiv, ora 15.00, la sediul Spitalului de Boli Cronice din Câmpeni, str. Crişan nr. 11, judeţul Alba, cod poştal 515500, telefon 0258771582.

Concurs: 8 ianuarie 2018 – proba test grilă/lucrare scrisă, la sediul Spitalului de Boli Cronice Câmpeni; 9 ianuarie 2018 – susţinerea proiectului, la sediul spitalului; 10 ianuarie, interviul de selecţie, la sediul spitalului.

Liceul Tehnologic “Timotei Cipariu” Blaj

– administrator financiar (post temporar, perioadă determinată)

Condiţii: studii superioare; vechime în specialitate studiilor necesare ocupării postului, minimum 3 ani.

Concurs: 22 decembrie 2017, ora 10.00: proba scrisă; 27 decembrie 2017, ora 10.00: proba interviu.

administrator patrimoniu (0,5 normă)

Condiţii: studii superioare; vechime în specialitate studiilor necesare ocupării postului: nu necesită.

Termen limită pentru depunerea dosarelor, 21 decembrie

Concurs: 4 ianuarie 2018, ora 10.00: proba scrisă; 5 ianuarie 2018, ora 10.00: proba interviu.

Relații suplimentare se pot obține la sediul Liceului Tehnologic „Timotei Cipariu” din Blaj, Strada Dr. Vasile Suciu nr. 25, județul Alba, telefon 0258/713.630.

Primăria comunei Săsciori

– consilier debutant

Condiţii: studii superioare economice absolvite cu diplomă; vechime în muncă – nu este cazul; disponibilitate program flexibil.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 18 decembrie 2017, ora 16.00

Concurs: 28 decembrie 2017, ora 10.00: proba scrisă; 29 decembrie 2017, ora 10.00: proba interviu;

Relații suplimentare se obțin la Primăria Comunei Săsciori, Judeţul Alba, comuna Săsciori nr.363, judeţul Alba, telefon 0258741755, 0258741110.

Primăria comunei Şpring

– consilier, clasa I, grad profesional , grad profesional asistent, în cadrul Biroului Buget-finanţe, Contabilitate, Dezvoltare, Registru Agricol.

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniile fundamentale – ştiinţe economice; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice: minimum 1 an.

Concurs: 29 decembrie 2017, ora 10:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relații suplimentare: Primăria Şpring, str. Doştatului nr. 94, judeţul Alba, telefon 0258.765.019.

ALTE POSTURI

Serviciul de Ambulanţă Judeţean Alba

– şofer autosanitară I, Substaţia Sebeş

Condiţii: diplomă de bacalaureat; permis de conducere pentru şofer profesionist, cat. B şi C; diplomă de absolvire a cursului de ambulanţier, 6 ani vechime ca şofer profesionist.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 13 decembrie 2017, ora 15:00

Concurs: 21 decembrie 2017, ora 10:00: proba scrisă; 28 decembrie 2017, ora 10:00: proba practică; 29 decembrie 2017, ora 10.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obține la sediul Serviciului de Ambulanţă Judeţean Alba din Alba Iulia, str. Calea Moţilor nr. 83, Judeţul Alba, telefon: 0258/834.211.

Unitatea Militară 02401 Alba Iulia

– administrator financiar, gradul I.

Condiţii: studii superioare de lungă durată; vechime în specialitatea studiilor de minimum 10 ani.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 12 decembrie 2017, ora 12.00

Concurs: 21 decembrie 2017, ora 8.00: proba scrisă; 27 decembrie 2017, ora 9.00: proba interviu.

Relații suplimentare se pot obține la sediul Unitatății Militare 02401, Alba Iulia din Ministerul Apărării Naţionale, Alba Iulia, Bd. Revoluţiei nr. 25, telefon 0258/834.010, interior 123.

Grădiniţa cu Program Prelungit „Scufiţa Roşie” Alba Iulia

– muncitor calificat – 0,5 post

Condiţii: studii medii sau profesionale; minimum 10 ani până la împlinirea vârstei de pensionare; cunoştinţe şi abilităţi practice în domeniul tâmplărie, instalaţii termice, sanitare; abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare – seriozitate, responsabilitate, corectitudine.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 14 decembrie 2017, ora 14.00

Concurs: 22 decembrie 2017, ora 09.00: proba scrisă; 22 decembrie 2017, ora 12.00: proba interviu.

Relații suplimentare se obțin la sediul Grădiniţei cu Program Prelungit „Scufiţa Roşie” din Alba Iulia, str. Călărași nr. 2, Județul Alba, telefon: 0258/811.820.

Şcoala Gimnazială „Lucian Blaga“ Ocna Mureş

– îngrijitor – 0.25 normă – la Şcoala Primară Uioara de Sus (structură);

îngrijitor – 0,25 normă – la Şcoala Primară Cisteiu de Mureş (structură).

Data limită pentru depunerea dosarelor: 14 decembrie 2017, ora 12:00

Concurs: 21 decembrie 2017, proba scrisă; 21 decembrie 2017, proba practică; 21 decembrie 2017, proba interviu.

Relații suplimentare se obțin la Şcoala Gimnazială „Lucian Blaga“, Ocna Mureş, cu sediul în Ocna Mureş, Str. Brazilor nr. 9, judeţul Alba, telefon 0258/871.141.

Primăria Comunei Pianu

consilier, clasa I, grad profesional principal – Biroul Economico-financiar

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul economic; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului: 5 ani

inspector, clasa I, grad profesional asistent – Biroul Economico-financiar

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul economic; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului: un an

inspector, clasa I, grad profesional debutant – Compartimentul Relaţii cu Publicul şi Achiziţii Publice.

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul economic, informatică, asistenţă socială sau sociologie; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului: nu se cere.

Concurs: 27 decembrie 2017, ora 10:00 – proba scrisă; data și ora interviului va fi comunicată ulterior.

– inspector, clasa I, grad profesional debutant – Biroul Financiar Contabil.

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul economic.

Concurs: 13 decembrie 2017, ora 9:30: proba scrisă; data şi ora interviului va fi comunicată ulterior.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Comunei Pianu, Satul Pianu de Sus, str. Principală nr. 94, Județul Alba, telefon: 0258/761.111 sau 0258/761.112.

Primăria Comunei Bistra

– inspector, clasa I, gradul profesional asistent

Condiţii: studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul științe economice; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice: minimum 1 an.

Concurs: 28 decembrie 2017, ora 11.00 proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Comunei Bistra, Calea Turzii nr. 100, judeţul Alba, telefon 0258/773.105.

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

Publicitate

ACTUALITATE

TVA de 9% pentru serviciile de alimentare cu apă şi de canalizare, de la 1 ianuarie 2019

avatar

Publicat

Apa, robinet

Începând cu data de 1 ianuarie 2019, în cazul serviciilor de alimentare cu apă şi de canalizare se va aplica o cotă de TVA de 9%. Legea nr. 175/2018 pentru modificarea și completarea Codului fiscal care introduce în lista prestărilor de servicii/livrărilor de bunuri asupra cărora se aplică TVA de 9% serviciile de alimentare cu apă şi de canalizare a fost publicată în Monitorul Oficial marți, 17 iulie.

Actul normativ face referire şi la livrarea apei pentru irigații în agricultură, la ora actuală pentru aceste servicii fiind prezentă şi sintagma “apă potabilă”, ce va fi eliminată prin reformularea literei g) de la art. 291 alin. (2) din Codul fiscal.

Astfel, de la 1 ianuarie 2019, lista completă a prestărilor de servicii și/sau livrărilor de bunuri pentru care se aplică cota redusă de TVA de 9% va fi următoarea:

  • livrarea de proteze și accesorii ale acestora, definite prin normele metodologice conform legislației specifice, cu excepția protezelor dentare scutite de taxă;
  • livrarea de produse ortopedice;
  • livrarea de medicamente de uz uman și veterinar;
  • cazarea în cadrul sectorului hotelier sau al sectoarelor cu funcție similară, inclusiv închirierea terenurilor amenajate pentru camping;
  • livrarea următoarelor bunuri: alimente, inclusiv băuturi, cu excepția băuturilor alcoolice, destinate consumului uman și animal, animale și păsări vii din specii domestice, semințe, plante și ingrediente utilizate în prepararea alimentelor, produse utilizate pentru a completa sau înlocui alimentele;
  • serviciile de restaurant și de catering, cu excepția băuturilor alcoolice, altele decât berea care se încadrează la codul NC 22 03 00 10;
  • livrarea apei pentru irigații în agricultură
  • livrarea de îngrășăminte și de pesticide utilizate în agricultură, semințe și alte produse agricole destinate însămânțării sau plantării, precum și prestările de servicii de tipul celor specifice utilizate în sectorul agricol, prevăzute prin ordin comun al ministrului finanțelor publice și al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale;
  • serviciile de alimentare cu apă și de canalizare.

sursa: legestart.ro

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Ajutorul social încetează în cazul refuzului unui loc de muncă. Legea, promulgată de Iohannis

avatar

Publicat

Preşedintele Klaus Iohannis a semnat, miercuri, decretul privind promulgarea Legii pentru modificarea şi completarea Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, a informat Administraţia Prezidenţială prin intermediul unui comunicat de presă.

Pe 20 iunie, deputaţii au adoptat proiectul de lege prin care dreptul la ajutor social încetează în cazul refuzului unui loc de muncă oferit. Decizia a fost luată cu 274 de voturi „pentru”, 4 „împotrivă” şi 2 abţineri.

Refuzul unui loc de muncă oferit sau refuzul de a participa la serviciile pentru stimularea ocupării forţei de muncă şi de formare profesională oferite de agenţiile teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă atrage încetarea dreptului la ajutorul social”, prevede iniţiativa pentru modificarea şi completarea Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat.

Proiectul mai prevede că, în situaţia pierderii dreptului la ajutor social, familia sau persoana singură poate solicita un nou drept după o perioadă de 12 luni de la data deciziei de încetare a acestui drept.

Iniţiativa legislativă stipulează că pentru sumele acordate ca ajutor social, una sau mai multe persoane majore apte de muncă, raportat la cuantumul ajutorului social din familia beneficiară, au obligaţia de a presta lunar, la solicitarea primarului, acţiuni sau lucrări de interes local, fără a se putea depăşi regimul normal de lucru şi cu respectarea normelor de securitate şi igienă a muncii.

În situaţia în care persoana nominalizată să efectueze acţiunile sau lucrările de interes local se află în incapacitate temporară de muncă sau şi-a pierdut total ori parţial capacitatea de muncă, obligaţia de a presta acţiunile sau lucrările de interes local (…) se transferă celorlalte persoane apte de muncă din familie, cu acordul primarului”, se mai arată în proiect.

În cazul în care, după o verificare, se constată că familia sau persoana singură a realizat venituri din alte surse şi acestea nu au fost declarate de titular, se dispune încetarea dreptului la ajutor social.

Iniţiativa legislativă stabileşte şi obligaţii pentru primari în scopul valorificării forţei de muncă locale. Astfel, aceştia au obligaţia de a întocmi planul de activităţi sezoniere pe baza solicitărilor primite de la persoane juridice, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale sau întreprinderi familiale care au nevoie de forţă de muncă şi funcţionează pe raza unităţii administrativ-teritoriale. Planul de acţiune se aprobă prin dispoziţie a primarului, se afişează la sediul primăriei şi cuprinde activităţile sezoniere, beneficiarii de lucrări, precum şi repartizarea persoanelor din familiile beneficiare de ajutor social pentru desfăşurarea activităţilor sezoniere.

Potrivit proiectului, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei neîndeplinirea de către primar a obligaţiilor.

Proiectul stabileşte că repartizarea activităţilor sezoniere se realizează de către primar, după efectuarea de către beneficiarii de ajutor social a orelor de muncă stabilite, iar planul de acţiune se transmite agenţiilor teritoriale în luna următoare aprobării.

Refuzul repetat de două ori al persoanelor apte de muncă din familiile beneficiare de ajutor social de a efectua activităţile sezoniere conduce la încetarea dreptului. Fac excepţie (…) persoanele care au acceptat un loc de muncă oferit sau participă la serviciile pentru stimularea ocupării forţei de muncă şi de formare profesională oferite de agenţiile teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă, după aprobarea listei”, se mai prevede în iniţiativa legislativă.

sursa: digi24.ro

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Anul şcolar 2018-2019 începe în 10 septembrie. Când sunt programate vacanţele şi noutăţi pentru elevi

avatar

Publicat

elevi clasa pregatitoare

Vacanţa de vară se încheie pe 9 septembrie, iar din 10 septembrie începe noul an şcolar, 2018-2019. Următoarea vacanţă pentru elevi ca fi din 22 decembrie, cea de iarnă.

Structura anului şcolar 2018-2019, potrivit ordinului semnat de ministrul Educaţiei (include 168 de zile lucrătoare, adică 34 de săptămâni, fiind împărţit în două semestre):

Semestrul I (10 septembrie 2018 – 1 februarie 2019):

Cursuri: luni, 10 septembrie 2018 – vineri, 21 decembrie 2018

Vacanţă pentru clasele din învăţământul primar şi grupele din ânvăţământul preşcolar: 27 octombrie – 4 noiembrie 2018

Vacanţa de iarnă: sâmbătă, 22 decembrie 2018 – duminică, 13 ianuarie 2019

Cursuri: luni, 14 ianuarie 2019  vineri, 1 februarie 2019

Vacanţa intersemestrială: sâmbătă, 2 februarie 2019 – duminică, 10 februarie 2019

Semestrul al II-lea (11 februarie 2019 – 14 iunie 2019):

Cursuri: luni, 11 februarie 2019- vineri, 19 aprilie 2019

Vacanţa de primăvară: sâmbătă, 20 aprilie 2019 – duminică, 5 mai 2019

Cursuri: luni, 6 mai 2019 – vineri, 14 iunie 2019.

Vacanţa de vară: sâmbătă, 15 iunie – duminică, 15 septembrie 2019.

Pentru clasele terminale din invatamantul liceal, anul şcolar se încheie în data de 31 mai 2019, iar pentru clasa a VIII-a, în data de 7 iunie 2019, potrivit MEN.

Programul naţional „Şcoala altfel” are o durată de 5 zile consecutive lucrătoare pe parcursul anului şcolar şi poate fi derulat în perioada 1 octombrie 2018 – 31 mai 2019, pe baza unei planificări decise de şcoli.

Desfăşurarea programului „Şcoala altfel” nu coincide cu perioada alocată susţinerii tezelor semestriale. Acestea vor avea loc, de regulă, la finalul semestrelor, după parcurgerea programei şcolare, cu cel putin trei săptămâni înainte de finalul semestrului. Etapele naţionale ale olimpiadelor şcolare se organizează, în general, în perioada vacanţei de primăvară, potrivit unui calendar specific.

Unităţile de învăţământ şi inspectoratele şcolare vor marca prin manifestări specifice ziua de 5 octombrie – Ziua internaţională a educaţiei şi ziua de 5 iunie – Ziua învăţătorului, în măsura în care, prin contractul colectiv de muncă aplicabil, nu sunt instituite ca zile nelucrătoare.

Stagiile de pregătire practică pentru care au optat absolvenţii ciclului inferior al liceului, filiere tahnologică, cuprind 720 de ore, ce se desfăşoară în perioada propusă de unitatea de învăţământ organizatoare şi aprobată de inspectoratul şcolar, cu respectarea vacanţelor.

surse: edu.ro, hotnews.ro

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Avertisment pentru românii care merg cu mașina în Grecia: Codul Rutier s-a modificat. Sancțiuni extrem de drastice

avatar

Publicat

Grecia a aplicat o serie de modificări Codului Rutier, potrivit cărora permisul de conducere poate fi ridicat pe loc dacă șoferul depășește cu 30 km/h viteză legală, dacă trece pe roșu, dacă vorbește lșa telefon fără dispozitiv Bluetooth sau chiar și dacă aruncă pe geam ”chiștoace”. Avertismentul a fost postat de Consulatul General al României la Salonic. Nerespectarea culorii roşii a semaforului se sancţionează cu amendă de 700 euro, iar pentru depășirea vitezei legale cu 30 km/h amenda este de 350 euro. În cele mai multe cazuri se reține și talonul pentru 60 de zile.

