Connect with us
Advertisement

Administrație

Premierul promite sprijin pentru construcția metroului din Cluj-Napoca. Date tehnice ale investiției

Publicat

Premierul Nicolae Ciucă a promis sprijin pentru proiectul de metrou care a fost inițiat la nivelul municipiului Cluj-Napoca și care se află în faza de licitație pentru execuție.

Termenul de depunere a ofertelor este 25 iunie.

”Vom sprijini proiectul de metrou, este necesar cetățenilor din Cluj-Napoca ținând cont de ritmul de dezvoltare a municipiului în zona metropolitană”, a spus Ciucă într-o conferință de presă.

Proiectul are 3 faze. Primele 9 stații (din totalul de 19), secțiunea Sfânta Maria-Europa Unită, plus depoul Sopor sunt denumite „Faza 1”, vedeți harta. Finanțarea acestei etape este din PNRR și Programul Operațional Transport în proporție de 66%.

Fazele 2 (extensia spre Mănăștur și Florești) și 3 (spre Bd. Muncii) vor fi construite ulterior, potrivit metroucluj.ro.

Metroul din Cluj Napoca va fi driverless. Date tehnice

Structura de rezistență (tunelurile și stațiile fără finisaje) trebuie să fie terminată în 2026. Contractul însă trebuie semnat anul acesta și jumătate din lucrări trebuie să fie gata în 2024 (pentru a beneficia de banii din PNRR).

Metroul clujean este unul „ușor”, trenurile vor fi lungi de 51 metri, cu 3 vagoane și capacitate maximă 540 persoane, similare tramvaielor. Trenurile vor fi complet automate (driverless), frecvența maximă fiind de 90 de secunde.

Impactul asupra cetățenilor va fi foarte mare. În perioada de șantier bulevardele 21 Decembrie, Moților și Memorandumului vor fi închise traficului auto minim un an. Doar autobuzele vor circula pe culoare speciale.

Foto: Cluj24

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement