Administrație
Premiat pentru copy-paste din presa locală. Blog de turism plătit cu 8.400 de euro pe an de Primăria Alba Iulia, laureat la e-Travel Conference
Blogul oficial de turism al municipiului Alba Iulia a fost premiat la e-Travel Conference 2016, la categoria „Best brand travel blog“. Cel mai probabil cei care au oferit premiul nu au studiat acest blog, plătit din banii primăriei cu 8.400 de euro în 2015, să observe că majoritatea textelor sunt preluate din ziarele locale sau comunicate de presă din partea instituțiilor.
„În această categorie au fost înscrise bloguri de companie, campanii de marketing ale organizațiilor, orașelor și destinațiilor, care publică articole în mod frecvent, ofera informații despre brand publicului și sprijină demersul de comunicare al organizației.
Proiectele și aplicațiile înscrise în competiție au fost jurizate de specialiști în social media, marketing, comunicare, digital si mobile”, scrie pe blogul ViziteazaAlbaIulia.ro.
Nu se știe cum s-a făcut jurizarea, cert este că specialiștii fie nu au „vizitat” blogul, fie au trecut cu vederea peste faptul că marea majoritate a textelor scrie sunt preluate din ziarele locale și modificate.
Blogul de turism al orașului Alba Iulia www.ViziteazaAlbaIulia.ro a fost dezvoltat de Asociația Travel Focus, o organizație non-profit și apolitică care promovează regiunile turistice din România, turismul de incoming și spiritul antreprenorial în special în domeniul turismului, atât intern, cât și internațional, și folosind cu precădere mijloacele moderne accesate de tineri, precum internet, Social Media, New Media, etc.
Pentru ca această asociație non profit să realizeze blogul, primăria a plătit în 2014, 8.400 de euro pe un an, sumă în care intră costurile de realizare platformă, de administrare, rezervare domeniu, scriere articole, cam 5 pe săptămână, dar și promovarea acestui blog.
După nici 5 minute de „navigat” pe blog, oricine își poate da seama că pentru cele 5 materiale pe săptămână nu se chiar muncește pe rupte. Majoritatea sunt comunicate de presă trimise de Primăria Alba Iulia sau preluări de pe la alte bloguri de turism.
Achiziția blogului de turism a fost realizată în cadrul proiectului „Respiră Aerul Istoriei” a cărui buget total este 500.000 de lei.
UPDATE: Potrivit lui Răzvan Pascu, Asociația Travel Focus nu se mai ocupă de acest blog și spune că este administrat în prezent de Primăria Alba Iulia.
„ A fost un singur contract în 2014, iar suma a fost plătita un an mai târziu, 8.400 de euro” spune Răzvan Pacu.
Potrivit reprezentanților primăriei, „Scopul pentru care a fost creat acest blog de turism este de a aduna în același loc toate informațiile utile din turism care îi pot determina pe potențialii vizitatori să ajungă la Alba Iulia. Articolele scrise pe înțelesul tuturor, iar subiectele sunt alese de către echipa de content management astfel încât să îi pună la curent pe potențialii vizitatori cu privire la schimbările în bine prin care a trecut orașul Alba Iulia, și în special Cetatea Alba Carolina, dar și să influențeze potențiali investitori în turism care ar putea să vină la Alba Iulia și să investească pentru a crește nivelul de trai al locuitorilor și pentru a spori numărul locurilor de muncă disponibile în turism”.
În timp ce la ziarele locale reporterii sunt plătiți pentru a face conținut, acest blog, finanțat de primărie, copiază, cosmetizează articolele și le publică sub semnătura proprie.
Traficul de pe acest bloc nu este monitorizat deci nu putem afla nici impactul pe care îl are asupra populației.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News