Ministerul Afacerilor Externe informează cetățenii români care se află sau doresc să călătorească în Republica Elenă cu privire la modificările aduse de Noul Cod Rutier elen, privind sancțiunile și aplicarea acestora în cazul nerespectării prevederilor legale.

Modificări aduse Codului Rutier al Republicii Elene

1. Neutilizarea centurii de siguranță sau a căștii de protecție pentru motociclişti se sancţionează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului pentru o perioadă de 60 de zile.

2. Utilizarea telefonului mobil de către conducătorul auto în mers, fără dispozitiv Bluetooth sau fără ca telefonul să fie plasat în loc special pentru activarea difuzorului se sancţionează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului pentru o perioadă de 60 de zile.

3. Conducerea autovehiculului de către o persoană având ο concentrație de alcool de:

– 0,50-0,80 g/l ȋn sânge sau de 0,25-0,40 mg/l ȋn aerul expirat se sancţionează cu amendă de 200 euro și imobilizarea autovehiculului;
– 0,80-1,10 g/l ȋn sânge sau de 0,40- 0,60 mg/l ȋn aerul expirat se sancţionează cu amendă de 700 euro, ridicarea permisului de conducere timp de 90 de zile și imobilizarea autovehiculului;
– peste 1,10 g/l ȋn sânge sau de peste 0,60 mg/l ȋn aerul expirat se sancţionează cu ridicarea permisului de conducere pentru o perioadă de 180 de zile, cu închisoare de minimum două luni, amendă de 1.200 euro, ridicarea plăcuțelor de ȋnmatriculare pentru o perioadă de la 10 zile până la 6 luni (ȋn baza deciziei instanței competente) și imobilizarea autovehiculului.

Conducătorii auto care recidivează în termen de 2 ani și care sunt depistaţi având o concentrație de alcool în sânge de peste 1,10 g/l sunt sancționați cu ridicarea permisului de conducere pentru o perioadă de 5 ani, cu închisoare de cel puțin 6 luni, amendă de 2.000 euro, ridicarea plăcuțelor de ȋnmatriculare de la 10 zile până la 6 luni (ȋn baza deciziei instanței competente) și imobilizarea autovehiculului.

4. Depășirea limitei de viteză cu peste 30 km/oră se sancţionează cu amendă de 350 euro şi ridicarea pe loc a permisului de conducere timp de 60 de zile.

5. Nerespectarea culorii roşii a semaforului se sancţionează cu amendă de 700 euro și ridicarea permisului de conducere timp de 60 de zile.

6. Νerespectarea semnificației indicatorului „STOP la intersecţie” se sancționează cu o amendă de 700 euro, ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp 20 de zile.

7. Efectuarea de manevre periculoase se sancţionează cu amendă de 700 euro și ridicarea permisului de conducere timp de 30 de zile, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp de 10 zile.

8. Staționarea – parcarea ilegală se sancţionează cu amendă de 40-150 euro, după caz, și ridicarea permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp de 10 zile.

9. Blocarea rampelor de trecere destinate persoanelor cu handicap sau parcarea în locuri destinate persoanelor cu handicap se sancționează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp de 60 de zile.

10. Utilizarea pentru deplasare a benzii de urgență, indiferent de durată, se sancționează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp de 60 de zile.

11. Circulaţia constantă a camioanelor grele și a autobuzelor pe banda din stânga sau utilizarea acestei benzi pentru depăşiri care surprind șoferii care circulă de drept pe această bandă se sancționează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere timp de 60 de zile.

12. Aruncarea pe geam, ȋn timpul mersului, de obiecte sau substanțe care poluează sau pot provoca un incendiu sau accident, inclusiv țigările, se sancționează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp de 60 de zile.

13. Plata a jumătate din cuantumul amenzii în termen de 10 zile a fost abrogată. Amenda se plătește în termen de 15 zile la Poșta Elenă sau la sediul primăriei pe raza căreia se află secția de poliție rutieră care aplică amenda.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Ioan Dîrzu (PSD): „Deputații Olar și Răcuci nu au votat Codul administrativ. Nu le pasă de administrațiile locale”

avatar

Publicat

Ioan Dirzu, deputat PSD de Alba

Deputatul PSD de Alba, Ioan Dîrzu, susține că deputații PNL Corneliu Olar și Claudiu Răcuci nu au votat Codul administrativ.

„Pentru un om care erijează într-un mare apărător al administrațiilor publice locale, domnul deputat PDL Corneliu Olar dovedește că nu-i pasă deloc de acestea, scoțându-și cartela la votul electronic pentru adoptarea Codului administrativ al României. La fel a procedat și colegul dumnealui de partid, domnul Claudiu Vasile Răcuci.

Codul administrativ este cel mai important proiect politic pentru administrația publică din România modernă, fiind construit pe principiile descentralizării, deconcentrării, transferului de competențe de la central la local, al continuității serviciilor publice și al eficienței actului administrativ.

Domnii de la PDL-PNL, în frunte cu alt deputat ”celebru”, nu au avut alt scop decât să obțină avantaje personale pentru primarii lor, nu pentru cetățeni și administrațiile locale în ansamblu. În final, iată, s-au lăsat păgubași și nici nu au mai participat la votul pentru Codul administrativ.

PDL-PNL trebuie să înțeleagă că administrația publică locală nu înseamnă doar primari, ci înseamnă o comunitate a oamenilor și al nevoilor acestora, Administrația locală trebuie să servească cetățenii, nu primarii. Administrația locală trebuie să aibă consilii locale puternice, dezbatere publică și transparență decizională.

Totuși, trebuie să remarcăm că a existat o activitate permanentă a deputaților PDL-PNL de Alba în domeniul administrației publice, aceea de a fi portavocea primarului Mircea Hava care, la fiecare şedință de consiliu local, acuză că ”Guvernul i-a luat banii”. Guvernul a sancționat incompetența administrativă a unor primari care nu au fost în stare ani la rând să-și cheltuiască excedentul bugetar în investiții. Guvernul a redistribuit acei bani în proiecte concrete pentru județul Alba precum cele din PNDL 2 și cele dedicate Centenarului. Este mare păcat că niște persoane cu discernământ deplin au făcut jocurile murdare ale unui politician bătrân și înecat de datorii morale.

Dacă e cineva care a ajutat comunitățile locale, primăriile și cetățenii, trebuie amintit că PSD a creat programul PNDL 2 (30 miliarde lei), Strategia generală de descentralizare (HG 229/2017), Codul administrativ și Legea muntelui (pentru comunitățile locale din zona montană), toate fiind legi și politici publice în folosul administrațiilor publice locale. PDL-PNL, atunci când a fost la guvernare, a înțeles să centralizeze, să ia din atribuțiile autorităților locale și să împartă bugetul național numai între primarii PDL-iști.

PSD se pregătește serios să înceapă PNDL 3, care va fi axat pe finanțarea proiectelor de apă și canal. Sunt multe orașe mari, inclusiv Alba Iulia, unde nu toți cetățenii beneficiază de canalizări și apă în 2018. Vrem să schimbăm acest lucru. Anul 2019 va transfera tot mai multe competențe autorităților administrației publice locale, astfel încât la nevoi locale să se răspundă cu soluții locale.

Așa înțelege PSD să facă administrație, ajutând în primul rând oamenii, nu politicienii, în timp de PDL-PNL Alba se gândește cum să adune bani pe care să nu-i cheltuiască sau cum să nu participe la adoptarea legilor importante pentru administrația românească”, a transmis, într-un comunicat de presă, deputatul Ioan Dîrzu.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate