Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Precizări de la firma de salubritate POLARIS: Locuitorii din Alba Iulia nu vor rămâne fără pubele. Singurele probleme sunt la groapa de gunoi


Publicat

pubele polaris

Mai multe persoane şi agenţi economici din Alba Iulia au sesizat în repetate rânduri faptul că nu au primit sau nu le-au fost înlocuite pubelele, dar şi preţul majorat, practicat de singurul concesionar licenţiat al serviciului public de salubrizare menajeră din Alba Iulia. Datorită acestui fapt, miercuri, firma „Polaris M Holding”, a ţinut să-şi facă din nou publică poziţia şi a transmis un comunicat de presă.

Vă prezentăm mai jos conţinutul integral al comunicatului:

„SC Polaris M Holding SRL ţine să-i asigure pe toţi locuitorii din municipiul Alba Iulia că societatea noastră are suficiente pubele de gunoi pentru a satisface toate cererile de pe raza municipiului. De când a semnat contractul de delegare a serviciului public de salubrizare cu Primăria Alba Iulia, angajaţii unităţii noastre au trecut la înlocuirea tuturor pubelelor pentru deşeuri. Până în prezent, 8000 de astfel de pubele au fost împărţite în tot municipiul, în condiţiile în care până acum în oraş existau doar 6000 de pubele. Alte 2000 se află încă pe stocul SC Polaris M Holding SRL şi îşi aşteaptă destinatarii.

Singurii care până în acest moment nu au ajuns în posesia pubelelor sunt cei care nu au fost găsiţi de angajaţii societăţii noastre acasă, la momentul la care operaţiunea de distribuire de pubele a ajuns în acea zonă. SC Polaris M Holding îi asigură pe locuitorii din Alba Iulia că nu vor rămâne, însă, fără pubele. Cei care nu au ajuns încă în posesia lor, datorită prezenţei lor la serviciu sau în altă zonă decât cea în care locuiesc, la momentul distribuirii acestora, se pot adresa fără probleme societăţii noastre şi vor primi pubela. Aceştia pot suna la numărul de telefon 0372030606, iar pubela le va fi livrată direct acasă. De asemenea, locuitorii se pot adresa direct societăţii noastre, la sediul biroului comercial situat în Alba Mall (pe strada Tudor Vladimirescu, nr. 50A), ocazie cu care cererile vor fi preluate şi onorate de urgenţă. Nicio zonă din Alba Iulia nu va rămâne fără pubele, activitatea continuând până când vor fi satisfăcute solicitările tuturor celor care nu au fost găsiţi încă acasă.

Singura problemă pe care societatea noastră o întâmpină în onorarea contractului de delegare a serviciului public de salubrizare, semnat cu Primăria Alba Iulia, este legată în continuare de depozitarea deşeurilor municipale colectate de la populaţie, în condiţiile în care societatea care gestionează groapa de gunoi, permite un acces restrictiv la deponeul municipal, în pofida faptului că SC Polaris M Holding colectează deşeurile în regim de permanenţă.

SC Polaris M Holding SRL, ţine să îi asigure pe locuitorii municipiului Alba Iulia de faptul că acţiunea de înlocuire a pubelelor şi containerelor, precum şi acţiunea de semnare a noilor contracte de salubrizare, va continua până la epuizarea tuturor cererilor venite de la locuitorii municipiului.

SC Polaris M Holding SRL este singurul concesionar licenţiat al serviciului public de salubrizare menajeră în municipiul Alba Iulia, fiind totodată şi singurul operator autorizat să desfăşoare activitatea de colectare a deşeurilor municipale în oraş şi să încheie contracte de prestare de servicii pentru salubrizarea menajeră. ”

Roxana CAZACU

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

2 Comentarii

2 Comentarii

  1. dea popescu

    miercuri, 30.10.2013 at 15:44

    Bine ca am scapat de SALPREST!!!! Aveau numai rable luate la a saptea mana, treaba nu faceau dar bani cereau. RUSINE!!!!

  2. mihai

    joi, 31.10.2013 at 18:29

    Desi s-a schimbat operatorul pentru gunoi serviciile noului operator sunt execrabile ,gunoiul se ridica cu intarziere containerele sunt tot timpul pline,tiganii le roscolesc pentru a mai gasi ceva de mancare iar de containere pentru gunoi selectiv nici nu se pune proble?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Problemele școlii online și digitalizarea educației, dezbătute de elevi, studenți și profesori din Regiunea Centru. Concluzii

Publicat

Peste 50 de tineri din Regiunea Centru, alături de profesorii îndrumători, au participat la dezbateri pe tema digitalizării educației.

În urma feed-back-ului transmis de participanți, 58% dintre ei preferă un sistem de prezență clasic, iar 32% au spus că o formă hibrid ar fi potrivită pentru studiu.

Pentru forma hibrid, este necesar ca resursele umane să fie pregătite mai bine, elevii să fie mai deschiși, părinții mai cooperanți și este necesară o infrastructură adecvată, cu asigurarea accesului egal la educație pentru toți elevii, indiferent de mediul socio-economic din care provin, susțin aceștia.

Dezbaterile au fost organizate de Europe Direct – Regiunea Centru, alături de structura gazdă – Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru, în parteneriat cu organizația Agora Debate și inspectoratele școlare.

La acest eveniment, echipa Universității din Alba Iulia a câștigat secțiunea de dezbateri pentru studenți.

Tema dezbaterilor

În 16 octombrie, elevii au dezbătut în două runde temele propuse de Europe Direct Regiunea Centru alături de parteneri:

  •  ”dacă educația trebuie să se concentreze pe digitalizarea educației”
  • ”dacă trebuie introduse cursuri obligatorii de tehnologie și digitalizare pe toată durata studiilor, încă din clasele primare”.

Înscrierile la dezbateri au început în iunie, fiind deschise până în luna septembrie 2021. Inițial, s-au înscris 18 echipe la dezbaterile pentru elevi dar, din varii motive de sănătate, mai ales, au rămas în competiție 13 echipe de elevi din regiune.

Studenții din echipele înscrise au dezbătut pro sau contra în ziua următoare, 17 octombrie:

  • ”dacă universitățile ar trebui să ofere fiecărui student admis varianta efectuării studiilor în sistem full e-learning partea teoretică, iar partea de laborator/practică să fie fizic sau cel mult hibrid”.

Cei care au evaluat ideile aduse în dezbatere, strategiile utilizate în prezentare a argumentelor, justificarea lor și stil oratoric, au fost arbitrii propuși de către organizația Agora Debate, care au stabilit punctajele prin care au fost desemnați câștigătorii acestor dezbateri.

Echipele înscrise la dezbateri

La elevi au participat în dezbateri următoarele echipe:

  • IMPACT de la Liceul Vocațional de Arte Plastice Hans Mattis Teutsch
  • MIDAS-DEBATE de la Liceul Andrei Mureșanu
  • GOGA 3 de la Colegiul Național „Octavian Goga” Sibiu
  • OPINIONATERS de la Colegiul Național “Andrei Șaguna” Brașov
  • GHIBU de la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” Sibiu
  • DEBATE UNITED de la Colegiul Național Unirea Brașov
  • PARLEY PATROL de la Colegiul Național „Áprily Lajos” Brașov
  • ECODEBATE de la Colegiul Economic Dionisie Pop Marțian Alba Iulia
  • OCTALKS de la Liceul Teoretic „O.C. Tăslăuanu” Toplița
  • CNMVSG de la Colegiul Național” Mihai Viteazul” Sfântu Gheorghe
  • BRÂNCUȘI de la Liceul Tehnologic „Constantin Brâncuși” Sfântu Gheorghe
  • LUCKY CHARMS de la Liceul Teoretic Mircea Eliade, Întorsura Buzăului
  • AGREE TO DISAGREE de la Liceul „Kőrösi Csoma Sándor” Covasna.

Echipe participante la studenți au fost de la:

  • Universitatea Tehnică din Cluj Napoca
  • Facultatea de Inginerie Industrială – Extensia Universitară Alba Iulia
  • Universitatea ”Lucian Blaga” din Sibiu
  • Universitatea ”1 Decembrie 1918” din Alba Iulia

Câștigătorii dezbaterilor

După o zi întreagă de dezbateri la elevi, punctajele acordate de cei 4 arbitrii ce au jurizat perechile de echipe pro și contra, au declarat ca fiind cele mai bune echipe: echipa ”Goga 3” de la Colegiul Național „Octavian Goga” Sibiu pe locul 3, ”CNMV SG” de la Colegiul National” Mihai Viteazul” Sfântu Gheorghe, pe locul 2,  iar ”Opinionaters” de la Colegiul Național “Andrei Șaguna” din Brașov pe locul 1.

Câștigătoare la dezbaterea pentru studenți a fost echipa de la Universitatea ”1 Decembrie 1918 ” din Alba Iulia.

Toate cele patru echipe, formate din elevi, studenți și profesori coordonatori vor participa la vizita de la Bruxelles, pe care Europe Direct Regiunea Centru și ADR Centru o vor desfășura în perioada următoare.

Modalitatea de desfășurare a dezbaterilor

Au putut participa elevii de liceu, atât din mediul urban, cât și rural, precum și studenții ce frecventează cursurile unei universități localizate în Regiunea Centru. Înscrierea s-a făcut de către profesorul coordonator.

Pentru elevi: formatul dezbaterilor a fost World Schools – 6 minute per discurs. Echipele participante au fost formate din 3 elevi și un profesor coordonator. Cele mai bune 3 echipe – debateri și profesor coordonator, vor participa la o vizită de studiu la Bruxelles.

Pentru studenți: formatul dezbaterilor a fost British Parliamentary – 7 minute per discurs. Echipele participante au fost formate din 2 studenți și un profesor coordonator, iar cea mai bună echipă – studenți și coordonator – va participa alături de echipele câștigătoare ale elevilor, la vizita de studiu la Bruxelles.

Arbitrajul s-a făcut conform standardelor medii recunoscute în comunitatea de dezbateri academice, în formatele de dezbateri World Schools și British Parliamentary.

Concluziile dezbaterilor

Datorită acestei activități, principalele idei cu care vor merge câștigătorii la Bruxelles, pentru a le prezenta reprezentanților Comisie Europene, se referă la:

  • necesitatea formării serioase și de lungă durată a cadrelor didactice
  • importanța asigurării de resurse educaționale, infrastructură, biblioteci virtuale, lecții mai interesante
  • aplicații interactive
  • acces la internet pentru toții
  • mai multă pregătire privind metodele de predare si planificare
  • teste interactive (gen kahoot)
  • adaptarea programei școlare la sistemul de predare online
  • pagini de e-learning cu exemple
  • o bază de date unitară la nivel național.

Tinerii au avut ocazia să-și dezvolte gândirea analitică

Din dorința de a stimula implicarea tinerilor în acest gen de activități, de a-i ajuta să-și dezvolte gândirea analitică și de a fi mai bine pregătiți pentru viitor, Centrul Europe Direct Regiunea Centru a propus organizarea acestei competiții de dezbateri de tema digitalizării, respectiv pe Prioritatea Comisiei Europene ”O Europă pregătită pentru era digitală”.

Echipele înscrise în dezbaterile #DigitalEU au pus accent pe trecerea de la sistemul clasic de predare la cel on-line, provocările întâlnite, exemplele de bune practici și propunerile de îmbunătățire a sistemului de predare online la noi în țară.

”Activitatea pe care am propus-o a venit în contextul pandemiei, ce a obligat sistemul educațional să treacă în mediul online, iar elevii, studenții, profesorii, au trebuit cu toții să se adapteze ca structură de învățare și predare la mediul online.

După cum a anunțat Comisia Europeană încă în 2019, trendul la nivel european se concentrează pe pregătirea statelor membre pentru o eră digitală, inclusiv pentru digitalizarea educației, dar asta nu însemna neapărat că toate cursurile se vor ține online, ci mai degrabă că este necesară perfecționarea abilităților de utilizare a tehnologiilor digitale, fiind nevoie de resurse educaționale și platforme adaptate accesului online, inclusiv dotarea infrastructurii educaționale cu echipamente adecvate.

Noi, prin ADR Centru investim la nivel regional peste 145 milioane euro fonduri europene nerambursabile în modernizarea unităților de învățământ, în laboratoare, în echipamente digitale și mobilier pentru unitățile de învățământ.

Am apreciat pasiunea participanților care au făcut eforturi să se pregătească pe temele date.

Reprezentanța Comisiei Europene în România ne-a susținut în finanțarea activităților și a felicitat participanții pentru contribuția adusă la înțelegerea conceptului de digitalizare, prin implicarea în această activitate.

Europarlamentarul Lorant Vincze, care se va întâlni cu câștigătorii la Bruxelles a apreciat demersul nostru și dorința de dezvoltare personală a tinerilor. Vom continua să le oferim tinerilor motive să participe în continuare la evenimentele și activitățile Europe Direct și să le transmitem valori europene, idealuri și resurse pentru transformarea ideilor în fapte”, a declarat Simion Crețu, director general ADR Centru.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Prognoza meteo: Temperaturi mai mari decât în mod normal, la începutul lunii noiembrie. Vremea pe 4 săptămâni

Publicat

La începutul lunii noiembrie, temperaturile vor fi avea valori mai ridicate decât cele normale pentru această perioadă. Sunt anunțate medii de 15 grade Celsius, dar vor fi și maxime de 17-20 de grade Celsius, în sudul țării.

După 15 noiembrie, se mai răcește.

Posibile ploi vor fi la finalul lunii octombrie și începutul celei de-a treia luni de toamnă.

Administrația Națională de Meteorologie a prezentat vineri prognoza de vreme pentru următoarele 4 săptămâni, 25 octombrie – 22 noiembrie.

Prognoza meteo: săptămâna 25 – 31 octombrie

Temperaturile medii se vor situa sub cele specifice acestei perioade, cu excepția regiunilor nord-estice, unde valorile termice vor fi apropiate de cele normale pentru acest interval.

Regimul pluviometric va fi deficitar la nivelul întregii țări, dar mai ales în zonele montane.

Prognoza meteo: săptămâna 1-7 noiembrie

Temperatura medie a aerului va avea valori mai ridicate decât cele normale pentru această săptămână, în toate regiunile, dar cu o abatere termică pozitivă ușor mai accentuată în cele nord-estice și la munte.

Cantitățile de precipitații vor avea o tendință deficitară în cea mai mare parte a țării, dar mai ales în regiunile sudice și sud-estice.

Prognoza meteo: Săptămâna 8-14 noiembrie

Temperaturile medii vor fi ușor mai ridicate decât cele normale pentru acest interval, pe întreg teritoriul României.

Regimul pluviometric va fi local deficitar în regiunile sud-estice, iar în rest va fi apropiat de cel normal pentru această perioadă.

Prognoza meteo: săptămâna 15-22 noiembrie

Mediile valorilor termice se vor situa în jurul celor specifice pentru această săptămână, la nivelul întregii țări.

Cantitățile de precipitații estimate pentru acest interval vor avea o tendință deficitară în regiunile sudice și sud-estice, iar în rest vor fi apropiate de cele normale pentru acest interval.

sursă: meteoromania.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

CARANTINA de noapte în toată țara. Model declarație pentru deplasare după ora 22.00. Care sunt condițiile

Publicat

Din 25 octombrie, pentru 30 de zile, a fost decisă măsura carantinei de noapte în toate localitățile din țară, pe tot parcursul săptămânii, indiferent de incidență.

Deplasările sunt restricționate pe timp de noapte, în intervalul orar 22.00 – 5.00.

Vezi DOCUMENT OFICIAL: Lista RESTRICȚIILOR aprobate, care vor intra în vigoare de luni, 25 octombrie. CNSU, decizie de ultimă oră

Excepții de la interdicția de deplasare în afara locuinței/localității:

  • deplasarea persoanelor care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.
  • deplasarea persoanelor în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi.
  • deplasarea persoanelor pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente.
  • deplasarea în afara localităților pentru persoanele care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, și care pot fi dovedite prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei.
  • deplasarea persoanelor din motive justificate, precum vaccinarea, îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori decesul unui membru de familie.

Persoanele vaccinate și cele care au trecut prin boală trebuie să prezinte certificatul verde, pe hârtie sau în format electronic.

Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte legitimația de serviciu sau adeverința eliberată de angajator sau declarație pe propria răspundere, completată în prealabil care trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/gospodăriei, motivul deplasării, data completării și semnătura.

Declarația pe propria răspundere trebuie completată și de persoanele nevaccinate care ies din casă după ora 22.00 din cauza unei urgențe.

Declarațiile pot fi completate online pe siteul STS. si apoi poate fi descărcate și salvate pe telefon

Pentru cei care preferă să completeze de mână documentul, modelele acestora mai jos pot fi descărcate:

Certificatul verde pentru persoanele vaccinate sau care au trecut prin boală se poate descărca de mai jos:

  • https://certificat-covid.gov.ro

sau

  • https://vaccinare-covid.gov.ro/.

Carantina de noapte. Ce amenzi pot primi cei care o respectă

Carantina de noapte a fost instituită în multe localități din România ca urmare a numărului ridicat de îmbolnăviri cu virusul SARS-CoV-2.

Pentru a putea ieși din locuințe în interes personal pe perioada carantinei de noapte, cetățenii vor avea nevoie de unul dintre cele două documente:

  • Certificatul digital verde, dacă s-au vaccinat complet și au trecut 10 zile de la ultima doză sau dacă s-au vindecat și nu au trecut mai mult de 180 de zile de la rezultatul pozitiv al testării de confirmare a infectării;
  • Declarația pentru deplasare pentru cei care nu sunt vaccinați/vindecați. Declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței sau gospodăriei, motivul deplasării, data completării și semnătura. Această declarație trebuie completată și deținută înainte de ieșirea din locuință.

În cazul în care nu au o declarație pe propria răspundere valabilă, potrivit Legii 55/2020, cei nevaccinați anti COVID-19 riscă amenzi cuprinse între 500 și 2.500 de lei.

Măsurile care vor intra în vigoare de luni, 25 octombrie 2021

Comitetul Național pentru Situații de Urgență (CNSU) a propus, vineri, ca indiferent de rata de incidență din localitate să se impună restricții de ciruclație de la ora 22.00. În plus, în centre comerciale sau la evenimente, accesul este permis în baza certificatului verde.

Potrivit deciziei CNSU propusă Guvernului, circulația persoanelor în afara locuinței este interzisă între orele 22.00-05.00, indiferent de rata de incidență cumulată la 14 zile, pentru o perioadă de 30 zile.

Sunt exceptate persoanele vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

De asemenea, în intervalul orar când sunt restricții de circulație restul populației, nevaccinată, poate să se deplaseze în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi, pentru:

  • asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță,
  • pentru achiziționarea de medicamente
  • sunt permise deplasările persoanelor în afara localităților dacă se află în tranzit sau fac călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, și care pot fi dovedite prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei.
  • Sunt permise deplasările din motive justificate, precum vaccinarea, îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori decesul unui membru de familie.

Verificarea documentelor de deplasare

Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, oamenii sunt obligați să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, certificatul digital al Uniunii Europene privind COVID-19, pe suport hârtie sau în format electronic, iar în cazul cetățenilor străini și apatrizi, documentul de vaccinare emis de unitatea sanitară din afara României unde a fost administrat vaccinul sau, după caz, documentul care atestă trecerea, prezentat în limba țării respective și în limba engleză sau prezentat în limba română.

Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu sau adeverința eliberată de angajator ori o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.

Interzicerea desfășurării activității unor operatori  economici, instituții publice, săli de sport

De asemenea, se propune interzicerea desfășurării activității operatorilor economici care activează în domeniul comerțului/prestărilor de servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private, indiferent de rata de incidență cumulată la 14 zile, pentru o perioadă de 30 zile, în intervalul orar 21.00-05.00. Între aceste ore, operatorii economici pot activa doar prin livrare la domiciliu.

Aceeași măsură se aplică și activităților sau evenimentelor organizate și desfășurate de persoanele fizice, operatorii economici, instituțiile publice în următoarele domenii: instituții muzeale, biblioteci, librării, cinematografe, studiouri de producție de film și audiovizuală, instituții de spectacole și/sau concerte, școli populare de artă și meserii, organizate și desfășurate în spații închise sau deschise.

Se aplică măsura și pentru săli de sport și/sau fitness; jocuri de noroc; piscine interioare; locuri de joacă pentru copii; săli de jocuri; târguri, bâlciuri, talciocuri.

Restaurante și cafenele, 50% din capacitate. Cluburirile și discotecile, închise

Restaurantele, cafenelele, etc. pot funcționa cu activitate permisă până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, în intervalul orar 05.00-21.00.

Activității în baruri, cluburi și discoteci este interzisă pentru o perioadă de 30 zile, precum și organizarea și desfășurarea evenimentelor private (nunți, botezuri, mese festive etc.), a concertelor și spectacolelor.

Se interzicere participarea spectatorilor la competițiile sportive.

50% dintre angajați în regim de telemuncă. Acces permis în instițuții publice numai pentru vaccinați

Accesul la toate activitățile și evenimentele organizate în perioada de 30 de zile conform hotărârii CNSUva fi permis doar persoanelor vaccinate sau trecute prin boală.

Se propune, de asemenea, ca organizarea programului de lucru să se facă în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu pentru cel puțin 50% din angajați.

Accesul vizitatorilor în toate instituțiile publice centrale și locale, operatorilor economici, care funcționează în clădiri de birouri private, se propune a fi permis doar persoanelor care fac dovada vaccinării, trecerii prin boală în ultimele 180 de zile sau testării.

Se abilitează Ministerul Educației pentru emiterea ordinului de ministru privind modificarea structurii anului școlar 2021-2022.

Se propune și instituirea obligativității purtării măștii de protecție în toate spațiile publice închise și deschise, precum și la locul de muncă și în mijloacele de transport în comun.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Două școli din Alba Iulia vor beneficia de instalații electrice noi. Soluțiile propuse și valoarea investiției

Publicat

Școala Gimnazială Mihai Eminescu și Școala Gimnazială Vasile Goldiș din Alba Iulia vor beneficia de instalații electrice noi, printr-o investiție de peste 470.000 de lei. 

Primăria Alba Iulia a lansat miercuri, 20 octombrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru proiectarea, execuția și asistența tehnică – instalatii electrice unități de învățământ.

Valoarea totală estimată este de 478.000 de lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, în prezent instalația electrică din Școala Gimnazială Mihai Eminescu funcționează pe sistemul clasic, corpuri de iluminat, circuite electrice comune pentru iluminat și prize montate îngropat sau aparent, fără o distribuție uniformă pe nivel / săli de clasă și cu putere echilibrată.

Corpurile din interiorul sălilor de clasă și băi se vor păstra (împreună cu instalația de alimentare a acestora), ele vor fi alimentate din rețeaua nouă. Corpurile de iluminat din holuri se vor înlocui cu alte noi care vor fi încastrate în tavanul casetat nou instalat (corpuri antipanică).

Se va realiza și iluminatul de securitate (direcționări pe holuri, marcare hidranți, antipanică pe holuri).

Soluțiile propuse:

  • proiectarea instalației de iluminat și prize, iluminat de securitate pentru evacuare și iluminarea de securitate pentru marcarea hidranților
  • înlocuirea corpurilor de iluminat pe culoare (holuri) cu corpuri de iluminat cu eficiență energetică ridicată și durată mare de viață – LED
  • înlocuirea circuitelor electrice existente cu circuite noi, realizate cu cabluri / conductoare fără halogenuri cu emisii reduse de fum și întârziere la propagarea flăcării în mănunchi
  • înlocuirea și echiparea totală a tablourilor electrice cu siguranțe automate, parter și etaje
  • proiectarea instalației de împământare și legarea tabloului general la împământare
  • procurare și montare de tavan casetat pe holurile școlii
  • înlocuirea jgheaburilor existente cu jgheaburi fără degajări de halogen (sau îngropat, inclusiv refaceri)
  • relocarea echipamentelor existente (camere video, alarme, etc.)
  • proiectarea și înlocuirea circuitelor electrice respectiv a lămpilor din exteriorul clădirii (amplasate pe clădire)

Școala Gimnazială Vasile Goldiș beneficiază în prezent de o instalație electrică care funcționează pe sistemul clasic, corpuri de iluminat, circuite electrice comune pentru iluminat și prize montate îngropat sau aparent, fără o distribuție uniformă pe nivel / săli de clasă și cu putere echilibrată.

Soluțiile propuse:

  • proiectarea instalației de iluminat și prize, iluminat de securitate pentru evacuare și iluminarea de securitate pentru marcarea hidranților
  • înlocuirea corpurilor de iluminat pe culoare (holuri) cu corpuri de iluminat cu eficiență energetică ridicată și durată mare de viață – LED
  • înlocuirea corpurilor de iluminat din sălile de clasă cu corpuri de iluminat cu eficiență energetică ridicată și durată mare de viață – LED
  • înlocuirea circuitelor electrice existente cu circuite noi, realizate cu cabluri / conductoare fără halogenuri cu emisii reduse de fum și întârziere la propagarea flăcării în mănunchi
  • înlocuirea și echiparea totală a tablourilor electrice cu siguranțe automate, parter și etaje
  • proiectarea instalației de împământare și legarea tabloului general la împământare
  • procurare și montare de tavan casetat pe holurile școlii
  • înlocuirea jgheaburilor existente cu jgheaburi fără degajări de halogen (sau îngropat, inclusiv refaceri)
  • relocarea echipamentelor existente (camere video, alarme, etc.)
  • proiectarea și înlocuirea circuitelor electrice respectiv a lămpilor din exteriorul clădirii (amplasate pe clădire)
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate