Economie
Preavize de concediere la Finanţele din Alba: 159 destinate personalului şi 14 pentru funcţiile de conducere. Maria Iacob, şeful AJF
La Finanţele Alba au ajuns preavizele de concediere, în vederea desfiinţării posturilor şi ocupării prin concurs a celor noi. Guvernul a aprobat cele opt sedii regionale din noua structură ANAF, printre care şi Braşovul, ce va coordona activitatea Finanţelor din Alba. La nivel naţional, peste 500 de oameni nu se vor mai regăsi în noile funcţii.
Conform HG 520/2013 privind reorganizarea şi funcţionarea ANAF, publicată în Monitorul Oficial nr. 473/30.07. 2013, începând cu data de 1 august 2013, în subordinea ANAF au fost înfiinţate Direcţiile generale regionale ale finanţelor publice. DGFP Alba a fost desfiinţată, în locul ei fiind înfiinţată Administraţia judeţeană a finanţelor publice Alba, care va funcţiona în cadrul Direcţiei generale regionale a finanţelor publice Braşov (alături de fostele DGFP Sibiu, Mureş, Harghita, Covasna şi evident Braşov).
Şi Administraţiile finanţelor publice municipale şi orăşeneşti au fost desfiinţate, în locul lor fiind înfiinţate, în subordinea Administraţiei judeţene a finanţelor publice Alba, Servicii fiscale municipale şi orăşeneşti, care vor fi conduse de către un şef serviciu.
Vineri, 2 august au fost date, prin Ordine ANAF, un număr de 14 preavize de 30 de zile, tuturor persoanelor de conducere numite de ANAF: director executiv, directorii executivi adjuncţi, trezorier şef al DGFP Alba şi foştilor şefi ai AFP municipale şi orăşeneşti; aceste posturi au fost vacantate. Tot vineri, 2 august, Maria Iacob a fost împuternicită, prin Ordin ANAF pe funcţia de şef al Administraţiei judeţene a finanţelor publice Alba.
Luni, 5 august, vor fi date un număr de 159 preavize de 30 de zile personalului din fosta DGFP Alba, din structurile: control, administrarea veniturilor statului, servicii suport şi personal contractual administrativ.
În termen de 7 zile, ANAF va pune la dispoziţie lista funcţiilor vacante corespunzătoare existente la nivelul instituţiei prin publicarea acesteia pe site-ul ANAF (www.anaf.ro). Persoanele care primesc preaviz pot opta, în condiţiile Legii 188/1999 rep. pentru numirea în una din funcţiile publice vacante corespunzătoare, în termen de maxim 5 zile lucrătoare de la publicarea listei funcţiilor vacante. Dacă pe un post vacant vor opta 2 sau mai multe persoane, acestea vor fi testate.
O parte din funcţiile vacante pentru judeţul Alba se regăsesc la Administraţia judeţeană a finanţelor publice Alba, o parte la regiunea Braşov.
Faţă de totalul de 481 angajaţi la fosta DGFP Alba, în organigrama Administraţiei judeţene a finanţelor publice Alba sunt prevăzute 410 posturi. Nu înseamnă că se vor reduce 71 de posturi, ci o parte se regăsesc în organigrama Direcţiei generale regionale a finanţelor publice Braşov, cu locul de muncă fie în Alba, fie în Braşov.
În cadrul procesului de reorganizare, numărul de posturi la nivelul instituţiei rămâne acelaşi, structura organizatorică devenind mai flexibilă, funcţie de amploarea activităţii desfăşurate pe regiunile stabilite. Astfel, o parte dintre funcţionarii publici vor primi preavize şi vor avea posibilitatea să opteze, în cadrul numărului total de posturi, în funcţie de pregătirea fiecăruia, pentru ocuparea unuia dintre posturile alocate activităţilor deficitare (Direcţia Generală Antifraudă Fiscală, Direcţia Generală pentru Administrarea Marilor Contribuabili, inspecţie fiscală, IT, juridic, executare silită, etc).
În următoarele şapte zile, lista tuturor posturilor vacante va fi definitivată, publicată la sediile unităţilor fiscale teritoriale ale ANAF şi postată pe Portal pentru a putea fi consultată de către toţi funcţionarii publici. În cazurile în care pentru acelaşi post optează doi sau mai mulţi funcţionari publici, se va organiza concurs pentru ocuparea funcţiei de execuţie sau de conducere.
Modernizarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală demarată în această perioadă include îmbunătăţirea serviciilor pentru contribuabili, îmbunătăţiri organizaţionale precum şi modificări ale infrastructurii informatice necesare pentru funcţionarea optimă a unui sistem informatic integrat.
Obiectivele urmărite de ANAF în acest demers sunt creşterea capacităţii administraţiei pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale precum şi creşterea gradului de conformare voluntară la plată în vederea îmbunătăţirii substanţiale a colectării impozitelor şi a contribuţiilor sociale.
Hotărârea de guvern privind îmbunătăţirea şi reorganizarea activităţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) generează două centre de coordonare a atribuţiilor Direcţiei de Finanţe Alba, alături de structurile ce vor fi absorbite, respectiv desfiinţate în noul sistem, adică Vama şi Garda Financiară. Astfel, un sediu regional va fi la Braşov, de coordonare a administraţiilor fiscale judeţene din Regiunea Centru, iar al doilea la Sibiu, unde va funcţiona structura regională antifraudă aferentă aceleiaşi zone.
Restructurarea ANAF va fi încheiată până la 1 septembrie, a anunţat, la sfârşitul lunii iulie, premierul Victor Ponta. Sediul regional Centru al ANAF va fi la Braşov. Astfel, activitatea DGFP Alba este arondată acestei zone. „Toate cele opt sedii ale direcţiilor finanţelor publice regionale şi antifraudă au fost aprobate. Principiul a fost acela ca administraţia fiscală regională să fie în cel mai mare oraş, care are cel mai mare număr de contribuabili”, a spus Ponta.
El a arătat că sedii ale administraţiei financiare regionale au fost înfiinţate la Cluj, Braşov, Timişoara, Craiova, Iaşi, Ploieşti şi Bucureşti.
În şedinţă de Guvern s-a hotărât reorganizarea ANFP prin reducerea numărului total de posturi de a 213 la 198, inclusiv demnitarii. În Ministerul Finanţelor, numărul maxim de posturi pentru aparatul propriu este de 1433, exclusiv demnitari, ca urmare a reducerii numărului de posturi ocupate şi vacante în conformitate cu OUG nr. 77/2013.
La nivel naţional, 2.500 de angajaţi ANAF vor primi preaviz de concediere, până la sfârşitul acestei săptămâni. Sunt vizaţi angajaţii ANAF de la departamentele de Resurse Umane, de la Garda Financiară şi alte servicii. Funcţionarii ANAF de la ghişee nu vor fi afectaţi de aceste disponibilizări.
Printre cei concediaţi se află şi circa 300 de directori ai direcţiilor ANAF din ţară. Aceştia au primit deja preavizele de concediere. În cazul în care vor vrea să mai lucreze în stucturile ANAF, ei vor trebui să dea concurs pentru un alt post. Persoanele disponibilizate nu vor primi salarii compensatorii.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
maria mirabela
marți, 06.08.2013 at 09:31
era cazul sa se faca curatenie……..
gettalinda
marți, 06.08.2013 at 15:28
daca chiar s-ar face curatenie.ceea ce nu se va intampla…
fiscalistul
marți, 06.08.2013 at 17:05
numai cei ” alesi” vor ramane
nutzu
marți, 06.08.2013 at 16:58
corect, sa plece cei care lucreaza si sa ramana doar cei cu pile ! Asa nu se va mai certa nimeni cu nimeni, va fi pace si liniste eterna
Pingback: Reorganizare tensionată la Finanţele din Alba. Funcționarii restructuraţi se tem că nu-și vor găsi locul în noua organigramă | Alba24
maria
marți, 06.08.2013 at 19:25
Era foarte necesar,erau multi functionari si ineficienti.Incasau SALARII FOARTE MARI SI NU LUCRAU NIMIC PENTRU ACESTE NIVEL.STIMULENTELE INTRODUSE IN SALARIU IN ANUL 2010 LE-A MARIT VENITUL FOARTE FOARTE MULT.NU ERA O GRILA CORECTA ,PREA MARE DIFERENTELE DE SALARIU INTRE APARATUL CENTRAL FISCAL SI CEL LOCAL,de exemplu………TREBUIESC INTRODUSE CRITERIILE DE PERFORMANTA SI ACESTEA SA FIE CUANTIFICABILE…..OPRITI NUMAI SPECIALISTII COMPETENTI,CU PREGATIRE SI VECHIME IN SPECIALITATE.OAMENI RESPONSABILI DE ALTFEL.DACA SE REDUCE LA 50% SI RETINETI NUMAI OAMENII DE CALITATE,SISTEMUL CENTRAL VA FUNCTIONA CU MULT MAI BINE.
carmen
joi, 08.08.2013 at 13:50
lucrati la noi? cand stati la cozi spun contribuabilii ca suntem prea putini, nu va bate … ca suntem oameni cu probleme si rate si raspundere, ca nu o sa plece ala ineficient, o sa plece tot cine trebuie. nimic nu ganditi si intr-o zi se intoarce roata. imi e greata cum omenii se bucura de raul celuilalt de parca l-ar plati din buzunarul lui. rusine
Pingback: Funcţionarii ANAF restructuraţi din Alba se vor putea angaja la Direcţia Antifraudă. Vezi cu ce vor fi dotaţi inspectorii noii instituţii | Alba24
RASPUNS PTR. CARMEN!
duminică, 11.08.2013 at 09:51
Sigur esti angajata la finantele din Alba , sigur iti raspund ca esti platita din buzunarul meu si a altor privati , eu fiind privat si platesc taxe peste taxe la bugetul statului , iar tu fiind bugetarista (soricel de birou) primesti salar si prime grase din banii nostri. Cind ti-ai facut rate trebuia sa gindesti pe termen lung si pe urma sa … semnezi !
grig
miercuri, 14.08.2013 at 20:45
Chestia cu „esti platit din buzunarul meu „este o tampenie cripto-comunista. Dupa aceste reduceri de personal mascat tie nu o sa-ti mai ia impozit iar politicienii nu o sa mai zburde pe bani tai proletarule! Asa tara asa gandire!
Pingback: Protest la Finanţele din Alba: Angajaţii structurilor de control au cerut anularea preavizelor de concediere şi locuri de muncă fără concurs | Alba24
carmen
luni, 12.08.2013 at 15:28
domnule privat am si spus ca lucrez acolo. am vorbit in general ca avem probleme nu numai eu . am facut scoala sa am un loc de munca, pt ca datorita soriceilor multi dintre privati traiti. eu nu fac taxele si impozitele, noi le aplicam in masura bunului simt, pt ca altfel nu stiu daca dumneavoastra mai erati in viata economica. informati-va ca nu avem nici o prima si ca 10 ani am lucrat pe un salar de 900 lei. dar este inutil schimbul de pareri pt ca sunt diferite, angajati-ma la dumneavoastra chiar pe 900 de lei pentru ca eu stiu sa lucrez, si imi este teana ca esti de pe la noi… astept negocierea salariului.
ana
luni, 12.08.2013 at 18:38
Majoritatea din cei de la finante tin contabilitati ,,acasa”.
Maia
marți, 13.08.2013 at 09:51
Saracutii de voi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Asa de bine va vedeti de treaba ,ca mi-ati trimis instintare ca am avut de plata o taxa (care nici in zi de azi nu stiu de unde a rezultat) de 10 lei ,care a ajuns dupa cativa ani buni la vreo 2200.Si bineinteles am fost obligata sa o platesc.De ce nu am fost instiintata cand a fost de plata 10 lei?
Sper sa se faca curatenie si sa ramana doar competentii,care stiu ce inseamna responsabilitatea muncii!!!!!!!!!!
grig
miercuri, 14.08.2013 at 20:49
Competenti zici ? Hah intereseaza- in ce maniera sau facut reducerile de personal si mai vorbim.Pentru a reduce incompetentii trebuie un pic de creier la actualii guvernanti si cer prea mult,
Samuel
marți, 08.12.2015 at 16:44
Agree absolutely. None of the multicultural lefties can ever understand what makes freedom essential.