Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Primul Ministru: funcțiile de conducere din administrația locală și centrală- mandat de maximum 6 ani, cu o evaluare la 3 ani


Publicat

Premierul Florin Cîțu a anunțat joi seară că la ședința de luni a coaliției le va propune liderilor partidelor de guvernare o primă măsură pentru reforma administrație publice, și anume ca funcțiile de conducere atât la nivel central, cât și local să fie pe mandate de maximum 6 ani și să existe o evaluare la 3 ani.

Premierul  spune că va propune ca funcțiile de conducere să fie pe mandat, iar funcționarii să treacă la alt departament, prin rotație, după două mandate. Premierul a explicat, la Digi24, că aceasta este o soluție pentru a avea un sistem public cu funcționari performanți.

”Voi propune luni în coaliție ca în administrația publică locală și centrală anumite funcții de conducere să fie pe mandat de maximum 6 ani. La 3 ani se face o reînnoire cu evaluare, exact cum se întâmplă în toate țările civilizate”, a anunțat prim-ministrul al Digi24.

”Trebuie să începem să avem o administrație publică responsabilă”, a adăugat el.

”Aș vrea să facem și rotație: după două mandate să te muți la alt departament. Trebuie să avem funcționari publici performanți”, a mai precizat șeful guvernului.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. pilu

    vineri, 19.02.2021 at 17:42

    Asta-i pana revine PSD-ul la guvernare. Pana atunci se cauta un nou Dragnea.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Românii din Italia vor putea conduce din nou mașini înmatriculate în țară. Interdicția actuală, contestată în instanța europeană

Publicat

Românii din Italia ar putea beneficia de o decizie a Curții de Justiție a Uniunii Europene care le-a dat dreptate unor cetățeni slovaci, în ceea ce privește utilizarea mașinii înmatriculate în altă țară. După ce decizia va fi aplicată și legislația adaptată, românii vor putea utiliza mașinile înmatriculate ”acasă”, fără nici o restricție.

După ce mașina în care se aflau a fost confiscată de poliția italiană, invocându-se faptul că șoferul avea rezidență în Italia de mai mult de 6 luni, iar automobilul pe care îl conducea era înmatriculat în alt stat decât cel italian, aceștia au apelat la justiția europeană.

Mașina era înregistrată pe numele pasagerului, cetățean care nu era rezident în Italia, se specifică în dosarul înaintat Curții de Justiției, însă acest detaliu nu i-a înduplecat pe polițiști care au aplicat exact litera legii.

Aplicarea acestei decizii va conduce la o modificare a legislației rutiere italiene care interzice dreptul rezidenților de a conduce autoturisme înmatriculate în alte state, inclusiv din Uniunea Europeană.

Interdicția de a conduce în Italia cu numere de înmatriculare străine pentru rezidenți a fost introdusă în lege de fostul ministru de interne italian, Matteo Salvini.

Ziarul italian Il Quotidiano del Lazio notează că decizia Curții Europene de Justiție va conduce la schimbarea legislației italiene, deoarece legile europene primează în fața celor naționale.

Românii, cea mai numeroasă comunitate de străini, au fost afectați de această lege care încerca să protejeze mai ales companiile locale de asigurare, dar și regimul de taxare.

Sursă: G4Media.ro

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO CNCAV: Aproape 3000 de copii programați pentru vaccinare, până joi. Când ajung dozele de vaccin în țară

Publicat

În perioada 13-20 ianuarie, au fost programaţi în platforma naţională 2.841 de copii cu vârste între 5 şi 11 ani pentru a fi imunizaţi împotriva noului coronavirus. Precizarea a fost făcută joi de către ăreşedintele Comitetului Naţional de Coordonare a Activităţilor privind Vaccinarea anti-COVID, Valeriu Gheorghiţă.

El a precizat, într-o conferinţă de presă, că sunt active 220 de cabinete de vaccinare pediatrică, dintre care şase în Bucureşti, câte unul în fiecare sector.

„Mai sunt încă 21 de cabinete de vaccinare pediatrice inactive şi care vor fi actualizate şi activate în platformă în funcţie de adresabilitate şi deciziile DSP-urilor judeţene. Demararea campaniei de vaccinare va avea loc pe data de 26 ianuarie”, a afirmat Valeriu Gheorghiţă.

Potrivit acestuia, calendarul de livrare pentru dozele de vaccin pediatric anti-COVID a fost modificat, astfel încât toate cele 114.000 de doze programate vor ajunge în România pe data de 25 ianuarie.

Acestea vor fi distribuite către centrele regionale de depozitare şi apoi către centrele de sănătate publică judeţene.

sursă: Agerpres

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

ITM Alba: Amenzi de 1,9 milioane lei, anul trecut, pentru muncă nedeclarată. Au fost înregistrate 168 de accidente de muncă

Publicat

sediul ITM Alba

Inspectorii ITM Alba au aplicat, anul trecut, amenzi în valoare 1,9 milioane lei, pentru muncă nedeclarată, după controale la firme din județ. Au fost întocmite 15 dosare de cercetare a unor accidente mortale, dintre acestea doar 5 fiind înregistrate cu victime de la angajatori de pe teritoriul județului.

Anul trecut, în domeniul relațiilor de muncă, au fost verificați 1994 de angajatori din Alba, cu un număr total de 39.311 de salariați. Au fost depistate la muncă, fără forme legale de angajare, 95 de persoane.

Pentru muncă nedeclarată, au fost sancționați 58 de angajatori (față de 41 în 2020), fiind aplicate amenzi în valoare totală de 1,9 milioane lei. Inspectorii au dat 156 amenzi pentru alte abateri și 189 de avertismente. Valoarea totală a sancțiunilor este de 2,12 milioane lei, fiind identificate 4.512 de nereguli după controale.

ITM Alba a derulat campanii de control la firme cu domenii de activitate precum:

  • fabricarea de confecții/ textile/ încălțăminte / pielărie / marochinărie
  • construcții
  • service auto / spălătorii auto
  • restaurante, terase și baruri
  • servicii externe de protecție și securitate în muncă
  • depozite en gros, comerț, brutării și panificație, morărit
  • activități de protecție și gardă
  • case de pariuri și jocuri de noroc
  • prestări servicii
  • exploatarea nisipului și a pietrisului
  • agenți de muncă temporară și de plasare a forței de muncă în străinatate
  • executarea și suspendarea contractelor individuale de muncă în perioada stării de urgență și a stării de alertă, determinate de pandemia coronavirus SARS-Cov-2
  • activitatea zilierilor.

Accidente de muncă

Pe parcursul anului 2021 au fost comunicate de către angajatori, la Inspectoratul Teritorial de Muncă Alba, 168 evenimente.

Dintre acestea, 15 au fost comunicate de catre ITM Alba către Inspectia Muncii București, fiind vorba de evenimente care intrau în sfera de competență a inspectorilor de muncă privind cercetarea, respectiv accidente mortale.

Din cele 153 de evenimente pentru care cercetarea a fost efectuată de catre comisiile întrunite la angajatori (accidente care au avut ca urmare incapacitate temporară de muncă), pentru 126 cercetarea a fost finalizată și dosarele au fost avizate de către ITM Alba. 27 evenimente sunt încă în faza de cercetare.

Din cele 15 dosare pentru accidente mortale, 12 au fost finalizate, iar pentru 10 dintre acestea a fost confirmat caracterul de accident de muncă. Două au fost accidente în afara muncii.

Dintre cele 10 accidente de muncă, doar 5 au fost inregistrate la ITM  Alba, în celelalte cazuri fiind victimele angajate ale unor unități din alte județe.

Angajări și concedieri

În anul 2021, în evidența Inspectoratului Teritorial de Muncă Alba au fost înregistrate 84 contracte colective de muncă și 37 acte adiționale la contractele colective de muncă, din care:

  • 8 contracte colective de muncă la societăţi comerciale, companii şi societăţi naţionale, regii autonome cu capital de stat, unităţi bugetare și 12 acte adiționale
  • 76 contracte collective de muncă la firme private și 25 acte adiționale

Anul trecut, ITM Alba a înregistrat 348 de sesizări şi reclamaţii formulate de către salariaţi, angajatori sau terți.

În această perioadă s-au înregistrat 9 notificări de concediere colectivă depuse de angajatori. Au fost afectați 996 de salariați, ca urmare a concedierilor efectuate la expirarea preavizelor legale.

De asemenea, au fost înregistrate 425 de notificări privind încheierea contractelor de prestări servicii și 64 privind rezilierea acestor contracte.

La sfârșitul anului 2021 în păstrarea Inspectoratului Teritorial de Muncă Alba se mai aflau 2000 de carnete de muncă.

Amenzi în domeniul Securității și Sănătății în Muncă

În domeniul Securității și Sănătății în Muncă, au fost făcute controale la 1.329 de angajatori. Au fost aplicate 634 de sancțiuni (34 amenzi și 611 avertismente) pentru 534 de angajatori.

Valoarea totală a amenzilor aplicate a fost de 146.000 lei.

Cele mai frecvente neconformități au fost:

  • nu au fost refăcute instructiunile proprii de SSM, urmare apariției virusului SARS CoV2
  • nu s-a asigurat triajul epidemiologic la intrarea in unitate
  • lucrătorii nu au fost reinstruiți asupra riscurilor de contaminare cu SARS CoV2
  • nu au fost întocmite și afișate reguli de conduită în unitate, împotriva imbolnavirii cu SARS CoV 2
  • nu s-au asigurat permanent substante de dezinfectare la locul de muncă
  • nu s-au revizuit riscurile de îmbolnăvire, urmare a apariției virusului SARS CoV2
  • nu s-au refăcut planurile de prevenire și protecție împotriva îmbolnăvirii cu virusul SARS CoV2

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

ANUNȚ: MC CLAUDIU LOGISTIC SRL anunță finalizarea proiectului „Granturi pentru capital de lucru acordat IMM-urilor”

Publicat

S.C. MC CLAUDIU LOGISTIC S.R.L. anunta finalizarea proiectului cu titlul ”Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor”, proiect nr. RUE 11015 înscris în cadrul Măsurii ”Granturi pentru capital de lucru”, instituită prin OUG nr. 130/2020.

Proiectul se derulează pe o perioada de maxim 12 luni, începând cu data semnării contractului de finanțare cu Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri/ AIMMAIPE , respectiv 07.04.2021

Obiectivul proiectului îl reprezintă sprijinirea S.C. MC CLAUDIU LOGISTIC S.R.L. ȋn contextul crizei provocate de COVID 19.

Proiectul are printre principalele rezultate, următoarele:

-menținerea activității pe o perioada de minim 6 luni,

-menținerea numărului locurilor de munca față de data depunerii cererii, pe o perioadă de minimum 6 luni, la data acordării granturilor.

Valoarea proiectului este de 125966.23 lei (valoarea totala) din care: 109535.85 lei grant si 16430.38 lei cofinanțare.

Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin

Programul Operațional Competitivitate 2014-2020.

 

Persoană de contact:

Nume, prenume: Cosmin-Claudiu Mustata

e-mail: mcclaudiulogistic2011@gmail.com

Documentul în format PDF poate fi studiat AICI.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate