Eveniment
Precizări MECTS: Evaluările la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a se desfăşoară în perioada 9-23 mai
Potrivit unui comunicat apărut vineri pe site-ul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, au fost publicate ordinele de ministru privind metodologiile care vizează evaluările ce decurg din Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011. Este vorba despre metodologiile de organizare a evaluării competenţelor fundamentale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a. În anul şcolar în curs, aceste evaluări se vor desfăşura în perioada 9-23 mai, prin administrări pilot, pe un eşantion de elevi stabilit la nivel naţional.
A fost postată, de asemenea, lista unităţilor de învăţământ care compun acest eşantion: 86 pentru clasa a II-a, 136 pentru clasa a IV-a, respectiv 86 de şcoli pentru clasa a VI-a. Eşantionul a fost realizat de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), astfel încât fiecare tip de evaluare să fie administrată în unităţi de învăţământ distincte. Activitatea de pilotare vizează instrumentele de evaluare şi procedurile de organizare a acestor evaluări.
Testele care vor fi administrate, precum şi baremele de corectare aferente, sunt elaborate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare.
La clasa a II-a, acestea conţin două secţiuni: prima vizează competențele de receptare-producere a mesajelor, în vreme ce a doua abordează competențe de matematică. Rezultatele obţinute la evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a sunt valorificate prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea lor în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor/ tutorilor legal instituiți asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.
Evaluarea elevilor la finalul clasei a IV-a va include următoarele discipline: limba română, limba maternă, pentru elevii care studiază în limbile minorităţilor naţionale şi matematică. Evaluarea nu se finalizează printr-o notă sau printr-un calificativ sumativ. Rezultatele evaluării fiecărui test contribuie la realizarea unui scor mediu naţional al performanţelor elevilor pe competenţele fundamentale şi sunt utilizate de CNEE pentru realizarea unor studii şi cercetări de diagnoză a sistemului de învăţământ primar.
Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a are ca scop optimizarea învăţării, elaborarea, acolo unde este cazul, a planurilor individualizate de învăţare și preorientarea școlară către un anumit tip de liceu. Testele conţin două secţiuni corespunzătoare probelor transdisciplinare evaluate: limbă şi comunicare, respectiv matematică şi ştiinţe.
Unități de învățământ în care se vor pilota instrumentele de evaluare pentru Evaluarea Națională la clasa a II-a:
Judeţul Alba:
Clasa a II-a
Şcoala cu clasele I-VIII Pianu de Sus
Şcoala cu clasele I-VIII „Lucian Blaga” Ocna Mureş
Clasa a IV- a
Şcoala cu clasele I-VIII „Simion Pantea” Sălciua de Jos
Şcoala cu clasele I-VIII Petreşti
Colegiul Naţional „Bethlen Gabor” Aiud
Clasa a VI-a
Şcoala cu clasele I-VIII Mogoş
Şcoala cu clasele I-VIII „Mihail Kogălniceanu” Sebeş
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News