Eveniment
Premieră în instanțele din Alba. Curtea de Apel Alba Iulia a măsurat încrederea cetățenilor în instituție
La sfârșitul anului 2020, reprezentanții Curții de Apel Alba Iulia au avut o inițiativă în premieră pentru instanțele de judecată din Alba.
Aceștia au vrut să afle opinia publică cu privire la activitatea instanței, calitatea actului de justiție, dar și a celor care își desfășoară activitatea de zi cu zi în interiorul instanței superioare din Alba Iulia.
Drept urmare, în perioada noiembrie-decembrie 2020, aceștia au efectuat un chestionar online în care au cerut părerea cetățenilor. La chestionar au răspuns peste 100 de persoane.
Luni, 1 aprilie 2020, reprezentanții Curții de Apel Alba Iulia au publicat rezultatele chestionarului.
În urma procesării și analizării celor 101 chestionare completate au rezultat următoarele aspecte relevante, atât pentru evaluarea managerială a activității instituției și a personalului, cât și pentru implementarea unor soluții administrative concrete de îmbunătățire a funcționării instanței și a calității serviciilor oferite, prin raportare la așteptările directe ale principalilor beneficiari.
68,3% dintre participanți au avut calitatea de profesioniști în cauzele aflate pe rol (avocat 34,7%, expert 20,4%, consilier juridic 10,2%, practician în insolvență 2%, traducător 1%)
75% dintre participanți utilizează Portalul Curții de Apel Alba Iulia
52,1% au fost de acord că accesul a fost ușor în instanță și la sălile de judecată
În ceea ce privește calitatea serviciilor oferite de compartimentele publice ale instanței, marea majoritate a participanților au apreciat că au fost trataţi cu amabilitate şi respect de personalul din cadrul compartimentului Registratură (74,4% acord total) şi Arhivă (68,8% acord total).
63,3 % dintre respondenți au fost de acord că serviciul de accesare directă a informațiilor prin intermediul Biroului de informare și relații publice a fost foarte util
Răspunsurile formulate cu referire strict la activitatea de judecată au evidențiat următoarele aspecte:
- Pentru activitatea premergătoare judecății, respondenții au apreciat că informațiile despre dosare au fost actualizate permanent;
- 63,1% dintre respondenți au apreciat că judecătorii au respectat ora programării cauzei, au menţinut ordinea în sala de judecată, au demonstrat profesionalism şi cunoaşterea prevederilor legale şi au dat dovadă că cunosc bine dosarul;
- 84,2% dintre respondenţi au fost de acord că grefierii de şedinţă au dat dovadă de profesionalism și s-au comportat respectuos faţă de toată lumea;
- 64,5% dintre participanți au considerat că dosarele au fost motivate în limitele termenelor legale,
- 74,2% au apreciat că hotărârea motivată de judecătorii Curții de Apel Alba Iulia a fost clară și precisă iar argumentația coerentă și uşor de înțeles.
48 % dintre respondenți au concluzionat că au multă încredere în actul de justiție de la nivelul Curții de Apel Alba Iulia
Referitor la modul de organizare și funcționare al Curții de Apel Alba Iulia, 66% dintre respondenți au apreciat că instanța și-a îmbunătățit activitatea față de anul anterior.
Datele rezultate din procesarea chestionarului sunt avute în vedere în mod concret la organizarea și îmbunătățirea activității instanței.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
jimmy_joe
joi, 01.04.2021 at 16:47
48 % dintre respondenți au concluzionat că au multă încredere iar 30% că au foarte multă încredere (în total 78% ca să fim preciși) în actul de justiție de la nivelul Curții de Apel Alba Iulia